Mooi verhaal en zeer mooie golf.
|
Quote:
Weet niet wat er is gedaan. Maar in de jaren 90 waren er twee manieren. 1=lassen (metaal/gietstructuur verandering) 2=proppen en boren van 74mm naar 94mm. (je hebt weinig vlees over op de randen) (even lullig doen) Ik was nogal huiverig voor beide methodes. |
@Andre, het was in 1 stuk CNC maar ondanks dat zijn we gestrand op hoeveelheid werk en kosten. Goedkoopste oplossing is nog steeds de adapters van Epytec. Of compleet andere fusees maar dat laatste gaat boven mijn pet.
Even mijn topic updaten; De golf rijdt heerlijk dus buiten wat goed onderhoud en bijhouden doe ik alleen wat kleine verbeteringen waar dan toch wel wat tijd in kruipt. Grote projecten schuif ik wat voor me uit in de toekomst. Qua grote projecten. Ik heb een kort gebruikte (15K kilometer gelopen) 5 bak liggen met een quaiffe sper en de eerste 3 versnellingen van een VR6 erin. Inmiddels is de bak helemaal technisch nagekeken en al deze aanpassingen zijn bevestigd. Verder hoeft de bak geen revisie dus kan er zo onder. Ik hecht veel waarde aan hoe het eruit ziet dus komt erop neer dat ik de bak cosmetisch moet opmaken. Plan is om deze winter te monteren samen met een nieuw origineel VW stuurhuis. Dit lijkt me een mooie upgrade voor mijn Golf. Nu het bij mijn T3 ook zoeken naar werk is staat de Golf weer lekker warm in de garage aan huis Heb een tijdje een handmatige foamer gebruikt bij het wassen. Werkt goed maar kreeg een lamme arm van het pompen. Had geen zin om nog een duur apparaat erbij te hebben dus heb de foamer zo aangepast dat ik deze ook op de compressor kan. Verder vond ik mijn garage steeds rommeliger worden. Met de komst van de T3 wil ik gewoon makkelijk kunnen wisselen van spullen. Dus als we op vrijdag avond besluiten erop uit te gaan dan niet in het hele huis spullen moeten verzamelen. Verder had ik een flinke wastafel die behoorlijk in de weg stond. Dit was ooit nog een kast geweest in mijn vorige huis die ik hergebruikt had in mijn garage. Besloten om alles af te breken Nieuwe stellages Links komt nog een dichte kast voor allerlei flessen maar die was even uitverkocht bij onze zweedse vrienden Klein spoelbakje geplaatst In de Golf zat een eind jaren 70, begin jaren 80 blaupunkt zonder FM en stereo. Ik had een kleine adapter voor een aux in. Maar aan het gebrek aan radio en alleen afspelen over het mono gedeelte begon wel te irriteren. Tijdens Koningsdag afgelopen jaar had ik een hele zooi gesealde cassettes gekocht, gevolgd dat ik mijn eerste walk-man weer gevonden had. Daarmee weer wat mix tapes gemaakt :D Toen begon ik te denken wat was nou de ultieme radio die iedereen behalve ik eind 90 had? Jawel de Sony xr-c5109r met 10 CD wisselaar :D Vervolgens goed geluid maar geen gaten in hoedeplank. Goeie boxen voor in de hoedenplankdragers zonder niet omkeerbare aanpassingen aan de drager. De box is zo gemonteerd dat de originele pennen alleen gebruikt worden om nieuwe pennen er naast te monteren. Ik moest een oplossing vinden aangezien ik gordels achterin heb was er een extra uitdaging Voor deurbakken van een golf 1 cabrio gemonteerd, orgineel VW. Hiermee kon ik naar 13 cm zonder deurkaarten te verzagen. Mijn accu achterin stond in een afgesloten bak in de kofferbakruimte. Ik wilde al een tijdje deze naar de reserve wiel verplaatsen. Nieuwe accuhouder gemaakt om deze goed vast te zetten Beetje doorgeslagen maar ik wilde dat je kan zien. Hoe het in elkaar steekt. Je er niet bij hoeft en je toch spullen op de mat kan zetten. Batterij tester; CD wisselaar, hoofstroom schakelaar en een verzonken plus en min terminal met vleugel moer. En dit is wat je ervan ziet :D; Achterbak weer vrij en er kan weer gewicht in Verder wil ik graag als einddemper naar een powersprint aardappelschieter. Deze is echter 60mm en de Simons is 62,5mm kwam ik achter. Heb inmiddels een stukje 62,5 pijp en laat de powersprint hierop aanpassen. Hiermee kan ik dan wisselen tussen twee einddempers. De RS-jes weer is gepoetst; En de Golf mag weer door tot 2021. De APK duurde weer bijna 2 uur. De keurmeester is zo aan het genieten vervolgens bij het afrekenen van 40 Euro "zo moet ik er niet een paar op een dag hebben" :D Eind mei werd ons leven verrijkt met de geboorte van een zoon. |
Heb je topic een tijdje geleden helemaal doorgelezen, en leuke mk1 heb je :thumbup:
Zwart blijft tijdloos... Geniet van je gezinnetje! Mijn zoontje is 10jaar en zegt nu al dat hij als hij 18 is met de golf wil rijden, als dat maar goed komt :D |
Van harte Yuri! Onze 4e is 24 april geboren, erg leuke tijd weer!
