Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Turbodiesel mk2 new daily project! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32157)

RubenD 30-03-2008 01:46

Ik was nog steeds aan het kijken voor deze velgen onder mijn eigen Golf, maar dat is niet meer nodig :D
http://www.volksforum.com/forum/sho...2&page=19&pp=20

Moet zeggen, die lampen staan inderdaad heel goed!

Ebut 30-03-2008 10:39

Blinder! Staat mooie Wytze :cool:

Alberto 30-03-2008 11:17

lampjes staan hem goed
vind het staal er onder dikker ... :thumbup:

Fabian_GTI 30-03-2008 13:02

Gevonden, setje op de kop getikt voor 40 euro.
( MHW rood/witte achterlichten dus )

Dat is nog eens geluk hebben !!

classic-edition 30-03-2008 13:10

Quote:
Originally Posted by Alberto
lampjes staan hem goed
vind het staal er onder dikker ... :thumbup:

Mee eens verder een dikke golf :thumbup:

Gr

Marco

sikke aant 31-03-2008 19:28

hij word met de dag mooier man :thumbup:

deze lampen staan indd perfect bij de auto, ga zo door!!!! :D

tiefflieger 31-03-2008 19:44

Lampen staan goed, hele mooie diesel !

Vind hem persoonlijk met het staal ook net nog ff wat mooier ;) .

jettaracing 02-04-2008 05:47

Bedankt voor de leuke reacties !
Ja ,het staal staat inderdaad net iets dikker ,maar die wielen gaan eerst even de revisie in !

Door de vorige eigenaar(s) zijn ze al weer vaak herspoten ,en zien er eigenlijk niet meer netjes uit ,en daarom worden ze binnenkort gestraald en weer opnieuw gespoten .
Dan ben ik ook van het roesten af ,en kunnen ze mooi in de zilverkleurige autolak (met blanke lak) gespoten worden !
Dan mogen ze er ook zomers onder blijven (kunnen de borbets mooi onder de rode jetta )

Ik heb ook het weekend van Rallyegolf20vt een originele OMP Veerpootbrug gekregen !!

En deze is inmiddels ook al gemonteerd natuurlijk :thumbup:

wob/fireandice 02-04-2008 15:48

zeer mooie auto!!!!

maar was ook voor de steelie's gegaan maar zo te horen komt dat wel weer goed :thumbup:

jettaracing 21-04-2008 22:46

En ik kon het weer niet laten !
En ben vanavond weer begonnen met de steelies !
Ze moesten toch even uit de bandenstelling ,en ik heb ze eens goed bekeken op roest en dergelijke ,en ze hadden de winter erg goed doorstaan !
En omdat de golf toch wat lekkerder rijd op het staal (en er wat stoerder uitziet :D )
Dus maar even de doos schuurpapier erbij ,en ben weer even lekker wezen schuren ,stralen kon ook ,maar de roest was dermate weinig ,dat wilde er goed af met wat intensief schuurwerk!

Ook meteen maar een aantal schuurkrassen en beschadigingen weggeschuurd (weet niet wat de vorige eigenaars ermee hebben gedaan ,maar het lakwerk was echt niet best!)
en de wielen eerst maar even voorzien van een mooie laag roestwering :thumbup:

Morgen maar even verder ,lichtjes opschuren ,en dan weer in de kleur !

René 21-04-2008 22:54

Is dat ook meteen een primer? dat roestwerende goedje? En gewoon van motip?

jettaracing 21-04-2008 23:02

Quote:
Originally Posted by René
Is dat ook meteen een primer? dat roestwerende goedje? En gewoon van motip?

