Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Gerard's Mk4 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88368)

GerardMkIIVR6 18-07-2012 07:43

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Mooi kerel, je ademt tenslotte zelf ook niet door een rietje.

:D nee dan komt het niet goed :D

GerardMkIIVR6 31-07-2012 09:54

Zo gister mijn Mk4 weer opgehaalt vanuit Hallum bij mijn maatje Bas vandaan ;)
Ikke weer helemaal blij nog ff wat kleine dingen klaarmaken en enjoying the summer als het meezit :D
Bas Rozendaal bedankt en mijn maatje van Peter van der Veen van "vd Veen TruckParts" super bedankt voor het lenen van je truckje

ronaroot 31-07-2012 10:29

Lekker bezig Gerard :thumbup:

En inderdaad die Bas kan wel met kabeltjes omgaan he ;)

Johan1982MK1 31-07-2012 10:32

Respect weer voor al je werk man :)

GerardMkIIVR6 31-07-2012 11:02

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Lekker bezig Gerard :thumbup:

En inderdaad die Bas kan wel met kabeltjes omgaan he ;)

Thnx kerel
Ja ken Bas al jaren en zie hem altijd dingen doen dat je denkt tering RESPECT voor hem hoor.

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Respect weer voor al je werk man :)

:thumbup:
Ik niet alleen Johan ;)
Bas heeft giga werk gelevert in een korte tijd en heeft tijd vrijgemaakt voor mij Respect en DANK daarvoor
En mijn ouwe mattie Peter vd Veen he ;) was geen probleem hij gaf mij het truckje meteen mee :D

Johan1982MK1 31-07-2012 11:30

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6

:thumbup:
Ik niet alleen Johan ;)
Bas heeft giga werk gelevert in een korte tijd en heeft tijd vrijgemaakt voor mij Respect en DANK daarvoor
En mijn ouwe mattie Peter vd Veen he ;) was geen probleem hij gaf mij het truckje meteen mee :D

Mooi dat t is opgelost, ik had ook niet kunnen helpen vrijdagavond want Dokter D hier vant forum kwam wat ophalen bij mn ouders --> en moest ff een peugeotje 307 met grote beurt enz... :D

GerardMkIIVR6 31-07-2012 12:04

Nee man geeft niks ;)
Peter die zei meteen ja man neem maar mee :D

LRR 31-07-2012 13:55

Kiek, mooi man !! Wel makkelijk zo met air eronder als je op zo'n auto moet rijden.

Hoe is de stand van zaken verder ??

Marvel 31-07-2012 16:55

Ziet er goed uit
Ben benieuwd hoe het totaal plaatje word

GerardMkIIVR6 02-08-2012 09:18

Quote:
Originally Posted by LRR
Kiek, mooi man !! Wel makkelijk zo met air eronder als je op zo'n auto moet rijden.

Hoe is de stand van zaken verder ??

Thnx Fred ja met air is het een stuk makkelijker om ergens nu op te komen (brug,trailer etc) ;)
Verder gaat het zn gangetje heel moe en er wel een beetje klaar mee hahaha
Paar kleine dingen nog en de uitlaat nog ff dat is een kleine tegenvaller :(

Quote:
Originally Posted by Marvel
Ziet er goed uit
Ben benieuwd hoe het totaal plaatje word

Dank je kerel totaalplaatje veranderd niet buitenkant blijft verder hetzelfde dit jaar.

LRR 02-08-2012 10:23

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Verder gaat het zn gangetje heel moe en er wel een beetje klaar mee hahaha

Kalm aan doen, komt wel voor de bakker !! Hier duurt het ook zo lang, maar komt uiteindelijk wel goed.... :thumbup:

vdWal. 02-08-2012 13:34

indd gewoon lekker de tijd nemen! komt de auto alleen maar ten goede :tongue:

benieuwd hoe het er uit zal zien onder het kapje straks!
hoe staat het trouwens met de MK2? zou die toch ook wel weer is zien :thumbup:

GerardMkIIVR6 02-08-2012 14:33

Ja neem de tijd ook ;)
Alleen wordt het geen cleanen en show and shine onder de kap :D ff teveel werk eerst maar eens rijdend ;)
En ja de MkII staat nog lekker in de loods wil ik straks wel weer eens mee bezig maar moet eerst een ander interieur in en wat motorische veranderingen kwa uiterlijk buitenkant ben ik wel tevreden over ;)
Maar das voor volgend of over 2 jaar ;)

