Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

De Limburger 25-10-2009 20:47

Nou zoals het er nu voor staat zijn de achterlichten dus ook al geregeld, kan ik weer wat van mijn lijstje afstrepen.
En chris je kunt altijdt even komen kijken he, deur is heel vaak open hahah..
Gr Ronnie

breadfan83 25-10-2009 22:48

Klopt Ronnie.
Heb al een maat van me gesproken daar, en die gaat ze je regelen. Later deze week gaan ze waarschijnlijk op de post, en dan weet je tenminste dat het spul in orde is. :thumbup:

De Limburger 25-10-2009 22:58

@Breadfan Heel fijn bedankt alvast he, de kosten laat je me maar weten dan maken we dat in orde.

Voor de US-Look heb ik nu dan naar alle waarschijnlijkheid:

US smalle bumper
US SML's Oranje
US Achterlichten deze worden wel weer gespoten zodat ze op Gti achterlichten lijken.
US Knipperlicht module van MellyVille.

Dat gaat straks denk ik een mooi andere uiterlijk geven aan mijn gti`tje.
Gr Ronnie

De Limburger 26-10-2009 14:01

Heeft er al eens iemand gehoort van een soort van spacer die je tussen je achterste naven monteert zodat je achter een negatief camber krijgt ik wil dit namelijk of kopen en anders zelf maken. Gr Ronnie

desnelders 26-10-2009 14:11

daar staat hier wel ergens een topic over dacht ik. noemt camber plates. dit zijn twee ongelijke plastic schijven met groefjes die je kan verdraaien naargelang de uitlijning die je wil.

J-9A-N 26-10-2009 14:33

CAMBERSHIMS

Staan onderaan.
Eigenlijk wil ik zelf ook wel zo'n setje :D

Gr Jan.

desnelders 26-10-2009 14:46

dat zijn kennelijk eerder hulpstukjes om nog verder te gaan.

dit zijn degene die ik wou zeggen, zijn ronde plastic plaatjes waar je verschillende stukjes moet verwijderen afhankelijk van type wagen

EZ shim

http://www.spcalignment.com/ezshim/

De Limburger 26-10-2009 19:12

Oke bedankt heren hier gaan we eens even kijken wat we daar van kunnen leren.
Gr Ronnie

De Limburger 26-10-2009 19:46

Zo net even weer twee nieuwe bandjes gekocht voor de Golf haha, 185-45-15 voor op de 9,5J BBS RM te trekken.
Nu nog even de velgen van het weekend weg brengen, zodat ze dus opnieuw kunnen worden gekit zodat ze nu wel luchtdicht zijn. En dan kunnen de banden er weer op.
Ja je blijft er mee bezig.
Gr Ronnie

De Limburger 26-10-2009 22:48

Zo de twee extra banden die ik over had, zijn nu ook al verkocht.
Dus straks is het setje voor de velgen 8J met 165-45-15 en 8,5J met 185-45-15.
Zal wel wat makkelijke monteren zijn hahaha..
Gr Ronnie

neef_m 27-10-2009 00:00

heey net heel je topic doorgelezen, ziet er goed uit man! geen half werk.

gebruik jij nog steeds je orginele injectoren of ben je voor grotere gegaan? en ga je ook een brandstof druk regelaar gebruiken?

ben er nu dus uit dat ik mijn pf ook eruit ga halen en reviseren en wil het ongeveer hetzelfde aanpakken als jij, dus ook opboren e.d. als je nog tips hebt hoor ik het graag!

succes verder!

De Limburger 27-10-2009 19:19

Hey Neef_M,

Leuk dat je ook een motor gaat herbouwen, ik kan je zeggen er gaat veel tijdt en geld in zitten, vooral als je ook nog eens wat meer vermogen eruit wilt halen.
Een brandstofdruk regelaar heb je niets aan, aangezien je dan een pomp moet hebben die eigenlijk teveel opbrengst heeft dan pas kun je je druk afstellen je originele pomp is meer dan genoeg om ook een snellere motor van benzine te voorzien.
En ik rij nu nog op de originele injectors, maar ik ga de motor laten afstellen en dan kijken of misschien de G60 injectors voor nog wat meer vermogen zorgen.
Maar naar horen zeggen is het injectie systeem van een PF niet zo al te goed om veel vermogen te krijgen.
Webers is een betere grijp naar vermogen of natuurlijk ITB's maar ja die kosten beide een flinke duit, dus eerst maar eens zo proberen.
Ik geef je een goede tip, zoek een goed bedrijf wat je de boringen en revisiedelen doet bezorgen, dit scheelt veel werk en gestrompel.
Verder veel succes met bouwen en laat komen die foto`s.
Gr Ronnie

Ron mk1 27-10-2009 19:31

Mocht de sml`s niet aankomen, ik heb hier nog een setje liggen voor de mk2.

Zijn wel oranje, geen witte dus.

