Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   From Mk3 VR6 Turbo ===> ///E46 M3 Cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127631)

Deckedm 08-10-2014 13:53

Vandaag mijn nieuwe suede pookhoes binnen gekregen.. kan die lelijke hoerelederen eruit

Mijn versie van de 20jahre edition bullshitbrut met rode stiksels , gaat goed bij mijn rode gordels staan

Kleppendeksel bijna klaar en 2 fotos gemaakt in de zon... krijg het er niet normaal op omdat het motorsport in fluor rood is.
Gaat nog 1 spuitbus blank over en dan ist finito,eerste foto geeft het het beste weer

Toevallig even bij de VRT geweest, moest even grilletje swappen.. carbonnen grille erin..
2 crappy eifoon fotos in een te donkere loods, valt niet erg op... maar wel leuk

Deckedm 08-10-2014 13:54

BMC brut binnen gekomen.. man o man... das toch een aardig geval... :tu: (das een 27" Imac ter referentie)

Het kost wat , maar dat is er ook wel aan af te zien zeg maar, alles zit top inelkaar, nu maar hopen dat het wat past... zo niet dan koop ik een hamster voor 4 euro en wordt dit zijn BMC carbon Penthouse 8)

Ook maar gelijk carterontluchtingsfiltertje gescoord

Deckedm 08-10-2014 13:55

Dit komt van de week nog even voor het kleppendeksel, en dan is ie redelijk klaar...
Zal ook nog even nieuw koelvloeistofreservoir scoren , en dan maar s een middagje goed los onder de kap zodat het er allemaal wat leuker uitziet.

Lag al even stof te happen...

Moest toch bij de VRT zijn, dus gelijk maar even snel gemonteerd..heeft wel wat... komt nog wel meer carbon op en in

Vandaag kwam de postbode met de R8 oliedop die ik van Bas had overgenomen..

Staat leuk! stukken beter dan dat saaie zwarte ding.. wat mij betreft is verveelprojectje kleppendeksel -> Mission Accomplished

Deckedm 08-10-2014 13:57

Aangezien ik maar niet kan wennen aan mijn achterkant, liep ik tegen een nieuwe Hella Heckblende aan in volledig rood..

Dat maar s proberen of dat wat helpt tegen die gekke achterkant, ik heb ook wat hiv op mijn achterklep, dus misschien valt dit er mooi overheen :mrgreen:
Tja.. weer s wat onzinnigs gekocht... love or hate it ding..

Hella dualround koplampen... haal hier 1 binnenste lamp uit en daar komt de BMC toevoer op..Beetje function over form 8)
En ik spook er nog wat mee uit,maar dat zien we tegen de tijd wel..

ampen komen morgen en zal dan daar even mee bezig, gaat vast wel leuk staan... en ook nog s functioneel zijn.

Morgen dan ook maar wat pics.

Aangezien ik toch met het kleppendeksel bezig moet en de intercoolerbuizen onder de kap, voorkant heb ik net gedaan, toch maar besloten om de 2.5" RVS buizen eraf te halen, de intercooler eraf.

Vervangen door een grotere 600x300 intercooler en 3" aluminium buizen

Dit is behoorlijk groter dan de intercooler die er nu voor hangt, en dezelfde die ik ook op de 306T had

Gaat allemaal ook weer meer ruimte innemen natuurlijk, maarja daar hebben we meneer flex voor... :tu:

Gedeelte van de kooi heb ik al thuis, de hoofdbeugel staat nog bij een maatje... als ik die heb, zal ik de kooi even kleurtje geven en zo langzamerhand nog wat spulletjes bijelkaar sprokkelen en dan hebben we weer genoeg te doen na de winter.

Deckedm 08-10-2014 13:57

De Hella DE kappen vandaag maar even snel in de kleur gespoten, moet alleen nog blank op

Tevens een poging gedaan om de resterende 3 lampen in de gele koplampfolie te krijgen, de randjes krijg ik niet goed voor elkaar, dus breng ze volgende week wel weer naar een professional.

LTEC airintake funnel gekocht, die als het goed klopt redelijk perfect in de opening past, vandaar de slang naar de BMC dan, en dan moet de koude luchtvoorziening redelijk knap voorelkaar zijn.