Leuke update ook! |
Wow wow wow wow....
Wat doe jij mooie dingen!! En gefeliciteerd met je kindje.. Doe jij ook dingen in opdracht of niet :) Anders kom ik eens langs met mijn cabrio..Weet niet waar je woont :) |
Goeie update !! En veel leuke kleinere klusjes aan de Mk1.
(en goede hulp erbij ook :) ) Van harte met jullie zoon. |
Lekkere update!
En gefeliciteerd met jullie zoon! |
Proficiat met de kleine man :thumbup:
|
Mooie updates, en gefeliciteerd met jullie zoon!!
|
Hoi Yuli,
Proficiat met de geboorte van jullie zoon en jullie hebben een mooi wagenpark. |
Thx mannen, echt genieten met dat kereltje erbij. :)
|
Kwam dit plaatje tegen op Facebook, MIVW ?
|
Quote:
Even een vraagje, zie onderstaande foto. Hier zit een verdikking waar de astap (voor schijfremmen) tegenaan komt zodat deze niet helemaal vlak ligt. met een normale astap voor trommels heb je daar geen last van. Hoe heb je dit opgelost? |
De astappen voor schijven kun je er ook zo tegenaan schroeven, ook zonder deze verdikking. Deze verdikking is om het camber wat negatiever te zetten zodat de wielen iets schuiner staan.
|
Quote:
Hoi Niels, Klopt is van 2016, heb een tijdje op GulliDeckels gereden. Welke wielen niet eigenlijk :D |
@levis, @roy16vg60
Grappig, nooit opgelet eigenlijk. |
Dan zal het wel goed zijn
|
Quote:
Zeker? Ik dacht eerder dat dit na het lassen bij VW werd nagefreesd om zo de zelfde uitlijning te garanderen. De astap van trommels komt helemaal niet op die verdikking, die is rond vanonder en volgt die contour precies. Camber instellen is hier dus niet van toepassing. (daar heb je apparte plaatjes voor) Hoort ook ongelakt te zijn volgens mij. Als jou astap nu groter is en op die verdikking komt zou ik het schuurmachine nemen en alles weg schuren. |
Quote:
mee eens! de trommelastappen vallen precies boven deze ronding. ongelakt is op pagina 11 al uitvoerig gesproken dat dat nodig is. Ik haal er iets vanaf zodat het mooi vlak ligt. |
Die verdikking had mijn achteras ook en heb ik met een vijl weggehaald .
Lijkt me niet de bedoeling dat je een astap er zo tegenaan schroeft....... |
Volgens mij kom een originele astap van een golf 2 ook niet over die verdikking heen
|
Quote:
Ik zie nu wat je bedoelt! Mijn Golf 1 had dit destijds niet, dat was echt bolt-on :screwy: |
Yuli, hoe bevalt de VHT lak, hoe is deze na jaren gebruik?
|
Quote:
Ziet er nog als nieuw uit :) . Ik rij ongeveer 1 tank 98 per jaar met mooi weer en voor de rest slaapt ie altijd binnen. Hetzelfde als jij zometeen klaar bent dus doen :D De spuitbusjes zijn wat moeilijker te krijgen er zit blijkbaar een stofje in waardoor ze het aan particulieren niet mogen kopen. Maar je kan er wel aankomen. |
Quote:
Ok, heb VHT al vaker voorbij zien komen. Mijn vorige motor heb ik gelakt met rust-o-leum. Fijn spul, qua houdbaarheid kan ik daar niet veel over zeggen, alleen dat het op alu lastig hecht. Vergte en goede voorbehandeling maar dat zal met elke lak zo zijn. Ik ga eens kijken waar ik een scala aal VHT kan scoren! mocht dat niet lukken pb ik je |
mag ik even inhaken?