De Limburger 27-10-2009 19:36

Ik heb ook Oranje besteld hoor.
Maar bedankt voor de info.
Gr Ronnie

De Limburger 27-10-2009 20:52

Ik ga van de week eens even verder kijken op zo`n site in UK daar hebben ze van die Shimplates voor tussen de achteras, ik denk dat ik me daar een setje van ga bestellen en kijken hoe dat dat uit komt op de achteras.
Maar dit is voor later en heeft nu nog geen haast.
Gr Ronnie

Vains 27-10-2009 21:09

Hey Ronnie,

Kreeg vandaag bericht dat de SML's onderweg zijn :thumbup:

De Limburger 27-10-2009 21:16

Oke dat is heel fijn..bedankt he!
Gr Ronnie

De Limburger 28-10-2009 21:41

Zo vandaag heb ik even mijn collega laten uitzoeken wat een nieuwe Lambda sonde kost, aangezien ik niet weet of hij heel uit de moer gaat komen, iemand een tip omdat makkelijk te doen?
Ik kom er wel goed bij dus dat is geen probleem
Laat maar komen die info..
Gr Ronnie

sciroccoGTII 28-10-2009 23:34

Waarom zou die er niet heel uit komen dan? Gewoon een goed passende sleutel gebruiken heb er nog nooit problemen mee gehad..

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Zo vandaag heb ik even mijn collega laten uitzoeken wat een nieuwe Lambda sonde kost, aangezien ik niet weet of hij heel uit de moer gaat komen, iemand een tip omdat makkelijk te doen?
Ik kom er wel goed bij dus dat is geen probleem
Laat maar komen die info..
Gr Ronnie

Erik 29-10-2009 12:11

Eens een paar keer goed inspuiten met WD40 of kruipolie en dan een dagje laten staan.

desnelders 29-10-2009 12:13

heb ik bij de mijne ook gehad en uiteindelijk is hij eruit gekomen, maar de schroefdraad was wel achtergebleven aan de uitlaat :D dus heb ook een nieuwe moeten bestellen toen ;)

De Limburger 29-10-2009 18:40

Ja het zal wel goed gaan komen, ik spuit hem inderdaad al een paar dagen in met Kruipolie, zodat de schroefdraad een beetje kan weken. Zaterdag gaan de wielen naar de velgen boer en dan zullen ze hopelijk in de week ergens klaar zijn.
Morgen komen hopelijk de twee bandjes aan dan heb ik die ook al weer.
En Zaterdag ga ik nog wat onderdelen scoren bij VPC Autosport.
Het komt wel goed allemaal.
Gr Ronnie

De Limburger 29-10-2009 21:32

Volgend Breadfan, heb ik de US-achterlichten volgende maand ergens in mijn handen.
Nu is het gelukkig bijna volgende maand hahaha,..
Chris bedankt he..
En succes met het ophalen van je zwerfspul he..;)
Gr Ronnie

stn1 29-10-2009 21:37

Quote:
@Breadfan Heel fijn bedankt alvast he, de kosten laat je me maar weten dan maken we dat in orde.

Voor de US-Look heb ik nu dan naar alle waarschijnlijkheid:

US smalle bumper
US SML's Oranje
US Achterlichten deze worden wel weer gespoten zodat ze op Gti achterlichten lijken.
US Knipperlicht module van MellyVille.

Dat gaat straks denk ik een mooi andere uiterlijk geven aan mijn gti`tje.
Gr Ronnie

wat moet je met die module als je een us bumper hebt? Die knipperlichten hebben een gecombineerd 5 en 21w lampje.

De Limburger 29-10-2009 21:49

Ja dat heb ik nog eens gehoort, maar schijnbaar (pin me er niet op vast) heeft deze bumper dat weer niet, vraag me niet hoe het kan maar ik meen dat er een ander peertje in zit. Het is ook gewoon mar met twee kabels aangesloten.
Kan me natuurlijk ook vergissen, maar ik dacht dat het zo zat.

Jellehier weet hier meer van.

Verder zal ik het nog wel eens even nakijken.
Gr Ronnie en Stn1 bedankt he voor de info.

De Limburger 31-10-2009 17:22

Zo, vandaag even wat kleine onderdelen opgehaalt bij VPC autosport,

Nieuwe gebruikte ontsteking
Klemmetjes voor de injector's
G60 Klepdeksel incl pakking
En nieuwe temperatuur en druk sensors voor in het blok.

Ook dan maar meteen nog eens wat gedaan aan het blok.
Vandaag de injectors weer terug definitief vast gezet, en het inlaatspruitstuk weer goed vast gezet met nieuwe RVS inbusbouten.
En natuurlijk even het klepdeksel schoon gemaakt, eigenlijk een heel mooi alluminium deksel, maar toch heb ik het maar een kleurtje gegeven.

Nu dan hier nog drie foto`s van vandaag.

Mooie nieuwe bouten.

Injector's weer terug op de plek.

Mooie nieuwe deksel van een G60.

Straks nog even een foto maken met de deksel op de motor, maar eerst nog even een paar keer wat lak erover heen zetten.

