Quote:
Dankje.. PS dat probleem met het olielampje wat gaat branden bij een bepaald toerental is waarschijnlijk je oliepomp Gr Ronnie :thumbup: |
Quote:
Ah toch?! Zodra het blok loopt met de andere sensoren maar eens de pomp vervangen, als het probleem er dan nog is. Heb er toch nog een liggen. ;) Danku! |
Hey Jung..
Enne hoe loopt het met je GTike,is die klaar voor zondag? meet en greet parkstad? ga jij ook!!! Grtz SHReK |
Hahaha nee gti loopt nog niet, heb vandaag pas de onderdelen terug gekregen.
En ik denk niet dat ik naar de Parkstad meeting ga, ik moet nog even kijken. Gr Ronnie |
Zo vandaag dus alles opgehaalt, alles zag er mooi uit alleen jammer dat ze uit de cillinderkop niet alle beschadigingen kregen weg gewerkt maar schijnbaar maakt dat niets uit.
Dus bij thuis komst direct gaan sleutelen. Krukas is gemonteert en op moment vast gezet. Zuigers zitten nu netjes op de drijfstangen en die gaan vanavond in het blok komen te zitten. Ik denk ook dat de cillinderkop er vandaag al op kan gezet worden aangezien ik niet zou weten wat ik nog moet doen aan het onderblok, omdat ik nog geen oliepomp heb. (staat in bestelling) En net weer een setje nieuwe Hydro stoters besteld aangezien die niet bij de koprevisie zaten, omdat ik wist dat deze bij Bolku goedkoper waren. Dus Jeroen bedankt alvast. Dus al bij al heb ik al hard gewerkt, vandaag. Ook heb ik vandaag de BBS wegebracht om de banden ervan te laten halen. Die heb ik ook al weer terug en dadelijk gaan die uitelkaar. En misschien volgende week naar de coater. Gr Ronnie |
Weer aan de opbouw dus! Netjes.
|
Ja vanavond komen de foto`s.
Van de delen en de opbouw, vliegwiel is echt goed afgedraaid is echt een heel stuk lichter. Gr Ronnie |
Ben zééér benieuwd hoe die coating er straks uit gaat zien!! :)
|
ja ronnie laat maar komen die foto`s ik ben wel benieuwd hoe het allemaal is geworden
gr,egon |
Door een stomme schade kan ik niet verder met opbouwen en dus de kop er nog niet op zetten.
Doordat de zuigerveer zich onder de klem schoof heb ik dus en zuigerveer stuk...BALEN!!!!! Nu maar kijken of ik nog aan een nieuwe kan komen. Maar hier dan toch de foto`s Het vliegwiel weegt nog maar 3.1Kg dus dat is aardig minder. Als alles goed was gegaan had het er nu zo uit gezien. Gr Ronnie |
Staat heel leuk zo met die rote pan!
Klote van die veer, maar 't is gelukkig maar 'n kleinigheid hè. |
Ja hoop dat het niet al te duur is.
Gr Ronnie |
cool blokje zo :thumbup:
Zuigerveren zijn volgens mij niet zo heul erg duur! |
matzwart ofnie ? ziet dr netjes uit!
|
Nee dat hoop ik van niet, maar ja het zijn de kleine dingen die het duur maken.
We zien het wel het gaat wel goed komen. Morgen even op de sloop een nieuwe ontsteking halen, aagezien deze dus ook stuk is, het plastick is helemaal versleten dus dan maar een nieuwe. Gr Ronnie |
Quote:
Nee het blok is antrasiet grijs. :thumbup: Gr Ronnie |
Ziet er goed uit Ronnie, de rode carterpan vind ik ook zeer geslaagd :thumbup:
De kosten voor die zuigerveer zullen wel meevallen ;) |
Goed bezig Ronnie :thumbup:
Rode carterpan staat um goed vind ik. Zuigerveren: http://shop.bolku.nl/product_info.p...products_id=618 |
Gaaf die carterpan, die zuigerveren moeten toch ook wel los verkrijgbaar zijn?
|
Zuigerveren zijn niet ze heel duur hoor. Blok ziet er wel weer spik en span uit.
|
Zo zuigerveer is geregelt Jeroen van Bolku bedankt hé, voor de hulp van jou kant.
Gr Ronnie :thumbup: :thumbup: |
Zondag aanwezig op De meet and greet van Parkstad.
Gr Ronnie |
:thumbup: :thumbup:
|
Ik denk dat ik morgen eens het spruitstuk ga inwikkelen met de isolatie band, eens kijken hoe dat gaat.
Ook heb ik de cillinderkop gisteren na bewerkt, ik heb de inlaat kanalen aangepast aan de inlaat pakking nu zijn openingen van de pakking ook echt open en ik heb de giet randen mooi glad gemaakt maar toch de structuur behouden, De uitlaatkanalen moet ik nog doen ook die gaan aangepast worden naar de maat van de pakkingen. Zodat je geen weerstand meer hebt bij het in en uitgaan van de lucht. Ik ben eens benieud hoe dit gaat lopen. Wie heeft al eens blok gebouwd met zo`n setup als ik of iets wat er op lijkt? Misschien kan je me eens vertellen hoe het loopt. Ik weet het is een lastige vraag, maar ja kan niet meer dan vragen. Gr Ronnie |
je bent lekker bezig man ron!
dat is wat de gti nog nodig had. super! en hoe het loopt? ik zou me laten verassen en genieten als het loopt ;) groet frank |
he ronnie het ziet er goed uit,
gr.egon |
Ja een verrassing al het zeker zijn.
