![]() |
let er ook mee op, als er een probleem is met de LPG is het direct gedaan met rijden.
bougies die niet goed vonken, LPG staat aan kant (benzine kan je nog 2jaar mee verder rijden voor die gaat inhouden), tank leeg = slepen (je kan niet achter een flesje LPG gaan), installatie moet vernieuwd worden (mijn dodge moet elke 6jaar gedaan worden), zonder tank kan ik niet meer rijden en of het echt zo goedkoop is, een golf 2 haalt met moeite 1:12 op LPG, en de prijs van LPG stijgt ook snel. neem je een 1.6D dan kan je vlot 1/25 halen ermee en dat rijd goedkoop (heb ik ook nu). je mechanische injectie is volgens mij niet de ideale combinatie om LPG in te leggen. dan zou je beter voor LPI gaan en gewoon 4 injectoren in je inlaat bij laten steken. als je de huidge injectoren vervangt naar gasinjectoren, kan je niet meer op benzine rijden. het nadeel bij u auto is dat je ook geen grote tank kan monteren (mijn dodge is uitgerust met 2x80liter dus ik kan me veroorloven zonder benzinetank te rijden). een oude LPG installatie op een mechanische injectie, dat zou ik sterk afraden. als je LPG tank ver leeg is, durft gas wel eens een backfire te geven. bij een ford is dit dodelijk voor de injectie (zowel de mechanische als de electronische) |
Het is mij om het even hoor,maar als ik je iets uit de praktijk vertel en je wimpelt dat zo af....wij hebben hier een aparte koppenafdeling draaien,ook om koppen gasklaar te maken en het overgrote deel is van na 80.maargoed jij hebt je zinnen al op gas gezet,ik zou er nog niet op willen rijden al won ik er de jackpot mee.
|
Gewoon op gas gaan rijden en zeker in het begin heel regelmatig de klepspeling controleren.
Als je cilinderkop er niet tegen kan merk je dat door de klepspeling die steeds kleiner wordt. Mocht je cilinderkop uitgesteld zijn kun je altijd nog een revisie overwegen. Dit heeft bij mijn BMw die absoluut niet geschikt was voor gas bijna 100.000km geduurd maar ik heb dan wel een rustige rijstijl Ik heb de ervaring met een vw 411 met injectie dat een mengstuk in het inlaatkanaal zeer goed werkt, dus geen injectoren geplaatst. Maar dit is iets wat een fatsoenlijke gasboer je kan vertellen. |
Quote:
Excuus als het zo over komt, het is zeker niet de bedoeling het af te wimpelen! We hebben ooit eens geïnformeerd naar LPG voor een oude Saab, daar speelde het probleem met de koppen/kleppen idd, om die reden er niet verder mee gegaan. Men (gasboeren, VW techneuten) vertelt me echter steeds dat dat bij VW van die jaren niet speelt, omdat er geharde zittingen in zitten met hydraulische klepstoters. |
Ik ga dit weekend eerst maar eens veel Euro "98 verstoken in Belgie met mijn andere hobby (2 wielen, 2 cilinders, meer dan zat :thumbup: ) en, zodra het kenteken er is, eerst maar eens op pad met de Jetta. Hij heeft tenslotte al een tijd niet gereden, eerst maar eens zien of alles fit en heel is.
Heel erg bedankt voor jullie meningen en uitleg, hoewel mijn twijfel er alleen maar groter door geworden is! :D Ik was eerst zeker van LPG, maar nu al veel minder. Toch wel wat haken en ogen die de kans op ellende vergroten... |
ik zou goed gaan afwegen hoeveel je die gebruikt.
stel dat die 1:12 doet op benzine, en 1:8 a 1:10 op gas. 1000km kost je 80liter benzine of in het ergste geval een 120liter gas. met de huidige prijzen kost dit je 130€ benzine of 60-70€ gas. stel dat je er 10 000km mee doet op een jaar, kost je dat 1300€ benzine of 600-700€ LPG. een deftige installatie (in belgie) kost je vlotjes 1500 a 2000€ en duurt het een 2.5-3tal jaar of 25-30 000km voor je dat eruit haalt. als je maar 5000km rijd per jaar duur het 2 keer zolang. ik doe zo een 1500-2000km per jaar met de dodge. er kan 96liter benzine in, of 128liter LPG. ik verbruik zo een 25-30liter of 1:3 (op beide t zelfde, want ontsteking werd aangepast voor idealer te staan op LPG). 1000km bij mij kost 500€ benzine of 180€ aan LPG. elke 6jaar moet ik mijn installatie vernieuwe, zijnde tanken herkeuren, nieuwe vulslangen en nippels, en auto 3weken buiten strijd. kostprijs 1000€ elke 6jaar. dit komt op een 200€/jaar uit, dus dat haal ik er op 1000km vlotjes uit. voor een kleine wagen als een golf/jetta met een kleine motor, zou ik de investering niet doen. het verschil is te klein. wil je goedkoop veel km's doen, neem dan een diesel (mijn golf 2 1.6D verbruikt gemiddeld 3.8L/100km, berekent over 20 000km. ding kost me 55-60€/1000km |
Golf 2 1992 handgeschakeld 1.6 benzine zwart pasadena APK tot 1 mei 2013
bij deze tekoop aangeboden:
golf II bouwjaar 1992 motor inhoud 1600 cc 211000 km 5 bak kleur zwart het is een drie deurs Apk 1 mei 2013 inteieur ziet er goed uit auto rijd goed schakelt goed trekhaakje zal best een plekje hebben maar het is beslist geen roestbak distributieis vorig jaar augustus vervangen inruil is mogelijk voor een Volkswagen jetta 2 1987 |
Quote:
Effe serieus...Waarom zou ik? :screwy: Je mag de Golf komen brengen en €2750,- bijleggen. Dan rij je met een schitterende Jetta weer weg! :thumbup: |
Ik weet niet hoe ik zelf men auto kan te koop zetten hier
Vandaar |
Quote:
Sorry dit is wel een erg slap excuus :screwy: Gewoon met simpel het forum te bekijken weet je het wel. Gewoon even kijken naar: VRAAG EN AANBOD --> AUTO'S TE KOOP AANGEBODEN |
Quote:
Weet je dat heel zeker :D |
ja,als er iets is wat me geen klap interesseert is het geld.
|
Als je genoeg hebt dan interesseert het je ook niet! Is wel een verschil tussen gas of benzine :-)
|
tegenwoordig loopt toch iedereen te zeiken over geld,alles word gekocht op afbetaling etc,en nog niet eens omdat ze het zelf graag willen maar omdat ze de buren moeten imponeren.en ondertussen met de sik op de grond bij de voedselbank hangen en zeuren over politiek.kijk even om je heen dan weet je genoeg.
|
Wat is zeiken over geld Gerben, als je 1 euro hebt kun je er geen 2 uitgeven!
|
dat is anders de orde van de dag,ik ben zelf opgevoed volgens het 'je kan 1 gulden uitgeven als je er minimaal 2 hebt' principe.call me oldfashion,maar het houd je wel uit de problemen.
|
All times are GMT +1. The time now is 00:55. |