Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   eigenaren van oldtimers vrezen dat ze mrb moeten betalen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104566)

Golf1Fan 15-04-2013 19:58

Dit was natuurlijk te verwachten mensen :mad:

The_Maxx 15-04-2013 20:46

Tja, wat moet je hier nou mee... Kwarttarief oke, is op zich niet eens zo heel veel aanpassing voor nodig. maar daar los je het probleem van de daily diesels (waardoor dit probleem is veroorzaakt) weer niet mee op. daar moet dan een max aantal km aan gekoppeld worden, zoals bij oldtimer verzekering al het geval is (dus daarop baseren)

Maar idd, denk dat de europese norm eerst aangehouden moet worden en vanuit daar gewerkt moet worden. Maar zo is de huidige regeling al, met toeslag op de brandstof.

We will see...

Melvin 15-04-2013 21:25

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
daily diesels (waardoor dit probleem is veroorzaakt

Nee, het probleem is geldtekort. Daily diesels wordt het daarna op afgeschoven, maar die hebben niets te maken met dat geldtekort. En ook niet met de zogenaamde milieubelasting etc. (geen persoonlijke aanval hoor, zeker niet)

Door deze tactiek heeft de overheid wel iedereen overtuigt van een niet-bestaand-probleem... knappe tactiek..

Ik heb al m'n oldtimers verkocht, een hoop moeten inleveren maar ik slaap wel weer lekker...

levis 15-04-2013 21:32

Oke, het overleg is mislukt, maar wat betekend het nu concreet?

Blijven auto,s die nu wegenbelastingvrij zijn belasting vrij? Ik heb een stuk gemist, vandaar mijn vraag

sciroccoGTII 15-04-2013 21:34

Met deze actie zullen er wel veel eigenaren hun oldtimer schorsen, waardoor deze actie weer totaal xmi doel mist...of mag dit ook niet meer? Gelukkig wonen we in nederland waar al het geld naar het buitenland gaat.......triest

Area51 15-04-2013 22:30

Levis, alles gaat -zeer waarschijnlijk- straks weer vól in de mrb, ook wat nu vrijgesteld is van mrb.

En als het echt slecht uitpakt is schorsen straks ook niet meer mogelijk......

ewcaddymk1 15-04-2013 22:32

Quote:
Originally Posted by Area51
Levis, alles gaat -zeer waarschijnlijk- straks weer vól in de mrb, ook wat nu vrijgesteld is van mrb.

En als het echt slecht uitpakt is schorsen straks ook niet meer mogelijk......

maak maar geen slapende honden wakker

Melvin 15-04-2013 22:32

Dat schorsen niet meer kan is ook echt niet normaal... je kunt toch niet verwachten dat mensen betalen voor een auto waar niet mee gereden wordt? Welk doel heeft dat dan? GEEN DUS. Dat kan gewoon echt niet, overstijgt alles...

Area51 15-04-2013 22:35

Dat schorsen straks niet meer kan verzin ik niet hoor, dat is vandaag in het overleg ter sprake gekomen.
Wat ze daarmee denken/hopen te bereiken is dat mensen massaal hun auto's naar de sloop gaan brengen (die normaal gesproken geschorst binnen staan) en dan een nieuwe gaan kopen om de economie te stimuleren...

Melvin 15-04-2013 22:35

Quote:
Dat schorsen straks niet meer kan verzin ik niet hoor, dat is vandaag in het overleg ter sprake gekomen.
Wat ze daarmee denken/hopen te bereiken is dat mensen massaal hun auto's naar de sloop gaan brengen (die normaal gesproken geschorst binnen staan) en dan een nieuwe gaan kopen om de economie te stimuleren...

Dat dus ja. Dat is de druppel...

ewcaddymk1 15-04-2013 22:38

Quote:

ze zijn in Denhaag nu helemaal aan het door draaien :screwy: nog even en we krijgen een johova beleid alles inleven en denhaag bepaalt wel wat je krijgt
of iedereen maar een soort van schuldsaneering dan krijgen ze ook alles voor elkaar

Area51 15-04-2013 22:43

Ik ga straks op 30 december 2013 al mun huidige schorsingen (6 stuks) verlengen en zal daarna (eind 2014) wat auto's bij de rdw gaan afmelden om ze voor langere tijd 'uit het zicht' van de (r)overheid te houden.

Oudelut 15-04-2013 22:44

Brief van Weekers aan de Tweede Kamer...

Driewerf kut!

Oudelut 15-04-2013 22:44

Ga maar eens op zoek naar een loodsje net over de grens...

Melvin 15-04-2013 22:48

Ik heb nog nooit een brief met zoveel verzinsels en aannames gelezen, belachelijk gewoon...

Dokter D 15-04-2013 22:50

Wtf die lui sporen echt niet.
Ontslaan die hele handel in den haag.
Dit levert een stuk meer op en geen beleid is altijd nog beter dan dit beleid :screwy:

Tjaap 15-04-2013 23:58

Quote:
Ik ga straks op 30 december 2013 al mun huidige schorsingen (6 stuks) verlengen en zal daarna (eind 2014) wat auto's bij de rdw gaan afmelden om ze voor langere tijd 'uit het zicht' van de (r)overheid te houden.

Ik ga wat chassis nummers uitslijpen en de restanten op het malieveld slepen.

Bruders 16-04-2013 11:45

Wat een ellende toch.... 2,5 jaar restowerk naar de kloten...Kan de T3 uit 1985 wel naar de sloop brengen...Moet ik dadelijk weer gvd een camper ervan bouwen net zoals jaren geleden...en ik ga dat ding niet eens dagelijks gebruiken...moe wordt ik ervan... Of zet hem niet op kenteken en ga lekker plaatloos rond cruisen... ;-)

Melvin 16-04-2013 11:48

Je kunt nog steeds in je T3 blijven rijden, maar het vervelende is dat het je nu behoorlijk wat centen in de maand gaat kosten.

Neem daarbij de hogere aanschafsprijs die je betaald hebt omdat de T3 belastingvrij was, en dan neem je het extra werk ook nog maar voor lief, is het mooi zonde. Had je ook een T4 camper van kunnen rijden en had een hoop tijd en moeite en geld gescheeld.

En zo zijn er 1001 gevallen waarbij het super klote is. Ken een transportbedrijf dat auto's (vooral klassiekers) uit Amerika haalde, die is nu al enkele grote klanten kwijt. Krijgt een behoorlijk dunner belegde boterham dit jaar.
Zelf heb ik de keus gemaakt om mijn oldtimers te verkopen, maar heb veel verlies moeten nemen om dit voor elkaar te krijgen in een verpeste markt..

De Pul 16-04-2013 12:24

niet meer schorsen?hoe willen ze dat gaan doen dan?of moet ik dan voor alles gewoon betalen?dan kan ik de boel ook wel opruimen.........

All times are GMT +1. The time now is 18:18.