Herm ,
fantastisch dat de Corrie weer op de weg komt ! Lijkt een grote wisseltruuk , ik heb de 6 pitter golf 2 eruit gedaan en bouw nu een Fire & Ice 16VG60 . Succes en we zien elkaar wel weer in Venlo City , grtz Olaf |
Quote:
Had ik al begrepen :D Als je nog onderdelen nodig hebt meld je maar even. Heb nog diverse boutjes, flenzen en info als nodig! Gr |
r32 :eek:
doe je goed! keep up the good work! |
Dus als ik het nu goed begrijp heb je een VR6 bak achter de R32 hangen ??
|
Quote:
Heb er nu een VR6 (CCM) bak achter voor de passing. Ben op zoek naar een 02J bak van een V5, eigenlijk alleen de bakhelften. |
Heel gaaf! Kan een goede 6 pitter in een Corrado altijd waarderen! :thumbup:
Eigenlijk al jouw gebouwde auto's wel :D |
Ophanging en aandrijfassen passend gemaakt. Het subframe is om te passen en zal worden gestraald om daarna helemaal te worden verstevigd omdat daar de kkoppelsteun van de motor aan komt. De montagepunten aan de voorzijde van de draagarmen zal ook afgeschoord worden. De originele montagepunten voor de motorsteunen gaan er uiteraard vanaf.
Deze draagarmen worden veel toegepast in de cross-wereld en zijn compleet instelbaar door het gebruik van UniBall stangkoppen. Ze zullen nog worden aangepast zodat een stabilisatorstang gemonteerd kan worden, kom ik later op terug. Aandrijfassen zijn afkomstig van de witte VWMotorsport Golf mk2 en zijn op maat gemaakt met een grotere buiten-homokineet. Na veel uitzoekwerk en de hulp van Stefan (Pewi_VWteam) en Stef (Opa) kwam ik erachter dat de binnenhomokineten van de G60 er gewoon op passen. Montagepunten van de motor en de bak aan de linker- en rechterzijde gemarkeerd en nu verder afbreken en klaarmaken voor het laswerk, de hele kabelboom gaat eruit en zal op maat terugkomen. Rem- en koppelsysteem moet eruit. Als alles netjes afgelast is zal de motorruimte opnieuw gespoten worden. Ook de wielen en de spiegels zullen een nieuw kleurtje krijgen na wat opknapwerk. |
Erg dik. Blijft mooi een corrado met een dikke motor erin :D
|
Quote:
Quote:
Dank u! Ik was eigenlijk nooit zo van de 6-cilinders maar moet toegeven dat het geluid me altijd kippenvel bezorgde en na goed beraad toch overstag gegaan om de overstap te maken! Ben benieuwd! |
Die draagarmen zijn wel super zo te zien! Mooi spul!
En dat een 3.2 een lekker geluidje geeft....tja... Richard´s Corrado R32 :D Krijg je geen spijt van :cool: |
Status na vandaag:
- Kabelboom naar front eruit - Rem- en koppelingsysteem eruit - gehele motorruimte kaal Chassisbalk-aanpassingen afgetekend ivm de te maken motorophanging en uitsnijden maar! De VR-motor komt aan de chassisbalken te hangen op de VWMotorsport manier. More info soon! |
Zoals altijd weer goed bezig Herm!
Kokerbalkje ziet er van binnen nog fris uit zeg!! :eek: |
:own:
nogmaals dikke respect en dit niet alleen van mij, maar ook van een deel kameraden van me die je projecten ook volgen Herm. |
Weer mooi werk verricht toppie weer
|
Thanks heren! Tof :thumbup:
|
Weer lekker bezig geweest herm !!
en dat je goed bezig was dat wis je al denk ik he :D |
Quote:
Doe mijn best :thumbup: |
Altijd een spannend moment om de slijptol erin te zetten!! :D
:thumbup: |
Tijd voor een update van de laatste paar dagen.
Na het wegslijpen om plaats te maken voor de nieuwe VWMotorsport-style motorsteunen de binnenkant van de chassisbalken verstevigd: Na enkele lagen van versteviging en inwendige schoren de buitenzijde contructief afgewerkt met een eerste laag: Daarna de tweede laag erop om de draagkracht van de chassisbalk beter te maken na de afslankkuur: De montagesteun aan de motor moet ook nog gemaakt worden :) Op de originele plaats komt een stevige plaat met bussen waaraan de bevestigingssteunen komen te zitten zoals in de VWMotorsport carosseriën in de Golf mk2 en mk3. De motor komt te hangen in draagarmrubbers en om deze op te kunnen nemen gebruik ik de voorste bussen van oude draagarmen. Afpelle en schoonmaken maar Steunen eraan lassen die later op maat gemaakt kunnen worden. Er komt als laatste nog een afwerkstrip rondomheen Eindelijk die oude slicks van de wielen afgehaald zodat ze gericht en gestraald kunnen worden. Ik moet ze nog even wegen want ze zijn erg licht zo kaal. |
Lekker bezig Herm! :thumbup:
Geven die draagarm/motorrubbers nog wat comfort? |
All times are GMT +1. The time now is 02:18. |