Vondt nog even wat pics van de verkoopadvertentie... kunnen jullie even zien wat voor lelijk tuningshok het was... :LOL:
VOOR:

HUIDIG:

Deckedm 08-10-2014 13:58

Aangezien de 600x300 IC wel een behoorlijk uit de kluiten gewassen jongen is, even wat rondgeneusd en voila.. deze paupersjonnie heeft hem er ook voor :tu:

Ik zat er ook niet echt over in dat het niet gaat passen, want we krijgen alles passend... de 3" buizen met BMC etc zal wel een leuke uitdaging worden, want die BMC is huge!
Wel leuk en aardig 3" piping setupje, maar gaat toch weer aardig wat geld inzitten, aangezien de couplers etc nu natuurlijk allemaal niet meer passen, alleen die op de turbo kost al bijna 50 euro, dan heb ik nog een paar aparte.. naja zorg voor later.

Nou DPD kwam even langs met wat spul..

Intercoolertje toch even wat groter dan ik in gedacht had, en net even WAT dikker dan de normale ebay intercoolertjes, hahaha

80cm breed

10.5 cm DIK, geloof me das even wat anders dan de ebay intercoolers en dan die ene die er nu voor zit want die is net geen 6cm dik

3' uitlaat is al best indrukwekkend maar 3" alu intercoolerbuizen tja.. ook best groot , :LOL:

Shitload aan Mikalor Supra klemmen

Gaat weer leuke operatie worden :SCRATCH:

Deckedm 08-10-2014 13:59

Tussendoor, even de Hella DE kappen in de LA9V, en de happers in de kleur, 3 lagen blank 8)

Morgen als het goed is de 2 dingen binnen die ik nodig ben om de lampen af te maken, dan weer pics!

Alu intake funnel binnen voor de Hella, past mooi, nog even iets uitvinden wat het iets naar voren brengt, maar dat komt goed.

Tja... aangezien ik gele remklauwen en rolkooi heb, en ik het bij een zwarte auto altijd wel stoer vindt staan gele koplampen.... geen flauw idee hoe dit gaat staan en of het gaat staan, maar dat moeten we tzt maar bekijken, is het niets dan is het binnen notime weer stock.

Alu funnel zwart gespoten, blend het iets meer in bij de koplamp.

Wat zeggen jullie? geel houden? of gelijk terug naar stock?

Deckedm 08-10-2014 13:59

Tja g%$^#%@%@%@^ leuk zon forum... ik zat boven op de pot kluivert op de trein te zetten met de deur open... met mijn ogen halfgedichtgeknepen naar die Hellas te loeren.... Hmmmmmmmmz

Kluivert uitgezwaaid en de rotzooi mee naar beneden en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het gele was niet naar het zin geworden, en laat ik tzt nog wel s folien.

Fresh! zal binnenkort nog even H1 Xenonpitten halen, want had H7 in de andere koplampen

Deckedm 08-10-2014 14:01

Zo weer aardig op 2 date... :D

yuli 08-10-2014 14:13

Ik vind dat er weinig gereageerd wordt op je topic maar toch veel subtiele verbeteringen. goed werk!

Tip maak die intercooler zwart met een busje VHT lak. 1 het valt minder op en volgens deze heren is het toch beter;

Johan1982MK1 08-10-2014 14:25

Mooie updates paulie. :D :D
en die foto's van hoe die was :O in vergelijking met nu.. Damn..

Deckedm 08-10-2014 14:29

Thx..

Kunnen we mooi beide VR6en Johan, na de winter ;)

Johan1982MK1 08-10-2014 14:48

Ik hoop het haha :D

KennyH 08-10-2014 15:39

Prachtige updates weer!

ewcaddymk1 08-10-2014 16:40

damn wat lekker, en dan heb ik het niet over de kluivert :D

g-loudertje 08-10-2014 17:14

Vind em stiekem toch wel erg ruig :thumbup:

Deckedm 08-10-2014 18:10

Alles moet er nog op en aan, vooral rolbeugel etc gaat mooi staan.... voor de rest gaat de achterkant compleet leeg.. kijken we of we het gewicht van de rolbeugel etc weer wat terug kunnen verdienen.

Mk3 is zeker niet mijn favorietje, maar we proberen er wat leuks van te maken, bedankt voor de reacties

Johan1982MK1 08-10-2014 18:35

As deze kas straks een keer uitgescheurd is of over de kop gegaan is:D kan de motor altyd nog in een type 2 golf paul.

Deckedm 08-10-2014 18:40

Idd... 1 x over de kop gegaan.. best leuke ervaring, is alweer jaren terug... misschien dit jaar maar s dan :)

Johan1982MK1 08-10-2014 18:42

Klepdeksel is ook mooi geworden trouwens

All times are GMT +1. The time now is 05:09.