Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf1 16v Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20699)

Benji 16-12-2007 15:55

Vette foto's van een dikke Golf! Waar heb je die foto's genomen als ik vragen mag?

jettaracing 16-12-2007 16:49

Quote:
Originally Posted by Benji
Vette foto's van een dikke Golf! Waar heb je die foto's genomen als ik vragen mag?

Parkeergarage in dokkum volgens mij .

@ lieuwe,het blijft een erg vette golf ! :thumbup:

Lieuwe 16-12-2007 18:46

Foto`s zijn idd gemaakt in de "parkeergarage" in Dokkum bij de Super :)

Quote:
Originally Posted by RubenD
Lieuwe, staat er weer goed bij. Waarom ook nog een zekering er tussen zetten (voor de accu). Je startmotor trekt flink wat ampere dus hoe moet dat? Of wil je de zekeringkast voedingskabel onderbreken. Neem aan dat het ook die draad is die onderbroken moet worden.

Nog steeds geen filmpje, ben nog steeds benieuwd! Heb de mijne laatst weer gestart, wat heb ik dat geluid gemist zeg!

Flink zware zekering ertussen ? Heb het nog niet echt uitgezocht eigenlijk. Als je startmotor nu kortsluiting maakt dan zit er helemaal geen zekering oid tussen. Hoe is dit normaal geregeld ? Heb namelijk 1 dikke kabel van de accu naar de startmotor en dan naar de dynamo zonder zekering.

Filmpje zal nog wel een keer komen :tongue:

GertJan Vento 16-12-2007 19:11

normaal zit er in de + kabel van de accu naar de dynamo en startmotor geen zekering

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Foto`s zijn idd gemaakt in de "parkeergarage" in Dokkum bij de Super :)

Flink zware zekering ertussen ? Heb het nog niet echt uitgezocht eigenlijk. Als je startmotor nu kortsluiting maakt dan zit er helemaal geen zekering oid tussen. Hoe is dit normaal geregeld ? Heb namelijk 1 dikke kabel van de accu naar de startmotor en dan naar de dynamo zonder zekering.

Filmpje zal nog wel een keer komen :tongue:

RubenD 16-12-2007 20:40

Als je naar specifiecaties van accu's kijkt. Met name startcapaciteit, 360A e.d. Dan moet dat inderdaad wel een heel heftige zekering zijn.

Edit: Stel je hebt de auto op de handrem staan en ook nog eens in de versnelling. En dan gaat starten. Dan trekt die helemaal vreselijk veel vermogen. Volgens mij komt het dan niet goed met een zekering er tussen.

Zweiter 16-12-2007 20:58

Quote:

wowww! wat een geweldige plaat lieuwe!

Lieuwe 16-12-2007 23:04

Iemand nog goeie info over die zekering kwestie ?

Ben zelf niet zo sterk met elektrotechniek en ik ben er ook niet zeker van hoe dat origineel geregeld is.

RubenD 16-12-2007 23:07

Had je mij edit nog gelezen? Bij een KR zit er geen zekering tussen de accu en startmotor. Ik ben er zelf ook nog mee bezig geweest en denk niet dat, dat zomaar even geregeld kan worden. Hoe dik zijn jouw kabels, die van mij 35 mm2.

jettaracing 16-12-2007 23:15

Origineel zit er geen zekering tussen startmotor en dynamo .
De startmotor vraagt zoveel stroom ,en dit varieert ook nog wel eens (denk aan koude motor ,dikke olie ,dan vraagt de startmotor mer stroom )

Dan zou je een erg dikke zekering moeten plaatsen .
Misschien dat dit bij nieuwere auto's wel al word gedaan ,maar bij 'onze'type's is dit nog ongezekerd .
Bij Vw is zelfs de aansturing naar de zekeringskast niet eens gezekerd ,alleen vanaf de zekeringskast naar de verschillende verbruikers .

B.v bij een dynamo, die 60 ampere kan leveren ,zou er al een zekering tussen moeten van minimaal 60 A
Dat levert extra aansluitingen op ,dus een deel verlies in de aan sluitingen ,kans op oxidatie ,kans op een kapotte zekering ,kortom het heeft niet echt zin .
En als een dynamo kapot gaat ,dan levert deze geen stroom ,kortsluiting in een dynamo komt ook niet vaak voor .

