Ik rij al heel lang met een ongebalanceerd vliegviel van ongeveer 40% van het originele gewicht, en heb nog nooit een trilling gevoeld of een losgelopen vliegwiel gehad. Ik heb de bak er vaak genoeg af gehad (helaas) en nooit een losgelopen boutje ontdekt.
|
de onbalans zal 9 van de 10 keer niet groot genoeg zijn om invloed te hebben op de montage, maar de complete constructie zal mooier rond lopen op een gebalanceerd vliegwiel, en minder belasting geven op de lagers
|
Aangezien je in Bergen op Zoom woont is Hurricane Racing voor jou het dichtst bij.
http://www.hurricaneracing.nl/ Probeer het daar eens zou ik zeggen. :D |
Dat bedrijf maakt wel geinige:D shit...
|
Hey dat is toevallig, daar laat ik nu net altijd mijn vliegwielen afdraaien en balanceren..... Topbedrijf trouwens.
|
Iedere serieus opgebouwde motor, met doel vermogen halen en heel blijven, weeg je en balanceer je de draaiende/bewegende delen.
Doe je het niet, kom je jezelf tegen. Vibraties is wel het laatste dat je wilt bij een motor die 7000 of soms 10.000rpm draait. WilliamF, bij jij ook degene die mij soms mailt? |
Quote:
Precies. |
Wat kost het ongeveer om bij een goed bedrijf alles te laten balanceren ? Drijfstangen/krukas/vliegwiel etc.
|
Nee gti-g60, ik ben niet degene die jou mailt. Althans, ik kan het me niet herinneren...!
|
Is het een must om bij een verlichte krukas ook de drijfstangen te verlichten?
Krukas is trouwens ±20% lichter als origineel, vliegwiel moet dan ook in dezelfde mate lichter worden? |
WilliamF, wat voor auto rij jij ? ben ik wel benieuwd naar...
|
Quote:
Niemand? :rolleyes: |
dat ziet er wel ff gelikt uit moet ik zeggen :eek: nou gaat ik weer twijfelen of ik dat ook niet meteen zal laten doen als de krukas en het vliegwiel daar toch al liggen :confused: :confused:
|
is volgens mij geen must dennis, maar als je toch bezig bent.
ik heb wel het idee dat het effect van een verlichte krukas beter merkbaar is indien er gebruik wordt gemaakt van verlichte drijfstangen. |
hoeveel pk ga je ongeveer winnen als je bv enkel je vliegwiel laat afdraaien, en hoeveel met extra verlichting van bv krukas???
als je de krukas gaat verlichten gaat de slag dan niet groter worden ook??? ben nog steeds een leek en probeer gewoon overal wat mee te pikken ;) |
Quote:
Niks, 0,0. Nee, slag blijft gelijk. Lees eens een boek over motorentechniek. |
Je gaat geen pk,s winnen door het lichter maken, gaat er meer om dat je dan veiliger en sneller hogere toeren kan draaien.
Het bewerken van je drijfstangen en krukas gaat totaal aardig wat centen kosten hoor, ze zijn d,r namelijk wel een tijdje mee bezig. |
Quote:
hmmm dat zou ik eens kunnen doen ja ;) ik heb erbij gezet dat ik een leek ben en ik probeer gewoon hier en daar wat mee te pikken :redface: |
@ OP:
Hmm..Waarom je vliegwiel laten balanceren als je er vervolgens een ongebalanceerde drukgroep opvast schroeft?! Ja, een drukgroep past er maar op 1 manier op.. omdat ze t af fabriek in combi balanceren: krukas, vliegwiel en drukgroep. (past ook allemaal om die reden maar op 1 manier in elkaar) @ MelG60: Iedereen die hier z'n koppeling al eens heeft vervangen,. loopt dus t risico om z'n vliegwiel door onbalans door 't bakhuis heen voor z'n kanis te krijgen?? Goed om te weten. Stop ik vanaf nu met autorijden! |
Motoren worden in de fabriek helemaal niet in combo met drukgroep gebalanceerd, dit is wel ideaal ja maar gebeurt niet (natuurlijk wel als je alles los hebt liggen dan doe je alles zamen) En in een drukgroep uit de doos zit nooit zoveel onbalans dat er wat kan gebeuren iets wat wel vaak gebeurt bij josti's die effe op de draaibank of nog erger; met een slijptol een vliegwiel te lijf gaan.....
quote: Regel 1 voor internet fora: Als je er geen ruk vanaf weet, moet je vooral je bek houden.. Geld dit nu ook voor jezelf? :) |
All times are GMT +1. The time now is 18:25. |