Ik wilde vandaag de H&R schroefset en porsche remmen monteren maar daar dacht mijn velg anders over. HIJ LOOPT AAN OP DE KLAUW :mad: En ik maar denken dat ik alles goed heb gemeten maar helaas. het scheelt maar een paar mm en beide klauwen zijn nu beschadigd.
Nu heb ik 2 opties: 1: de speedlines verkopen en OZ ultrleggera oid kopen. 2: de speedlines voorzien van andere buitenranden en een spacer plaatsen. Dus dan worden ze in plaats van 8J, 7J. De H&R set rijd verder heerlijk, veert ook meer in als de goedkope set die er onder zat. Helaas resulteert ook dit vanwege de 8J velg dat hij heel veel aanloopt. |
Optie 1!!!
|
Ik zou persoonlijk ook voor optie 1 gaan :D
Maar als het maar een paar mm is red je het dan niet met alleen een dunne spacer ipv de velgen te verbouwen? |
Ik heb net zitten passen en er moet dus een 10mm spacer tussen :eek: . Aangezien ik OZ superleggera (of iets in die richting) niet fantastisch vind onder een golf 1 ga ik dat denk ik niet doen.. en de speedlines staan te goed onder de golf om te verkopen vind ik.
Aangezien ook alle wielen nu aanlopen omdat de H&R set wel doorzakt ga ik denk ik de speedlines verbouwen met 2 nieuwe randen. De voorste gaan dan van 8j naar 7j met een 10mm spacer. Op deze manier ben ik 1.voorgoed van het aanlopen af (dus iets meer comfort), 2.de Porsche remmen passen, 3.nieuw gepolijste randen werden ook eens tijd Het is een dure oplossing. maar ik weet dat ik spijt ga krijgen als ik de speedlines weg doe. |
Ik zou ook de speedlines er lekker onder laten zitten, staan super!
Je zou nog kunnen overwegen om ipv voor een 1" smallere rand een 0,5" smallere rand te gaan. |
Quote:
Ik wil ze voor idd voorzien van een 0.5j rand dan worden deze 7j. En de achterste voorzien van een 1j rand zodat deze 7.5j worden. Dit verhelpt het aanlopen al staan ze dan helaas wat minder breed. Ik rij best veel en zo nu en dan flink hard met de 1, dus ben ik het aanlopen zat. En 4 nieuwe randen kosten ook geen vermogen |
Waarom rol je je wielranden niet om?
Ik rij met 7 en 8J. Jij hebt zelfs nog wielkuipranden dus je kan makkelijk breder rijden toch? |
Quote:
De wielkast randen maken hem niet per se breder. je hebt daaronder natuurlijk je originele kasten zitten. 8j achter kan bij mij ook wel. maar voor heb ik nu ook 8j. wielkasten rollen helpt wel maar 7,5j vind ik een mooiere maat En omdat veel golfjes waaronder die van mij het probleem hebben dat rechtsvoor verder uitsteekt dan de rest is 8j geen porum. momenteel staat 8j linksvoor erg strak langs het scherm maar rechtvoor steekt hij 1,5cm buiten het scherm.. :shake: Dus vanwege de porsche remmen en het aanlopen+uitsteken van de velg/band doe ik dit. |
Wat zijn de afmetingen van de remleidingen? En waar besteld?
|
Quote:
Standaard lengte voor golf 1, dacht 34 cm ongeveer. https://www.helperformance.com/ PS: Weet iemand of Marnix van CustomCarAlloy op vakantie is oid? :confused: |
Hij zat in de uk.
Heb vorige week zijn a6 daar klaar voor gemaakt |
Quote:
Oke dankjewel :thumbup: Edition 38 neem ik aan? :D |
Sorry maar hoe komt het dat die mk1's allemaal 'krom' zijn?
|
Quote:
Niet krom.. maar voor het ene wiel wat verder uitsteekt zal je VW moeten bellen :D |
Ik zou er een subframe onder maken!
|
Ik heb wel een speciale 2.5cm dikke strut bar gekocht voor tussen de draagarmen aan de voorzijde. Deze heeft aan beide zijdes unibal koppelingen met schroefdraad en past perfect met een 02a/02j bak. Dus ik kan misschien mijn kromme Nurburgring ongeluk-chassis een stukje terug duwen :D
(Wiel stak voor de Ring ook al uit) |
Net een aantal dingen gezien en gedaan waar ik niet blij mee ben. Maar om financiële redenen en veiligheid wel nodig zijn. Ik heb al een tijdje last van een rotte vulhals, hier heb ik ook al een jaar een nieuwe voor liggen maar nooit aan toe gekomen.
