Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   motorkeuze V5, 1.8 20VT of..... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122111)

Dokter D 23-12-2013 20:54

TTRS blokkie :thumbup:

vento tdi 23-12-2013 20:56

v5 zuipt ook in een 100 geloof me, i know

fishman 24-12-2013 14:52

Er staan op MP al twee V5's te koop voor dik onder de €1000,- maar koop liever een complete donor auto.

fishman 24-12-2013 14:53

Quote:
Originally Posted by vento tdi
v5 zuipt ook in een 100 geloof me, i know

Vertel....

De Pul 24-12-2013 19:00

niet om het een of ander,maar je bent je ervan bewust dat de v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6?

[nog een hint,audi 100>motor in lengterichting ;) ]

fishman 24-12-2013 19:02

Quote:
Originally Posted by De Pul
niet om het een of ander,maar je bent je ervan bewust dat de v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6?

[nog een hint,audi 100>motor in lengterichting ;) ]

Uhhh is die aansluiting anders dan normaal? Wou mijn Audi bak er achter hangen?
Blok is ook in de Passat geleverd en daar zit hij ook in de lengte :thumbup:

De Pul 24-12-2013 19:06

Quote:
Originally Posted by fishman
Uhhh is die aansluiting anders dan normaal? Wou mijn Audi bak er achter hangen?
Blok is ook in de Passat geleverd en daar zit hij ook in de lengte :thumbup:

mooi,dan weet je iig dat je die bak moet hebben.die rug word nog krap :D

fishman 24-12-2013 19:07

Quote:
mooi,dan weet je iig dat je die bak moet hebben.die rug word nog krap :D
Waarom zou de originele bak van mijn Audi niet passen?

De Pul 24-12-2013 19:08

Quote:
Waarom zou de originele bak van mijn Audi niet passen?

omdat een v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6.

fishman 24-12-2013 19:13

Quote:
omdat een v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6.

En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...

De Pul 24-12-2013 19:32

Quote:
En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...

ik weet zeker dat het niet past.maja mij is het ook nog nooit gelukt om voor onder de 1000e een motorombouw te doen dus wie weet.......

fishman 24-12-2013 19:34

Haha ik geloof je wel hoor, maar wil graag weten wat er anders is.
Heb voor €1500,- een BMW 4.0l V8 twin turbo diesel in een Ford F100 gezet en voor €65,- een 1600 uit een Ibiza in een Polo 2C :-)

DutchWilco 24-12-2013 19:37

De VR5 is kwa aansluiting en steunen gelijk aan de VR6, R32 en de R36 en past alleen in de Audi over lang, met een adaptor, custom steunen, andere startmotor met tussenplaat, ander carter enz enz. Alleen de ombouwdelen kosten je al het dubbele van wat je zou willen besteden.

Het mooiste pakketje is de 1.8T uit de A4 omdat deze er wel goed in past, goed loopt en relatief zuinig is. Als dit vaker of juist als er iets nooit word ingebouwd zou dit ook een reden kunnen hebben ;)

Benzine 5-cil. lijnmotor past alleen van een oude Audi of je zou misschien de 5-inline van de T4 bus kunnen gebruiken omdat deze ook in 5-cil lijn motor is geleverd en vooral vindbaar is in Duitsland. carter en steunen passen misschien van de audi Audi motoren, maar zal je eerst uit moeten zoeken.
De nieuw 2.5 5-inline motoren zoals die in de USA Jetta en Golf zit of als de TTRS gaat er al helemaal niet zo makkelijk inpassen. Zijn wij al druk mee bezig geweest, is mogelijk, maar kost minimaal 5x het budget aan aanpassingen van wat jij zou willen besteden.

Richard 24-12-2013 19:37

Quote:
FF op gegoogled, maar verbruik ligt eerder op 1:8.
Andres wel erg intressant :thumbup:

2 jaar mee gereden... In een 100 doet ie echt met gemak 1.11

fishman 24-12-2013 19:39

Quote:
Originally Posted by Richard
2 jaar mee gereden... In een 100 doet ie echt met gemak 1.11

Nice :thumbup:

fishman 24-12-2013 19:41

Motorsteunen kan ik zelf maken. Lijkt me dat als ik een bak van een Passat gebruik, dat het gewoon past. Blok wordt immers in de lengte in de Passat geleverd.

