Quote:
Hoi!!! Goh, wat een info!! Dit is echt heel behulpzaam, dank je wel hiervoor :) :thumbup: Tja, ik weet niet welk type ABF Blok ik heb, maar hij komt uit een Seat Ibiza GTI 2.0 16v uit "97. Misschien heb je daar wat aan.... Wat ik er in elk geval bij heb zijn alle benodigde kabels, riemen, onderdelen, en ook de computer, het contactslot met de sleutels en stuurpen. Kan helaas de code op de computer niet lezen, deze is maar half zichtbaar. Hoe weet ik het trouwens of ik een type 1 of 2 ABF blok heb? Is dit ergens te vinden, of te zien aan het blok? Wat het uitlaat-spruitstuk betreft: Heb m net helemaal vlakgeschuurt en gespoten :eek: Dus hij moet maar passen!!! Haha... Tot horens maar weer...... :) |
http://auto-onderdelen.marktplaats....=1#photoGallery
Als je interesee hebt kun je me bellen. Blok hoef je zo in te bouwen en in te pluggen. M.V.G. Ingmar |
Quote:
Dan leg je de zelfde motorblok erin wat ik heb. Komt ook uit een Ibiza cupra zit er een zwart kap bij je contactslot ? Met een kabel eraan! Zoja is die met imo even je sleutel los halen kun je zo zien als er een transponder erin zit! Suc6 |
Quote:
Hoi, Ik heb even alle delen van het contact uitgezocht, dus hier gaan we: Het contactslot zit vast aan de stuurinrichting. Hierbij zat apart een zwarte ronding waar precies het contactslot inpast. Hieraan zat inderdaad een kabel van ongeveer een halve meter met een kleine stekker aan het eind. Heb de sleutel nog niet losgehad. Is dat nog nodig?? De computer is een Siemens 5WP4 304. Made in Czech Republic SME-F. 5 31/97. 00IA005330 IB00845 0008. 21 VW 71. 037 906 024 BE. Meer info heb ik hier niet over :confused: Dus nu mijn vragen: - Wat kun je met deze info? - Wat moet ik nog doen/aanschaffen om het geheel werkend in de auto te krijgen? - Gaat het passen met qua motorsteunen e.d.? - Hoe kom ik aan een ander vliegwiel voor mijn nieuwe ABF blok, om deze passend te maken op mijn huidige, originele versnellingsbak? Tenminste, mij is verteld dat ik daar een ander vliegwiel voor nodig ben... Laat het me maar weer weten............. Ik laat me verrassen! :D :D |
je hebt sowieso de sleutel nodig,de ronde ring met draad[leesring],en het zwarte kastje dat erbij hoort[immobilizer],hier klikt het kleine stekkertje van de leesring in.
|
Quote:
Oh ja, hoe zit het hier mee????? Ik heb dus een origineel spruitstuk bij het ABF blok. Deze heb ik helemaal opgeknapt en gespoten. Maar deze gaat dus niet passen??? Of is deze op één of andere manier nog passend te maken?? Zo ja, hoe? :confused: Groeten, Martijn |
Quote:
Nou dat heb ik dus..... Weet alleen niet of de "immobilizer" erbij zit. Zal daar zo ff naar kijken.. Is dat toevallig een kastje met 2 zekeringen erin?? Want dan heb ik die erbij... ;) |
Zal morgen een foto maken van imo kastje en sleutel en leesring want heb ik er niet meer bij;-) imo eruit laten programmeren, over je uitlaat boven stuk past wel ma stuk na beneden niet die zou je dan om moeten lassen! Kun je beter een 16v spaghetti 2de hands kopen kost iets meer ma daar krijg je wel wat voor terug!
|
Quote:
Oke dan!! Nou wat betreft de imo, volgens mij heb ik dat compleet. Weet alleen nog niet waar dat kleine stekkertje in moet die vanuit het contact loopt, maar dat komt wel hoop ik ;) Maar voor de zekerheid toch maar even een foto posten.. Het spruitstuk kies ik dan voor om die passend te maken met wat laswerk. Een ander spaghetti-spruitstuk komt misschien later nog :redface: Heeft met de financiën te maken :redface: Hoop echt dat het allemaal gaat lukken. Ga morgen beginnen met het blok verder op te knappen (de losse onderdelen zijn nu klaar) en hier en daar wat bij te werken en te spuiten. Het is de bedoeling dat ie dan rondom 13-8 aanstaande wordt ingebouwd. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: |
Oke dan: geen imo bij het blok!! probleem???
of is dat te verhelpen door het plaatsen van een andere imo in combi met andere leesring, contactslot en sleutels??? please help......!!!!!! :( |
In je computer zit een chip in de software zit een beveiliging (heeft te maken met je imo) kun je uitlaten programmeren klaar heb je hele imo niet meer nodig!
|
Oke, dat is wel mooi.. dat scheelt weer!! :)
2 Vragen dan nog: - waar kan ik dat herprogrammeren van de software laten doen????? - Kan ik mijn huidige contactslot+sleutels dan blijven gebruiken als de software is aangepast of moet ik die bij het nieuwe blok horen gebruiken? |
Software kunnen veel mensen die verstand hebben van chippen of wat wel. Anders vraag js autosport maar anders pewi team.
Als je kabelboom omsoldeerd na je golf 1 zekerings kast wel ja je foto komt er zo aan! |
Quote:
Oke! Mooi, dat scheelt dan ook weer :) Superbedankt voor je info :thumbup: Trouwens, enig idee wat dat kost om de software aan te laten passen?? |
Nou, nog even een laatste berichtje en dan kan het slot er op denk ik!
Heb het ABF blok compleet, met bijbehorende immo!! Heb het laten herprogrammeren van de computer/software overwogen, maar dat gaat me tegen de 200 euro aan kosten, dus ik ga gewoon het contactslot van de Ibiza en de originele immo gebruiken. Alles is inmiddels dus compleet, en we gaan er zsm mee beginnen! Zit alleen nog na te denken over een andere versnellingsbak, maar dat kan later ook nog natuurlijk... Maar ja, als je één keer bezig bent... ;) |
All times are GMT +1. The time now is 10:53. |