Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   G40 automaat (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121988)

yuli 18-12-2013 17:35

Ik snap jou vraag wel en ik zou ervoor gaan!

Ik rijdt zelf corrado vr6 automaat (hiervan zijn er nog 1 op een dozijn van in Nederland op kenteken) als dagelijkse cruiser en dit rijdt zooooooo heerlijk. Heb daarom een extra automaatbak op voorraad genomen mocht deze een keer kapot lopen :) Ik wil deze niet ombouwen naar handbak :)

Alleen op vakanties in de bergen vind ik een hand-bak fijner. Dan pak ik het schakelen over met de standen 1 2 3.

Door de weeks tussen woon en werk verkeer is een "lease bak" te kakken zetten bij een stoplichtje. Even in standje S en er zijn er weinig kan zich er tegenop schakelen :)

Renier 18-12-2013 19:40

Waar zou ik een kapotte 6n automaatbak kunnen vinden?

Renier 18-12-2013 19:50

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik snap jou vraag wel en ik zou ervoor gaan!

Ik rijdt zelf corrado vr6 automaat (hiervan zijn er nog 1 op een dozijn van in Nederland op kenteken) als dagelijkse cruiser en dit rijdt zooooooo heerlijk. Heb daarom een extra automaatbak op voorraad genomen mocht deze een keer kapot lopen :) Ik wil deze niet ombouwen naar handbak :)

Alleen op vakanties in de bergen vind ik een hand-bak fijner. Dan pak ik het schakelen over met de standen 1 2 3.

Door de weeks tussen woon en werk verkeer is een "lease bak" te kakken zetten bij een stoplichtje. Even in standje S en er zijn er weinig kan zich er tegenop schakelen :)

Ja precies, het is gewoon veel fijner. Sterker nog, er zijn zelfs VR6 Trabanten, niet een project voor mij momenteel maar het is wel heel erg prachtig. Later wil ik eventueel een gecompliceerdere 'engine swap' doen en een 16 klepper of anders een Hayabusa motorblok erin zetten, maar of dat er ooit van komt weet ik echt nog niet. Stylen wil ik hem uiteindelijk zo ongeveer:

En misschien dan wel met zo'n soort veelste grote spoiler er op (in het zwart):

GoAzBox 23-12-2013 19:48

ik vang hier en daar nog weleens op dat de automaatbakken van een 6N niet de sterkste zijn. normaal gesproken is de vertanding van een automaatbak qua sterkte en overbrenging ook afgesteld op een bepaalde vermogens/koppelkromme.

ik heb er zelf ook weleens over nagedacht trouwens. lijkt me een prachtige combi

Renier 24-12-2013 14:08

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
ik vang hier en daar nog weleens op dat de automaatbakken van een 6N niet de sterkste zijn. normaal gesproken is de vertanding van een automaatbak qua sterkte en overbrenging ook afgesteld op een bepaalde vermogens/koppelkromme.

ik heb er zelf ook weleens over nagedacht trouwens. lijkt me een prachtige combi

De praktijk zou leren of de 6N bak het G40 blok met mijn rijgedrag aan kan, tenminste als ie er al in gaat passen.

Maar werkt de YouTube link eigenlijk wel?

All times are GMT +1. The time now is 20:19.