![]() |
laat mij dan maar eens eerlijk zijn ,dat mijn caddy voor daily heb gekocht dus voor woonwerkverkeer tuurlijk is het ook hobby (geworden)maar als daily was wel de hoofd reden.
puur omdat ik op dit sinds ik 2 1/2 jaar terug bij mijn werk eruit ben geknikkert wegens bedrijfs economische redenen :mad: en nu sinds een jaar geen recht meer heb op ww of wat dan ook ,maar wel zo nu en dan via uitzendburo's aan het werk ben zal ik toch wel vervoer moeten hebben . om nou te zeggen van ik neem mijn hobbybakske en koelbox mee op de puch is ook geen optie ,dus vandaar een belastingvrijeauto gekocht. want wie hoest mijn tax op als weer eens 2 of 3 maanden thuis zit en eerlijk gezegd gebruik ik deze daar ook alleen maar voor want moet ik sávonds weg dat pak ik de daily van mijnvrouw wel dus ook voor mij is het straks best wel klote als het duurder word want wees eerlijk een oldtimer is nu net zo duur als een brommer. maar zo zullen er vast meer zijn hiero ;) en ook dit verhaal wil niet zeggen dat ik GEEN liefhebber ben :) (dit toch om eerdere discussies uit de weg te gaan :D ) |
.... ga in ieder geval niet sparen voor de toekomstige belasting op mijn A-label mk1.
|
Quote:
Ja is ook een goed plan word mij Marda RX7 FD3 Oke weer 20 euro in de maand goedkoper :thumbup: |
Quote:
goed lezen, ik zei minimaal...., maar is je gegund hoor :thumbup: tik zelf toch al oneindig af heb ik 't gevoel, 2x wb + bijtelling is bijna "proud sponsor of dutch economy" status toch :D |
Je kunt nog zoveel mooie plannen in elkaar knutselen en t levert even zoveel uitzonderingen en problemen op.
In mijn ogen is er maar 1 simpele oplossing voor dit onnodige probleem. Wegenbelasting verwerken in de liter prijs. Heb je een dikke Q7 dan betaal je daar automatisch voor. Heb je een "zuinige" prius op de oprit, mooi, je rijdt dan voor nop :d Heb je als liefhebber 20 klassiekers waar je 500 km per jaar mee rijd... Ook dan kost t je weinig en je kunt de auto's toch op de weg houden |
Quote:
:thumbup: :hug: :icon_spin :jacks: Douwe for presedent :D |
dat vind ik ook de enige goede oplossing.
En ja ik heb 1 auto wat een belastingvrije diesel is. Het leven is al duur genoeg, dus laat me lekker goedkoop auto rijden. Heeft niks met liefhebberij de ja of de nee te krijgen! |
In den haag werken ze volgens de methode:
"Voor elke oplossing bieden wij u een passend probleem" :D |
|
Ben van mening dat het zeker vervelend is maar als je een echte liefhebber bent maakt die paar centen aan wegen belasting ook niet meer uit als ik zie hoeveel geld we uitgeven aan een golf 1 of 2 of wat voor vw dan ook dan kunnen die paar tientjes er ook nog wel af en ikzelf vind het ook jammer maar rij er geen meter minder om
|
ik zou er ook zeker geen meter minder om rijden...eerder meer omdat je er ook voor betaald.
Jullie lullen allemaal leuk over liefhebbers, maar er zijn ook liefhebbers die niet een fortuin verdienen/hebben en dus niet voor niks een belastingvrije diesel kopen. als ik geld over had, reed ik echt niet in een ouwe jetta.... |
Ik heb dan wel niet echt geld over maar wanneer ik kijk naar het kostenplaatje van mijn huidige project dan zou ik daar een leuke jonge auto voor kunnen rijden.
|
Ach. Voor het verschil in prijs tussen een 85 golf dit jaar en volgend jaar kun je makkelijk minstens 3 jaar wegenbelasting betalen :)
|
Quote:
Sounds kind of familiar :D |
Quote:
2X :D zou wel een leuke poll zijn ;) |
Quote:
Gewoon verhuizen naar een lekker warm goedkoop land :thumbup: |
Quote:
kost ook wat om het wagenpark te verschepen ;) zeker voor jou sipke :D maar het idee warm en goedkoop staat mij wel aan :cool: |
Quote:
Precies, heb ook genoeg geld in mijn project zitten en heb toen de keuze gemaakt voor een belastingvrije auto omdat daarbij de maandelijkse kosten een stuk lager zijn. Als ik dadelijk hetzelfde in de maand kwijt ben voor een Golf V dan had ik me toch liever daar de euro's ingestoken :rolleyes: Ben nu echt tevreden met mijn Golf 2 en aangezien die belastingvrij is helemaal, maar als dadelijk mijn vaste kosten gelijk zijn aan een auto met meer comfort, veiligheid etc dan weet ik nog niet wat ik doen :redface: |
Gewoon een jaartje lol van hebben en mee gaan rijden... áls het allemaal al doorgaat is het pas per 1 januari 2014.
|
Quote:
dan ook gewoon doorrijden ,is toch het goedkoopste een andere auto moet altijd geld bij nu weet je wat je hebt en na een swap krijg je het geld er toch niet uit wat je erin hebt gestoken ,het is en blijft toch hobby neem ik aan en anders zou je moeten zoeken naar een stapel postzegels om weer een hobby te starten. onderdelen zijn altijd nog goedkoper dan een golf 5 en het meeste kun je zelf doen |
All times are GMT +1. The time now is 17:09. |