Quote:
|
Quote:
Dan zit er waarschijnlijk standaard een 44 Ah accu in. |
Ben vanavond even bezig geweest met mijn accu.
Bij stationair draaien meet ik 14,2 V op mijn accu,als ik mijn lichten vervolgens aanzet dan zakt mijn spanning nauwelijk in. Dit is volgens mij goed tot zover.Zet ik de motor vervolgens uit dan meet ik 12,7 V ongeveer.Volgende stap is dus kijken waar ik een lekstroom heb. |
Ik heb ook nog gekeken wat voor accu er nu inzit en dat is inderdaad een 44Ah gel accu.
|
laadsysteem is ok, dus zijn er 2 mogelijkheden over. de accu zelf is rot waardoor ze intern leegloopt. er is iets in de auto die de accu leegtrekt (lekstroom) |
Heb vanavond weer even gemeten op de accu en nu was het 11,85 V.Dinsdagavond was dat nog 12,7 V dus hij loopt aardig snel leeg vind ik zelf.Heb lekstroom gemeten maar dat is (bijna) niets.Ik kon vanavond nog net starten dus ben gelijk maar een half uurtje wezen rijden zodat er weer wat prik in nde accu zit...
|
Quote:
Wat noem jij bijna niets ?? |
Quote:
De meter bleef op 0,00 V / 0,001 V staan dus dat is volgens mij verwaarloosbaar,of niet? |
Ah oh, je moet wel _stroom_ meten, dus in A (of liever nog: mA)! En de meter moet tussen de accupool en de daarvan losgemaakte kabel aangesloten zijn! Ik vrees zomaar dat jij de spanning op het boordnet gemeten hebt, dat die vrijwel nul is kan wel kloppen ja... ;)
|
ampere's worden DOOR een draad gemeten, dus meter er 100% zeker tussen plaatsen, dan in de ampere stand en liefst mA stand meten hoeveel stroom er loopt. NOOIT een amperemeter op de 2klemmen van je accu zetten hé, want dan zegt die poef. aangezien een amperemeter ergens tussen staat, is er binnenin ook gewoon een doorverbinding. doe je dat over een spanningsbron (bv accu) dan sluit je die kort. een auto accu kan dan ff vlot 500A leveren... heeft je metertje niet graag |
Sorry,ik bedoelde ook A hoor ;) !
Ik heb het gemeten met een Ampere tang die je om de kabel heen kan doen en dan kan meten.En toen meette ik dus 0,001A zeg maar.En de meter stond ook in de DC stand ;) ... |
niet moeilijk, met een amperetang kan je enkel AC amperes meten. werkt op het transfo principe (die kabel is 1 wikkeling en in je tank zitten er nog een paar).
op DC meet je dus niks. amperetangen zijn dan ook voor HEEL HOGE stromen |
All times are GMT +1. The time now is 03:51. |