Quote:
En dan het hele Nederlandse wagenpark ook tol betalen in de rest van Europa? :rolleyes: |
het gaat natuurlijk allemaal veel dieper dan dat. en het hele systeem werkt waarschijnlijk veel ingewikkelder dan ik denk.
het punt is dat ze elke keer wel weer een manier weten te vinden om ergens geld vandaan te halen. als je dan kijkt hoe er vervolgens met dat geld word omgegaan vind ik dat misselijk makend. |
Was ik nu maar een Partij begonnen. :D :D :D
|
Het is wegenbelasting, geen milieubelasting. De 1400 kg Prius etc. mogen wat mij betreft dus ook gewoon lappen dan.
|
Quote:
absoluut mee eens,maar het enige dat ik zie gebeuren is massaal geklaag maar actie,ho maar.dus of met zen allen de beuk erin of gewoon niet klagen en alles over je heen laten komen. |
We zullen wel zien wat er gebeurt, mij gevoel zegt dat het wel weer overwaaid. Tot nu toe nog veel geblaat maar weinig veranderingen gezien.
|
aangezien de hobby toch al geld kost, zal ik hem niet wegdoen omdat er wegenbelasting aankomt...
ik snap wel dat de 190D's met bijpassende bestuurder geen goed doen voor de echte hobbyïst.. dus misschien dat een oldtimer alleen als minimaal tweede auto mag, en niet als enige.. |
Quote:
:goodpost: foei @ links :D Belasting/Tol voor "niet vakantievierende" buitenlandse voertuigen is idd een goed idee. Werkverkeer is duidelijk te herkennen in de meeste gevallen die ik onderweg tegen kom.... zou er nog veiliger op worden ook. 't zijn er echt veel ondertussen. En dan nog een soort van off-topic; Opel ampera in de 0% bijtellingsklasse voor leaserijders. Omdat 'ie electrisch aangedreven is?? Wat vind je van het idee om je werkgever te vragen om een Ampera en deze vervolgens hele dagen af te tanken met benzine om de beloofde 500KM te halen?? Da's imho wel redelijk van t (milieu/wegenbelasting) pad toch? :screwy: Aan het einde v.d. rit moeten hobby's geld kosten en die paar euro meer per jaar voor een oldtimert doen 't m ook niet echt toch. Je wordt voorlopig nog gematst met de helft v.d. APK kosten ;) Edit: Die 2e auto regel is ook een goede. Dat is bij de meeste verzekeraars al redelijk zo geregeld voor de oldtimerverzekering of niet? Krijg je toch ook niet alleen een old timer verzekerd of? |
Sowieso kunnen ze wel schreeuwen ,maar vanuit de Europese Unie zal de Nederlandse regering niet gauw toestemming krijgen zo'n maatregel door te voeren.
Nederland zal dan het eerste Europese land zijn die een hobby met een belasting gaat belasten. Gebruik belasting zou ik niet erg vinden een terug kerende maandelijkse houderschap belasting gaat mij te ver. |
Quote:
Dat denk ik ook, mij is het in elk geval niet gelukt om een old-timer (en enige auto) tegen laag tarief verzekerd te krijgen... :( |
En het kan zo simpel.
Gooi gewoon de accijns omhoog en iedereen betaald naar wat hij of zij rijdt en iedereen rijdt wegenbelastingvrij. Tevens betaalt een ieder van buiten nederland mee. De miljarden verslindende onderzoeken naar rekeningrijden (en weet ik allemaal wat voor onzin ze daar in blablahaag bedenken) hebben al vele malen meer gekost dan wat deze maatregel zal opleveren :screwy: |
Quote:
idd,dat zou voor de echte liefhebber betekenen dat ie iets duuder uit is,maar alle 'meelifters' stappen dan vanzelf weer van de 'hokken' af. tevens los je dan het probleem op van het massaal omkatten en dergelijke praktijken. |
Quote:
Kijk, hier ben ik helemaal mee eens, ze wonen permanent in NL en rijden in nieuwe dikke duitse diesels en betalen geen cent motorrijtuigenbelasting :mad: Ik zag een tijdje geleden geleden een Golf 4 TDI met pools kenteken, waar het nederlandse kenteken nog in de ruiten gegraveerd stond. :shake: Als dat overheidstuig haar kaalplukbeleid wil uitbreiden, dan moeten ze deze lui ook maar het volle pond laten betalen, maar zoals te doen gebruikelijk in NL word er met 2,3,4 etc maten gemeten. |
Quote:
Ja en dan wordt de 'hoofdauto' een 375,- 1988 Suzuki Alto die nog geen 14,- wegenbelasting in de maand doet en waar een WA verzekering op jaarbasis 125,- kost. Die Alto wordt vervolgens ergens geparkeerd en zo min mogelijk gebruikt, de meeste km's worden met de wegenbelastingvrije 190D gemaakt. De kosten voor de Alto (= eerste auto) zijn dan minimaal en vergelijkbaar (op jaarbasis) met wat een 190D per kwartaal alleen al aan wegenbelasting kost... Ik begin steeds meer voor rekeningrijden te voelen :redface: |
Goed punt alain....
|
Geen afschaffing MRB vrijstelling oldtimers
Er komt geen nieuwe discussie over de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Dat heeft staatssecretaris Atsma (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer laten weten. Wel laat hij onderzoek doen naar de invoering van milieuzones voor oldtimers. Atsma antwoordt op Kamervragen dat gemeenten juridisch bevoegd zijn om milieuzones in te voeren. Die zouden dan bijvoorbeeld kunnen gaan gelden voor oldtimers. Wel wordt er onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om “oldtimers van liefhebbers” te ontzien. Dat betreft auto’s waarmee slechts op een beperkt aantal dagen per jaar wordt gereden. Atsma heeft de RDW opdracht gegeven om te onderzoeken of een landelijke registratie bij de RDW mogelijk is van de dagen waarop met oldtimers in milieuzones mag worden gereden. De MRB-vrijstelling blijft hierbij gehandhaafd. Dat is de uitkomst van het overleg van Atsma met staatssecretaris Weekers van Financiën. Die vrijstelling is per 1 januari 2012 overigens wel bijgesteld. De leeftijdsgrens is, met een ingroeiregeling, verhoogd van 25 naar 30 jaar. Bovendien geldt voor nieuwe gevallen, auto’s die per eind 2011 nog geen 25 jaar oud waren, voortaan wel de MRB-dieseltoeslag. Bron: http://www.autoenfiscus.nl/geen-afs...-oldtimers.html :thumbup: |
Allemaal leuk en aardig het verhaal van onze staatssecretaris Atsma maar in het regeerakkoord is vandaag toch overal op internet te lezen dat de vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers toch echt komt te vervallen :shake:
Lekker bezig weer daar in Den Haag :screwy: |
Einde belastingvrijstelling oldtimers (regeerakkoord 2012)
Dat gaat toch snel in de papieren lopen als je een kleine collectie hebt.
Ook bij de wat zwaardere diesels is de lol er nu gauw vanaf :( > Einde vrijstelling MRB op Telegraaf.nl |
tja was te verwachten ..
|
Haha, het is ook weer te dom voor woorden. Vind het een beetje belachelijk. Gelukkig rij ik een golf 1 benzine maar voor de mensen die goed geld uit gegeven hebben om er een TDI van te maken zijn dus ook mooi gekloot.....
|
All times are GMT +1. The time now is 20:36. |