Hier dus wat uitleg gevonden. => link polijstwinkel
Werkwijze Polijsten één van de meest gestelde vragen aan ons is hoe men kan polijsten en in welke stappen dit gedaan kan worden om tot een glansrijk eindresultaat te komen. Wat wij op deze site adviseren zijn slechts richtlijnen gebaseerd op bijna 20 jaar ervaring in deze branche, wat niet betekent dat dit de enige mogelijkheid is hoe men kan polijsten. Polijsten van RVS en Aluminium in de volgende stappen: - voorslijpen tot als laatste stap ca. grofte 320/400 opbouwend van grof naar fijn. - voorpolijsten met sisal schijven in combinatie met groene voorpolijst pasta voor RVS en bruine pasta voor Aluminium, Messing en Koper. - Polijsten met polijstschijven van katoen in combinatie met groene voorpolijst pasta en/of met roze hoogglans pasta, dit kan ook de blauwe hoogglans pasta zijn. - als laatste fase hoogglans polijsten met flanelschijven in combinatie met roze hoogglans pasta, dit kan ook de blauwe hoogglans pasta zijn. Welke kleuren pasta voor welke materiaal soorten ? Groen: RVS Bruin: Aluminium, Messing en Koper Beige: Aluminium en RVS Zwart: de meeste metaal soorten Blauw: alle metaal soorten Roze: alle metaal soorten Wit slijpvet: dit vet wordt veelal gebruikt op schuur schijven en banden in de laatste en dus fijnste grofte waar men mee slijpt, om zodoende al redelijk veel glans te verkrijgen. Welke kleur pasta bij welk type schijf: Groen: op sisal schijven en sisal koordborstels om grof voor te polijsten en op katoenen schijven om te polijsten, zowel in volronde schijven als in luchtgekoelde (geplooide) schijven. Bruin: op sisal schijven om grof voor te polijsten en op katoenen schijven om te polijsten, zowel in volronde schijven als in luchtgekoelde (geplooide) schijven. Beige: op sisal schijven en fiber borstels om grof voor te polijsten en op katoenen schijven om te polijsten, zowel in volronde schijven als in luchtgekoelde (geplooide) schijven. Zwart: op fiber borstels om grof voor te polijsten en op katoenen schijven om te polijsten, zowel in volronde schijven als in luchtgekoelde (geplooide) schijven. Blauw: op katoenen- en flanellen schijven voor alle metaal soorten hoogglans polijsten. Roze: op katoenen- en flanellen schijven voor alle metaal soorten hoogglans polijsten. |
Deze week maar eens op zoek gaan naar schijven en doeken dus. :thumbup:
ik heb ff alle dode links naar foto's verwijderd en nieuwe geplaatst zodat topic terug up to date is. Zag ook dat er geen foto's inzitten van men nieuw stuurtje dus bij deze |
Hey Jelle,
als je toch langs JP gaat weet ik zeker dat hij je daar perfect in kan adviseren. Jappie zei trouwens ook dat je gerust tot 2000 of zelfs 2500 kan gaan. Oh en 80 vind ik wel erg grof, zo lelijk zijn jou velgen niet. |
Quote:
Nee 80 is idd te grof voor mijn velgen. Ik ben begonnen met 320 en 400. Zou er deze week graag langs rijden en ik hoop dat JP ook het materiaal binnen heeft om fijn te polijsten. Komt wel goed. ALs ik er geweest ben laat ik wel iets weten. :thumbup: |
Vandaag langs geweest bij JP car color .
Heel nette uitleg gekregen en goed geholpen. Heb van schuurpapier korrel 800 -1500 - 3000. En dan een voorpolijstblok (bruin) en een hoogglansblok (roos) En nog wat schijfjes. Merci Joost voor me in contact te brengen met deze mensen. Ben er heel tevreden over. Hier nog een piccie |
Ik ben begonnen met grof (80) omdat er krassen in stonden die je er anders niet uit kreeg.
Ben zeer benieuwd naar hoe ze er uit gaan zien. Verder dan 2000 ben ik nooit gegaan :D Mischien dat ik toch ook eens wat moet halen bij die JP |
Goed bezig! Geholpen door JP zelf? Goeie vent, nooit te beroerd om een goed advies te geven. Ook een hele goeie verfmenger, rekening houden met verkleuring van de bestaande lak en de enige die ik ken die ook 2K lak in een spuitbus verkoopt.
|
Quote:
JP en dan was er nog een jonge kerel die achter de kassa stond. Hebben me alle 2 goed geholpen. Ik heb idd 1K en 2K bussen zien staan daar. Voorderest verkoopt hij ook spuitbussen voor graffitie. Polijstspul had hij niet superveel meer binnen maar hij ging er bij bestellen. Als ik iets moest hebben dan moest ik maar een belletje geven. |
Mooie wagen zeg, mooi gedaan ook met die r6 carburateurs
Ik ben normaal gesproken niet zo fan van auto´s rollen, maar dit staat wel gaaf :) |
Quote:
thnx :thumbup: |
Ik zie dat je een facet pompje gebruikt voor je carbjes. Hoe bevalt dat?
Stopt ie met pompen als ie druk op bouwt? (je vinger op de uitgang of slang dichtknijpen) Ik heb vandaag een Qsp geprobeerd, zelfde model, maar heeft te veel druk. |
Quote:
Zie nu maar dat je hier een vraag had gesteld, had dus al gereageerd in het andere topic :D :thumbup: |
Nog is ff een update, op vag-fest een lipje gekocht en vandaag gemonteerd, ook heb ik de distributiekap gespoten en gemonteerd en het warmtekapje over de uitlaatcollector.
Heb er ondertussen een kleine 400km mee gereden zonder problemen. :thumbup: :D |
Leuk ding zo!
Waar heb je die veerpootbrug gehaald? |
Quote:
gekocht hier via het forum. Gaat om dit model => klikkie |
Ah top, denk dat ik 'm zelf maken ga.
|
Quote:
Was ik ook eerst van zin maar heb deze voor 25€ kunnen overnemen incl verzenden , daar kon ik hem dus niet zelf voor gaan maken :D |
Hier nog eens een kleine winterupdate. Auto start nog steeds vlotjes, ook met dit koude weer alleen merk ik wel dat hij een beetje moeite heeft omdat er geen vacuumvervroeger meer optzit.
Voorderest men verbreed staal is verkocht en heb een setje MELBER velgen gekocht 14" 7J ET25. :thumbup: Hier eventjes gepast, moet vanachter nog zakken, ik ga hem niet helemaal plat leggen want het is de bedoeling dat ik er wat km mee ga doen deze zomer en vrouw en kids moeten ook mee. :D Voorderest heb ik nog een setje bruine achterpanelen klaar liggen om in te bouwen, momenteel zitten er vanachter zwarte in en die zijn niet zo netjes. Ook moet ik mijn toerenteller nog inbouwen maar weet nog niet goed waar ik die ga steken aangezien ik al 2 meters heb zitten in men middenconsole. (Volt -meter en tempmeting) Ook ben ik nog aan het twijfelen om de stoelbekleding overnieuw te laten doen maar dat zal ik wel zien of er nog cash over is nu ik aan de GTI ben begonnen. :rolleyes: |
Staat goed die velgen, vanachter idd wat lager :thumbup:
|
Quote:
thnx, ik zal binnenkort eens wat meer foto's posten. Heb vorige week drukgroep , druklager en koppeling vervangen. Schakelt weer stukken beter alleen als de bak warm word schakelt hij slechter en slechter. Binnenkort bakolie verversen en dan is het hopelijk allemaal voorbij. :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 14:16. |