Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

Renegade 03-11-2009 09:33

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Hahaha ja eigen blokkie bouwen daar krijg je slaapgebrek van.
Ja die benzinedruk regelaar gaat denk ik gewoon vernieuwd worden, of inderdaad een Alluminum "look" krijgen.
Gr Ronnie

Een mooie regelbare :) Is de motor direct weer een stapje verder richting perfect af te stellen straks :thumbup:

De Limburger 03-11-2009 18:30

Brandstofdruk kun je pas afstellen als je een pomp hebt die meer drukopbengst heeft als de standaard druk van de standaard pomp.
Dus in mijn geval heeft dat eigenlijk geen zin aangezien ik met een originele pomp ga rijden.
Gr Ronnie

Vains 03-11-2009 19:45

Quote:
Brandstofdruk kun je pas afstellen als je een pomp hebt die meer drukopbengst heeft als de standaart druk van de standaart pomp.
Dus in mijn geval heeft dat eigenlijk geen zin aangezien ik met een originele pomp ga rijden.
Gr Ronnie

Standaard is met een d Ronnie ;) Verder ben je goed bezig..

De Limburger 03-11-2009 19:48

Waar zie jij dan een "t" staan hahaha...;)
Je zult hem straks nog terug willen hebben als hij klaar is, want dan lijkt hij eigenlijk op wat dat jij van plan was, met de Gti.
Gr Ronnie, ik ben benieuwd naar hoe je US-bumper komt uit te zien.

sciroccoGTII 03-11-2009 20:06

Standaard pomp levert ook meer druk als de motor nodig heeft hoor..Je motor draait op 3 bar maar je pomp levert als het goed is 5 bar. Dus drukregelaar heeft wel degelijk zin ;) Anders zou je pomp ook altijd op de max. draaien ook niet bijzonder gezond voor de levensduur.

De Limburger 03-11-2009 20:19

Oh oke dan, ik dacht dat het geen nut had op mijn motor, maar waar moet ik die dan tussen plaatsen?
Weet jij dat misschien Wim?
Gr Ronnie

sciroccoGTII 03-11-2009 20:49

In plaats van je orginele drukregelaar ;)

Gr Maurits :D

De Limburger 03-11-2009 21:01

Heb je daar misschien een foto van ofzo?
En zitten er dan bij die regelaar verloopjes om die daar te kunnen plaatsen?
Gr Ronnie

De Limburger 03-11-2009 21:05

Vandaag even op het werk de slang schoon gemaakt van de luchtfilter, die was namelijk vol met olie, hoe het kan weet ik niet, maar nu is de slang in ieder geval weer schoon.

Kan het niet laten om hem te monteren.
Ziet zo wel erg klaar uit eigenlijk, jammer dat ik nog steeds die waterpomp en oliepomp nog niet heb maar daar wordt aan gewerkt.

Foto's..

Mooi blauw is niet lelijk..

Gr Ronnie

Vains 03-11-2009 21:12

Haha, nu een auto eromheen bouwen en je kunt rijden :D

De Limburger 03-11-2009 21:15

Ja bijna Nigel, bijna...nog even wachten moet nog enkele deeltjes krijgen misschien dat je me nog een nieuwe brandstofregelaar kan bestellen.
Gr Ronnie

De Limburger 03-11-2009 21:50

Volgend Ruud van Ruud`s VW Shop, zou als de post haar werk doet de nieuwe Audi "R8" olievuldop binnenkomen.
Ik ben benieuwd.
Gr Ronnie

GaryVW 03-11-2009 22:01

Mooi blok! Mag ik vragen waar je dat hitteband vandaan gehaald hebt? Verder mooie wagen en die velgen gaan wel goed staan :thumbup:

De Limburger 03-11-2009 22:16

Hitteband heb ik van een vriend over gekocht, je zou Cloontje hier eens op het forum over moeten PBen, aangezien die dezelfde heeft gekocht en die weet waar je dat kan krijgen, je kunt het ook gewoon bij Biesheuvel.nl kopen.
Maar deze is ook nog eens behandelt met Grafiet voor een nog betere isolatie.
Gr Ronnie en bedankt voor het compliment.

Der Ghopmeister 04-11-2009 07:25

netjes ronnie :thumbup:

desnelders 04-11-2009 09:21

dat ziet er al mooi uit :thumbup:

De Limburger 04-11-2009 10:09

zo de dos is binnen. Gr Ronnie

breadfan83 04-11-2009 13:21

Dat luchtfilter vind ik eerlijk gezegd niks. Misschien een idee je originele filterhuis zo aan te passen dat het om dit filter heen past, en als soort van hitteschild dient?

Die olie in die slang komt eigenlijk wel vaker voor. Je luchtfilterhuis verzamelt over de jaren heen wat olie, denk uit de carterontluchting, en dat gaat via 't filter door die slang heen. Zeker als het filter niet meer zo regelmatig wordt ververst. ;)

De Limburger 04-11-2009 19:03

Nee ik vindt dit gewoon het mooiste, ik hou niet van zo'n zwarte doos. (hahaha)

Hier nog wat foto`s van de R8 oliedop.

Erg mooi na beetje aanpassen paste hij perfect.
Gr Ronnie

De Pul 04-11-2009 19:09

netjes ronnie,mooi detail...

