Quote:
Een mooie regelbare :) Is de motor direct weer een stapje verder richting perfect af te stellen straks :thumbup: |
Brandstofdruk kun je pas afstellen als je een pomp hebt die meer drukopbengst heeft als de standaard druk van de standaard pomp.
Dus in mijn geval heeft dat eigenlijk geen zin aangezien ik met een originele pomp ga rijden. Gr Ronnie |
Quote:
Standaard is met een d Ronnie ;) Verder ben je goed bezig.. |
Waar zie jij dan een "t" staan hahaha...;)
Je zult hem straks nog terug willen hebben als hij klaar is, want dan lijkt hij eigenlijk op wat dat jij van plan was, met de Gti. Gr Ronnie, ik ben benieuwd naar hoe je US-bumper komt uit te zien. |
Standaard pomp levert ook meer druk als de motor nodig heeft hoor..Je motor draait op 3 bar maar je pomp levert als het goed is 5 bar. Dus drukregelaar heeft wel degelijk zin ;) Anders zou je pomp ook altijd op de max. draaien ook niet bijzonder gezond voor de levensduur.
|
Oh oke dan, ik dacht dat het geen nut had op mijn motor, maar waar moet ik die dan tussen plaatsen?
Weet jij dat misschien Wim? Gr Ronnie |
In plaats van je orginele drukregelaar ;)
Gr Maurits :D |
Heb je daar misschien een foto van ofzo?
En zitten er dan bij die regelaar verloopjes om die daar te kunnen plaatsen? Gr Ronnie |
Vandaag even op het werk de slang schoon gemaakt van de luchtfilter, die was namelijk vol met olie, hoe het kan weet ik niet, maar nu is de slang in ieder geval weer schoon.
Kan het niet laten om hem te monteren. Ziet zo wel erg klaar uit eigenlijk, jammer dat ik nog steeds die waterpomp en oliepomp nog niet heb maar daar wordt aan gewerkt. Foto's.. Mooi blauw is niet lelijk.. Gr Ronnie |
Haha, nu een auto eromheen bouwen en je kunt rijden :D
|
Ja bijna Nigel, bijna...nog even wachten moet nog enkele deeltjes krijgen misschien dat je me nog een nieuwe brandstofregelaar kan bestellen.
Gr Ronnie |
Volgend Ruud van Ruud`s VW Shop, zou als de post haar werk doet de nieuwe Audi "R8" olievuldop binnenkomen.
Ik ben benieuwd. Gr Ronnie |
Mooi blok! Mag ik vragen waar je dat hitteband vandaan gehaald hebt? Verder mooie wagen en die velgen gaan wel goed staan :thumbup:
|
Hitteband heb ik van een vriend over gekocht, je zou Cloontje hier eens op het forum over moeten PBen, aangezien die dezelfde heeft gekocht en die weet waar je dat kan krijgen, je kunt het ook gewoon bij Biesheuvel.nl kopen.
Maar deze is ook nog eens behandelt met Grafiet voor een nog betere isolatie. Gr Ronnie en bedankt voor het compliment. |
netjes ronnie :thumbup:
|
dat ziet er al mooi uit :thumbup:
|
zo de dos is binnen. Gr Ronnie
|
Dat luchtfilter vind ik eerlijk gezegd niks. Misschien een idee je originele filterhuis zo aan te passen dat het om dit filter heen past, en als soort van hitteschild dient?
Die olie in die slang komt eigenlijk wel vaker voor. Je luchtfilterhuis verzamelt over de jaren heen wat olie, denk uit de carterontluchting, en dat gaat via 't filter door die slang heen. Zeker als het filter niet meer zo regelmatig wordt ververst. ;) |
Nee ik vindt dit gewoon het mooiste, ik hou niet van zo'n zwarte doos. (hahaha)
Hier nog wat foto`s van de R8 oliedop. Erg mooi na beetje aanpassen paste hij perfect. Gr Ronnie |
netjes ronnie,mooi detail...
|
Dankje, alleen nu nog even het VW logo op de klepdeksel polijsten of opschuren en dan is het kwa details klaar, wil niet te veel poespas erop hebben, prestatie's zijn me veel belangrijker.
