Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Project MK2 VR6 naar R32 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49276)

stinky 17-02-2013 22:25

Pibbe is een goede vriend van me en helpt me met de auto. Vandaar dat hij ook reageerd.

De Pul 17-02-2013 22:26

Quote:
Originally Posted by stinky
Toch bedankt voor je compliment. Maar vind het zelf ook jammer dat ik er geen foto's van heb. Had nog aan de spuiter gevraagd of hij ze wilde nemen, omdat ik er niet bij kon zijn. Maar dat heeft hij niet gedaan.

jammer idd.maakt de rest er niet minder om hoor :thumbup:

pibbe 17-02-2013 22:28

@de pul, ik help stinky heel veel met zijn project en heb er ook veel bloed, zweet en tranen inzitten, en vandaar dat ik zo reageer. Vind het namelijk nogal een rare vraag of het een andere casco is terwijl hij verteld dat het gespoten is maarja ieder ze ding en laten we nu weer vrolijk verder gaan met de bouw

stinky 17-02-2013 22:29

@De Pul: Bedankt, hij blijft nu in z'n hok, kan ik hem beter bij houden. Voor het topic.

stinky 23-02-2013 19:31

Zo, weer een update, ben vandaag weer verder gegaan met de golf.
Hij moet immers af zijn voor Worthersee.
Ben vandaag met de remmen bezig geweest. De achterremmen van de R32 eropgebouwd (ex de klauw) en de remleidingen aan de voorzijde gelegd.
Met dank aan Black Devil, wist ik precies wat ik nodig had voor de ombouw.

Ben eerst met de achterremmen begonnen.
Hier de standaard VR6 achterrem.

Rem eraf halen, zodat je de astap overhoud.

De R32 schijf met klauw.

Zie het verschil tussen de VR6 schijf en die van de R32.

Een aantal benodigdheden.

Het opbouwen kan beginnen.

Astap met adaptorplaat bevestigd.

Wiellager erop.

Schijf erop.

Daarna de leidingen aan de voorkant gemaakt.

De nieuwe remleiding met het gereedschap om de nippel te persen.

Eerste stukje leiding, gaat van de HRC naar de splitter.

Nippel aan de andere kant persen.

Krimpkous erom heen, voor de kleur. Ben niet zo'n fan van de koperkleur ;)

Rubber doorgeboord aan weerzijde om de leiding doorheen te laten lopen.

Splitter ertussen.

Leidingen opmaat gebogen.

Volgende keer verder met de remklauwen aan de achterzijde en de leiding naar achter toe.

stinky 24-03-2013 23:59

Weer een kleine update. Ben de afgelopen week druk bezig geweest met de kabelboom, wielen en de achterremmen afgebouwd.

Achterremmen afgebouwd.

Remslangen gekocht.

Toen kwamen de bandjes binnen.

Bandjes gemonteerd.

1 band bleef op de velg lekken, band is ovaal getrokken met het demonteren. Nieuw bandje is onderweg.

2 wielen gepast, achterkant moet nog omlaag.

Toen aan de boom begonnen.

De hele boom op een hoop.

Boom ontleden.

Wat ik uiteindelijk nodig heb.

Het omstekkeren kan beginnen.

Het motorgedeelte.

Het omstekkeren is klaar, nu nog netjes intapen.

dennis20vt 25-03-2013 04:51

Quote:

Remslangen gekocht.

Welke remslangen zijn dit?
Dit ook ivm ombouw MK4 remmen op MK2

stinky 25-03-2013 10:19

Passat 4B bj '99
Onderdeelnr: 8E0 611 775 J

dennis20vt 25-03-2013 20:27

Quote:
Passat 4B bj '99
Onderdeelnr: 8E0 611 775 J

Dank u!

stinky 25-03-2013 21:32

Geen dank, succes met de ombouw.

Pewi Vwteam 25-03-2013 23:33

mooi werk hoor!! alleen vraagje waarom een complete draadboom er in? r32 draadboom op je mk2 kast aansluiten is net zo makkelijk, en kun je mooi je orginele teller behouden. mits je die mooi vind natuurlijk smaken verschillen.

stinky 25-03-2013 23:40

R32 boom is pasgemaakt op MK2 zekeringkast. Ik ga wel m'n R32 tellerunit gebruiken en m'n OBD stekker. Vandaar dat er nog aardig wat bedrading van de R32 boom aanwezig is.

