Kan, maar wat is de staat van je turbo?
|
dure olie of goedkope olie. als die volgens de specs goed is, moeten die beide voldoen hoor.
@eelcob: 100km ... dan ben ik iets voorbij de helft naar het werk toe. ik doe 266km als ik de auto naar het werk pak. en als ik savonds men vrouw ook naar het werk breng (als ze de trein niet neemt), dan komt er nog eens 148km bij. |
audi 1981 de turbo heeft 222580 gelopen niet gereviseert k14 maar voor die kilometers moet die nog goed zijn of niet ..
|
Mijn 1V met JR dieselpomp en 155bar verstuivers, kkk14,turbodruk opgevoerd en pomp rijker gezet verbruikt ook olie op een kmstand van 182 xxx.
Olie verbruik is normaal bij een oud blok. Ik heb hier altijd olie van de action liggen techno 10w40,waarbij ik bijvul indien nodig. Bij een oliewissel gebruik ik gewoon een normaal merk zoals champion of iets dergelijks. Geriviseerd is een ander verhaal. |
hangt er vanaf hoe ver ze gaan met revisie. in principe wordt elk onderdeel gecontrolleer en hetgeen buiten specs is, wordt vervangen.
als een oud onderdeel nog steeds binnen specificatie is, wordt dat hergebruikt. en dan kan je natuurlijk een paar onderdeeltjes hebben waar minimaal olieverbruik van komt. ik zou nog ff wachten en kijken of: -het niet verergerd -nergens geen oliespoor zichtbaar wordt waar het heen lekt. als de motor verder fijn loopt, zou ik hem daarvoor toch niet meer open trekken. dat verbruik is echt minimaal. men dodge hier verbruikt 1liter / 300km :D . gelukkig dat die maar een 2k km / jaar rijd of t zou een dure worden in olie |
ik zou hem na 5000 km op peil zetten en daarna kijken wat het verbruik is over de volgende 5000 km. Misschien heeft ie alleen de eerste 1000 km wat meer verbruikt.
Ik zou met een revisieblok hopen op 1l per 10.000 km. 1l per 2000km daar zou ik geen genoegen mee nemen. In jou geval, 1 l per 8000 km vindt ik niet eens heel gek. |
was misshien van plan om een teflonbehandeling toe te passen misshien help dat ..
|
Olie verbruik blijft gelijk ongeacht welk merk.
Doet alleen meer pijn in de portomonnee. |
Motor sea foam bedoel je?
Is een product wat je in de motor giet en ineens een halfuur aan een stuk wit begint te roken, precies dat je koppakking naar de vaantjes is..? Zo'n product helpt/reinigt onderdelen, en is een tamelijk goede investering om dat te doen, kost geen fortuin. |
maar dat is toch niet nodig bij een gereviseerde motor? dat zou goed zijn om in de mijne te gieten en dan ineens alles verstopt te hebben :D
|
All times are GMT +1. The time now is 17:54. |