Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Spuitwerk, lakken en verfsystemen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194)
-   -   Rollen ipv spuiten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10357)

magik17 03-05-2010 09:37

Quote:
Originally Posted by magik17
Ik heb nu matte Levis verf voor binnen & buiten gehaald, wel op waterbasis, maakt dit uit? (autolak is toch ook waterbasis)
Wagen word eerst in de witte menie (roestwerend gezet) en dan mat wit dus.

Grtz

Iemand?

HotWheels 14-07-2010 16:15

Ik lees een aantal keren 'gewone gamma verf'.
Bedoelen jullie dan gewone verf waar je je kozijnen ook mee doet?
De metaalverfven heb je alleen in een paar standaard kleuren.

Ik ben vandaag 5 (speciaal) zaken af geweest en geen enkele kunnen metaalverf mengen en al helemaal niet in een matte kleur.

Ik zoek een bordeaux rode matte kleur, zoals deze:

Der Einzer 14-07-2010 16:20

Quote:
Originally Posted by oergolf-haarlem
Ik lees een aantal keren 'gewone gamma verf'.
Bedoelen jullie dan gewone verf waar je je kozijnen ook mee doet?
De metaalverfven heb je alleen in een paar standaard kleuren.

Ik ben vandaag 5 (speciaal) zaken af geweest en geen enkele kunnen metaalverf mengen en al helemaal niet in een matte kleur.

Ik zoek een bordeaux rode matte kleur, zoals deze:

Ik heb nog wel 1 liter 2K lak staan in gambiarood. (bordeaux). Geen specifiek mat maar origineel wel zonder blanke lak dus wordt vanzelf mat ;). Inclusief de verharder natuurlijk. PM maar bij interesse.

HotWheels 15-07-2010 13:36

Quote:
Originally Posted by Der Einzer
Ik heb nog wel 1 liter 2K lak staan in gambiarood. (bordeaux). Geen specifiek mat maar origineel wel zonder blanke lak dus wordt vanzelf mat ;). Inclusief de verharder natuurlijk. PM maar bij interesse.

Thanks, maar wil toch echt mat. Miss toch maar mat-zwart....

HotWheels 27-07-2010 14:57

Nou ik heb m'n Golf ook gerold! Toch geen rood maar 'dessert sand'. Een 1k lak van www.militaerlacke.de

Ik moet 'm zeker nog 1 keer doen want ik was verrast over hoe snel die verf droogt!! Binnen een paar minuten al een velletje in m'n blik!
Ik had 't met wasbenzine verdunt, miss toch maar beter met terpetine verdunnen de volgende laag? Of ligt 't daar niet aan?
Ik had gelezen dat als je met wasbenzine verdund de verf goed vloeit, maar 't is met dit weer niet te doen zo snel verdampt 't.

Melvin 27-07-2010 17:31

Ik zie zo nogal wat aanzetten... Zorg dat je de roller goed rondom in de verf sopt en op het 'wasbord'-achtige ding goed hard rondom duwen / rollen, zodat er overal in de rol verf zit. Dan krijg je ook niet zo van die aanzetten!

Succes de 2e laag, wel tof kleurtje!

HotWheels 27-07-2010 18:22

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Ik zie zo nogal wat aanzetten... Zorg dat je de roller goed rondom in de verf sopt en op het 'wasbord'-achtige ding goed hard rondom duwen / rollen, zodat er overal in de rol verf zit. Dan krijg je ook niet zo van die aanzetten!

Succes de 2e laag, wel tof kleurtje!

Dak is als laatste gedaan, rollertje was toen zeker verzadigt.
Komt omdat die verf zo snel droogde. Daarom moet ie nog een keer zodat ie wel strak wordt.

Ik hoorde nu weer iemand zeggen dat terpentine sneller verdampt dan wasbenzine. Ik dacht andersom...

Melvin 27-07-2010 18:34

Achso, op de rest van de auto zie je het inderdaad ook minder als je zo kijkt!

Benji 27-07-2010 19:21

Het dak is ook het moeilijkste deel van de auto. Rondom afzetten, en een groot vlak om te doen. Denk er voortaan om dat je vanaf 1 kant begint, en in 1 beweging van voor naar achteren (of andersom) rolt, en zo doorgaan naar het midden, en dan aan de andere kant van de auto weer vanaf het midden doorgaan. Zo blij je 'nat in nat' werken, en voorkom je aanzettingen. Maar ik blijf erbij, het is niet gemakkelijk! Je kan gemakkelijker een huiskamerdeur pakken ;)

HotWheels 28-07-2010 16:37

Ik deed de randjes eerst met een kwastje en daarna met rollertje uitrollen maar de verf was al strooperig voordat ik er met m'n roller was!
Volgende laag met terpetine verdunnen miss dat dat beter gaat want zo is ie niet acceptabel...