Djdewit 26-03-2013 12:21

(Randje kokerbalk eraf geslepen.Andere kant ook.)

Bevestiging expansievat en ruitensproeier res. eraf geslepen.

VS

Dit lijkt me vrij duidelijk; dit is een compleet ander casco. Dus ook een ander kenteken. Ik vind het daarnaast uiterst verontrustend dat je beweert dat het toch om een en al dezelfde auto gaat. Dat verklaard igg wel waarom alleen de motorruimte gespoten is.

johanv22 26-03-2013 20:17

Quote:
Originally Posted by Djdewit

VS

Dit lijkt me vrij duidelijk; dit is een compleet ander casco. Dus ook een ander kenteken. Ik vind het daarnaast uiterst verontrustend dat je beweert dat het toch om een en al dezelfde auto gaat. Dat verklaard igg wel waarom alleen de motorruimte gespoten is.

Had dat ook al gezien :shake:

Kan niet missen, is inderdaad een ander casco zoals de pul het al eerder zei :rolleyes:

The Skinnmeister 27-03-2013 12:11

Mss dat de andere kas te rot was oid???

Iig wel goed bezig :D

rondekker1983 27-03-2013 12:20

Ja lekker belangrijk :D
Volgens mij zijn ze gewoon een beetje jaloers op deze mooie motor ;)

Mu!s 28-03-2013 21:18

boeit die hele kas nou jongens?, superdik project! alles bij mekaar echt super gaaf!!!

JettaPowerrr 29-03-2013 08:39

Die kas boeit niks, maar het feit dat erover gelogen word wel. Het is toch geen schande als je kas verrot is en je de hele zaak in een andere kas bouwt? En daarbij natuurlijk ook de originele papieren van de nieuwe kas behoud, want omkatten is en blijft een "no no".
Maar ja, dan moet je wel weer opnieuw keuren...

Verder vind ik het wel een schitterend project. Heb net het hele topic even door genomen. Met de ombouw is verder niks mis. Nou ja, die uitlaat had wat beter gekunt met gewone bochtjes, maar als TS er zo tevreden mee is, klaar toch. ;)

Gr. Ed

Mu!s 29-03-2013 15:00

Scheelt ook dat je er zelf niet hoeft te rijden met die kas... Mensen blijven maar doorgaan over die kas! Het draait nog altijd hier om het project en niet om de wagen zelf.. Wellicht vindt stinky het niet bijdragend; om te vertellen dat die van kas is geswitcht?! Vind het nu ook niet bepaald wereld nieuws! Stinky wat voor adapters zijn dat die tussen de astappen zitten?

golf2 abuh 29-03-2013 15:39

nondeknetters super project!! knap werk! en snap idd niet dat iemand zig druk kan maken over in welke kas de motor nouw zit :P.

ik hoop ook nog ooit eens de techniek en alles te hebben om zon dik project te bouwen!
succes nog verder :thumbup:

Djdewit 29-03-2013 19:59

Niks te nadelen van het project, ik vind het bouwverslag werkelijk waar fasinerend om te lezen. Een kijkje uit de keuken, het is geweldig om al die know-how te mogen aanschouwen.

Maar ik distantieer me van zulk soort praktijken. Ik krijg namelijk hierdoor sterk het vermoeden dat het gebruikte casco niet koosjer is, waarom neemt anders de TS al die moeite om dit zo te verdoezelen? Zoals al eerder aangegeven; alles omkeuren op een ander kenteken is toch geen schand en veel gemakkelijker/goedkoper?

De Pul 29-03-2013 20:23

Quote:
Originally Posted by Djdewit

VS

precies deze dingen maakten mij duidelijk dat dit een andere kas is.en een andere kas maakt idd niet uit,maar omkatten[wat hier gebeurt is] WEL.daarbij,als stinky het niet belangrijk vind,waarom liegt ie er dan over?
en nee ik ben niet jaloers op deze motor.

johanv22 30-03-2013 12:12

Ook wel vreemd dat de topic starter niet meer reageerd.

Maar inderdaad, waarom niet gewoon het nieuwe casco omkeuren.

Dokter D 08-04-2013 22:41

Hoe gaat het ermee? Nog vorderingen?

Pewi Vwteam 01-12-2013 22:48

hoe staat het hier mee eigenlijk ben wel benieuwd na eind resultaat.

All times are GMT +1. The time now is 16:03.