Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   gti 79, nog te redden? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124639)

chrisr 06-03-2014 08:39

Ik persoonlijk zou dezelfde twijfels hebben maar inderdaad zoals eerder aangegeven is die misschien wel ver om in de schuur op te knappen.

AD G60 06-03-2014 09:03

Voor de duidelijkheid, dit zal nooit meer een showwagen worden en dat wil ik er ook niet van maken. Een roestplekje hier en daar mag wat mij betreft best blijven zitten. Maar de dragende delen moeten wel weer hard en fatsoenlijk gemaakt worden. Niet iedereen zal het er mee eens zijn dat een gti niet helemaal netjes gemaakt wordt, maar dat gaat gewoon niet meer lukken met deze. Mijn inspiratie is dus meer zoiets:

Ik ken wel wat lassers, dus misschien dat ik de achterwielophanging wel uitbesteed. Uiteindelijk wil ik wel zoveel mogelijk zelf doen en er mag best een uitdaging inzitten!

Barn171 06-03-2014 10:06

Als je geen ervaren of kundige lasser bent kun je denk ik beter al het laswerk uitbesteden dan alleen dat van de asophanging. Met alle respect, maar dit is een grote, groooote klus. Er is zo veel rot dat je zelfs voorzichtig moet gaan zijn de kas helemaal recht te houden. Alle dorpels zijn er straks bijvoorbeeld uit, en daarmee de stevigheid ook... Om maar iets te noemen. Daarom is uitbesteden aan een ervaren lasser een dure, maar beter oplossing denk ik.

Juupje 06-03-2014 12:56

Heey kerel!

Mijn mening weet je, maar je moet er gewoon goed over na denken. Er aan beginnen en na een half jaar toch het bijltje er bij neer gooien is ook zonde! Ik kom dit weekend ff kijken, dan hebben we het er verder over ;)

Grtz Hans

durneet 06-03-2014 14:49

Ik zou hem eens laten stralen, en dan zie je wel, je kunt nog zeer veel nieuw krijgen en origineel vw op volkswarenhaus, zelfs de complete neus kun je er nog krijgen, dan zit je dan al in 1 derde van de laswerken;) neem er je tijd voor dan kan dit wel terug op de baan,

VAGKonzept 06-03-2014 15:01

Het is wel te doen, mits kennis van/ervaring met plaatwerk/laswerk...

Maar denk er heeeel goed over na... het gaat VEEL, HEEL VEEL tijd (en ook geld) kosten... en als je nu begint met investeren moet je 'm ook afmaken vind ik, anders is 't gewoon zonde van tijd/geld/...

Hou er ook rekening mee dat er ook eens iets zal tegenvallen en dat goed gereedschap ook een deel van 't werk is... Dat moet je ook allemaal incalculeren...

GOED en LANG over nadenken en dan eventueel aan beginnen zou ik zeggen...

Larsrump 06-03-2014 17:28

al die ontmoedigende reply's. :l als je weet hoe je aan materialen en gereedschap kan komen zeg ik succes! ik ga dit zeker volgen als je het gaat doen.

Hight 06-03-2014 17:54

als je dan toch aan het werk moet, lassen en spuiten dan kan je net zo goed doorgaan totdat alle roest weg is...
Anders ken je over een paar jaar weer, maar dan de plekken die je nu oversla. Dat is ook zonde geld/tijd/moeite.

CAR-POOL 06-03-2014 18:37

Stralen? Is 1 grote oplichterij , stralen gaat het erom zoveel mogelijk epoxy erop aan te brengen , zodat de roest afgedekt is , wel degelijk zit hier nog roest onder , en straalgrit zit in alle hoeken en naden , en veel trekt krom , dan kan je beter de auto door een ontlakkingsbad heen laten lopen , ben je evenveel kwijt , en ook de coating en kit lost allemaal op

Rob g60 06-03-2014 18:53

en je weet dan zeker dat ie gaat rotten door de ontlakkingsvloeistof en spoelvloeistof die overal blijft zitten waar je niet bijkan.

gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. alles heeft zijn voors en tegens.

