Quote:
Nee, nogniet de tijd gehad. Ik zit weer goed druk ingepland op mijn werk. Als ik weer tijd heb ga ik wel eens een filmpje draaien. Ik heb ook mijn nummerplaten nog niet, die liggen bij de verzekeringsagent (al 6jaar ofzo) :redface: . Het kriebelt wel om kilometers te gaan maken.. maar ik ben zooo bang om ergens in panne te vallen :tongue: |
De Golf nog eens buiten gehaald en een filmpje laten maken,
Rijd nog in noodloop zonder lambda sensor in de uitlaat: https://youtu.be/nTq16hx4CQk |
Je hoort zowieso 12v te hebben op de B+ van je dynamo( je accuspanning) dus ik vraag me af of je wel correct meet? Heb de dynamo een goede massa?( van dynamo naar motor) Heeft de motor een goede massa?( van motor naar carrosserie).
Met vriendelijke groet, Marco |
Quote:
Bedankt voor de reactie nog. Ik had de dynamo ondertussen laten testen, er was een probleem met de massa van de dynamo zelf. Had de dynamo met krimplak gespoten en door de lak had ik een slechte aarde. Redelijk dom maar wel goedkoop gemaakt :) |
Nog een updaten hier..
Heb ondertussen al enkele maanden veel plezier gehad met de golf. De G60 bevalt me heel erg goed, het is een plezier om mee te rijden. Veel stoplichtrace'kes achter de rug met veel verwarde blikken achteraf. En hier op de boerenbuiten veel plezier gehad op de smalle baantjes. Heb nog een filmpje met mijn broer achter het stuur: https://youtu.be/KRoEbsKv9js Nadat hij aan het stuur heeft gezeten is het wat misgelopen, ik weet niet wat er juist gebeurd is want ik heb maar een stoel in de Golf staan. Maar De Glader begon een schrapend geluid te maken en is deze iets later vastgelopen als ik naar huis aan het rijden was. De motor is uitgeslagen en was niet meer te starten zo vast zat de lader. Nadat ik de multiriem had overgesneden starte de motor weer vlotjes :( Dus het is zeker de Glader die aan gort is. Wel spijtig want ik had deze aangekocht en was volledig gereviseerd door een goed bekende Glader expert met zegel er op en al. Ik heb er misschien 4000km's mee gedaan en de pret is al over. Maakt de motor nu teveel toeren, ga ik er te wild mee om of heb ik een slechte chip, geen idee ? Ik kan alleen zeggen dat hij het heel goed deed tot voor kort. Zit nu zwaar te denken aan een Eaton compressor of turbo ombouw.. Dit is al de tweede G-lader die me in de steek laat. Ik ga de lader zelf open halen, maar gezien het feit dat hij potvast is gelopen zal er ook niets meer van te maken vallen vermoed ik.. Zijn er hier misschien tips over eaton of turbo ombouw? Liefst zou ik voor een T3 turbo gaan als ik zo rond lees, het moet redelijk lowbudget blijven en ik was echt tevreden van het vermogen zo rond de 200pk is zeker voldoende voor mij. Zit een beetje te denken aan desnelders zijn turbo-setup van hier op het forum.. |
En anders Rotrex compressor steken.
Is volgens mij toch wel heel wat betrouwbaarder (redelijk wat VR6 compressor's) en toch niet al te veel aanpaswerk. |
Zeer jammer om te lezen dat de G60 vast gelopen is Shon.
Hopelijk kan je een oplossing vinden. Anders eens bij deze kerels horen ==> http://g65-lader.de/ Grtz DC |
Quote:
Ik ga er eens wat info over zoeken, daar had ik nog niet aan gedacht. Wie weet is het wel iets. Thx |
Quote:
Ja idd jammer net voor de zomer. het was wel echt een plezier om mee te rijden. Ik weet echt niet goed wat ik nu wil of moet doen. Heb net alles open gehaald en alles is goed in de soep gedraaid. Heb even wat ideeen en bezinning nodig mss :) |
Ouch....dat is balen zeg
|
Shon, sterkte!
Heb je al kunnen analyseren wat er is gebeurd? Bijvoorbeeld smering (olie toevoer, retour probleem?) Wat je in iedergeval niet moet doen is een eaton, dat wordt al snel huilen. Goedkoopste is wellicht toch een verse lader maar wel onderzoeken wat er met de vorige is gebeurd... |
Ik zou persoonlijk ook niet voor de eaton gaan.