Ik heb het in het verleden wel gebruikt ,van motip ,en dat is ook wel een goede roestwerende primer ,maar deze is van Glasurit ,en is net even wat sterker ,en kan ook worden gebruikt als primer (filler) .(heb ik via m'n werk)
Ik spuit er eerst wel een laagje zilverkleurige zinkprimer op ,alvorens ik er met de zilverkleur overheenspuit.
Even voor de dekking ,en heb je net even wat een dikkere laag ivm steenslag.
Waarschijnlijk worden ze gewoon gespoten met het welbekende Velgenzilver ,wat op zich best goed blijft ,en worden ze volgend jaar wel gestraald en dan gepoedercoat .(Budget moet het ook even toelaten natuurlijk ;) )

jettaracing 23-04-2008 09:35

En ze zijn klaar ! En ze zijn nu niet gespoten met spuitbusje velgen zilver ,maar in autolak ,met een extra vleugje metallic !
Want toen ze eenmaal waren geschuurd waren ze netter geworden dan ik dacht en verdienden ze het wel om netjes te worden gespoten dit jaar :cool:

Gister de velgen even geschuurd ,en een grondlaag zilverkleurige zinccoat aangebracht ,waarna er een dunne laag heldere metalic autolak is over geneveld .
Toen afgespoten met 4 (!) lagen 2K blanke lak !

Nu mogen ze er straks weer onder ,mooi voor de zomer !
Kunnen de borbets straks (als er 2 nieuwe banden omzitten ) mooi onder de rode jetta

En natuurlijk voor de fotofreaks ..............

Vrijdag gaan ze er waarschijnlijk weer onder ,eerst de lak even goed laten uitharden ;)

De Limburger 23-04-2008 15:41

zeer mooi zal weer super uitzien dadelijk..

tiefflieger 23-04-2008 17:35

Mooi setje weer, gewoon HET setje verbreed staal !

Erik 23-04-2008 17:37

Wat voor banden zitten er precies om die Borbets icm met welke breedte?

jettaracing 23-04-2008 22:16

Quote:
Originally Posted by Erik
Wat voor banden zitten er precies om die Borbets icm met welke breedte?

Rondom 215/40x16 op 9x16 et30 (wel met spoorverbreders ,anders past het niet ,voor 7 mm ,achter 12 mm )

Voor zitten Lassa banden (maar die zijn aan vervanging toe) ,en die vallen erg smal, achter zitten nog zo goed als nieuwe Nankang's .
Die zullen binnenkort ook voor voor besteld worden .

JettaPowerrr 24-04-2008 09:57

Allemachtig, dat ziet er weer gelikt uit, Wytze! :thumbup:
Ik ben nooit zo'n verbreed-staal-man geweest, maar als ik dit zie.....hmmm.... :D

jettaracing 25-04-2008 22:31

Wielen zitten er inmiddels weer onder!

Ja ,betere foto komt nog wel .........!

Maar ik had nog steeds het gevoel dat de auto nog wat miste ..........
En na het doorlezen van de laatste PVW magazine wist ik het ineens weer !!!
De rode bies boven de lijst op de zijkant moet er toch op !
Want daar stond een foto in van een '89 gti ,met deze lijsten !

Nu had ik deze lijstenset al eens gekregen van Alberto (waarvoor nog steeds mijn dank :thumbup: ),maar deze waren gedemonteerd ,en daarna opgerold bewaard .
En omdat er een aluminium achterzijde op deze lijstjes zit waren ze zo krom als een hoepeltje :D
En kon ik ze niet mooi strak weer op de auto krijgen !
Maar na een tip van een collega heb ik vanavond geprobeerd om ze goed warm te maken met een verffohn ,en dan de lijm te verwijderen ,en tot mijn verbazing wilde nu ook de alu lijst eraf !!!!
Toen de lijst vastgetaped op de werkbank ,en lekker warm gestookt ,en de hele lijst trok weer netjes strak !
Ben er wel zo'n 2,5 uur mee bezig geweest ,maar het resultaat is me 100 procent meegevallen !
Dus goed ontvet ,nieuwe dubbelzijdige tape erop geplakt ,weer warm gemaakt voor de montage ,en ze zitten erop!!!!
,Ja ze zijn misschien niet 100 procent nieuw meer ,maar het maakt wel het plaatje compleet !

Hier alvast een sneak peak :cool:

Ben benieuwd hoe het lijkt bij daglicht !

Jetta MaNiA 26-04-2008 08:25

Kijk eens aan! Dikke GT look!

Nu idd de daglichtfoto's!!

All times are GMT +1. The time now is 05:42.