Quote:
haha,gelijk heb je.... |
Gisteren ook nog even een andere keuze gemaakt, voor de auto, voor ga ik G60 remmen monteren, dus nieuwe fusee's schijven en klauwen van een G60.
Alleen worden de schijven 280mm schijven van Zimmermann geperforeert en dubbel geventileert, met EBC rode remblokken. Achter komen waarschijnlijk dan ook geperforeerde schijven erop met ook nieuwe rode EBC remblokken, met waarschijnlijk ook stalen remleidingen erbij, lagers worden dan ook meteen vervangen. Dit is toch wel een mooie upgrade voor de auto, en de velgen zijn dan mooi gevult met een mooi setje remmen. De fusee's moesten nog even onder de auto uit gehaalt worden maar dat is geen probleem. |
Dat nieuwe klepdeksel staat idd veel beter ronnie! Knappe remmerij update ook trouwens :thumbup: .
|
Ja dankje het is een update die mee doet aan de veiligheid, en natuurlijk ziet het ook erg mooi uit als je zo'n gevulde velg ziet.
Gr Ronnie |
Quote:
Hahahaha....en nu praat je over veiligheid? Ga je nog steeds dat extreem getrokken wielen monteren dan?? :tongue: |
Hahaha Ja zeker René, maar het blijft zo dat 200+Pk in een lupo in mijn ogen ook niet veilig is, dus eerst voor je eigen deur vegen dan bij andere klagen. :thumbup:
Gr Ronnie PS: Let je op de smily! |
Ik hoef niet te vegen voor mijn deur....heb het heel netjes...
Als alles in balans is (remmen, wegligging, vermogen) en het goed te rijden is, dan is het niet onveilig... heb ik ook al eens eerder verteld volgens mij. |
Quote:
Klopt en dat is wat ik dus ook bedoelde, wou je gewoon even laten weten dat die discussie niet nog eens moet beginnen, het is mijn keuze en als jij of iemand anders dat niet veilig vind dan is dat zo, er zullen heus nog wel ergere dingen gedaan worden aan wagens die misschien niet zichtbaar zijn of gewoonweg niet verteld worden ipv, een set strakke bandjes monteren. Maar goed zand erover wil geen vervuiling in mijn topic. Gr Ronnie |
Zo net even gaan kijken naar de oplossing van de stappenmotor, het probleem lag namelijk zo, dat ik hem niet kon monteren aangezien het op de G60 anders zit gemonteert, nu heb ik dus even gemeten en gepast en heb en mooi ontwerpje liggen van twee originele beugels waar ik morgen even een complete beugel van ga maken, waardoor de stappenmotor netjes en niet op de deksel komt te hangen.
Morgen als hij gemonteert zit maak ik wel even foto`s. Ook ga ik morgen op het werk nog wat dingen schoon spuiten en met alluminuim cleaner behaldelen, zodat ik dat morgen even kan spuiten. Dan is het wachten op de onderdelen en de montage daarvan. Gr Ronnie |
hey jung
goede plannen,met je remmen! kun je tot bij ons voor het gas er vol ophouden straks! en dan haal je de inrit bij julie nog.. hoelang ben jij nog bezig? Grtz |
@Shrek,
Als ik dat eens wist ik leg de motor er pas in als ik alles precies heb zoals ik het wil hebben. Ik hoop eigenlijk in december de motor er toch in te hebben liggen, heb geen zin om zonder wagen in de winter te moeten leven. Dus er moet even vaart achter gezet worden. Remmen enzo dat komt wel goed kan ook nog als de motor er al in zit. Gr Ronnie |
Ben je niet bang dat dat vreselijk gaat piepen en bijten, met die rode blokken?
Die Zimmerman schijven was ik toevallig eergisteren ook nog voor aan 't kijken, maar voorlopig gaat dat nog even niet gebeuren. Je weet wat ze kosten, dus dan weet je ook waarom. :tongue: |
@Breadfan:
Tsja goedkoop zijn ze inderdaad niet maar het is gewoon veel vetter, om zo'n schijf achter de velgen te zien dan zo'n standaart schijfje. En ja dat piepen, ja dat kan gebeuren ja maar we zien wel, het zorgt wel voor meer stop vermogen. Gr Ronnie |
he ron,
heb je al g60 klauwen dan? ik heb nog een setje liggen waar ik toch niet mee doe... |
Nee heb alles vanmiddag gekocht in 1 koop.
Gr Ronnie |
Quote:
a oke :cool: :thumbup: |
Moet alleen de zooi nog ophalen en de Zimmerman schijven en de EBC blokken bestellen.
Neem dan alles in in keer me. Maar Frank bedankt dat je aan me denkt hahaha :thumbup: :D Gr Ronnie |
R8 oliedop is ook besteld, hoop deze week die nog binnen te krijgen, Ruud bedankt alvast.
Voor diegene die niet weten wat ik bedoel: R8 olievuldop. Gr Ronnie |
Dat blokje ziet er goed uit zeg!
En die remmen update is ook heel prima. Niet overwogen om S2 klauwen te gebruiken? |
Zijn die dan beter?
Meer uitleg graag Erik.. Gr Ronnie |
Quote:
S2 remklauwen hebben 2 pistons met 30mm diameter. Deze zouden meer remdruk/oppervlak op je schijven moeten geven... |
Zullen ook wel "klauwen" vol geld moeten kosten zeker?
