Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Official M.I.V.W kever projekt topic. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17077)

Oskar 19-04-2006 12:34

Leon kennende lijkt het me niet onaardig bedoeld.

Frieser 19-04-2006 15:23

Voor een niet-Leon-kenner vond ik het ook een wat matige reactie maar goed...IDGAS (om het in undutchables-taal te houden, I Don't Give A Shit :cowboy: )

M.I.V.W 19-04-2006 17:00

Rustig jongens,:)
wat Oskar al zei,het was een lowbudget project en de velgen lagen al in de schuur.
Ik wilde niet meteen de volle mep in de kever stoppen ,ik had immers nog nooit in een kever gereden dus het kon maar zo dat hij weer verkocht zou worden als hij klaar was.
Maar tot nu toe bevalt hij me reuze goed en zal ik er meer tijd en geld in gaan steken.
Ik ga overigens ook weer aan een nieuwe golf beginnen komende winter dus het zal denk ik bij Fuchsen blijven en een sneller motortje.

Even over het voordeel dat ik heb als autospuiter,tuurlijk is dat handig maar verf en een spuitcabine komt niet uit de lucht vallen en kost mij ook geld ,mischien niet zoveel als jullie normaal betalen ,tevens kost het ook een hoop tijd ,ik moest immers elke avond 30 minuten rijden om aan de kever te kunnen werken en dat 4 avonden in de week 5 maanden lang ,dat kost ook wel een beetje.
De meeste mensen doen er gewoon langzaam over of maken het half af ,volgens mij moet het iedereen lukken als je er maar tijd en een beetje geld in stopt.
Zoals bekend is was mijn budget 2000 euro,door veel onderdelen vanaf internet te kopen of uit amerika bespaar je een hoop geld,heel veel geld geloof mij.
En ik denk niet dat het geld in het spuitwerk gaat zitten,als je zelf een hoop kan bespaar je zomaar 50% op je kosten.

Als iemand nog een setje fuchsen weet........................

hajee 19-04-2006 17:19

zelf spuiter of niet, ik vind het erg keurig dat je zo'n mooie auto hebt opgebouwd, zeker als je met dat budget bent uitgekomen:RESPECT!

robertjan007 19-04-2006 17:29

en zo is het!

René 19-04-2006 17:39

word!

topkarretje emiel!

Polle van Jut 19-04-2006 19:33

Is al een topkarretje!Is het voor velen niet prettiger om voor een leuk bedrag iets te bouwen dat ook tof is om mee te rijden ,en het hoeft dan toch echt niet de superauto te zijn die alleen met de originele stukken is opgebouwd!Dan kost het echt wel een pak poen,maar is dan weer een andere benadering van de hobby!Ieder zijn ding toch!Als we er maar plezier aan beleven!Ik vond een leuke T2B,en had liever een A'tje gehad!Wel,andere bumpers en a-lichten en ik ben blij met mijn wagentje!Ook met fuchsen,van ne Mercedes ,om ook in de winter te gebruiken,want 'tis nen daily driver!Ieder zijn ding!Succes!!
grtz,Polle

Frieser 19-04-2006 20:31

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Rustig jongens,:)
wat Oskar al zei,het was een lowbudget project en de velgen lagen al in de schuur.
Ik wilde niet meteen de volle mep in de kever stoppen ,ik had immers nog nooit in een kever gereden dus het kon maar zo dat hij weer verkocht zou worden als hij klaar was.
Maar tot nu toe bevalt hij me reuze goed en zal ik er meer tijd en geld in gaan steken.
Ik ga overigens ook weer aan een nieuwe golf beginnen komende winter dus het zal denk ik bij Fuchsen blijven en een sneller motortje.

Even over het voordeel dat ik heb als autospuiter,tuurlijk is dat handig maar verf en een spuitcabine komt niet uit de lucht vallen en kost mij ook geld ,mischien niet zoveel als jullie normaal betalen ,tevens kost het ook een hoop tijd ,ik moest immers elke avond 30 minuten rijden om aan de kever te kunnen werken en dat 4 avonden in de week 5 maanden lang ,dat kost ook wel een beetje.
De meeste mensen doen er gewoon langzaam over of maken het half af ,volgens mij moet het iedereen lukken als je er maar tijd en een beetje geld in stopt.
Zoals bekend is was mijn budget 2000 euro,door veel onderdelen vanaf internet te kopen of uit amerika bespaar je een hoop geld,heel veel geld geloof mij.
En ik denk niet dat het geld in het spuitwerk gaat zitten,als je zelf een hoop kan bespaar je zomaar 50% op je kosten.

Als iemand nog een setje fuchsen weet........................