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
De VR5 is kwa aansluiting en steunen gelijk aan de VR6, R32 en de R36 en past alleen in de Audi over lang, met een adaptor, custom steunen, andere startmotor met tussenplaat, ander carter enz enz. Alleen de ombouwdelen kosten je al het dubbele van wat je zou willen besteden.

Het mooiste pakketje is de 1.8T uit de A4 omdat deze er wel goed in past, goed loopt en relatief zuinig is. Als dit vaker of juist als er iets nooit word ingebouwd zou dit ook een reden kunnen hebben ;)

Benzine 5-cil. lijnmotor past alleen van een oude Audi of je zou misschien de 5-inline van de T4 bus kunnen gebruiken omdat deze ook in 5-cil lijn motor is geleverd en vooral vindbaar is in Duitsland. carter en steunen passen misschien van de audi Audi motoren, maar zal je eerst uit moeten zoeken.
De nieuw 2.5 5-inline motoren zoals die in de USA Jetta en Golf zit of als de TTRS gaat er al helemaal niet zo makkelijk inpassen. Zijn wij al druk mee bezig geweest, is mogelijk, maar kost minimaal 5x het budget aan aanpassingen van wat jij zou willen besteden.

Richard 24-12-2013 19:41

Alleen als je hem goed gebruikt wil de 1 op 6 wel halen, maar dan is de fun factor er ook naar.. Met gewoon normaal snelweg rijden is 1 op 11 in een 1750 kilo zware 4 wiel aangedreven s6 geen punt..

fishman 24-12-2013 19:42

Quote:
Originally Posted by Richard
Alleen als je hem goed gebruikt wil de 1 op 6 wel halen, maar dan is de fun factor er ook naar.. Met gewoon normaal snelweg rijden is 1 op 11 in een 1750 kilo zware 4 wiel aangedreven s6 geen punt..

Mijn 100 is tweewiel aangedreven en weegt net 1200 kg.... :D

DutchWilco 24-12-2013 19:47

Quote:

Je kan de V5 motor aan de 4-cilinder Audi bak schroeven, maar dan ligt het blok zo'n 60gr de verkeerde kant op.

Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of het ooit goed gaat komen. Voor 1000 kan je wel een 1.8T kopen uit een A4, maar dan is er nog niks gebeurd en gaande weg moet er nog van alles worden vervangen, maar zal je dan vanzelf achter moeten komen.

Je vraagt hier advies, maar komt steeds terug met dat het wel moet passen terwijl dat niet het geval is.
Het komt er op naar dat je en geen advies na wilt komen, en het zelf ook niet weet. Dit is niet de juiste instelling als je een project als deze wilt gaan doen.

Je zou nog bij de V6-en kunnen gaan kijken, maar zuipen meer dan dat je lief is :)

fishman 24-12-2013 19:52

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Je kan de V5 motor aan de 4-cilinder Audi bak schroeven, maar dan ligt het blok zo'n 60gr de verkeerde kant op.

Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of het ooit goed gaat komen. Voor 1000 kan je wel een 1.8T kopen uit een A4, maar dan is er nog niks gebeurd en gaande weg moet er nog van alles worden vervangen, maar zal je dan vanzelf achter moeten komen.

Je vraagt hier advies, maar komt steeds terug met dat het wel moet passen terwijl dat niet het geval is.
Het komt er op naar dat je en geen advies na wilt komen, en het zelf ook niet weet. Dit is niet de juiste instelling als je een project als deze wilt gaan doen.

Ik wil graag leren, maar ben zelf ook niet gek. Als die in de Passat in de lengte ligt, kan hij in de Audi ook in de lengte, evt. met Passat bak. Mijn Audi is ook een 5 cilinder BTW. Dat de motor en baksteunen niet overeenkomen, lijkt me logisch, maar dat is het probleem niet. Grootste probleem is denk ik de elektro, maar dat gaat wel goedkomen. Mijn vorige project was met can bussen en 3 ecu's :eek:

All times are GMT +1. The time now is 03:33.