Quote:
kr zuigers kan je idd gebruiken, hebben wij ook gedaan, je moet ze wel bewerken anders word de compressie verhouding veelste hoog. Ik hou hier wel van old skool tuning, doe ik zelf ook, alleen gebruik geen k-jet maar carburateurs |
Hans Weiss schijnt het vroeger ook gedaan te hebben (of hij ze bewerkte weet ik niet). Toch fijn dat wel iemand het kan bevestigen. Reden voor de K-jet bij mij is dat ik onder de kap toch de originele look wil houden (sleeper-blokje :) )
Het gasklephuis lijkt ook goed te komen en misschien wel met een inlaatspruitstuk, al heb ik er een aantal liggen maar toch. :) Me happy........... |
jongens jongens die spinnekop moet er af de helf van die rommel is toch al stuk voor je het er op zet gewoon dubbele 45 ers gaan rijden veel beter
|
Quote:
:D :D Quote:
:thumbup: Nope geen enkele spijt. Ben super tevreden met de 2E motor erin.Rijdt lekker soepel met aardig wat koppel ;) |
:goodpost: :goodpost:
Quote:
|
Quote:
45er webers op een 8v? ooit wel eens het hele jaar mee doorgereden ?...zomer en winter? en waar zitten die webers dan?...juist ja, recht boven een loeiheet (spaghetti)uitlaatspruitstuk...daar helpt echt geen asbest heatwrap aan geloof mij maar ooit wel eens van 'vapour lock' gehoord? Waarom is bijna geen enkele tuner behalve Schrick ooit begonnen aan een fatsoenlijke turboconversie voor de 8v motoren?..3 X raden voor shows,rally's,autocross etc allemaal heeeeel mooi,dat weer wel 1,wie stelt die dingen af?...met Hydrokolom voor synchronisatie? 2,wat doe je met de verstuivergaten in de kop?...bout erin(prop Ducttape)? 3,wat dacht je van 1op4 bij stadsverkeer? het kan zeker wel..je kunt met pijn en moeite een 8v nog wel ombouwen naar 16v ...alles kan maar ik heb liever een golfje dat enigszins zich nog gedraagt als 1 zo uit de doos..dat met regulier onderhoud, verbruik,en gebruiksgemak,te rijden valt.. behalve wanneer het gaspedaal richting bodem gaat zolang je beneden de 280graden nokkenas blijft loopt hij ook nog enigszins redelijk stationair en wilt hij onderin ook nog wel van zijn plek ,kun je er nog altijd 'normaal'file mee rijden etc etc ... K jetronic is een oud systeem..en voor hedendaagse emissie eisen natuurlijk hopeloos verouderd ,dat geef ik toe...maar het is wel een goed systeem dat zowel door VW,Mercedes,Bmw etc gebruikt is waar dikwijls het probleem zit...is dat er figuren aan rotzooien die er weinig tot GEEN verstand van hebben....hier aan draaien ,dat losschroeven...dingen overzetten van andere auto's,vacuumlekkages dichtkitten, vervolgens toch naar iemand gaan die er wel verstand van heeft...die er dan weer veel tijd in moet steken om al dat beunwerk weer te moeten verhelpen (kost ook wat)..en dan is het zogenaamd een hoop rommel... of Advertentie MP,'..Auto moet even beetje afgesteld worden(5min werk)maar ik kom er niet aan toe,,loopt verder als een leipe,echt fokking snel, ding is echt vet ! ' zoiets..dat lees je wekelijks |
:goodpost:
k jet werk best goed zolang er idd geen beunhaas aan ligt te klooien! en carb boven uitlaatspruitstuk :screwy: denk is na! |
En wat wil de topicstarter?
|
K-Jetronic ben ik ook goed over te spreken bij mijn mk1 gti , starten en lopen en nog zuinig ook sinds de revisie.
Grt Yal |
Ik vroeg me af of de getoonde foto het goede gasklep is voor eenvoudige tuning voor een DX motor
|
Quote:
Wel eens van een Crossflow kop gehoord? :rolleyes: |
Quote:
ja ,dat weet ik...amerikaanse 2.0 bijv heeft er eentje..er zijn een paar duitse tuners geweest die ze gebruikten... het ging hier over een standaard DX blok en dat is geen crossflow..(daar heb dan weer wel van gehoord) |
Quote:
2E met k-jet gaat ook als de brandweer :D |
Quote:
Hahah ok man. Maar jij begon over de problemen, als je toch over Webers , turbo,'s andere injectie etc etc praat kan je er toch ook een andere kop opzetten? Heb je een betere flow, en een betere temp. |
Quote:
Ik heb dus inmiddels (als het klopt) een gasklephuis van een audi 5 cil. ik kan de diameter wel opmeten van de kleppen. Hij ziet er iig net zo uit. |
5cil gasklep is gewoon hetzelfde als een 16v ,,,,,,,kr ,,,imo
|
Quote:
ja dat is plug&play idd :rolleyes: maarja als je toch bezig bent he...... |
All times are GMT +1. The time now is 03:59. |