EDIT , sommige startmotors vragen wel 150 tot 200 ampere piekstroom ,ik zou niet eens weten waar je zo'n zekering weg moest halen!

Lieuwe 17-12-2007 16:51

Ik weet niet hoe dik mijn kabels zijn Ruben, maar ze zijn iig wel aardig stevig :tongue:

Ging mij er voornamelijk om dat er een zekering tussen zit voor het geval er kortsluiting is. Heb wel een vrij lange kabel door de auto naar de startmotor. Stel dat hier ergens door schaven oid de mantel kapot gaat en massa maakt dan heb je wel een probleem denk ik :) Maar een zekering wordt niet zoveel dus gezien de hoge piekspanning van de startmotor.

Arne 17-12-2007 21:41

Je zou er een hele dikke ANL zekering tussen kunnen zetten, 400A of iets dergelijks. ANL gaat tot 500. Die steek je gewoon in een waterdichte zekeringhouder die voor audio bedoeld is, of zoiets:

GertJan Vento 17-12-2007 22:27

Quote:
Ik weet niet hoe dik mijn kabels zijn Ruben, maar ze zijn iig wel aardig stevig :tongue:

Ging mij er voornamelijk om dat er een zekering tussen zit voor het geval er kortsluiting is. Heb wel een vrij lange kabel door de auto naar de startmotor. Stel dat hier ergens door schaven oid de mantel kapot gaat en massa maakt dan heb je wel een probleem denk ik :) Maar een zekering wordt niet zoveel dus gezien de hoge piekspanning van de startmotor.

Wat wel een mogelijkheid is om een zekeringhouder te gebruiken die ook veel bij laadkleppen van vrachtwagens gebruikt worden ;) .

Die gaan tot net onder de 300A

jettaracing 17-12-2007 22:32

Dan blijft de vraag ,heeft het zin ....,als je de kabel goed geisoleerd inbouwd ,dus met goede doorvoerrubbers ,en dergelijke, zie ik geen probleem .
Al staat het wel stoer ,naast zo'n schakelaar ,er ook zo'n dikke zekering in!

Melvin 18-12-2007 08:53

Dat is idd een dikke foto Lieuwe! Ik ben er nog niet helemaal over uit of deze wielen de auto wel genoeg recht doen... Maar het gehele is zekers al ERG dik!

Lieuwe 18-12-2007 16:43

In real life vind ik de velgen altijd veel mooier dan op de foto`s.

Deze velgen stralen echt de look uit die ik zocht, maar mis de bbs velgen ook wel een beetje :)

Setje 14" HTN velgen is misschien iets voor de toekomst ;)

Mister Cool 18-12-2007 19:02

Die foto die zweiter daar quote, die is inderdaad heel erg mooi :thumbup: . Blijf dit trouwens ook een superauto vinden! 100% een rijdersauto, en hij klinkt super. Een topic om te volgen :thumbup:

Lieuwe 18-12-2007 20:18

Thanks. Foto is wel aardig geslaagd idd. Begin het steeds beter onder de knie te krijgen ;)

Misschien met de tijd nog een keer een digitale spiegelreflex aanschaffen, maar die zijn ook behoorlijk prijzig :)

Rijderauto is het zeker weten :D Tegenovergestelde van een trailerqueen :tongue:

Menace 18-12-2007 21:00

Kan je niet es door Drachten heen komen jakkeren met die wagen? kan ik dat geluidje ook es horen ben daar van 9-17 te vinden en van 17 tot 18/18:30 ben k onderweg naar huis :P

Lieuwe 24-12-2007 18:11

Eergisteren nog even bij iemand langs geweest, die wat foto`s heeft gemaakt:

Wel leuk geworden die foto`s. Interieur met rolkooi staat er ook wel goed op :cool:

Menace 24-12-2007 19:51

Sweeeeet Ride Lieuwe :D

All times are GMT +1. The time now is 13:23.