De Limburger 04-11-2009 21:29

Dankje, alleen nu nog even het VW logo op de klepdeksel polijsten of opschuren en dan is het kwa details klaar, wil niet te veel poespas erop hebben, prestatie's zijn me veel belangrijker.
Gr Ronnie

De Limburger 05-11-2009 18:38

Zo nu een paar dagen vrij morgen ga ik me eens geven aan het klepdeksel, ben er nog niet tevreden over er kan nog wat aan gebeuren moet nog eens zien wat het gat worden.
En ik wacht nog met smacht op het nokkenastandwiel, ik heb zin om wat te bouwen.
Gr Ronnie

CleanedCordoba 05-11-2009 18:45

Quote:
Dankje, alleen nu nog even het VW logo op de klepdeksel polijsten of opschuren en dan is het kwa details klaar, wil niet te veel poespas erop hebben, prestatie's zijn me veel belangrijker.
Gr Ronnie

denk wel dat dit mooi is het logo polijsten :D

voor de rest keep up the good work!

De Limburger 05-11-2009 18:57

Ja dat denk ik ook wel Frans, ik ga dat morgen even proberen, is toch zacht alluminium dat laat zich makkelijk bewerken.
Gr Ronnie

breadfan83 05-11-2009 19:01

Als je wat gepolijst moet hebben kun je wel effe langs komen, houden we het even tegen de polijstmachine hier. ;)

De Limburger 05-11-2009 19:08

Breadfan:
Ok zal er aan denken is alleen een probleem, ik heb geen vervoer nu hahaha..
Nee ik schuur het eerst even op en kijk dan of het wat is, en dan kijk ik verder ik laat je wel wat weten.
Gr Ronnie en bedankt he!

breadfan83 05-11-2009 19:10

Is prima!
Heel fijn schuurpapier en polijstblokken liggen hier, dus any time you're in de buurt. ;)

De Limburger 05-11-2009 19:14

Oke ik zal het onthouden.
Gr Ronnie

De Limburger 05-11-2009 23:59

Ik blijf bezig met verbeteren, net een bod gedaan op een setje Magnecor bougie kabels, ik hoop dat ik ze voor die prijs kan krijgen, lekker goedkoop, en het zijn natuurlijk betere als de standaard BERU kabels die ik nu heb.
We zullen zien.
Gr Ronnie

breadfan83 06-11-2009 00:10

De prijzen van die kabels zitten nieuw toch maar rond de 100 USD?

De Limburger 06-11-2009 00:26

Dat is dan ongeveer een 80-90euro schat ik dan?
Daar zit ik nog ruim onder dus dan hoef ik ze niet persé uit de US of A te laten komen.
Gr Ronnie en bedankt voor het meedenken.

breadfan83 06-11-2009 00:28

Quote:
Dat is dan ongeveer een 80-90euro schat ik dan?
Daar zit ik nog ruim onder dus dan hoef ik ze niet persé uit de US of A te laten komen.
Gr Ronnie en bedankt voor het meedenken.

67 euro en een paar centen. ;)
Maar we bespreken het wel effe via PB verder.

De Limburger 06-11-2009 10:56

Komt helemaal in orde..
Gr Ronnie.

De Limburger 06-11-2009 12:17

Zo net even snel gekeken hoe dat werkt dat polijsten, voor mij was dit logo het eerste wat ik gepolijst heb.
Vind het aardig goed gelukt, ik wilde het niet al te glanzend hebben aangezien dat in mijn ogen niet mooi is tenopzichte van de oliedop.

Hier wat foto`s bij het praatje.

Gr Ronnie

Erik 06-11-2009 12:22

Ik zou kijken dat je of een andere ontluchting (kleiner) plaats of die slang achterlangs probeert te leggen. Zo doet ie de complete kleppendeksel te niet.
Het begint wat te worden zo! :thumbup:

De Limburger 06-11-2009 12:26

Ja daar ben ik ook al mee bezig, even een geschikte slang zoeken.
En een buisje lassen op het werk zodat dat plasticke ding weg kan.
Want zonder die slang is het inderdaad mooier ja.
Gr Ronnie

De Pul 06-11-2009 12:34

logootje staat erg mooi zo:thumbup:

De Limburger 06-11-2009 12:49

Ja ik ben er ook erg tevreden over, het blinkt in de zon toch aardig, ik ben blij als de motor straks in de wagen hangt.
Hahaha.
Gr Ronnie

De Limburger 06-11-2009 13:34

Zo de Magnecor kabels zijn gekocht en betaald, zo goedkoop haal ik ze nergens uit.
Hoop ze volgende week binnen te hebben.
Gr Ronnie

sciroccoGTII 06-11-2009 15:14

Maak je ze dan niet weer met tyraps aan elkaar vast? ;)
Slaan ze eerder door je kunt beter orginele afstandklemmetjes gebruiken je mag in principe nooit bougiekabels tegen elkaar aan liggen hebben.. Persoonlijk zou ik gewoon de beru laten zitten ik heb nogal slechte ervaringen met die silicone `race`kabels..Deze slaan veel eerder door als orginele is mijn ervaring uit de cross.
Verder goed bezig. Ik heb op mijn kleppendeksel gewoon een alu bochtje gelast voor de carterontluchting werkt prima. (kleppendeksel is wel heel slecht te lassen is gietaluminium en volgens mij een iets andere legering als normaal maar al met al is het wel te doen.) Of je pakt die van een nieuwer type G60 zo`n vierkant bakje ook alweer wat netter dan de ronde. Of je draait er gewoon een nippel met moer in. Zijn zat oplossingen dus.

Succes met het afronden van je project :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 06:39.