Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Vossie's Scirocco S (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11217)

scirocco_power 01-08-2005 23:48

hopelijk werkt die linkerspatbord wat meer mee want die rechter zit er goed aan vast zeg :eek: maar suc6 nog iig ;)

Vossie 02-08-2005 08:15

Bandwidth exeeded :confused:

Volgens mijn picserver de rest van de maand doen ze het dus niet meer en het is nog maar 2 augustus :frown:

Toch maar eens op zoek naar een andere.

Pedaalemmer 02-08-2005 08:22

upload ze naar dit forum...of zit ze op imageshack.com ofzo

vwjopie 03-08-2005 06:42

je kan ze ook in www.mijnalbum.nl plaatsen kan je 250 mb kwijt...

ik kom binnenkort met Rocco een keer langs als ie terug is van vakantie...

Vossie 04-08-2005 17:24

de foto's zijn weer gefixed

@vwjopie, dan zie ik jullie wel een keer verschijnen

scirocco_power 05-08-2005 09:55

mooie scirocco op et acher grond ;)
et word maar weer es tijd voor wat foto's of nie :D

Vossie 07-08-2005 12:49

Na afgelopen week staat hij er zo bij:

Volgende week heb ik een weekje vakantie dan kan ik mooi vol aan met de scirocco bezig, dan ga ik verder met het uitbouwen van de motor en het kaal maken van de bodem.

PS
welke (torkx) maat heb ik nodig om de aandrijfassen los te halen?

Vossie 10-08-2005 16:36

vandaag stond in het teken van lomp vast en breken, opzoch niets nieuws, maar toen ik de triangel links voor aan het demonteren was brak een van de twee draadeinden die uit de boden steken. Heeft iemand misschien een tip hoe dit dit te repareren is?

Tijden het loshalen van de remslang uit de remklauw brak er een stuk uit de remklauw :frown: daar moet ik ook een nieuwe voor hebben.

Het gaat allemaal wel wat trager dan ik gehoopt had, maar langzaam en zeker komen we er wel. Het blok is klaar om het "pand" te verlaten en een tal van kleine klusjes zijn ook af.

Sponze® 10-08-2005 17:05

I like I like :)

OakgreenVR6 11-08-2005 08:03

Toevallig kwam ik vanochtend je oude Scirocco 2 tegen, de PL-70-.. Mooie auto voor zover ik kon zien, blinkende ATS Cup's eronder, mooi dikke einddemper eronder. :)

Vossie 11-08-2005 20:39

Klopt, dat is mijn vorige. Ik heb daar technisch veel aan gedaan. De huidige eigenaar is verder gegaan met het uiterlijk (verlaging, ATS-cup, andere einddemper, witte knippers, diverse delen in kleur gespoten) Kan niet zeggen dat ik het allemaal even mooi vind, maarja het mijn auto ook niet meer he.

OakgreenVR6 11-08-2005 21:28

Ben er inmiddels via het andere forum achter gekomen wie het is, ene Otto en hij woont dus in Weesp :)

Vossie 11-08-2005 23:37

klopt 100%

Marco 12-08-2005 11:24

Let op, aandrijfassen zijn GEEEEEN Torx, het is 12 kant, als je er n torx in ramt heb je grote kans je bouten te mollen. Weet alleen de maat niet meer uit mn hoofd. Ik ga ook niks roepen want dan is het zeker fout. Als je het bij de automat even vraagt kunnen ze je er zo mee helpen. Suc6

Vossie 12-08-2005 16:41

@marco
Aandrijfassen zijn al los, ik wist dat het een 12 kant was maar niet welke maat. Ik ben even bij mijn vertrouwde garage geweest om het na te vragen (het is maatje 8). Maar bedankt voor de tip.

Vandaag heb ik de motor eruit gekregen en de auto staat nu geheel op steuntjes. Binnenkort zal ik weer wat foto's posten.

Marco 12-08-2005 19:27

8 inderdaad, nu vergeet ik het niet meer :)

arnus71 12-08-2005 19:42

Aan je laatste foto te zien vind ik hem er nog best goed uitzien! Is 'ie rot ergens, of wil je hem gewoon 100 procent hebben?

Mooie kleur trouwens, mooie auto!

Vossie 12-08-2005 22:23

Quote:
Originally Posted by arnus71
Aan je laatste foto te zien vind ik hem er nog best goed uitzien! Is 'ie rot ergens, of wil je hem gewoon 100 procent hebben?

Mooie kleur trouwens, mooie auto!

de auto is niet rot, op een paar minescule plekjes na. Maar aan de lak was duidelijk te zien dat die zijn beste tijd gehad heeft. Kleine roestpuntjes enzo, en daar hou ik niet van. Ook technisch was ik niet erg tevreden, stationair liep hij niet erg mooi en het remmen ging erg moeizaam. Het is inderdaad de bedoeling dat de scirocco er weer 100% bij komt te staan. Ik had er natuurlijk voor kunnen kiezen voor alleen een nieuwe laklaag, en de rest een beetje op te lappen, maar ik ben van mening dat je het beter in een keer goed kunt doen

Vossie 12-08-2005 22:26

Misschien is het wel aardig als ik de achtergrond van de auto eens uit de doeken doe

De auto is door de eerste eigenaar in 1977 aangeschaft. De eerste eigennaar een heeft de auto tot ongeveer 2002 in bezit gehad. Deze eigenaar heeft de auto voorzien van alle extra elektronica. De laaste 5 jaar dat de auto van deze persoon is geweest heeft hij continu in een garage gestaan, van top tot teen onder de ML. Ook had hij diverse holle ruimten (zoals in de wielkasten, frontplaat) volgespoten met pur. (als je op de foto kijkt zie je rondom de auto op diverse plekken pur liggen). Met het geval pur ben ik niet zo heel erg blij, maar het heeft in combinatie met de ML wel de roest buiten gehouden, wat ik tot nu toe nog aan roest gevonden heb stelt eigenlijk niets voor voor een auto van deze leeftijd.
De eerste eigenaar heeft altijd de kenteken bewijzen deel 3 bewaard (moest vroeger aan de binnenzijde van de voorruit geplaat worden) deze heb ik er allemaal bij, van '77 tot in de jaren 90 wat ik erg leuk vind.

Toen de eerste eigenaar overleden is werd de auto in de garage gevonden. De auto is toen verkocht aan een bekende die de auto eigelijk wou opknappen. Aangezien hij daar geen tijd voor had heeft de auto 2 jaar bij hem buiten gestaan wat de staat van de auto niet erg geholpen heeft. Mei dit jaar heb ik de auto van hem overgenomen (met dank aan otto die nu voor mijn oude type 2 zorgt). En niet lang daar na ben ik op zoek gegaan naar stalling, onderdelen, klusruimte etc.

Pedaalemmer 14-08-2005 22:12

aparte geschiedenis...zolang van 1 eigenaar geweest.

Word hij in dezelfde kleur herspoten?

All times are GMT +1. The time now is 09:19.