Quote:
Ah, ik vroeg me al af of dit een circuit of wegproject ging worden, maar ik vrees voor hem met de aankomende wijzigingen binnen de oldtimerwetgeving dat het feest voor hem ook uit is tenzij hij zich met dit attest opnieuw laat keuren (af te drukken onderaan de pagina) http://www.bfov.be/index.php/dossie...g-van-een-motor Dan is er een waterkans dat hij goedgekeurd wordt met de motor ;) |
Quote:
Zo heb ik nog een auto uit België staan die gebouwd word met een TFSI-DSG en 4Motion enz. Zij vertelde mij dat ze de auto van 25 Jaar en ouder eerst hebben omgekeurd naar een 0-Kenteken oftewel oldtimer-kenteken. Na het omkeuren hoeft de auto niet meer gekeurd te worden waardoor zij deze vrijheid van ombouw zien als mogelijkheid. Officieel lijkt het onmogelijk om projecten als deze goedgekeurd te krijgen. Wanneer zij van de weg gehaald worden hebben zij een serieus probleem en kunnen zij hun auto inleveren. De verzekering zou je op de hoogte kunnen stellen van de motor-ombouw, maar of zij dit zullen pikken :confused: Ik ga dit nog een keer bij hun neerleggen, maar het is een keuze van hun en ik kan weinig tot niks adviseren omdat ik niet bekend ben met de regels zoals ze in België zijn :shake: |
Die wetgeving zijn ze al jaren over aan het lullen dat alles gaat veranderen. Maar na zoveel jaar is het er nog steeds niet door gekomen. De verzekering kan je wel inlichten maar dan betaal he gewoon meer verzekering en als puntje bij paaltje komt en je iemand dood rijdt zullen ze alsnog hun staart er van tussen halen.
|
Over de wetgeving van oldtimer is er al wat veranderd ivm de lichten en remmen en er zouden nog wat verandering aankomen maar voor de wagens vanaf 1988 daarom is deze van 1987 en aangezien ik toch maar alleen in het weekend kan rijden zal het enige probleem de politie zijn voor de verzekering kan je weinig aan doen je kan de pk.s door geven ja maar de motor inhoud kan je niet veranderen dus moest er iets gebeuren ben ik altijd de sigaar
|
Quote:
|
idd wetgeving is in belgie niet zo geschikt voor zulke projecten.
ik zou het risico niet nemen, maar ieder beslist daar zelf over is ook een beetje wie niet waagt niet wint is zo een golf 3 plus onderstel plug en play op iedere golf 2? mvg |
Quote:
Past, spoor is gewoon ongeveer 3 cm breder |
Quote:
De spoorbreedte van de VR6 en een normale golf is gelijk. De VR6 gebruikt wielen met een ET van 43 en de Normale Golf een ET van 35. Je zou kunnen zeggen dat de ophanging 7mm per kant breder is, maar alleen als je er ook wielen op gaat zetten met een ET van 35 :confused: :D |
ja maar bedoel plug and play op een golf 2
hoe is het te herkennen dat het om een plus onderstel gaat mvg |
Quote:
VW = LEGO :D Je kan het subframe behouden, maar ook van de mk3 gebruiken, wat je wilt zolang je de draagarmen, fusees, stabi, stuurstangen maar bij elkaar houd. Deze is te herkennen aan de 5x100 want bestaat niet als 4x100. Anders kan je kijken naar de bevestiging van de stabi, want die van het plus onderstel zit met 2 kogelgewrichten ipv een rubber. |
En de fusee kogel zit bij een plus onderstel niet in het hart van de naaf.
Maar is het ook niet zo dat je hem eigenlijk niet goed uitgelijnd krijgt omdat je veerpoten teveel naar binnenstaan aan de bovenkant? Te veel camber zeg maar. Of vang je dat op met je bouten? |
Ik heb s n vraag, ik zit met t zelfde probleem vd steun vd kabelschakeling, die originele past by my ook niet meer door de slang vd turbo. Nu is er voor op de bak ook nog n punt waar ik zoiets zou kunnen maken of ben ik echt afhankelyk vh originele punt?
|
tja, belgië.. Het is wat geks. Mooi dat t kan, maar het mag eigenlijk niet. Daarnaast vraag ik me altijd af hoe dat zit bij verkoop.
|
Quote:
Gewoonlijk slopen en verkopen in onderdelen, verkopen naar het buitenland of de juiste weg kennen :D |
Inderdaad hb24 :-D
|
Vooral de juiste weg kennen is hier belangrijk
|
Of zuinig op zijn, lekker rijden in de weekeinden en houden :drive:
|
Quote:
Dat is het hem! Daarvoor bpuw je toch ook je wagen!? En niet om te verkopen! |
Yep lekker genieten ervan en ben er vrij zeker van dat gaat lukken dank zij wilco ;-)
|
We inmiddels al weer een heel stuk verder :)
Uitlaat van Powersprint: Door de flitser lijkt hij erg verroest, maar dat valt in werkelijkheid erg mee ;) Zijn bochten van 76mm, maar we moesten deze schuiner afzagen om dit toch te laten passen: De aangepaste steun voor de schakelkabels: |
All times are GMT +1. The time now is 02:49. |