Gr Ronnie

breadfan83 31-10-2009 17:25

Man Ronnie, dat ziet er goed uit!
Hopen dat 't net zo goed gaat lopen. ;)

De Limburger 31-10-2009 17:32

@Breadfan: Ja dat is iets waar ik bijna elke dag aan zit te denken, hoe dit nu gaat lopen.

Maar ik heb nog wat ander nieuws, gisteren kreeg ik van mijn baas te horen, dat hij gergeld heeft dat Wytech Motortuning, het bedrijf wat de motoren onderhoud bij ons raceteam van de BRL V6 (waar Collé dit jaar alweer kampioen van is geworden) mijn motor gaat afstellen, zij nemen alle spullen wat er nodig zijn mee en doen dit bij ons op de zaak.
Ik hoef alleen maar te zorgen voor genoeg benzine en een hele dag de tijd.
En een belletje te plegen dan komen ze af om dit te doen.
Super toch??
Nu ben ik er wel eigenlijk zeker van dat dit motortje goed gaat lopen en ook lekker wat vermogen gaat brengen.
Dit bedrijf heeft namenlijk eerst met deze en andere 8 en 16v motoren geracet.
Ik heb mijn baas bedankt..,met een lekkere limburgse vlaai aangezien alles gratis gedaan gaat worden.
Gr Ronnie

De Limburger 31-10-2009 18:24

Hier dan de foto`s van de deksel op de motor..
Ziet erg mooi uit vind ik zelf.
Kijk maar..

Nu nog het verstelbaar tandwiel erbij denken en dan kun je je in bedenken hoe het gaat uitzien als de motor klaar is.
Hoop het tandwiel deze week te kijgen, maandag krijg ik zowiezo de banden.
En misschien ook de SML's we zien het wel. :thumbup:

Gr Ronnie

Vains 31-10-2009 18:28

Ziet er goed uit kerel, ben benieuwd hoe het blokje loopt na de afstelling :)
De kleppendeksel staat idd een stuk mooier dan zo'n origineel ding.

En bel Cloontje even of die SML's al binnen zijn :rolleyes:

De Limburger 31-10-2009 18:39

@Vains:
Oke ja dan zal ik wel een belletje krijgen als ze er zijn hij krijg ook mijn tandwiel, waterpomp en oliepomp binnen, het is net een postbode die Cloontje..
Gr Ronnie

Alberto 31-10-2009 18:43

ziet er top uit Ronnie
volg het bij elke post , ga zo door

De Limburger 31-10-2009 18:45

@Alberto:
Ja het oude beestje van je heeft straks een flinke andere uitstraling en een nieuw hart.
Nu nog een paar nieuwe voetjes en klaar het het karretje..
Gr Ronnie

Alberto 31-10-2009 18:46

Quote:
@Alberto:
Ja het oude beestje van je heeft straks een flinke andere uitstraling en een nieuw hart.
Nu nog een paar nieuwe voetjes en klaar het het karretje..
Gr Ronnie

hij verdiend het Ronnie :thumbup:

De Limburger 31-10-2009 19:12

Zeker anders had ik het ook echt niet gedaan, dus het vervolg gaat verder hé!!

Bijna dood ervaring nr#3.

Gr Ronnie

stn1 31-10-2009 19:14

blok ziet er super uit zeg... lekker hoor.

De Limburger 31-10-2009 19:20

@stn1:
Ja op een paar kleine dingen na is het blok bijna klaar en inderdaad ik ben er erg blij mee, het is goed gelukt al zeg ik het zelf.
Het heeft dan ook best wel wat tijd en vooral geld gekost om dit zo te krijgen, maar het is het waard anders had ik het nooit moeten doen.
Nu de rest van de wagen nog.
Gr Ronnie

De Limburger 31-10-2009 21:06

Morgen ga ik de Lambdasonde los maken van de oude uitlaatlijn, aangezien deze verkocht is.
En dan verder ben ik van plan om de nieuwe uitlaat ook nog zo ver mogenlijk in te wikkelen met die hitteband.
Ook gaat morgen de klepdeksel vast gezet worden zodat ik dat ook niet meer hoef te doen, ik heb net nog even de nokkenas vast gezet op moment.
En wat ik morgen moet doen is, bedenken hoe ik ga zorgen ervoor dat de stappenmotor juist vast zit, aangezien deze klepdeksel geen boutgaten ervoor heeft.
Anders even een nieuw beugeltje maken op het werk.

Jullie zien het morgen wel.
Gr Ronnie

De Limburger 31-10-2009 21:39

Net nog even gemailt naar Ruud van Ruud'sVWShop, hij heeft zo`n mooie R8 olievuldop liggen, ik ben benieuwd of die in een G60 deksel past, als dat zo is dan ga ik hem bestellen.
Gr Ronnie

De Limburger 01-11-2009 11:49

Jammer genoeg gaat de Lambdasonde niet los, maar ja eigenlijk is dat in mijn ogen weer niet verkeert, een nieuwe sonde is altijd beter, dus dan maar een nieuwe erin, dan weet ik teminste dat die ook juist werkt. En op de motor heb ik niet bespaart dus dan kan dit er ook nog wel bij.
Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 09:50.