Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nieuwe aanwinst classic-edition (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42848)

Ralph 11-10-2009 16:43

Quote:
Originally Posted by classic-edition
Voor deze jongen geen verdichte velgen meer. Ik ben een veel te grote azijn pisser en iriteerde me aan elk krasje na elke was/poetsbeurt.

Ook vond ik de bbs-en klein ogen en heb ik er 185-35-17 opgelegd om ze wat groter te doen lijken.Hier was echter niet mee te rijden zonder airride op een cabrio. Voor MIVW heb ik hem echt zo plat moeten schroeven dat ik de straat niet meer uit kon zonder de bodem te raken.Dat was eens en nooit meer. Ik ben wel een Wheel-Whore al zeg ik het zelf maar mijn bodem ervoor kapot rijden gaat me iets te ver. Ik heb me destijds vergist met het bekijken van foto's van golfjes 3 met 185-35-17.Het verschil van kokerbalk van een gewone golf 3 en een cabrio is bijna 2 cm dichter bij de grond.

Nu met de 195-40-17 zijn de kassen weer mooi gevuld als ie strakjes nog iets lager gaat en kan ik de straat nog in en uit.
Voorlopig liggen de velgen netjes in de dozen te wachten op de eerste meeting in het voorjaar.

Ik had destijds op mijn cabrio ook een schroefsetje zitten met 17" A8 wielen. Het zag er wel leuk uit maar geen rijden. idd het verschil in kokerbalken.
Wat je nu hebt ziet er geweldig uit...

VWJean 11-10-2009 19:42

Super Marco,

het zijn echt gave wielen.
Je was me net voor!!!.

Wat heb jij aangepast voor de bekerhouder?

jetta mk1 '82 11-10-2009 20:20

ben niet zo'n fan van je nieuwe wielen misschien lijken ze in het echt mooier !?

gr. Martijn

sanderz 11-10-2009 20:27

ik vind ze dik, oude velgen van vwjean toch?

Vains 11-10-2009 21:12

Quote:
Originally Posted by sanderz

Volgens mij niet, als ik het goed heb komen ze van een witte belgische MK3 af of niet?

classic-edition 11-10-2009 22:03

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
ben niet zo'n fan van je nieuwe wielen misschien lijken ze in het echt mooier !?

gr. Martijn

Veel mooier :tongue:

Quote:
Originally Posted by VWJean
Super Marco,

het zijn echt gave wielen.
Je was me net voor!!!.

Wat heb jij aangepast voor de bekerhouder?

ik heb alleen het bedieningspaneel van het nokia soundsysteem verwijderd en een gat gezaagd in de originele console.
(zie How TO op vw forum ;) )

Quote:
Originally Posted by sanderz

Nope

Quote:
Originally Posted by Vains
Volgens mij niet, als ik het goed heb komen ze van een witte belgische MK3 af of niet?

Yep

Misha 11-10-2009 22:06

Kijk, dat staat goed Marco .. hoe staat het eigenlijk met de vorderingen van het interieur?

classic-edition 11-10-2009 22:10

Quote:
Originally Posted by Misha
Kijk, dat staat goed Marco .. hoe staat het eigenlijk met de vorderingen van het interieur?

De vorderingen met het interieur gaan langzaam. Ik heb inmiddels alle creme kunstof kapjes voor op de recaro's nieuw liggen.

Het is nu een kwestie van stevig doorsparen en dan wegbrengen naar onze oosterburen.

chris 11-10-2009 22:18

Ik ga over een week of 2-3 naar die oosterbuur toe om mn interieur te halen....heb jij dan genoeg gespaard?:D

ronaroot 12-10-2009 09:29

Quote:
Hier was echter niet mee te rijden zonder airride op een cabrio. Voor MIVW heb ik hem echt zo plat moeten schroeven dat ik de straat niet meer uit kon zonder de bodem te raken.Dat was eens en nooit meer. Ik ben wel een Wheel-Whore al zeg ik het zelf maar mijn bodem ervoor kapot rijden gaat me iets te ver. Ik heb me destijds vergist met het bekijken van foto's van golfjes 3 met 185-35-17.Het verschil van kokerbalk van een gewone golf 3 en een cabrio is bijna 2 cm dichter bij de grond.

Komt me héél bekend voor.
Dat was ook een van de redenen waarom ik mijn cabrio heb weggedaan.
Is gewoon niet mogelijk om een mooie velg in combi met een mooie verlaging te rijden.
Ik kwam zelfs mijn eigen garage niet meer in :redface:

Complimenten voor de velgen, vond de bbs heel mooi, maar de oz maakt de auto net nog wat breder :thumbup:

Golfjunkie 12-10-2009 16:44

mooie wagen! :thumbup:
maar kun je nou een beetje fatsoenlijk een beker of flesje kwijt in de bekerhouder?
lijkt mij dat ie dan tegen de asbak aanzit? :redface:

classic-edition 12-10-2009 19:10

Quote:
Originally Posted by chris
Ik ga over een week of 2-3 naar die oosterbuur toe om mn interieur te halen....heb jij dan genoeg gespaard?:D

Helaas niet Chris heb wat financiele tegenvallers gehad de laatste tijd.
Maar de zomer is nog lang weg,komt wel goed.