Vandaag dus de dag.. vanochtend alles er onder vandaan gehaald. Er kwamen veel rotte/slechte plekken tevoorschijn na het verwijderen van de hals. Niet alleen de hals was rot maar ook het gat waar hij in valt. Dit had ik al verwacht maar ik baal er toch erg van. Aangezien er veel plekken aan de golf zitten die gelast/aangepakt moeten worden zag ik het niet zitten om er een nieuwe paneel in te laten lassen. Als de golf ooit gelast gaat worden word het een full re-build. Dus vanwege mijn veiligheid de hals natuurlijk vervangen, alleen had ik geen bevestigingspunten meer voor rondom het gat omdat dit gewoon rot was. Dit heb ik nu opgelost met glasvezel en zwarte verf net als de vorige eigenaar ook heeft gedaan zo te zien. :( |
Blijven nare plekken bij die vulhals..
|
Ik ben van plan om de Speedline mistral misschien toch weg te doen. En wat ik aangeboden krijg voor inruil is het allemaal net niet..
Ik heb nu oz superleggera op het oog. Hier zou ik een 195 of 205 semi op willen in 15 of 16 inch. Ligt er aan of de porsche boxter klauwen in 15 inch passen. Heeft iemand fotos van een golf 1 met 15 of 16 inch op semi's? |
Het is wel een Jetta mk1 met azev a in 15" met een band van 195 50 15
Maar dan heb je een gedacht al |
Thanks! Wat voor remmen zitten er onder?
|
Geen probleem
De zelfde als bij jouw. Klauwen van een porsche boxster 986 Met g60 remschijven |
Quote:
Oke top :thumbup: Zonder spacer btw? |
Met 2cm spacer tussen anders vindt je bijne geen velgen voor
Maar het zouw ook moeten lukken met een spacer van 1cm |
De keuze is gemaakt. Lang zitten wikken wegen en rekenen.. maar de speedline's gaan de deur uit. Ze worden waarschijnlijk morgen al opgehaald. De speedline's ombouwen naar gangbare maten zou gewoon te duur worden.
Dus in plaat daarvan 16 inch BBS rs opgehaald vandaag. Ik heb veel verschillende setjes onder de golf gehad, maar dit is de eerste set bbs die ik ooit gekocht heb. Ik heb bbs rs altijd erg mooi gevonden maar mijn gedachten waren altijd; daar gaat er weer een op bbs. Nu ben ik dus zelf die persoon maar ik vind het zeker niet erg :D Maten zijn 6.5 en 7j. De porsche remmen passen er in met een 10mm spacer zonder dat de velg/band buiten de kast valt, en daar ging het mij om. De speedline's stonden erg goed maar misschien in de toekomst een set speedline opbouwen oid. wat plaatjes van het passen. (gaat nog een klein stukje omlaag) |
Mooie combi!
|
Superdik en ja, bbs rs is en blijft altijd het mooiste wiel :D
|
Zeer dikke combi zo !
|
Bedankt! :D
|
Heerlijk!
|
Idd, daar gaat er wéér één op BBS.... :D Geen straf in dit geval, hele geslaagde combi!!
Speedline Mistral op Golf 1 vind ik ook erg fraai, maar dan wel in 17", vind ze persoonlijk in 16" net wat minder mooi. |
Haha thanks. Mistrals zou ik ook graag in 17 willen, maar die zijn wat lastiger te vinden in goede maten.
|
Al een tijdje een veerpootbrug liggen voor de golf, alleen past deze niet ivm de 02a bak.
Dus uit Engeland een 25mm dikke besteld met verstelbare kogelgewrichten en extra lange bouten. Deze vandaag gemonteerd en het maakt een flink verschil in de bochten. Ook de daily wat aandacht gegeven :D |
Eindelijk de Porsche klauwen gemonteerd, en wat een remkracht! :D
Van een vriend g60 staal er onder gezet voor de winter. |
Ziet er goed uit zo! En de klauwen passen echt precies in g60 staal zo te zien haha :thumbup:
|
Leuk om je topic te volgen Mark, leuk spul!
Mag ik vragen waar je de veerpootbrug voor onder heb gevonden? |
Quote:
Dankje :thumbup: Veerpootbrug komt uit engeland, deze heb ik via ebay gekocht. Even zoeken op golf mk1 strut bar :thumbup: |
Quote:
Ik zal eens gaan kijken, bedankt! :thumbup: |
Eerlijk gezegd vind ik de g60's veeeel beter en leuker smoelen dan die 'dikke' velgen. Dit oogt bescheiden maar die 20vt onder kap is die indruk al snel weg... ;) Beetje het 'niet te snel oordelen idee'
|
Quote:
Klopt ja, begin er zelf ook aan te wennen. Staat inderdaad erg leuk, zeker als ik bij het stoplicht weg rij en je ziet de remmerij tevoorschijn komen en hem vervolgens hoort afblazen :D :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 15:59. |