Ik denk dat de G60 remmen al meer verbetering dan genoeg is tenopzichte van de originele remmen van de 8v Gti. Gr Ronnie |
Quote:
De prijzen vallen opzich wel mee via Ebay. Gezien jouw vermogen straks en het gewicht van de wagen zullen een setje G60 remmen wel genoeg zijn... |
Dat is wat ik bedoel het is natuurlijk zo dat het geen bom van een motor is, maar hij zal toch wat meer gaan brengen als normaal, en dus is zo'n keuze voor G60 remmen niet slecht.
En ik ben er erg goedkoop aangekomen dus dat is altijd beter. Dinsdag laat ik de zimmerman schijfremmen en de EBC blokken denk ik bestellen. Gr Ronnie |
EBC rood komt toch na geel hè? Die moet je eerst een hele poos warmremmen voordat die flink gaan bijten. Heb je daarmee rekening gehouden? Ik heb zelf EBC Greenstuff op de Geboorde en gegroefde schijven en dat remt ook voldoende ( in combi met ABS sowieso). Ik denk dat rood een beetje over the top is voor jouw toepassing Ronnie.
Mocht je echt voor goede remblokken gaan die puur gemaakt zijn voor goed remmen, en niet eerst warmremmen hebben ze me vaker Ferodo DS2000 geadviseert. EBC groen heeft het voordeel dat de remstof minder inbrandt in de gepolijste velgranden. |
Oh oke daar zal ik aan denken dankje..
Gr Ronnie |
Quote:
Daarom zei ik al dat ie rekening moest houden met piepen ed.. Die rode blokken zijn meer voor op 't circuit, waar lawaai dus niet zo veel uitmaakt, als het spul maar behoorlijk werkt. Koud remmen ze wel, en vast net zo goed als de groene blokken voortdurend doen, maar dan maken ze lawaai als de neten. Die groene blokken willen nog wel eens faden met sportief rijgedrag. Ik vind zelf die Greenstuff dingen een beetje mode-remmen. Je velgen blijven schoner, en het ziet er wel leuk uit, maar daar blijft het ook bij. Ferodo zou mijn keus zijn denk ik. Volgens mij heeft René dezelfde combi van Ferodo en Zimmerman, dus misschien dat je hem eens kunt vragen om z'n mening als ie ze geprobeerd heeft... |
Komt in orde Breadfan..
Gr Ronnie |
Hier dan de foto`s van de stappenmotor op de plaats, waar hij nu zit en het beugeltje.
Ben nu bezig met de warmtewisselaar en de oliefilter om die weer in elkaar te zetten. Daar komen straks nog wel foto`s van. Beugel en stappenmotor. Mooi hoog boven de deksel. Op de motor. Zit in mijn ogen erg goed zo. Gr Ronnie |
Zo dadelijk even met eddyvwone de velgen weg bregen zodat die opnieuw worden afgekit, zodat de banden erop kunnen, heb vandaag de Nangkang 185-45-15 banden binnen gekregen. En deze week komt nog de oliedop binnen van de Audi R8.
Gr Ronnie |
Zo net terug, velgen zijn bij de velgenboer, en worden als het goed is nu eindelijk juiste gerepareert, zodat ze lek vrij zijn. En dan kan ik ze weer naar Mark brengen om de banden erom heen te trekken, ik ben benieuwd.
Edwin bedankt he..! (ps ik zal de warmtewisselaar even draaien hahaha;) ) Gr Ronnie |
Zo nog even de foto`s van de warmtewisselaar en de oliefilter op de plaats waar die hoort, met allen nieuwe sensors natuurlijk.
Even een andere lens gebruikt voor de foto`s ziet wat leuker uit zo.. Gr Ronnie, ik kan niet wachten tot ik de motor hoor brommen.. :thumbup: (En die beroeste benzinedruk regelaar gaat of een lak kleurtje krijgen of ook nog vernieuwt worden want dit vind ik niet uitzien.) |
Mooi!
Die regelaar zou ik zilver spuiten, dat breekt het zwart eromheen weer een beetje. :thumbup: |
Nee Chris, die gaat echt niet meer los, heb ik nu drie keer in mijn handen gehad en nu blijft die zitten. Zie je straks toch bijna niets meer van. Maar heb inderdaad getwijfeld om hem ook zilver te maken, maar ik hou van dat donkere. geeft in mijn ogen een beetje racy uitstraling ik hoef geen bling bling hahaha..;)
Gr Ronnie |
Quote:
Ik doelde op die "beroeste benzinedruk regelaar" waar je zelf over aan 't twijfelen was. 't Wordt al bedtijd voor je, m'n jongen. ;) En zilver... niet bling bling, maar zoals de andere zilvere / grijze gedeeltes aan 't blok. |
"Alu look" :)
|
Quote:
Ja die, dat zegt ie toch! :D |
Hahaha ja eigen blokkie bouwen daar krijg je slaapgebrek van.
Ja die benzinedruk regelaar gaat denk ik gewoon vernieuwd worden, of inderdaad een Alluminum "look" krijgen. Gr Ronnie |
Morgen even de nieuwe Lambdasonde bestellen, zodat die ook weer terug erop kan worden gemaakt.
Ook krijg ik morgen 10x M18X1,5mm lasmoeren om de Lambdasonde in een spruitstuk te lassen, dus als iemand zo eentje nodig heeft dan laat me maar wat weten. Gr Ronnie |
ff over EBC:
je hebt eerst groen, voor sportief straatgebruik. dan rood, voor circuit of boven bepaald aantal pk's (dacht 200) en dan pas geel. voor over de 500 pk geloof ik. zelf heb ik groene en remmen wel aardig maar volgende keer neem ik rood. Ferodo heb ik zelf veel klachten over gehoord. maar daar moet ik bij vertellen dat dat om motorfiets blokjes ging en dit geen eigen ervaringen zijn. |
All times are GMT +1. The time now is 13:03. |