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Komt me héél bekend voor.
Dat was ook een van de redenen waarom ik mijn cabrio heb weggedaan.
Is gewoon niet mogelijk om een mooie velg in combi met een mooie verlaging te rijden.
Ik kwam zelfs mijn eigen garage niet meer in :redface:

Complimenten voor de velgen, vond de bbs heel mooi, maar de oz maakt de auto net nog wat breder :thumbup:

Bedankt voor het compliment ,ik denk dat ik nu een betere combinatie gevonden heb idd.

Quote:
Originally Posted by Golfjunkie
mooie wagen! :thumbup:
maar kun je nou een beetje fatsoenlijk een beker of flesje kwijt in de bekerhouder?
lijkt mij dat ie dan tegen de asbak aanzit? :redface:

Geen idee eigenlijk het was eigenlijk meer een hebbedingetje.
Kan er mooi mijn pokkie in leggen enz.
Hangt natuurlijk van de hoogte van de flesjes af en ja die asbak die doe ik toch nooit open.Dus......... :D

Erik M 22-10-2009 10:50

Dat het zou passen dat had je al gezien :D Staat goed hoor!

classic-edition 23-10-2009 23:10

Bedankt Erik.
Ik moet alleen mijn remklauwen nog aanpassen.

classic-edition 31-10-2009 17:51

De remklauwen voor zijn inmiddels aangepast zodat we ook kunnen rijden met de nieuwe zomer velgen.
Vandaag ze er nogmaals opgelegd en een rondje gereden waardoor de auto nog een beetje is gezakt tov de eerdere foto's.

Zie foto's :

Ziet er zo al wel goed uit ,maar eigelijk zou ie voor de perfecte stance nog een cm mogen zakken. Hiervoor moet ik alleen alle 4 de wielranden laten omrollen met alle risico's van dien (lak kan scheuren springen etc).

Ik twijfel dus nog of ik dit moet laten doen :confused:
Ook ben ik van plan enkel met deze wielen te rijden voor het bezoek aan meetings,dat betekend dus niet alleen wielen wisselen maar ook telkens schroeven ???

Wat vinden jullie ervan ?

jetta mk1 '82 31-10-2009 21:28

ben er nog steeds geen fan van, denk dat er mooiere velgen te vinden zijn voor deze hele dikke cabrio !

gr. Martijn

Ralph 31-10-2009 21:35

Niks meer aan doen...... Maar dat is moelijk voor jou. :D :D

Thomas 13-11-2009 00:15

Quote:
Update

Gisteren de verf bij de Leerlooyer in den Haag opgehaald en van het weekend maar eens begonnen met verven van het interieur.
Pfff wat een werk is dat zeg.

Eerst met een speciale ontvetter/cleaner de stoelen gereinigd.
Daarna in meerdere lagen het krakkelee bijgewerkt met een speciale primer.
Dan schuren
En als laatste verven.

Zie foto's

van dit

bijwerken krakkelee

Naar dit

Volgend weekend de achterbank nog dan is er weer eentje van mijn to do list af :D

Beste

Mijn vader heeft zojuist een beige lederen interieur gekocht en hij zou graag ook de zetels restaureren gelijk jij dit hebt gedaan...mijn vraag naar u:

Zou je eens even kunnen beschrijven hoe je het hebt gedaan (enkele stappen) en welke materialen en producten ik hiervoor in huis moet halen.
Dat mag hier maar pm/mail mag natuurlijk ook altijd, Ik zou u zeer dankbaar zijn.

Merci.

Richard 13-11-2009 00:18

kun je wel vinden op de site van colourlock thomas

classic-edition 13-11-2009 13:06

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Beste

mijn vraag naar u:

Zou je eens even kunnen beschrijven hoe je het hebt gedaan (enkele stappen) en welke materialen en producten ik hiervoor in huis moet halen.
Merci.

Eerst met een speciale ontvetter/cleaner de stoelen gereinigd.
Daarna in meerdere lagen het krakkelee bijgewerkt met een speciale primer.
Dan schuren met fijn schuurpapier (enkel om wat hechting te krijgen)
En als laatste verven.

Voor een mooi resultaat de stoelen en bank uit de auto halen.

Even google op de leerlooyer in de haag voor de spullen.

Succes ermee

Groet,

Marco

All times are GMT +1. The time now is 05:57.