in feite kun je elke soort 2k autolak op metaal zetten.. voorwaarde is wel dat je eerst een etsende (wash)primer ervoor zet.. ook die mumbo jumbo over hittebestendige lak is een beetje onzin.. iemand die langer dan 30 seconden zijn hand kan houden op het dak of motorkap van zijn auto ,die in de felle zon gestaan heeft in Augustus krijgt van mij 20€..i dare you op een uitlaatspruitstuk is het wat anders..maar een blok of bak? heb het dx blok uit 1 van mij GTI 1's gewoon in de reguliere 2k gespoten (niet TE dik).. en dat is gewoon blijven zitten..en dat werd niet 'gespaard' met tijden ,zeg maar.. menig keer met file rijden in de zomer dat de olietemperatuur over de 100 graden ging.. nogmaals het metaal moet volledig vet/roestvrij zijn..en er moet een primer onder.. hoe agressiever hoe beter..en ja dit geld ook voor aluminium.. dan kan er alles overheen.. of denken jullie dat gasten die een blok in de kleur van hun auto hebben (zwart metallic bijvoorbeeld)..dat met Hammerite gedaan hebben? |
Neem even de vrijheid in Yuli zn topic hierop in te gaan.. ;-)
Primer, duidelijk, 2K lak is weer wat anders. Zal je hier later nog eea over vragen Henry. Maar als grondlak heeft VHT deze lak https://www.vhtlak.nl/hittebestendi...er-grijs-sp148/ Of zoals jij zegt een etsende primer? hier heb ik geen kaas van gegeten.. https://www.vhtlak.nl/hittebestendi...t-primer-sp307/ de eerste lijkt me beter.. |
Quote:
Welke remkrachtverdelers heb je gebruikt? |
Hallo allemaal. Gek jaar tot dusver dit 2020, hoop dat iedereen een beetje gezond is!
Hier opgesloten met vrouw en 2 kinderen, een van 11 maanden en 1 van 3 jaar (bijna 4). Allebei een baan waarbij het mogelijk is vanuit huis te werken, heel druk en dus lange dagen (ben geen klager dus blij dat ik werk heb). S'óchtends van 07:00 tot 12:30 de kinderen vermaken. Dan werken tot 17:30. Snel weer eten en de kinderen op bed. Dan werken tot 22:00 - 23:00 en dan meestal nog even hobbyen om het batterijtje weer op te laden. Gelukkig woon ik boven mijn garage dus alle minuutjes die ik kan pakken tellen mee. Wilde even mijn topic updaten. Jaar begon slecht, er was een waterleiding in mijn garagevloer lek, sloeg door naar een muur dus alles was nat. Leiding lag in beton, 10 cm diep. Gelukkig verzekeringswerk maar schoot allemaal niet op. Inspectie - lekdetectie - loodgieter - stukadoor zat allemaal weken tussen. Nu toch de vloer open moest, gelijk maar alles aangepakt was mijn PVC tegel vloer een beetje zat en diversen muren en werkbank werden smoezelig. Zat al een paar keer op YouTube naar filmpjes van epoxy vloercoating te kijken. Vond het alleen een beetje duur om te laten doen en daarbij is mijn garage nogal gek. Heb een groot gedeelte beton en een stuk balken met hout (OSB3) maar wel 1 ruimte. Beetje uitzoeken bleek dat het wel kon mits OSB3 platen versterkt met glasvezel matten. Dus daarmee begonnen. De ravage Vloer versterkt met glasvezel matten Lekker meehelpen met pappa Eerst achterste gedeelte in de coating. Ik heb teveel zooi om op te slaan en ik wilde de golf niet lang buiten hebben staan. Eerste laag viel tegen qua resultaat. Dus hebben we het laten drogen, opgeschuurd en nog is gedaan. Hier was ik tevreden. Zit een anti-slip op zodat je niet uitglijd want het is anders super glad. Had nog wat epoxy hars over dus heb mijn werkblad van mijn werkbank opgefrist. Netjes denk ik zo Mijn schatje weer binnen Beetje extra opslag. En een sonos boxje van de Ikea, werkt goed. Wil alleen nog een koffie zet apparaatje en redbull koelkastje. Op de achtergrond een projectje die ik ook gestart ben. Die is voor de T3 en doe ik daar dus updaten. Had al heel lang een 5 bak liggen met aangepast 1,2 en 3 van VR6 en een sper erin. Weet wie hem gebouwd heeft maar omdat die al JAREN in een schap lag en nogal pech had met de motor die erbij was de bak ter controle maar naar de revisie gebracht. Buiten alle pakkingen uit voorzorg vervangen was de bak binnen als nieuw. Kleur stond me niet aan. Dus dat maar aangepakt. Het enige wat nog nooit vervangen is bij de Golf moet er nu ook aan geloven. Stuurhuis is gemaakt door VW in '99. Paar jaar bij mij op de plank. Gelijk maar naar wat lichter vliegwiel. Zware vliegwiel heb ik weer nodig voor mijn T3 bus die heeft deze nodig. De bende eruit. En de boel weer wat opgefrist. Deze oude draak er ook uit; Hier zo een beetje gebleven. Nieuwe stuurhuis gaat er nu in en daarna het vliegwiel en de bak. Daarna gaat de Golf naar de spuiter. Je gaat het niet geloven maar de twee avonden dat de Golf buiten heeft gestaan is er een kat op de motorkap gesprongen. Uitgegelden en een kras getrokken waar je eng van wordt. |
Poeh, dit ziet er goed uit! ben benieuwd!
