Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Shon's Golf Mk1 G60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86883)

Shon 27-04-2014 19:15

Een beetje knutsel-frutsel...

en dan kwamen we tot dit :

Nu wil ik toch echt de ramen er in... Het lukt mij alleen niet.
Ik heb al liggen duwen en doen, heb wat bang om krassen te maken.

Style 27-04-2014 19:27

Is toch makkelijker met zijn 2 en zeker de voor uit en achter ruit.
Ik heb het eerst ook alleen geprobeerd maar ik kreeg er ook geen glas drager op om hem aan de binnen kant naar je toe te trekken.
En dan tegelijk het koortje uit het rubber te trekken :shake:

Ik heb een draad in de sponnig ruimte van het rubber gedaan met was zeepsop
Dan het raam goed positioneren dan de tweede man duwen op het raam en daar dan langzaam aan het kort trekken en zo amen helemaal rond gaan.
Dan is het zo gedaan was voor mij ook de eerste keer en ik had dan nog eens die chromen lijsten er in zitten ;)

Je zekering kast ziet er vel vet uit en dit gaat zo ook goed met het dash ?

t3fastbackt4 27-04-2014 19:54

Kleine tip van mijn kant toen ik een raam moest doen.
Een touw van 6-8 mm dik werkt veel beter als een stroomdraadje.

Shon 27-04-2014 20:34

Oke.. Dus rubbers goed inzepen. Touw in de holte leggen.
Ik buiten duwen op de raam, en mijn vriendin trekt het touw binnenin er rustig uit en mijn voor en achterruit zitten er in ? :wow:

Thx, ik moet toch nog een moeite doen dan, ik heb er gewoon bang van.
Ik was wel begonnen met de zijruiten, en dan lijkt echt onmogelijk om die er in te krijgen.

Jelle-Mk1G60 27-04-2014 20:37

Quote:
Originally Posted by Shon
Oke.. Dus rubbers goed inzepen. Touw in de holte leggen.
Ik buiten duwen op de raam, en mijn vriendin trekt het touw binnenin er rustig uit en mijn voor en achterruit zitten er in ? :wow:

Thx, ik moet toch nog een moeite doen dan, ik heb er gewoon bang van.
Ik was wel begonnen met de zijruiten, en dan lijkt echt onmogelijk om die er in te krijgen.

Inderdaad, dan gaat het redelijk makkelijk! met een hoekje beginnen en langzaam aan het touw trekken. Wel een goed touw nemen dan ni brand/snijd da ge u rubber niet beschadigd!

t3fastbackt4 27-04-2014 21:47

Ik trok de zijruit van mij. Polo steilheck er in 10 seconden in.
Dreft in de rubbers en touw erin.
Vriendin laten duwen op de plek waar jij aan het touw trekt.

Black Devil 27-04-2014 21:49

Met bandenvet werkt het ook super goed trouwrns

KennyH 28-04-2014 08:08

Dicht nog eens af ook haha :D

yuli 30-04-2014 09:22

mooi werk! Mooi die eigen gemaakte zekeringenkast. Ecutje lekker binnen zie ik, knappe werken!

Alleen de voorruit kan lastig zijn. De touw methode is de way to go. Bij mij is er ooit een nieuwe paravan plaat ingezet en daardoor zat de ruit nog wat strakker. Op een gegeven moment zat de ruit erin en mijn schoonvader gaf nog een paar klopjes en toen knalde zijn trouwring op het glas en krak, scheur.
Vervolgens maar een nieuwe raam gekocht en montage het probleem gemaakt van autototaalglas, ook deze was nog aardig aan zweten :)

JVW77 30-04-2014 11:42

Respect voor de electra werkzaamheden. Ziet er heel netjes uit.
zoals iedereen al zegt de touw-sop/vet methode is de oplossing. Ik heb destijds voor de ramen van mijn golf 2 speciaal touw gebruikt wat uit de watersport kwam, ze gebruiken dit voor het afwerken van uiteindes van touwen en zeilen. Ik vond dit erg makkelijk werken omdat dit touw "van nature" al een vettig laagje had. Volgens mij te verkrijgen in de betere watersport winkel. Aan elk uiteinde had ik een klosje gedaan wat in je hand past zodat je kracht kan zetten zonder dat het touw wegglipt of gaat snijden...

