Quote:
"ALT" + "←" zal uw vriend zijn :tongue: |
Quote:
Dat is voor Scirocco ook zo. Maar ik heb een keer iemand ontmoet, die had een Golf 2 GTI uitlaat bij uitlaatstunter.nl gekocht. Hij had een TDI in de Golf. Zag er eigenlijk heel goed uit, zeker voor dat geld. Geen RVS, weliswaar... |
Ik heb vandaag de achterste remleidingen en -slangen van de Scirocco vervangen.
/adem in ... adem uit/ HOE ? HOE heeft men ooit gedacht om het te doen? Het is volgens mij de aller sleutelonvriendelijkste klus aan de hele auto... om te huilen! Tevens.. waar ik mij ook aan erger... de fcking onduidelijkheid en onbekendheid over de remmen ? Gewoon oooveral wat anders. Remslangen achter ? 2 lengtes.. pak je " de goede" , blijkt die te lang.. Remleidingen? Te lang... Remslangen voor voor? Te kort... Afbeelding van de hoofdremcilinder in ETKA? Totaal anders dan mijne.. En als slagroomtoefje op de taart: nadat het vervagen gelukt is, brak een van de ontluchtingsnippels af :) |
Quote:
Lekker hè, ff je frustraties van je af schrijven. 't Kan ook zo: |
Vettel en ferrari :puke:
|
Vond nog dat Vettel zich inhield tijdens het interview hoor.
|
Niet op de boardradio
|
Ik heb van de week de voorste remmen van een E46 320d vervangen.
Dan haal je het wiel af, en zie je het voor je.. begin je het plan te maken: het is een zwevende klauw, dus: - even de tang in elkaar drukken met een lijmklem - het klein schroefje dat de schijf vasthoudt er uit draaien - remtanggeleiders met de 7mm binnenzeskant er uit draaien - remtang er af, samen met de blokken - schijf er uit - nieuwe er op .... Maar nee ... daar denken ze bij BMW anders over: op 1mm nauwkeurig is de remklauwanker zo gemaakt, dat de schijf er precies niet uit kan... dus moet die ook los.. pfff... |
@SciroccomTDI
Toevallig vorige weekend dezelfde klus gedaan bij mijn mijn BMW E46 318i tijdens het wisselen van me winterwielen. Ik was letterlijk in 20 minuten per wiel klaar ging heerlijk. 1 dop 6 mm inbus, 1 dop 7 mm inbus en een dop op slag moersleutel voor de remzadels prr prr klaar. De rest was klikker de klik. Maar goed mijn ergernis was een week daarvoor mijn schoonvader helpen met een ford fiesta type 4; - voor dempers vervangen. Aftermarket zijn te kort als je niet weet dat er een trillingsdemper achterwege kan laten. - Voor dempers moet je over het fussee tillen en laten zakken en dan rossen met hamer tot je er simpel van wordt.. - Homokineet wilde niet uit wiellager/fusee alles zat vast en tegen.. |
Wij hadden geen slagmoersleutel ..
Opzich valt de hoeveelheid werk ook wel mee, maar men had het toch ook kunnen maken zodat het niet hoefde :( Mijn actuele ergernis, door een gedwongen omleiding hier in Heerlen: Voortuinen! booooohhh.. waarom moet dat? Het belemmert het verkeer, en meestal wordt het nergens voor gebruikt.. Zo had het toch ook gekund? Sorry, ik kan mij er echt niet in vinden :D |
Zo'n beetje mijn eerste ingreep na de verbouwing van het huis
|
hulde! :thumbup: :rock:
|
GVD ...
Hele dag met Elektrogolfkachel bezig geweest ... een week later vind je zo iets: http://www.ebay.de/itm/291670129748...6853&rmvSB=true Waarom kan het niet gewoon een keertje lekker gaan .. zonder dat je de fiets uitvindt.. :evil: |
Zaterdagmorgen starten met boodschappen, klusjes in in huis , koffie met dr vrouw en lego bouwen met de kids...dus de middag voor me zelf :thumbup:
NOT!!!!! Vrouw shoppen , kids naar vriendjes en ik ????? Onverwacht visite :mad: |
De verplaatsing van het forum naar Facebook😡
Het forum is juist handig omdat het een centrale plaats is. Facebook moet je maar net matties zijn met de juiste persoon of groep! Vrij irritant dus! Zoek je een onderdeel, niet te verkrijgen via het forum.. via facebook waarschijnlijk wel maar wie wat waar? Er zijn tich verkoop groepen, welk moet je hebben? Daarom is een centrale plaats handig: Volksforum. |
Ik vind facebook juist super handig, zeker in verkoop groepen zoals bijv. Vag verkoop hoekje. Je bereikt meteen 60.000 mensen als je iets verkoopt waarvan je weet dat het ze interesseerd ipv marktplaats waar je tegenwoordig 10 euro betaald en het dan nog niet verkoopt.
Facebook is een soort gratis marktplaats waar je alles op kunt zetten en veel mensen bereikt. Dat je lid moet worden bij die groepen is natuurlijk om te zorgen dat niet mensen die er geen interesse in hebben allemaal meepraten etc. Daar heb je niets aan. Maar ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze je weigeren o.i.d. Je weet dat je ook vragen kunt stellen in de meeste groepen? Plaats een bericht met " ik ben opzoek naar...." en 9/10 keer is er iemand die je verder kan helpen.. ik zou juist willen dat forums zo makkelijk waren. |
Quote:
+ 6 :D |
:goodpost: :goodpost:
|
Quote:
Volksforum Facebook heeft 4x zoveel leden als het forum zelf. Ik probeer ze nog steeds allemaal hierheen te krijgen maar het lijkt niet echt te werken. We deel ik nog steeds zoveel mogelijk van jullie projecten om nieuwe leden te lokken. |
gewoon weer een verschuiving binnen de maatschappij..Facebook is zoveel groter dan een forum..
en je bereikt er mensen mee die nooit op de fora zitten.. ik zit zelf in een paar koop/verkoop groepen voor BMW e30-36,en vind daar toch echt de mooiste spullen..soms ook spullen die tegelijkertijd op MP staan ,maar via Facebook gewoon veel sneller verkocht worden.. ook gooi je er veel sneller foto's op ,zelf ter plaatse met je smartphone..hoeft allemaal niet via een Photobucket of Imageshack (gaat al niet meer).. vind het een super medium zo.. |
All times are GMT +1. The time now is 11:18. |