Ik vind het zeker knap van je, het is een vette kever geworden, daar valt niks over te zeggen, maar die 2000euro spuitkosten steek jij in je zak. Ik zou mijn bus aan de buitenkant nooit zo mooi kunnen krijgen zonder die lak. Heen en weer rijden moeten de meesten ook... maar goed waar hebben we het in godsnaam over ;) het is een coole ride, daar gaat het om.

Marco 19-04-2006 21:24

Zoals ik al zei op de meet Emiel, dit heeft niemand en t ziet er gewoon erg goed uit die Fuchsen, lekker laten zitten :)

levis 19-04-2006 21:43

de velgen zijn zekers goed, ze staan er super onder, net zoals de hele kever.
wanneer gaan de verlaagde spindels eronder?

snellesjaak 19-04-2006 21:58

Net als de meeste hier vind ik de kever erg mooi geworden. Met het budget waarmee je hebt gewerkt is het eindresultaat erg geslaagd.

Airtime 20-04-2006 07:07

Quote:
Originally Posted by Marco
Zoals ik al zei op de meet Emiel, dit heeft niemand en t ziet er gewoon erg goed uit die Fuchsen, lekker laten zitten :)

Precies! De enige kever die ik kende die het had (ex-Stijn) zijn ze ook allang weer vanaf. :chair: Voorlopig lekker laten zitten, zo. Zeker zo gepolijst zien ze er top uit. :cool:

Berserker 20-04-2006 07:58

ik heb nu 1500 euro gespaard voor mijn audi, daar kan ik de buitenkant in roi kleur voor laten spuiten (hoop ik), en dan mag ik alleen maar hopen dat het zo mooi wordt als bij jou....

:(

maar echt hele mooie kever

M.I.V.W 21-04-2006 21:37

Quote:
Originally Posted by levis
de velgen zijn zekers goed, ze staan er super onder, net zoals de hele kever.
wanneer gaan de verlaagde spindels eronder?

De spindels gaan er zo snel mogelijk op ,heb ze van CB gekocht .
Helaas is de motor einde oefening ,verbrande klep en drijfstang lagers gaar.
Ik zit nog te dubben wat ik moet doen ,een 1600 is in de maak maar is eind van de zomer klaar,ik denk dat dit blokje gerepareerd gaat worden want ik wil er nog wel mee gaan tuffen dit jaar ,Retromania wil ik zeker niet missen.
Ik denk dat ik het blokkie maar naar Leon ga brengen ik heb zelf niet zoveel tijd. en als hij terug is de spindels er op en mischien iets hogere banden ,de redlines blijven niet zitten op deze banden.
Ben momenteel met een eigen zaak bezig dus tijd is schaars momenteel :)

Arnaud 23-04-2006 15:46

Heel erg mooi geworden! En, mag ook wel ff gezegd worden: knap hoe je het hebt klaargespeeld wat betreft tijd, valt denk ik niet mee om 5 avonden per week vrij te krijgen en daarna een eigen bedrijf te hebben en (als dat kleine kereltje van jou is tenminste) ook nog een gezin!
Maar goed: heb als waterkoker bijna zin om een kever te kopen! :)

M.I.V.W 24-04-2006 16:29

Vandaag goed nieuws!!!

Was vandaag bij Ingmar van Kaagkevers en ik vroeg of hij nog een leuk blokje had voor de zomer,Hij had nog een leuk en vrij nieuw blokje liggen en die kon ik lenen tot dat mijn 1600 klaar was SUPER!!!!
2 uurtjes sleutelen en de kevert rijd weer als de beste,niet te geloven hoe zo'n motor in elkaar zit:) 4 bouten en het hele blok valt eruit ,dat ging effe sneller dan mijn vr6 eruit halen.
1 ding heb ik wel geleerd vandaag ,denk niet dat je aan een watergekoelde vw sleutelt,je moet nu veeeeeel simpeler denken erg leuk en makkelijk allemaal.
Morgen de spindels erop en dan zal ik effe pics posten .

Jurgen Santana 24-04-2006 16:58

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
je moet nu veeeeeel simpeler denken erg leuk en makkelijk allemaal.

Wie had nu verwacht dat de techniek uit die tijd veel eenvoudiger was :rolleyes: :tongue: ;)

levis 10-05-2006 16:29

PICS met de spindels graag!!

Airtime 11-05-2006 07:35

Quote:
Originally Posted by levis
PICS met de spindels graag!!

Zo stond hij afgelopen weekend op Retro Mania, ik weet niet of de spindels er inmiddels al onder zitten.

Blijft een coole bak! :)

M.I.V.W 11-05-2006 08:31

Ja ze zitten er op

All times are GMT +1. The time now is 15:05.