Gr Ronnie |
Zo nu een paar dagen vrij morgen ga ik me eens geven aan het klepdeksel, ben er nog niet tevreden over er kan nog wat aan gebeuren moet nog eens zien wat het gat worden.
En ik wacht nog met smacht op het nokkenastandwiel, ik heb zin om wat te bouwen. Gr Ronnie |
Quote:
denk wel dat dit mooi is het logo polijsten :D voor de rest keep up the good work! |
Ja dat denk ik ook wel Frans, ik ga dat morgen even proberen, is toch zacht alluminium dat laat zich makkelijk bewerken.
Gr Ronnie |
Als je wat gepolijst moet hebben kun je wel effe langs komen, houden we het even tegen de polijstmachine hier. ;)
|
Breadfan:
Ok zal er aan denken is alleen een probleem, ik heb geen vervoer nu hahaha.. Nee ik schuur het eerst even op en kijk dan of het wat is, en dan kijk ik verder ik laat je wel wat weten. Gr Ronnie en bedankt he! |
Is prima!
Heel fijn schuurpapier en polijstblokken liggen hier, dus any time you're in de buurt. ;) |
Oke ik zal het onthouden.
Gr Ronnie |
Ik blijf bezig met verbeteren, net een bod gedaan op een setje Magnecor bougie kabels, ik hoop dat ik ze voor die prijs kan krijgen, lekker goedkoop, en het zijn natuurlijk betere als de standaard BERU kabels die ik nu heb.
We zullen zien. Gr Ronnie |
De prijzen van die kabels zitten nieuw toch maar rond de 100 USD?
|
Dat is dan ongeveer een 80-90euro schat ik dan?
Daar zit ik nog ruim onder dus dan hoef ik ze niet persé uit de US of A te laten komen. Gr Ronnie en bedankt voor het meedenken. |
Quote:
67 euro en een paar centen. ;) Maar we bespreken het wel effe via PB verder. |
Komt helemaal in orde..
Gr Ronnie. |
Zo net even snel gekeken hoe dat werkt dat polijsten, voor mij was dit logo het eerste wat ik gepolijst heb.
Vind het aardig goed gelukt, ik wilde het niet al te glanzend hebben aangezien dat in mijn ogen niet mooi is tenopzichte van de oliedop. Hier wat foto`s bij het praatje. Gr Ronnie |
Ik zou kijken dat je of een andere ontluchting (kleiner) plaats of die slang achterlangs probeert te leggen. Zo doet ie de complete kleppendeksel te niet.
Het begint wat te worden zo! :thumbup: |
Ja daar ben ik ook al mee bezig, even een geschikte slang zoeken.
En een buisje lassen op het werk zodat dat plasticke ding weg kan. Want zonder die slang is het inderdaad mooier ja. Gr Ronnie |
logootje staat erg mooi zo:thumbup:
|
Ja ik ben er ook erg tevreden over, het blinkt in de zon toch aardig, ik ben blij als de motor straks in de wagen hangt.
Hahaha. Gr Ronnie |
Zo de Magnecor kabels zijn gekocht en betaald, zo goedkoop haal ik ze nergens uit.
Hoop ze volgende week binnen te hebben. Gr Ronnie |
Maak je ze dan niet weer met tyraps aan elkaar vast? ;)
Slaan ze eerder door je kunt beter orginele afstandklemmetjes gebruiken je mag in principe nooit bougiekabels tegen elkaar aan liggen hebben.. Persoonlijk zou ik gewoon de beru laten zitten ik heb nogal slechte ervaringen met die silicone `race`kabels..Deze slaan veel eerder door als orginele is mijn ervaring uit de cross. Verder goed bezig. Ik heb op mijn kleppendeksel gewoon een alu bochtje gelast voor de carterontluchting werkt prima. (kleppendeksel is wel heel slecht te lassen is gietaluminium en volgens mij een iets andere legering als normaal maar al met al is het wel te doen.) Of je pakt die van een nieuwer type G60 zo`n vierkant bakje ook alweer wat netter dan de ronde. Of je draait er gewoon een nippel met moer in. Zijn zat oplossingen dus. Succes met het afronden van je project :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 06:39. |