![]() |
En om het heel makkelijk te maken: alles wat ingevoerd is belasting laten betalen!
|
Ik denk dat mijn mk2 TDI maar preventief onder die grens van 950 kilo moet blijven:D
|
Ik denk dat ze daar in Den Haag maar een dik pak slaag moeten hebben en al ons geld dat met vrachtschepen vol naar Brussel gaat maar eens wat moeten minderen.
Dan kunnen wij mooi tax-free blijven hobbiën !! |
Vandaag is het overleg geweest tussen de staatssecretaris van Financiën en de belangenbehartigers van de oldtimerbranche (Fehac, KNAC e.d.), maar ze zijn er niet uitgekomen. Maandag wordt er verder gesproken...
|
Quote:
Bron ? |
|
Quote:
:goodpost: :thumbup: |
70jaar geleden lag het epicentrum van europa in Berlijn, nu in Brussel :owned:
|
Het overleg tussen de alliantie van ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA, KNAC en RAI Vereniging en staatssecretaris Weekers (Financiën) over de MRB-vrijstelling voor oldtimers is mislukt.
klik |
Quote:
hoeveel diesels zijn er van 40 jaar en ouder dan :confused: lpg snap ik maar diesel |
Ik zie het ook niet meer goedkomen :shake:
Ze zijn zo gefocust op die 'extra' mrb inkomsten dat ze blind zijn voor de gevolgen ervan en dat het niet op gaat leveren als wat nu voor 2014 als bezuiniging (pardon, lastenverzwaring !!) ingeboekt is. |
als ze zo graag de oldtimer voor dagelijks gebruik willen belasten, zorg er dan voor dat de huidige wegenbelasting voor een diesel (of een lpg auto) wat aantrekkelijker wordt.
|
Quote:
dan gedeelte aantrekkelijker voor jongere auto's zal ook weer ergens vandaan moeten komen |
Meer leesvoer; http://www.fehac.nl/images/stories/..._weekers_af.pdf
|
Ja joh, maak alles nog moeilijker met kwarttarieven, geen schorsing meer, allerlei verschillende leeftijdsgrenzen, provinciale opcenten en brandstoftoeslagen... Snappen ze het zelf nog wel zo? De naleving van die ellende gaat al meer kosten dan de opbrengst...
Je zou het ook gewoon heel simpel kunnen oplossen en dat is alles eens zo te laten, werkt al jaren goed en alles lost zich vanzelf op. Maar er is geen probleem nu, te weinig geld in de staatskas ligt niet aan de oldtimer (en die eerder beoogde 160 miljoen euro is een lachertje natuurlijk), beter kijken waar je je centen uitgeeft is de remedie... |
Overleg MRB-vrijstelling oldtimers mislukt
Het overleg tussen de alliantie van ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA, KNAC en RAI Vereniging en staatssecretaris Weekers (Financiën) over de MRB-vrijstelling voor oldtimers is mislukt. Het voorstel van de alliantie om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari 2014 te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar is door Weekers afgewezen. Hij wil aanvullend de dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief motorrijtuigenbelasting danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden. De alliantie maakt zich ernstig zorgen over de schade, die door bezitters, handelaars en restaurateurs van klassiekers wordt geleden. Internationaal geldt een fiscale leeftijdsgrens van 30 jaar voor oldtimers. Het voorstel van de alliantie betekent een directe verbetering voor milieu en leefomgeving en zorgt voor aanzienlijk meer MRB-inkomsten. Daarnaast is het voorstel conform de wens van de Tweede Kamer om het dagelijks gebruik van de oldtimer te ontmoedigen, maar de MRB-vrijstelling in stand te houden voor mensen die de oldtimer hobbymatig gebruiken. |
Quote:
:thumbup: :goodpost: |
Quote:
Ik moet hier toch altijd wel erg om lachen, om dit soort uitspraken. Of eigenlijk is het meer een soort huilen, ongeloof.. Wat wordt het toch al snel (direct) weer een fijne, uitstootvrije wereld door die extra heffingen zeg, pfoe... |
Quote:
Dat kan nog een voordeel blijken, want zoals de Fehac al aanhaalt ligt de internationale (Europese) grens op 30 jaar. Best mogelijk dat het nieuwe wetsvoorstel straks niet strookt met Europese wetgeving, en dan niet eens mag?! Lijkt erop dat dat straks nog de strohalm gaat zijn waar we ons aan vast moeten gaan klampen... |
Quote:
heb ik opzich wel vrede mee ,als ze het dan ook maar een 20 jaar lang volhouden dan ben ik best bereid nog een paar jaar te betalen maar ja hoelang heeft de vorige regeling stand gehouden |
All times are GMT +1. The time now is 14:56. |