Martyn_86C 28-07-2010 18:48

Quote:
Originally Posted by Benji
Je kan gemakkelijker een huiskamerdeur pakken ;)

Schilderen is ook echt een vak!! Onze schilder heeft laatst alle binnendeuren geschilderd... WTF, ik wist echt niet dat je zo strak kunt rollen!!! Het is echt net een spiegel!

EN DAT ZIJN DAN DEUREN!! :screwy:

Kun je nagaan wat het op je auto kan doen! Daar heb ik hier al een paar voorbeelden van gezien! :thumbup:

mark89769 07-08-2010 17:54

ik wil ook me auto gaan rollen, zit alleen met het type verfen waar kan ik grijsmatte verf kopen zoals op deze foto: (http://www.audiblog.nl/wp-content/a...rey-oliv-8.jpg).

en zijdeglans metaalverf heeft er iemand een foto van ben benieuwd hoe dit eruit ziet (zwart).

cloontje 04-02-2011 23:21

Ik ga mijn Passat ook rolleren met boten lak. Ik zal een foto reportage maken en de stappen die ik zal doen beschrijven.

http://www.epifanes.nl/nl/homepage

Gr

JaapvdV 10-02-2011 22:45

Heb mijn ex-derby ook gerold. Was de eerste auto die ik heb gerold. Heb meerdere merken verf en rollers geprobeerd. Moet zeggen dat de verf van praxis eigen merk ook wel redelijk goed rolde. Moet zeggen dat schuimrollers mij het beste bevielen. Ook wel met parketlakrollers geprobeerd, maar dat vond ik minder goed gaan.

Plaatjes:

ZONDER wet-sanding, dus gewoon alleen gerold:

Oudelut 11-02-2011 01:02

Quote:
Originally Posted by cloontje
Ik ga mijn Passat ook rolleren met boten lak. Ik zal een foto reportage maken en de stappen die ik zal doen beschrijven.
http://www.epifanes.nl/nl/homepage
Gr

Zonde man!
:D

The_Maxx 11-02-2011 12:45

Quote:
Originally Posted by JaapvdV
Heb mijn ex-derby ook gerold. Was de eerste auto die ik heb gerold. Heb meerdere merken verf en rollers geprobeerd. Moet zeggen dat de verf van praxis eigen merk ook wel redelijk goed rolde. Moet zeggen dat schuimrollers mij het beste bevielen. Ook wel met parketlakrollers geprobeerd, maar dat vond ik minder goed gaan.

Blijf het een gaaf ding vinden jaap! :thumbup:

maar met alleen rollen kun je toch de kleine hoekjes niet doen? En bijvoorbeeld de randen van een deur of motorkap, dat is toch niet te doen met een roller?

cloontje 11-02-2011 16:00

Nou ben ik dus bezig om de auto te rolleren en gebruik ik dus dit soort roller
http://www.bestel-verf.nl/product/4..._dubbeldik.html

Ik ben er niet te vreden over terwijl de verkoper van de bootverf deze adviseerde.

Schuimroller toch beter voor botenlak?
zo is de wagen na de eerste laag:

Maar zo is de lak als ik hem schuur. dus glad is zeker anders:

Wat doe ik fout??

cloontje 11-02-2011 16:00

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Zonde man!
:D

De buurt is er volgens mij zelfs blij om! hahahahaha

Benji 11-02-2011 17:27

Verkopers zweren bij viltrollers, maar die doen het alleen goed bij grondverf. Schuimrollers werken het allerbest.

@Cloontje, zo te zien was je verf zo dik als teer. Je kan nu het beste gaan schuren tot alles weer mooi glad is, en dan de verf verdund gaan gebruiken. En sowieso geen grondverf op je auto smeren, daar krijg je ook sinaasappelhuid van ;)

@JaapvdV, netjes hoor!!! Waarom niet naar Oudgenoeg Coatings geweest voor verf? Zit bij jou zowat op de hoek.

Robin9N3 20-03-2011 22:38

Quote:
Originally Posted by Benji
Verkopers zweren bij viltrollers, maar die doen het alleen goed bij grondverf. Schuimrollers werken het allerbest.

@Cloontje, zo te zien was je verf zo dik als teer. Je kan nu het beste gaan schuren tot alles weer mooi glad is, en dan de verf verdund gaan gebruiken. En sowieso geen grondverf op je auto smeren, daar krijg je ook sinaasappelhuid van ;)

@JaapvdV, netjes hoor!!! Waarom niet naar Oudgenoeg Coatings geweest voor verf? Zit bij jou zowat op de hoek.

@Cloontje ; Had ik ook, maar dit is toch geen probleem? Je schuurt gewoon mat, en zet er een volgende laag over? Verdunnen zou ik eerlek gezegd niet doen... Ik gebruikte LEVIS metaalverf. Is geen mat, maar satijn.
Ga nu woensdag de eindlaag rollen, als hij af is, zet ik enkele foto's online ;-)

Grtz

All times are GMT +1. The time now is 20:42.