Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   De restauratie van mijn 75'er Swallowtail. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69243)

bprijs 11-08-2010 22:40

Eindelijk hij is terug van de spuiter.
Nu kan het afbouwen beginnen.
Ben al begonnen met de draag armen en voorpoten te monteren.
Hier de foto's van toen ik hem voor het eerst weer zag:

Hier weer op de aanhanger:

En hier nog wat foto's toen ik weer terug was bij de hal waar ie word afgebouwd:

Morgen een nieuwe update want ga morgen weer de hele dag aan het werk met de golf.
Nu lekker slapen ;)

monark 11-08-2010 23:40

wooh dat ziet er lekker uit :thumbup:

Sjeesbeest 12-08-2010 05:27

Zo dat sprinkt eruit !! ........ mooi werk

arnout99cc 12-08-2010 07:51

erg vet! Nu begint het leukere werk!

MauSeR35 12-08-2010 08:01

Mooi! Succes met de werderopbouw, maak er wat moois van he!

ronaroot 12-08-2010 08:07

Super :thumbup: :thumbup:

En inderdaad, nu met het leuke werk beginnen ;)

Audilimburg 12-08-2010 08:17

Erg netjes. En het gaat hard hier. Als je zo doorgaat is die over 4 weken wel klaar ;)

VwGolfMK2VW 12-08-2010 11:31

Geweldig project dit!! mooi dat er zoveel tijd ingestoken word en dat het ook netjes word gedaan.

mooi kleurtje ook :thumbup:

en misschien dat ik er overheen gelezen heb ( :rolleyes: ) maar heb je nou geen struurbekrachtiging meer??

mvg

jbtroost 12-08-2010 11:57

Donders, wat een fraaie kleur! Hoe heb je 'm hetzelfde gekregen als het modelwagentje van je avatar: RAL waaier of chassiskleurcode?

Groet, JB

De Pul 12-08-2010 12:21

prachtige kleur,zo te zien gaat ie met een maandje ook de weg op;)

Thijs. 12-08-2010 12:51

Heb bijna een slabbertje nodig *kwijl* :eek:

ErikvanBilsen 12-08-2010 13:35

Ziet er super uit zo met die kleur.
Succes met de verdere opbouw.

Erik.

Mitta 12-08-2010 14:10

Heel goed bezig!:D

wildeknak 12-08-2010 14:19

:eek: ...........

:thumbup:

bprijs 12-08-2010 23:30

Jongens iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Ik heb het zo druk gehad dus nu even snel wat reacties op jullie vragen.
Ik heb helaas geen foto's even nu maar hoop dat ik ze vandaag want het is al na 24 uur voor jullie heb.
Ik ga eerst vandaag met mijn buurman die me altijd zo goed helpt met zijn Ibiza FR naar JD om op de vermogensbank te gaan.
Daarna ga ik weer verder met de swallow verder, maar dat word dus al in de middag.

Maar hier wat antwoorden:

@Talstra: De bodem en de binnen in de auto is in de holle ruimtes ook alles in de epoxie gezet.
Ik heb gezegd als het voor jullie makkelijker is om de bodem binnenin niet mee te spuiten in kleur vind ik het prima want er komt toch bekleding over heen.

@AudiLimburg en De Pul: Ik wou dat ik hem met 4 weken klaar had, ik denk dat ik nog wel 3 maanden bezig ben.

@JBtroost: Toevallig vond ik via google een foto van een modelwagen in Marino Gelb.
De kleur die ik op mijn auto heb laten spuiten is ook marino gelb zoals ie ook origineel in 75 de fabriek uit rolde.

@VwGolfMK2VW: Er zit idd geen stuurbekrachtiging op.
Waarom niet: ja ik weet het eigenlijk niet, misschien om het meer werk, misschien om meer slangen die je weer in je motorruim hebt, en vooral omdat dan de stuurbekrachtingingspomp tegen de radiator aan komt.
En ik vind het ook niet erg als er geen stuurbekrachtinging op zit.
Krijg je mooi spierballen van :tongue:

En nu ga ik slapen moet er straks om 7 uur al weer uit :mad:

Bobbyvw 12-08-2010 23:37

Mooie kleur!
Laat de weder opbouw beginnen!
Succes

RubenD 13-08-2010 00:54

Quote:
Originally Posted by bprijs
@AudiLimburg en De Pul: Ik wou dat ik hem met 4 weken klaar had, ik denk dat ik nog wel 3 maanden bezig ben.

Niet zo aanstellen, in mekaar douwen dat ding ;)

4 weken is afdoende, niet te veel clipjes afbreken en dan red je dat wel :tongue: :tongue:

Mooie auto, succes met de opbouw!

willemse 13-08-2010 16:07

donders mooi project! je bent goed bezig!
ook goed id om de golf4 motor erin te bouwen!

alleen zeg je dat je de holle ruimtes allemaal in de epoxi hebt laten zetten, maar als er al roest zit en je spuit er epoxi op, dan komt de roest toch even later er zo weer doorheen?

en weet je ook toevallig of de empoxi tegen een stootje kan? of je dat ook aan de onderkant van de auto kunt spuiten bijvoorbeeld..

grtz willem

bprijs 13-08-2010 19:03

Quote:
Originally Posted by willemse
donders mooi project! je bent goed bezig!
ook goed id om de golf4 motor erin te bouwen!

alleen zeg je dat je de holle ruimtes allemaal in de epoxi hebt laten zetten, maar als er al roest zit en je spuit er epoxi op, dan komt de roest toch even later er zo weer doorheen?

en weet je ook toevallig of de empoxi tegen een stootje kan? of je dat ook aan de onderkant van de auto kunt spuiten bijvoorbeeld..

grtz willem

De auto is is van binnen en buiten bijna compleet gestraald.
In ieder geval de plekken waar rotte stukken zaten nieuwe stukken in gelast, en waar vliegroest zat gewoon weg gestraald.
Ik dus de roest was wel weg gehaald.
Wat betreft de bodem als ie straks helemaal klaar is krijgt ie als extra nog een tectyl behandeling.
Dus ik hoop dat ik op deze manier alle roest buiten de deur houd.
Ik heb er in ieder geval alles aan gedaan.
En hij krijgt waarschijnlijk toch geen water te zien om dat ik hem in de winter warm ga stallen in mijn verwarmde garage. :)

bprijs 13-08-2010 19:18

Bij deze nog even een update van vandaag.
Omdat ik maar een halve dag bezig ben geweest ben ik niet heel ver gekomen.
We hebben vandaag de achteras gemonteerd en de wiellagers en trommels gemonteerd.

Voor dat ik de foto's post nog wel even een dringende vraag wie o wie kan mij hier mee helpen.
Het probleem is nu ik de achteras heb gemonteerd kom ik er achter dat ie niet helemaal recht zit.
De as zit ongeveer 4 mm te veel naar rechts.
Wat dus in houd dat ik de afstand van wiel tot wielrand aan de ene kant bijvoorbeeld 4.4cm heb en aan de andere kant 3.6 cm.
Ik kan er ook niets aan stellen zijn er meer mensen die dit hebben.
Misschien is het niet erg maar het viel me op het is ook niet veel 4 mm maar toch wou ik het even weten.

Hier de foto's

En het wiel gemonteerd zodoende kwam ik er dus ook achter dat de as 4 mm naar rechts zit.

All times are GMT +1. The time now is 14:58.