Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   eigenaren van oldtimers vrezen dat ze mrb moeten betalen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104566)

Golf1Fan 07-02-2013 14:08

Quote:
Originally Posted by gerwin88
Waarom worden de hokjes aan de grens niet geopend voor de verkoop van vignetten?
Ik erger me rot aan al die poolse/duitse auto's die hier rondrijden.
Wel een beetje van onze economie profiteren, maar nergens aan meebetalen?
Vind dat ze beter de mensen van 'buitenaf' (netjes gezegd) kunnen plukken dan de binnenlanders die al netjes betalen.
Dan wordt gelijk het werkloosheidsprobleem ook een beetje opgelost:)
:thumbup:

Area51 18-02-2013 17:14

http://www.knac.nl/2013/02/14/na-pa...heid-oldtimers/

Quote:
Na Pasen –begin april dus– komt er meer duidelijkheid over het lot van oldtimers met betrekking tot de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting. Dan wordt een brief van het kabinet naar de Tweede Kamer gestuurd met een of meerdere voorstellen. Hoe de plannen er precies gaan uitzien is nog niet bekend, maar er zitten zeker elementen in die door de kamer en de staatssecretaris al zijn aangegeven, zoals een leeftijdsgrens (wijziging daarvan), een dagenkaart en een kilometergrens. Dat meldt de RAI Vereniging, die bij het overleg met de ministeries van Financiën en Infrastructuur en Milieu en de organisaties van oldtimerbezitters zit.
De oorspronkelijk door het kabinet ingeboekte bezuiniging van 153 miljoen euro –in feite een belastingverhoging in plaats van een besparing op overheidsuitgaven– zal vermoedelijk niet worden gehaald in de nieuwe plannen. Vermoedelijk heeft dit tot gevolg dat er een alternatieve dekking voor het ontbrekende geld moet worden gevonden, zeer waarschijnlijk bij de BPM of de motorrijtuigenbelasting. De RAI Vereniging hamert er bij monde van Cees Boutens op dat er snel een oplossing komt “want onzekerheid richt op dit moment de meeste schade aan in de oldtimerbranche”.

VW Johs 18-02-2013 19:40

Ben benieuwd .

Cool 22-02-2013 22:08

Het is nog ff afwachten dus.

Verwacht wel dat de import hierdoor ook aangepakt zal gaan worden..
Ik heb wel erntige twijfels over het invoeren van een dagkaart oid. Wie kan zoiets nou controleren?

hetzelfde geld voor een kilometer grens.
Kwestie van een tweede tellerbak enz...

Johan1982MK1 22-02-2013 22:27

Idd zulke maatregels al een km registratiekastje of dagkaart gaat het denk ik ook niet halen. Is te kostbaar.
Wat betreft km dmv apk oid gaat ook niet je trek zo de km kabel eruit.

Misschien moeten ze vanaf een bepaald gewicht of bouwjaar gaan heffen.

ewcaddymk1 23-02-2013 10:07

[QUOTE=Misschien moeten ze vanaf een bepaald gewicht of bouwjaar gaan heffen.[/QUOTE]

goed plan :thumbup: bouwjaar zoals 2 jaar terug en gewicht alles onder de 1050 vrij :D

sipkemk1rs2 23-02-2013 17:26

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
goed plan :thumbup: bouwjaar zoals 2 jaar terug en gewicht alles onder de 1050 vrij :D

Ja en caddy type 1 zat er ook weer bij geloof ik die weer belasting moeten betalen :D

ewcaddymk1 23-02-2013 21:35

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Ja en caddy type 1 zat er ook weer bij geloof ik die weer belasting moeten betalen :D

klote :mad:

Area51 26-02-2013 22:52

Nou, ga er maar van uit dat de mrb-vrijstelling volgend jaar wordt afgeschaft;

http://www.rtl.nl/components/actuee...zuinigingen.xml

:mad:

fearless 26-02-2013 23:06

Lol,
eerst zien, dan geloven :P

sipkemk1rs2 27-02-2013 00:55

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
klote :mad:

:thumbup: Ach geld moet rollen toch :D

ronaroot 27-02-2013 21:46

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
:thumbup: Ach geld moet rollen toch :D

Dan wel bij mij de garage in,
en niet bij de overheid de la in :rolleyes:

Area51 25-03-2013 10:59

Vaag verhaal wat ik vrijdag van een vage kennis hoorde...

Quote:
Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer
wetten ontvangen en daaruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen!

Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze VW zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen...

Net of de RDW al meer weet en eigenhandig wetten gaat aanpassen :screwy:

Marten 25-03-2013 11:12

het zou een goede oplossing zijn!
toen ik net 18 was was deze regeling er nog helemaal niet, en de jeugd vandaag de dag alleen maar met belastingvrije auto´s. ik moest ook altijd gewoon betalen.
en ik betaal nu meer wegenbelasting zodat een ander belastingvrij kan rijden. wie gebruik maakt van de openbare weg. moet gewoon betalen. ongeacht de kilometers.

maar dat is mijn mening.

Area51 25-03-2013 11:30

Quote:
Originally Posted by Marten
wie gebruik maakt van de openbare weg. moet gewoon betalen. ongeacht de kilometers.

Kilometerheffing...

Marten 25-03-2013 13:14

was vroeger ook niet zo, dan krijg je straks weer mensen die met terugwerkende kracht uitgerekend hebben dat ze jaren te veel betaald hebben, bla bla bla.

Area51 25-03-2013 13:38

Vroeger had je ook geen mrb vrijstelling voor oldtimers en moesten de liefhebbers het met een 60 dagenkaart doen die je -als de auto klassiek was- kon kopen en je een kwartaal mrb kostte.

jasonnl 25-03-2013 17:46

Quote:
Originally Posted by Marten
het zou een goede oplossing zijn!
toen ik net 18 was was deze regeling er nog helemaal niet, en de jeugd vandaag de dag alleen maar met belastingvrije auto´s. ik moest ook altijd gewoon betalen.
en ik betaal nu meer wegenbelasting zodat een ander belastingvrij kan rijden. wie gebruik maakt van de openbare weg. moet gewoon betalen. ongeacht de kilometers.

maar dat is mijn mening.

Maar vroeger betaalde je ook geen 1,80/1.40D per liter en zo veel verzekering (vooral als jongere) en wegenbelasting zal de afgelopen jaren ook wel omhoog gegaan zijn.

Ben zelf student zou best een nieuwe golf willen rijden, en een MK1/MK2 in de garage voor de leut maar die is er ver af. En OV is ook geen optie. Rij er met de auto 15min op en met OV 1,5uur.

Eerlijkste voor iedereen is gewoon km-heffing.

Als het goed is komt er na de Pasen het definitieve besluit toch?

2H-2H 25-03-2013 20:49

Ja vroeger, toen zaten er 7 blikjes in een sixpack.
En waren de kratten bier van hout, en moest je door drinken om de kachel warm te houden

Dokter D 25-03-2013 20:50

Hahaha LOL :d

All times are GMT +1. The time now is 09:34.