Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   My 57 rag (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38161)

RubenD 16-09-2009 20:20

Dan had ik het wel goed begrepen, je gebruikt dus beide opties tegelijker tijd.

Hoop dat het goed werkt!

Fahrvergnugen 23-09-2009 20:14

Gisteren eindelijk weer eens (heel even) tijd gehad om aan de ovaal te werken.

De pijp waar het stuurhuis tijdelijk op zat heb ik verlengt en aan de andere kant heb ik het scharnierpunt gemonteerd, daarna de pijp op de juiste plaats in de chassis kop gelast.
Het heeft links en rechts nog wat afwerking nodig, maar het begin is gemaakt.

Paul.

RubenD 23-09-2009 20:29

Ziet er goed uit!

Fahrvergnugen 23-09-2009 20:46

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ziet er goed uit!

Juupke erbij en alles komt goed ;)

Fahrvergnugen 26-09-2009 19:16

Vandaag weer verder gegaan met de stuurinrichting.
Eerst de korte spoorstangen doorgetapt en ingekort en daarna moest de lange (middelste) aangepast worden. Omdat deze een behoorlijk stuk ingekort moest worden heb ik deze doorgeslepen, ingekort en, nadat ik er een stuk massief had ingebracht, weer aan elkaar gelast.
Om het scharnierpunt in de toekomst ooit te kunnen demonteren heb ik de bevestigingsschroefdraad er uit geboord en heb ik moeren aan de binnenkant van de steun gelast. Nu is het geheel vanaf de buitenkant vastgebout.

Paul.

RubenD 26-09-2009 22:48

Ziet er goed uit!

vwcrewcab 28-09-2009 07:01

Wordt een mooie stuurinrinchting op een puik chassis!

Samurai 28-09-2009 15:35

Met verbazing lees/zie ik iedere keer jou update's.
Ik zou zo graag zelf een kever willen bouwen, maar dat duurt nog wel ff.

Jij hebt er serieus goed over nagedacht, ik ben in ieder geval superbenieuwd naar het eindresultaat.

Keep on going strong!

Fahrvergnugen 28-09-2009 20:11

Quote:
Originally Posted by Samurai
Met verbazing lees/zie ik iedere keer jou update's.
Ik zou zo graag zelf een kever willen bouwen, maar dat duurt nog wel ff.

Jij hebt er serieus goed over nagedacht, ik ben in ieder geval superbenieuwd naar het eindresultaat.

Keep on going strong!

Bedankt voor de lovende woorden. Ik heb er wel over nagedacht maar veel dingen worden ook gewoon tijdens de bouw verzonnen/bedacht, zo ben ik er nu bijvoorbeeld al weer achter dat de spoorstang positie weer aangepast moet worden.

Als je een kever wil moet je die gewoon kopen, ik heb ook veel te lang gewacht. Zonde van de tijd. ;)

Paul.

Fahrvergnugen 03-10-2009 14:54

Met de pijp, waar het stuurhuis en scharnierpunt op bevestigd zitten, in deze positie, komt de fuseepitman (of hoe heet het) en de spoorstang tijdens het sturen in één lijn te liggen (niet eens volle stuuruitslag).
Dus vandaag me zelf de opdracht gegeven dit op te lossen.
Eerst de pijp eraf en de chassiskop weer dicht lassen.

Na wat vlak slijpen, passen en meten, zit alles een heel stuk verder naar voren zodat de spoorstangen een kleine hoek naar vooren maken en daardoor niet meer in lijn met het fusee komen.

Paul.

vwcrewcab 05-10-2009 09:29

Ziet er wer puik uit Paul!
Nu ben je toch al wel een heel eind met de wielophanging/geometrie?!

Fahrvergnugen 05-10-2009 11:33

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Ziet er wer puik uit Paul!
Nu ben je toch al wel een heel eind met de wielophanging/geometrie?!

Ik ben idd een heel eind op weg, als al mijn onderdelen binnen zijn kan ik zien wat er nog moet gebeuren.
Eindelijk door naar het volgende (niet standaard) sub projectje.

Paul.

Fahrvergnugen 10-10-2009 14:01

Omdat het vooras gedeeltje, op een paar missende onderdelen na, klaar is, ben ik begonnen aan het volgende projectje.

Omdat ik een 901 versnellingsbak met de schakelvork aan de onderkant heb, heb ik bedacht het schakelmechanisme met kabels te maken.
Vandaag heb ik een beginnetjegemaakt om het Corrado systeem passend op de Porsche bak te maken.

Het is zeker nog niet klaar, maar de foto's geven je een idee wat het moet gaan worden.

Paul.

Gijs 10-10-2009 18:15

Gisteren was ik ff bij de Boxer, en nog even snel achterin wezen kijken. Ziet er echt goed uit! :thumbup:

Fahrvergnugen 10-10-2009 19:49

Quote:
Originally Posted by Gijs
Gisteren was ik ff bij de Boxer, en nog even snel achterin wezen kijken. Ziet er echt goed uit! :thumbup:

Thanx, ik doe mijn best ;)

Fahrvergnugen 15-10-2009 20:03

Vandaag weer verder gegaan met het schakelmachanisme.

De eertse steun gemaakt en gemonteerd, deze is voor L+R slag van de pook.

En ook de steun voor de voor en achterwaartse slag gemaakt.

Hierna ben ik begonnen met het aanpassen van de pook. In het mechanisme van de pook moet het een en ander veranderd worden om de beweging van de kabel om te draaien en de slag te vergroten.

Het lijkt elke keer weer een kleine update, maar toen alles eindelijk naar mijn zin was, was er weer een dag voorbij :(

Paul.

evilnyntje 16-10-2009 07:13

Ach Paul, goed werk heeft tijd nodig :). Dan hebben we hier tenminste een tijd wat te lezen!

vwcrewcab 16-10-2009 11:06

Ziet er weer degelijk uit!

Fahrvergnugen 16-10-2009 11:20

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Ach Paul, goed werk heeft tijd nodig :). Dan hebben we hier tenminste een tijd wat te lezen!

Dat is idd waar en het moet natuurlijk wel goed werken en veilig zijn ;)

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Ziet er weer degelijk uit!

Thanx.

Paul.

MauSeR35 16-10-2009 15:09

Dit soort projecten zijn gewoon leuk om te volgen zo. Steek je nog eens wat van op ook.

All times are GMT +1. The time now is 22:35.