Had je nu een standaard G60 bak erachter? |
Knap vloertje geworden! Sleutelt vast een stuk fijner en schoner zo
|
Mooie update weer! Jammer van die lekkage maar ziet er weer netjes uit nu, strak vloertje! Waarom heb je het stuurhuis vervangen als ik vragen mag? Zag hem een pagina terug wel tussen het to-do lijstje staan maar vraag me af waarom.
Groetjes! |
@Johan, ja de oude bak is een standaard gereviseerde bak. Ben ook erg benieuwd met sper erin en wat die versnellingen nu doen. Volgens de revisie man was er ook iets speciaals aan de 5 gedaan dus dat gaan we meemaken. Heb ook nog een schakelweg-verkorter liggen voor kabelschakeling maar eerst dit even aanvoelen.
@René, zeker weten bezemt veel beter. En als het vuil wordt stoomreiniger of dwijltje erover en klaar. Het is wel jammer dat het nog zo duur is. Met de krik erop gaat prima en ook redelijk kras vast. Lassen en slijpen e.d. doe ik er niet op daar kon mij vorige vloer ook niet tegen. |
Quote:
Altijd een klein beetje vrijeslag gehad op het huis. De bekende slijtage / doodstukje. |
Zo de Golf zit weer terug in elkaar en loopt mooi. Heb nog niet veel gereden eerst een afspraak gemaakt om te laten uitlijnen.
De upgrades; - Nieuw origineel stuurhuis - Gereviseerde en versterkte versnellingsbak. - Sper differentieel - Licht vliegwiel - Zimmerman remschijven voor met originele VW G60 remblokken - Stalen veerpootbrug i.p.v. aluminium - Powersprint einddemper i.p.v. Simons Gelijk maar olie en oliefilter wissel. Tevens de nieuwe bak voorzien van verse versnellingsbakolie. Diversen zaken schoongemaakt, opgeknapt en opnieuw in de lak. |
Zat eind mei een bakkie te doen bij een vriend. Die was helemaal in zijn nopjes met een mooie unieke set wielen, die hij had opgehaald voor zijn golf 1. De jongen waar hij het ophaalde heeft ook een zeer nette mk1 met een geweldig setje stoelen namelijk Golf 2 edition one recaro's in golf 1 stijl bekleed.
Heb na het zien van de foto's een paar avonden wakker van gelegen, dat is de ziekte. Dus ook maar op zoek gegaan naar een setje edition one recaro's. Inmiddels makkelijker gezegd dan gedaan, te laat om het te doen eigenlijk want geld is niets meer waard. In Duitsland nog voldoende aanbod maar variërend van 800 tot 2000 Euro vind ik echt te gek. Hier in NL kan het nog wel maar het aanbod is inmiddels beperkt en vaak is het helemaal naar de beesten. Uiteindelijk zat ik in de nachtelijke uurtjes wat op eBay en kwam een setje stoelen tegen in Slovenië. Zag er ook niet uit maar wel compleet met elektrische onderstellen. Na wat bieden heen en weer de set gewonnen. ] Gevraagd aan Alf de eigenaar van VW Sitze - Dusseldorf (check FB voor waanzinnige projecten) of ik ze rechtstreeks naar hem mocht verzenden, geen probleem. Verkoper met veel zorg de stoelen verzonden en dezelfde dag werden ze nog afgeleverd was echt een top transporteur. Alf kon het niet geloven wat ik voor had betaald. Daar heb je hier niet eens de consoles voor was zijn opmerking. Na een paar weken wachten kwamen de foto's; Kwam allemaal perfect uit vorige week woensdag op wezen halen. Een dag na dat de maatregelen voor reizen versoepeld zijn. Afgelopen zaterdag het steuntje van de frames laten lassen door Alain - Area51. Die moet bij de golf 1 namelijk aan de andere kant. Hier trouwens nog op de foto de hendel van de golf 2 maar je moet de hendel gebruiken van de golf 1 anders zit het stel motortje in de weg. Frames netjes opgeknapt Gisterenavond erin gezet. Hier foto golf 1 vs de nieuwe. Alleen nog een kabelboompje leggen voor de electrische hoogte verstelling. Het zit geweldig, beste uit de golf 2 in de golf 1 :D |
zo ! gaaf zeg! :cool: :cool: :cool:
|
Dat is echt super Yuri! Heel erg mooi. Deze recaro’s zitten inderdaad perfect.
|
super strak, wat een verschil vergeleken met die golf 1 stoeltjes!
|
All times are GMT +1. The time now is 16:01. |