ik zou hem gelijk goed aanpakken en helemaal opnieuw doen als je toch begint

CAR-POOL 06-03-2014 18:58

Rotten door ontlakkingsvloeistof? Dit word geneutaliseerd en gespoeld met water en dit geeft zelfs een beschermend laagje , ik zit zelf in de oldtimer restrauratie , onlakken is en blijft de beste methode!

turbojo2 06-03-2014 19:34

Alle holle ruimstes in de Mike Sanders corrosionsschutzfet. Heb ik ook gedaan. Bij mij zit er 8 kg (is wel een kilo weer uitgedruppeld)vet in de holle ruimten, gaat dus noooooit meer roesten daar. Met een paar uurtjes ben je klaar en voor het geld hoef je het niet te laten, voor 100-150 euro ben je klaar. Vet verwarmen in een frituurpan op 140 graden en dan met een speciale spuit (met een lange slang met sproeikop)met lucht van de compressor alle holleruimtes volspuiten. Het vet stold meteen en laat een dikke beschermende laag achter. Het vet trekt ook in nog aanwezige roest wat daardoor gestopt wordt verder te roesten. Ook al je lasnaden wat aan de binnenkant van je dorpel of achterwielophanging gewoon blood ijzer is gaan nooit meer roesten. Je gti maken als RAT-look is ook wel een goed plan, dus APK waardig maken enverder zo laten, heb je meer bekijks als een gerestaureerde.

The Skinnmeister 06-03-2014 19:37

Zou m ook goed aanpakken ondanks het vele werk, mijn Golf 2 is er ook slecht aan toe, maar ben begonnen en we zien wel......

derby2 06-03-2014 20:04

ben net ook met een 79' begonnen... ook veel werk maar net nog niet zoals deze gti... zou het zonde vinden als deze op het oud ijzer terecht zou komen... als je de tijd en de plaats hebt.. gewoon op het gemakje aan beginnen en stuk per stuk herstellen.. ik persoonlijk zou deze dan ook compleet restaureren...maar het gaat je idd veel geld kosten maar dat weet je op voorhand...

greetz

turbojo2 06-03-2014 20:21

Quote:
Originally Posted by derby2
ben net ook met een 79' begonnen... ook veel werk maar net nog niet zoals deze gti... zou het zonde vinden als deze op het oud ijzer terecht zou komen... als je de tijd en de plaats hebt.. gewoon op het gemakje aan beginnen en stuk per stuk herstellen.. ik persoonlijk zou deze dan ook compleet restaureren...maar het gaat je idd veel geld kosten maar dat weet je op voorhand...

greetz

Wil je het goed doen dan ben je 10K kwijt of meer. Ben zelf al over de 15 heen en dan heb ik mijn eigen uren nog niet eens meegeteld. Neem aan dat je interieur ook in kleur verschoten is. Aan stof ben je al 600 kwijt. Loopt je motor wel eigenlijk?

Spijky 06-03-2014 20:55

Waar een wil is, is een weg. :D :thumbup:

Cabby1990 08-03-2014 10:07

Quote:
Originally Posted by Spijky
Waar een wil is, is een weg. :D :thumbup:

:goodpost:

vwfiel 08-03-2014 10:36

Ik snap dat je deze gti wil redden
Maar er zit zoveel werk aan en tijd dat je voor dat geld een mooi exemplaar kan kopen
Ik zelf zou voor het laatste gaan
Ben bang dat als je voor optie 1 gaat het gaat stranden en alles voor niks is geweest
Ik kan niet in je beurs kijken natuurlijk maar mijn keuze was snel gemaakt
Uiteraart als je begint eraan ga ik dit projekt zeker volgen
Alvast sucses gewenst

golf fahrer 08-03-2014 10:50

Een mooi exemplaar pre 80 is niet evident om te vinden
anderzijds

RobvR 08-03-2014 22:39

Ik weet niet wie en wat je aan kennis en contacten je om je heen hebt. Want om een mk1 gti te hebben gered, geeft natuurlijk wel een voldaan gevoel.

All times are GMT +1. The time now is 11:55.