Vandaag heb ik de nieuwe zuigerveer geplaatst en de zuiger in het onderblok getikt. Toen maar meteen ook de cillinderkop erop gezet en op moment aangetrokken, ook maar een paar opbouw delen op de kop gezet. En de distributie zit er ook al op. Het begint weer op een motor te lijken en als je hem rond draait dan ploft de uitlaat al lekker. Morgen ga ik een hoop delen reinigen en spuiten en dan kunnen die er ook weer opgezet worden. Het vorderd op een rustig tempo dus het zal wel allemaal goed komen. Gr Ronnie |
Foto`s van de cllinderkop.
De kleppen gaan redelijk ver open vindt ik zelf. Gr Ronnie |
Ook de randen van de BBS RM en de 120 RVS boutjes zijn besteld en zullen hopenlijk deze week binnen komen, dan kan ik daar ook aan verder en die volgende maand even weg brengen en laten monteren.
Gr Ronnie |
Hier de foto`s van hoe nu het blokje er bij hangt aan de steun.
Ik zelf ben er trots op. Nu nog een oliepomp en een waterpomp en dan kan ik het carter eindelijk ook vast zetten. Ook ben ik nog aan het zoeken naar een verstelbaar nokkenas tandwiel, ik denk dat ik me zelf eentje laat maken door die gast van hier op het forum. Ik hoop eigenlijk na volgende maand toch wel het blok terug in de auto hebben te liggen, zo dat ik het terug aan het lopen kan brengen. Gr Ronnie |
als het net zo mooi loopt als dat het er uit ziet heb je een mooie prestatie verricht man!
top! groet frank |
Mooi Ron!
En zeker netjes dat je toch alles lekker zelf in de garage in elkaar zet, en het niet laat doen. Pluimpje kerel! |
Quote:
terecht :thumbup: gaaf blokje weer :cool: |
Dankje wel kerels, ja het is wel wat werk maar dan heb je ook wat kun je teminste straks ook wat vertellen aan je klein kinderen hahaha, of aan mensen die vragen wat er nou eigenlijk allemaal aan gedaan is.
Alleen hou je straks bij iedere rammel en tik je hart vast, aangezien je weet wat het gekost heeft en hoeveel tijd erin is zit, om het zo te krijgen zo als je het zelf wilt hebben. Gr Ronnie |
Klopt blokje ziet er weer goed uit, maar was het niet handiger geweest voor het plaatsen van de distributieriem even het hijsoog (bij dynamospanner) en het afdekplaatje hierbj voor distributiekap te monteren?? Kom je wel achter als je het naderhand gaat monteren ;)
Verder over de prestaties kan ik je wel een indicatie geven..Heb veel met EV`s en DX en in de cross gereden en veel nieuw opgebouwd en getest op motorvermogensbank (waterrem).. Bekijk dit niet als commentaar want e pakt het goed aan hoor.. maar je kopbewerkingen zoals jij het noemt zullen niet heel veel gaan helpen.. Beter was als je gelijk de klephoek had verandert, zitting goed ruim uitfrezen..kanalen goed (laten) uitfrezen..gietranden wegwerken heeft wel wat nut maar is nog geen echt kopbewerken, je kan de flow hier ook mee verknoeien. De boring naar 1.9 ga je niet van schrikken denk ik handiger was geweest een stel hoog compressiezuigers te pakken deze zijn bijna evenduur als normale. Wat is er gepolijst aan de krukas? De glijvlakken of is de krukas ook verlicht/gebalanceerd? Dit zijn niet echt bewerkingen voor vermogen maar je hebt nu wel weer een superfrisse motor :thumbup: En zelf gedaan ;) Veel rij plezier ervan! ;) |
Heel good bezig jung!
Ja netjes! Cee Ya |
Quote:
Maar dat kost je bij een 16v alweer snel een 5.000 euro, en als de prijzen bij een revisie vrijwel gelijk zijn bij 8v en 16v, zal een dergelijke beurt voor een 8v ook niet goedkoop zijn. Ik heb enkele dingen die je hierboven noemt al uitgezocht voor mijn 16v, en kwam daar al een flink stuk boven de 5.000 euro uit, montage van de afzonderlijke onderdelen maakte nog geen 500 euro verschil in de prijs. |
Zie er netjes uit man ! Ga zo door ! Gr. Joey
|
Ik ben gewoon zo tevreden, normaal heb ik straks een motor die zowiezo al sneller is dan een standaarv gti en met die snelle delen wordt die alleen maar feller,5000 is mij wat veel maar bedankt voor de tip. Ook bedankt voor het positieve commentaar. het is gewoon een leuke ervaring om te doen. Gr Ronnie.
|
Ziet er goed uit :thumbup: Zal wel heerlijk gaan rijden na die lekkere opknap beurt, benieuwd naar het eindresultaat
|
All times are GMT +1. The time now is 02:14. |