![]() |
Netjes jonge :thumbup:
Je hebt de bak voorzien van wat extra koeling zie ik :tongue: |
ziet er prachtig uit !
|
Sjonge jonge wat gaat het opbouwen langzaam.. :D
Alle bouten, moeren en onderdelen schoonmaken voordat je ze gaat monteren. Ma goed, we zij al een heel eind..!! Gelukkig kon ik een tool voor de uitlaat-klemmen lenen.. ![]() En ff een totaal plaatje.. ![]() De lijst word kleiner.. *vacuum-leindinge nalopen *aandrijfas plaatsen+as moeren *carburateur monteren *koelvloeistof+ slangen *motorsteun *onsteking plaatsen en aansluiten en natuurlijk de accu :D Misschien morgen weer een keer starten.. :thumbup: (hoop ik) |
ben benieuwd,ziet er nais uit;)
|
de lijst is afgewerkt..!! alles zit erop en eraan!!
MAAR... toen wou ik de motor starten en ging de startmotor heel traag rond :mad: en daarna gebeurde er niks meer. dacht dat de accu leeg was, dus de KIA Sorento van mijn vader erbij om over te starten. startkabels erop en weer alleen klik, klik, klik van relais :redface: heb de kabels nog is ondersom aangesloten en toen deed hij helemaal niks meer. zal de startmotor overleden zijn..?? Slechte massa? ga zo na werktijd direct ff meten want daar was het gister weer eens te laat voor :D haha iemand nog verder ideeen? |
slechte massa? dat kan niet, je startmotor maakt massa via de behuizing.
Of heb je die dikke kabel op de min-pool van je accu aangesloten? Die moet dus op de plus-pool ;) |
Quote:
Haha.. grappenmaker.. de massa gaat toch door het blok via de massa-kabel weer terug.. :thumbup: Zover alles aangesloten zoals het altijd heeft gezeten.. Iemand anders..?? |
Kan wel massaprobleem zijn,
Bij mij brak toen de massakabel van het blok naar de carrosserie af, en toen deed hij ook niks, bleek het achteraf dat te zijn en niet de startmotor. Dus zou even een extra massakabel trekken van een bout van de startmotor naar de massa van de accu. Erik. |
Massakabel is om je blok te voorzien van een goede massa. :thumbup:
|
Quote:
je weet je het niet, zeker omdat je zegt de kabels andersom aan te sluiten. Blok is toch uit elkaar geweest? Kan je de krukas wel handmatig verdraaien? |
jah idd die masse kabel van motorblok-->chassis-->minklem accu
die bedoelde ik jah.. zal hem nog ff controleren! maar heb net vanmiddag de startmotor er onderuit gehaald en op de werkbank met een accu en startkabels geprobeerd te testen.. en alleen de bendix komt naar buiten, maar begint niet te draaien! normaal moet hij draaiend naar buiten komen toch??? iig heb ik net maar een nieuwe startmotor besteld en die kan ik morgen ophalen.. als goed is :rolleyes: zover bedankt voor de hulp.. :thumbup: |
He knak, ding moet inderdaad naar buiten komen dus die van jou is nie goed meer nie.
Zie ook je PB trouwens even, kom zaterdag nog naar Enschede misschien dus als je snel bent ;) |
Quote:
Jah idd, zoiets was mij ook ooit verteld op school.. haha :redface: Pb back!! |
jaaaaaaaaaaaah hoor!!
starten als een wilde.. die nieuwe startmotor!! de oude startmotor was echt overleden en was dus ook goed aangesloten :D iig mijn golf heeft zijn eerste tekens van leven al laten zien..!! Geweldig je kindje die tot leven komt :D :D nu kan eindelijk het afstellen beginnen.. maar hij klinkt erg mooi en loopt heel rustig..!! wat was de basis afstelling van de stationair schroef ook als weer?? dicht en dan 2,5 slag uit? grtzz |
:thumbup:
|
Quote:
Gefeliciteerd Knak. We kunnen je binnenkort gaan spotten? |
mooi werk :)
|
Qustion..??
ik wil vanaaf weer even verder gaan met de golf. en heb een lamp geregeld voor de ontsteking, maar met hoeveel graden moet ik mijn ontsteking nu afstellen?? alvast bedankt!! |
meestal tussen de 4 en 6 maar vaak ook een beetje gevoel en gehoor hahah, beetje proberen dan komt het vast goed.
Succes. Groetjes ron |
Quote:
Hmmm.. oke!! :redface: net weer is ff gestart, hij springt in 1 keer aan, loopt 10 sec en valt dan weer uit. en dan moet ik eerst weer de ontsteking verdraaien.. hij blijft nog steeds nie lopen.. :mad: morgen vacuum en carb nog is ff nalopen. oohjah de massa kabel werd warm.. zegt dat iets?? slecht massa ofzo?? |
All times are GMT +1. The time now is 03:01. |