Je moet zien dat je accu een bak water is,je dynamo de waterleiding en je versterker een dompelpomp.
Als de dompelpomp veel meer uit je waterbak haalt dan de waterleiding aanvoert komt je bak droog te staan,als je dan een tweede accu erbij zet is de capaciteit van je waterbak groter geworden maar heeft totaal geen effect. Alleen als ze beide vol zitten en je met je motor uit speelt,kan je langer door gaan voor ze leeg zijn. Om te het goed aan te pakken begin je bij de aanvoer,nou is die veelste licht. Dus dat zou je eerste stap moeten zijn,Tweede goeie kabels,dat heb je net gedaan dus is goed. Als je de twee stappen in orde hebt moet je met motor aan bij je versterker genoeg voltage over houden. Meeste vermogens van versterkers worden gehaald bij een spanning van laten we uitgaan van 13.8.Dus als hij achter zakt naar 12 volt of lager begrijp je wel dat hij een stuk minder vermogen eruit gooit. Spanningsverval zal je altijd houden,dus het verlies ook,alleen probeer je dat altijd zo laag mogenlijk te houden door een goeie aanvoer en bekabeling. Dat is het begin van een goeie installatie,en dan pas proberen de rest zo goed mogenlijk te krijgen. |
Helemaal mee eens!
Ben alleen nog niet overtuigd dat versterker helemaal ok is; plus het hangt ook van je luister gedrag af. Ik luister vaak maar een aantal nummers op vol vermogen maar doe hem daarna weer zachter zo heb ik met een soortgelijke installatie op mijn 1.6d ook nooit last gehad van dit soort dingen. |
Hallo mensen, Robertoal je hebt gelijk, heb gisteren een andere versterker geprobeerd en subwoofer (ook 1000 watt rms) en die ging perfect, ook met mijn subwoofer.
ik ga nu iemand zoeken die kan kijken wat er mis is met mijn versterker en of die hem kan fixen. erg jammer allemaal dat dit voor niks is geweest, tijdens de koop werkte de versterker top maar schoot wel in protect hij legde uit dat dit aan mijn massa lag, en aan mijn "ille" kabels.. wat allemaal gewoon gelul is geweest. bedankt allemaal voor het meedenken, en ook voor jullie tijd. super zo ^^ |
Je moet toch beter eerst onder volle belasting het voltage meten.
Had 2 audison lrx mono's in mn rocco, en tijdens het vol vermogen draaien schakelden ze uiteindelijk ook uit, bleek dat mijn dynamo niet genoeg laadde om de accuspanning boven de 11.5v te houden, dus protect. Als je dat dus meet, ben alweer stuk wijzer. De accuspanning op t moment van uitschakelen versterker. |
Quote:
okee is een goeie om even te testen, ik zal de versterker eerst even proberen in een maatje zijn auto. die sws goed is. |
Wat ik niet helemaal snap: waarom meet je het niet gewoon? is al door meerdere personen aangehaald en het kost niet zoveel moeite.. multimeter er aan hangen en klaar. 5 min werk?
Heb je direct antwoord... |
en hoe is het afgelopen??
|
Hey sorry!
helemaal vergeten! #stom! ik was het helemaal zat, en heb de versterker naar Audio System zelf gestuurd. er bleek een transistor in het beveiligingscircuit beschadigd te zijn, deze hebben ze vervangen en de versterker gemodificeerd zodat dit niet meer kan gebeuren. super blij met het resultaat. Jullie ook allemaal heel erg bedankt voor het meedenken! Ben van 2 kicker comps 12" naar dit gegaan en sta echt versteld van de bass!! In de komende dagen/weken ga ik de versterker fine tunen ^^ |
All times are GMT +1. The time now is 14:07. |