Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 1 van 1.1, na 20vt naar r32 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108847)

Pewi Vwteam 14-02-2013 17:52

de unibolt [stangkop ook wel genoemd] heb ik besteld bij een landbouw mechanisatie bedrijf. prijs 10 euro en buisje wat er tussen zit kun je bij de bouwmarkt wel kopen. busje met draad wat in mijn pendaal gelast zit heb ik door een maatje laten draaien. je kunt hier ook gewoon een m8 boutje voor gebruiken. en die er in lassen.

superbeast 14-02-2013 18:08

Bedankt :thumbup:
Laat ik nou net een mechanisatiebedrijf in de buurt hebben zitten.
De buurman heeft een draaibank, en vind dit soort dingen maken geweldig dus dat komt ook wel goed. :D

Herm Schreurs 14-02-2013 20:02

Quote:
Originally Posted by superbeast
Bedankt :thumbup:
Laat ik nou net een mechanisatiebedrijf in de buurt hebben zitten.
De buurman heeft een draaibank, en vind dit soort dingen maken geweldig dus dat komt ook wel goed. :D

Dan komt het zeker goed!

Je kunt ook eens bij Groot Techniek in Winkel kijken:
25cromo4.com
Goede prijzen en heel gaaf assortiment!

superbeast 14-02-2013 20:41

@ Herm, bedankt voor de link.

Toppie :thumbup:

Pewi Vwteam 14-02-2013 22:08

zo ff de randen kaal geborsteld, roest valt erg mee, alleen eigelijk het randje wat naar binne toe staat is verrot\verroest. nou weet ik nog niet wat ik zo goed moet doen, ik dacht er zelf aan om het randje van ongeveer op 2 cm breedt op de helft door te slijpen, dus ook binne scherm, dan overzet rand er ff overheen klemmen die dubbel door slijpen en die dan die er in lassen, en dan binne scherm om de 3 cm weer te hechten aan buiten scherm\rand. en de binne rand niet verder te herstellen, ik ben namelijk bang dat ik dan over een jaar weer de randen kan doen aangezien je dan weer dubbel plaatwerk hebt op dat dunne randje.

Pewi Vwteam 14-02-2013 22:33

iemand hier zijn mening over?? of idee??

superbeast 15-02-2013 11:07

Blijft toch altijd een zwakke plek waar binnen en buiten scherm samenkomen.
Omdat je hier niet goed tegen roest kan behandelen, mischien stukje binnen scherm toch weglaten.

superbeast 20-02-2013 11:20

Dat potje voor je koppelings olie, is dat van een motorfiets?

Pewi Vwteam 20-02-2013 16:18

Ja die is van een motorfiets suzuki gsx 750 , al bezig met je koppeling??

superbeast 20-02-2013 17:18

Ben beziggeweest, althans de buurman met zen draaibank.
Hij zal van de week nog de spannerbus draaien en dan is het compleet.
moet dan alleen nog een plaatje haaksomzetten in de werkbankklem bij de buurman, mijn werkbankklem daarvan is de bek te klein.
Zal helaas pas volgende week verder gaan, ivm weekje van huis af om te werken.

Makrolon 22-02-2013 12:48

Ik zat even te lezen over je hydrolische koppeling. Mooi opgelost zo! Wat voor koppelingscylinder is dit? Kon dat zo gauw nergens vinden.

Mooi project verder! Ik blijf het volgen.

Pewi Vwteam 22-02-2013 12:50

de koppelingscilinder is van een corrado g60. thanks morge zijn er wel weer updates.

Pewi Vwteam 22-02-2013 15:49

hier alvast een paarpics van het vervangen van de spartbord randen. morge ge ik er mee verder.

hier zie je nog het stukplaatwerk van de overzet rand. de overzet rand heb ik keer of 4 aan de auto gehecht, 2 lijmklemmen op de rand en toen het hele zaakie dubbel door geslepen, de pasvorm is dan altijd 100 procent[ niet te grote naden tussen bijde stukken plaatwerk.]

hier het overige plaatwerk van de overzet rand weer verwijderd.

en dan krijg je dit, moet alleen nog ff ingelast worden.

johan-k 22-02-2013 16:18

Goed bezig :D

Style 22-02-2013 16:37

Ziet er allemaal goed uit ! Heb je al het achter front met kleinen achterlichten al kunnen bemachtigen ?
Kan je aan een stuk door :thumbup:

Pewi Vwteam 22-02-2013 18:14

ja zekers kom 1 deze dagen mijn kant op, eerst ff randjes er in lassen en onderste hoekjes en dan kont ff vervangen onderplaat, en achterlichten gedeelte.

bprijs 23-02-2013 00:28

Iedereen aan de kleine achterlichten ;)
Is nog wel een nauwkeurig klusje ik heb die van Peter (style) ook gedaan.
Was nog wel best wat werk om het netjes te krijgen.

Herm Schreurs 23-02-2013 10:27

Goed bezig Steef!
Is nu even meer werk, maar krijg je geen spijt van.

Gewoon netjes eruit halen, markeren en goed passen en testen met de achterklep ivm de sluiting en de naden. Vergeet de rubbers niet met passen als je hem gehecht hebt voor de passing.

Ben benieuwd naar de vorderingen! :thumbup:

Rallyegolf20vt 23-02-2013 13:07

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
hier alvast een paarpics van het vervangen van de spartbord randen. morge ge ik er mee verder.

hier zie je nog het stukplaatwerk van de overzet rand. de overzet rand heb ik keer of 4 aan de auto gehecht, 2 lijmklemmen op de rand en toen het hele zaakie dubbel door geslepen, de pasvorm is dan altijd 100 procent[ niet te grote naden tussen bijde stukken plaatwerk.]

hier het overige plaatwerk van de overzet rand weer verwijderd.

en dan krijg je dit, moet alleen nog ff ingelast worden.

Keurig , zo hoort het ipv het plaatwerk er overheen plakken :thumbup:

Pewi Vwteam 23-02-2013 17:45

niet super veel gedaan vandaag,kwa vooruitgang, maar is nogal een tijd rovend werkje alles losboren en netjes loshalen. en inderdaad plaatwerk moet je zekers niet over elkaar heen zetten, dan krijg je zekerweten weer roest!!!

All times are GMT +1. The time now is 10:37.