GerardMkIIVR6 06-08-2012 12:04

Nou het is een FEIT :D
De motor swap/conversion is "klaar" ;)
Na veel denken over watvoor motor erin moest G60,V5,1.8T ben ik blijven steken op de R32 motor dus na veel zoeken een paar gevonden want wou beslist een Mk4 BFH R32 motor en die bleken zeldzaam(maar 5000 van gemaakt)
Diegene die het is geworden lag ook nog bij een verre kennis van vroeger dus ikke was blij :D
Alles kompleet erbij:
Motor
Aandrijfassen
Ecu
Kabelbomen enz enz

Dus de 1.6 er snel uit :D ook wel een beetje zielig want motortje reed geweldig zelfs met 350000 op de teller ;)
Maar ja je kan niet alles :D dus meteen verkocht aan 2 marrokaanse gasten die kwamen in een Ford Fiesta en vroeger of dat ging passen om mee te nemen hahaha :D ik zei tuurlijk dus met de takel achterin de Fiesta gedumpt :D

En toen begon het bouwen en toch kan je het niet laten als je ervoor zit om te denken wat kan ik cleanen enz :D
Maar toch maar besloten om het gewoon eerst RDW klaar te maken.
Dus meteen begonnen en er zijn toch veel verschillen nog tussen Mk4's :shock:
Schakelhuis omgezet van stok naar kabels en pedalen omgezet ivm electrisch gaspedaal enz.

Motor erin gebouwd met de goede motorsteunen,kabelboom erin gelegd en de orginele Katalysator eronder gebouwd pastte ook niet meteen moest worden ingekort en toen de Milltek eronder ;)
Veel nieuwe onderdelen gekocht heel vaak bij de VWdealer geweest :D zoals waterpotje enz katsjing :D

Nou de kabelboom moest nog aangepast worden want is geen plug&play met de stekkers ;)
Dus de Mk4 moest naar mijn maatje Bas Roozendaal THE CABLEGUY :tu:
Trailer truckje geleend van een maatje van mij en op naar Bas.

De gehele dag bezig geweest met zn 2 ik naar huis en hij nog 2dagen alles nagekeken en gemaakt en toen kreeg ik het foontje ze liep :D
Meteen opgehaalt en naar huis ermee en OPBOUWEEEEEN ;)

Ecu vrijgemaakt van startblokkering en de laatste 2 lambda's en meteen gechipt naar meer Pk's ;)
En nu staat ze klaar voor de RDW ;) nog ff wegen enz en dan gaan we kijken hoe en wat :D
Moet alleen alles nog ff schoonmaken EINDELIJK :D en moet nog zo een zwarte kap om de motor hebben.

VeeDubber 06-08-2012 12:19

Vanwaar de speciale voorkeur voor de BFH motorcode Gerard?

EnVeeZee 06-08-2012 12:27

Dikke MK4 hoor, erg tof project!!!!
vind de aanpassingen aan de achterzijde erg origineel, weer eens wat anders!
Een R32 die door een milltek blaast klinkt geweldig :thumbup:

René 06-08-2012 12:43

Hele gave ombouw! Wat voor remmen heb je er nu onder?

GerardMkIIVR6 06-08-2012 12:45

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Vanwaar de speciale voorkeur voor de BFH motorcode Gerard?

Ga voor het orginele idee en voor de zeldzaamheid ;)
Maar ook voor hetgene wat ik steeds hoor op engelse forums dat de BFH een sterkere motor is.

GerardMkIIVR6 06-08-2012 12:45

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Dikke MK4 hoor, erg tof project!!!!
vind de aanpassingen aan de achterzijde erg origineel, weer eens wat anders!
Een R32 die door een milltek blaast klinkt geweldig :thumbup:

Thnx :thumbup:

GerardMkIIVR6 06-08-2012 12:48

Quote:
Originally Posted by René
Hele gave ombouw! Wat voor remmen heb je er nu onder?

Dank je René remmen ben ik nog mee bezig :D
Wil het liefst Cayenne of 4pots maar raak heel weinig kwa diepte kwijt in de velgen :(
Dus misschien moeten de R32 remmen erop maar dan moeten de wielen ook meer naar buiten :(
Dus het is of andere wielen of meer naar buiten maar weet niet of dat staat dus moet het nog ff nakijken.

All times are GMT +1. The time now is 19:55.