Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   originele radio polo G40 uit '93 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10968)

G-eert-40 02-06-2005 19:20

en wil ook nog origineel G40 embleem op de grill, maar kan ze nergens aankomen, bij de dealert zijn ze niet leverbaar meer

Gilex 02-06-2005 19:21

Deze waren het trouwens, kan zo geen foto van de kleintjes achter vinden:

G-eert-40 02-06-2005 19:30

dus ze bestaan....matten voor de achterbank in genesis uitvoering :rolleyes:

Dennis@polo86c.nl 03-06-2005 09:34

G40 emblemen voor in de grille staan veel op ebay.de (nieuw!)
Gaan meestal voor een euro of 15-20 weg.
Die op de achterklep is stukken moeilijker aan te komen.

Heb er eventueel ook nog wel eentje over in zeer goede staat.

G-eert-40 03-06-2005 16:46

achterembleem is toch polo teken en g40 teken aan elkaar vast...?

heb misschien wel interesse.

Dennis@polo86c.nl 03-06-2005 20:02

Klopt, ik bedoelde trouwens dat ik er eentje voor in de grille over heb. (staat er een beetje ongelukkig)

Jurgen Santana 03-06-2005 20:18

Is die van de achterklep zo zeldzaam? Ik heb hier nog een nieuwe rondslingeren als ik me niet vergis :D

Ik lees hier trouwens iets over non G40 Genesis. Deze zijn alleen in Duitsland geleverd. Alle in NL geleverde Genesissen zijn G40. Een Genesis is paars. Er rijden in NL wel nagemaakte Genesissen rond, dit zijn volgens mij door de dealer/importeur in elkaar geflanste aktiemodellen geweest. Niet af fabriek zo geleverd dus.

Dennis@polo86c.nl 03-06-2005 21:07

Klopt helemaal, in Duitsland is een G40 Genesis weer erg zeldzaam.
Terwijl hier een orig NL niet-Genesis G40 zeldzaam is.

Mocht je dat achterklep embleem kunnen vinden, ik heb wel interesse!

Skooty 03-06-2005 21:08

@ Dennis: check pb ff..

Gilex 03-06-2005 21:29

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Is die van de achterklep zo zeldzaam? Ik heb hier nog een nieuwe rondslingeren als ik me niet vergis :D

Ik lees hier trouwens iets over non G40 Genesis. Deze zijn alleen in Duitsland geleverd. Alle in NL geleverde Genesissen zijn G40. Een Genesis is paars. Er rijden in NL wel nagemaakte Genesissen rond, dit zijn volgens mij door de dealer/importeur in elkaar geflanste aktiemodellen geweest. Niet af fabriek zo geleverd dus.

De Genesis versie waar jij het over praat is dus de II
Zie onderstaande, Info met dank aan het polo 86(c) register:
Quote:
Polo Genesis

De Polo Genesis. Als er over een model veel discussies zijn gevoerd, is het de Genesis. Hier hopelijk snel antwoord op alle vragen.

De Genesis is een actie model, zoals ook de Golf in 'Rolling Stones' uitvoering: Volkswagen sponsorde de toer van de pop-groep Genesis.
DE uitvoering die men in Nederland kent, staat officieel te boek als de 'Genesis II'. Deze Genesis heeft de bekende violet kleur, de G-lader, de speciale gitaartjes bekleding en de Genesis Audio (met bass dingetje onder dashboard en kofferbak). De minder bekende 'Genesis I' was de veel minder exotische variant, op basis van de Polo Fox. Leuk detail: De Violet kleurige Genesis II is in Duitsland (bijna?) alleen bekend in de GT uitvoering, dus met de 55pk of 75pk sterke motor, ipv de 115pk sterke PY! De Genesis I en II zijn geen elkaar opvolgende modellen, maar kwamen gelijktijdig (1992) op de markt.

Volkswagen Polo Genesis I

Basis: Polo Fox
Uitvoering: Coupe of driedeurs
Motor: 1.3 l 40 kW (55 pk) benzinemotor met 5-bak

Uitrusting exterieur
* standaard metallic lak (3 kleuren: Montanagroen, satijnzilver, Colinblauw)
* groen warmtewerend glas
* banden in de maat 155/70 R13
* zwarte stootprofielen op de flanken
* wieldoppen van het CL-model
* mistachterlicht
* zwarte dakreling (alleen bij driedeurs uitvoering)
* Genesi logo op de flanken

Uitrusting interieur
* bekleding "Northern Winds"
* analoog klokje en dagteller
* make-up spiegel ook in de linker zonneklep
* in twee gelijke delen neerklapbare achterbank
* houder voor verbandtrommel en gevarendriehoek

De mijne was een Collin blauwe Genesis I.
Sjon heeft een Montanagroene nog steeds

De mijne heb ik naast de standaard voor de Genesis I onderdelen afgemaakt met vrijwel alle opties kwa interieur van een Genesis II
bijv dashboardkastje klep, middenconsole, toeren teller, origineel Genesis interieur incl de matten :D

sjampoo 03-06-2005 21:47

Jurgen: slordig hoor! 'zelf inelkaar geflanste genesis modelletjes'.... Jij werkt(e) toch bij de VW(bedrijfswagen)dealer?

Zelfbou inelkaarflans modelletjes?
Maar dan wel met Pon persbericht + foto's ondersteund? Dacht t niet Piet.. :)

Jurgen Santana 03-06-2005 22:01

Dus een door Pon in elkaar gezet aktie model. Net als een Golf 1 of 2 GTS bijvoorbeeld. Alleen in NL geleverd en niet in ETKA bekend. Ik zal nog eens kijken tussen de aktiemodellen in ETKA.

G-eert-40 03-06-2005 22:18

golf 1 genesis uitvoering bestaat ook.

kijk maar op http://www.doppel-wobber.de/

bij golf 1 en dan bij modelle

Mk1-Addict 06-07-2005 21:35

Quote:
Originally Posted by Big_Mac_Mark
Zit daar af fabriek een woevert in? :eek:

dat is zelfs in een cabrio af-fabriek geleverd, ik meen de Cabrio genesis. Deze heeft ook dezelfde kleur als de Polo van Geert.

Als het bij de Polo hetzelfde is als bij de Golf dan is het een heel apart systeem met op elke spreaker een eigen versterker, daar zit dan een draadboom aan, niet normaal. De radio geeft alleen + pulsen af aan de speakers, niet + en - zoals we kennen van Sony, Pioneer etc

FYI

Huibert

All times are GMT +1. The time now is 18:02.