Deckedm 30-04-2014 11:45

Poeh, netjes hoor!

The Skinnmeister 30-04-2014 18:37

Ziet er echt netjes uit zeg :thumbup:

Shon 01-05-2014 19:23

Als ik jullie zo hoor is het een klus van niets.
Dan zal ik nog maar eens een poging doen om de ramen er zelf in te krijgen.
Bedankt voor de tips allemaal :thumbup:

Gisteren wou ik nog snel uittesten of de motor weer wil starten met de nieuwe zekeringkast. Natuurlijk dikke tegenslag, alles klonk goed; pomp draaid, relais klikken en de starter gaat rond. Maar de motor slaat niet aan.
Weinig tijd en het werd al laat dus mega slecht humeur, F*ck :(
Vandaag de tijd gehad om even verder te kijken. Wat blijkt, geen ontsteking.
Na nog een uurtje krabben in het haar-> PING een losse bruine draad, hmm massa? FF aansluiten en woppah :D

ff een filmpje geschoten:

https://www.youtube.com/watch?v=EpV...eature=youtu.be

Bluepower 01-05-2014 19:30

Hopelijk heb je hele stevige motorsteunen, anders gaat je intercooler het niet overleven ben ik bang(bij het kantelen van het blok zal de G-lader di kapot gaan drukken)
Verder ziet ie er echt al mooi uit!!!

Shon 01-05-2014 19:55

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Hopelijk heb je hele stevige motorsteunen, anders gaat je intercooler het niet overleven ben ik bang(bij het kantelen van het blok zal de G-lader di kapot gaan drukken)
Verder ziet ie er echt al mooi uit!!!

Daar heb je echt gelijk in, ik moet er echt nog iets aan doen.
Dat is nog een serieus werkje dat me staat te wachten :mad:
De intercooler hangt vast op 2 L - beugels. Ik heb de beugels in een hoek van 90° geplooid maar zit dus niet recht in de front.

Er is nog veel dat beter kan :tongue:

Thx !!

yuli 01-05-2014 22:34

Zit inderdaad wel heel dicht. Intercooler kan veel verder in het front en naar beneden. Achterste motorrubber shore 80 bestellen bij clausje es. Dat maakt al bijzonder verschil en is zo vervangen. Die ronde rubbers dicht kitten met ruitenkit is makkelijker dan inserts steken.
Die voorste is het minste van je zorgen.

Mooi filmpje loopt mooi

vwjohnny 02-05-2014 07:48

Zo die slaat vlot aan

Shon 04-05-2014 20:45

Quote:
Originally Posted by yuli
Zit inderdaad wel heel dicht. Intercooler kan veel verder in het front en naar beneden. Achterste motorrubber shore 80 bestellen bij clausje es. Dat maakt al bijzonder verschil en is zo vervangen. Die ronde rubbers dicht kitten met ruitenkit is makkelijker dan inserts steken.
Die voorste is het minste van je zorgen.

Mooi filmpje loopt mooi

In de steunen links en rechts zitten PU inserts. Alleen de kantelsteunen zijn nog de oude rubbers. Dus de rubbers onderaan toch ook maar vervangen, kan nooit geen kwaad. Dat is dan die shore 80 ?
Zal het eens opzoeken thx.

Dark Cooper 12-05-2014 18:28

Goed bezig Shon.
En die elektriciteit werken das om duimen en vingers van af te likken
Daar ben ik echt jaloers op, hoop dat ik die van mij ook zo proper gemaakt krijg.
Ook super om de G60 te horen draaien.

Greetz DC

Shon 14-05-2014 19:09

Quote:
Originally Posted by Dark Cooper
Goed bezig Shon.
En die elektriciteit werken das om duimen en vingers van af te likken
Daar ben ik echt jaloers op, hoop dat ik die van mij ook zo proper gemaakt krijg.
Ook super om de G60 te horen draaien.

Greetz DC

Thx :D
Dat gaat bij u ook wel goed komen.
Er kruipt wat tijd in maar ik ben blij dat het geen rattenhol van draden meer is.

All times are GMT +1. The time now is 01:01.