Als je echt geen g lader meer wil zou ik er een turbo op steken. Wel zonde, doet altijd zeer als ie kapot draait.. |
Quote:
Het is wat het is :) Hopelijk kom ik er nog beter uit. Nu kan ik iets mee aandacht steken in alles onder de motorkap. |
Quote:
Een eaton leek me wel goedkoop. Maar vind er niet veel goeds over tot nu toe. Turbo lijkt me ook te doen. Alleen weet ik niet of ik weg kom met de downpipe, omdat ik nog een 5bak van een golf 2 gti gebruik en geen g60 bak met kabels. Zou eens met een g60 turbo willen rijden om te vergelijken :D |
Quote:
Ik heb nog eens naar je filmpjes gekeken en geluisterd. Zowel die van de motor als bij het rijden. Heb ik niet echt het gevoel dat het een G60 geluid is. Kan misschien zijn door de opname apparatuur maar je hebt niet echt dat fluitende geluid van een G60, bij jou klinkt het veel ruwer. Greetz DC |
Een Glader kan slecht tegen toerenval. Dus volgas en dan koppeling in.
Onbelast toerenval is bij een slechte lader dodelijk. Het is ook de enige keer dat ik een lader stuk had, bij 8200rpm de koppeling in. Klaar over en uit. Een eaton is weggegooid geld. Nog nooit een fatsoenlijk rendement uit een dergelijke setup gezien. Het schijnt ergens tussen de 160-180pk te blijven. Post eens foto's van de interne schade misschien dat er iets te zien is. |
mooi balen! em ken het idee van het over willen stappen van de Glader..
2x zo'n soort zelfde geintje gehad. 1x ook in veel kleine stukken maar toch weer omdat dit voor mij het makkelijkste was terug een lader gemonteerd succes met het oplappen |
Quote:
vandaag even wat tijd gemaakt om de lader te demonteren. image hosting sites een deel was in mijn ogen intakt, de andere kant was niet zo mooi. hier valt alles wel mee, hier zie ik geen schade.. Wat kan hier mee gebeurd zijn.. |
Quote:
Heb ondertussen wat foto's gepost, ik hoop dat ze wat duidelijk zijn. in mijn onwetende ogen zie ik nergens iets mis. buiten dat er aan een zijde wel wat delen zijn afgebroken. alle lijsten zaten er in en op zijn plaats.. Als een Glader zo gevoelig is, is het zeker niets voor mij. Ik rijd echt nogal wild denk ik :rolleyes: Voluit gas tot aan de begrenzer met wielspin tot 3e en terugschakelen kan ik ook niet laten voor de bochten. Dan zal toch voor een turbo of niet geblazen motor moeten gaan. Ik wil niet altijd met een bang hart rijden. Het is mijn weekend auto om mij mee uit te leven op de kleine wegen waar niemand er last van heeft. En was zeker van plan om trackdays te doen als hij volledig inorde was. |
Veel olie. Lekkage waarschijnlijk door een te ver ingesleten hoofdas.
Deze schade lijkt mij door een te hoog toerental te komen. De keerringen waren daar zo wie zo niet geschikt voor. Deze bruine dingen waren in mijn tijd niet de beste. (2000-2010) Wat niet te zien is, hoe is het met de balansaslagers? Was het riempje nog heel? |
Quote:
Klopt die rijstijl kost laders. |
Quote:
Ik vind wel dat de olie heel waterachtig en zwart is in de glader. Terwijl de olie op de peilstok mooi goud is. De twee lagers die ik zie zitten zien er gewoon prima uit. Alles zit mooi op zijn plaats in mijn ogen.. Er zit ook een chip stage 3 , 7300rpm in mijn Digi. Zou dit ook mee kunnen spelen in het verhaal.. Geen idee wie deze heeft gemaakt en of deze ideaal is voor mijn setup. Die zat gewoon in de digifant bij aankoop van het blok. Was dit een eigelijk vergeten.. |
Quote:
En het riempje was gewoon heel ja. |
oei, die is goed kapot inderdaad.
Wat voor poelie zat erop? als er een 68 opzit dan zit ie rond de 13300 toertjes ( 80/68*1,55*7300rpm) terwijl de 12000 als grens aangegeven wordt. Turbo is in jouw geval dan een stuk veiliger :D |
Quote:
Jup, net gemeten, 68mm poelie. Dan moet ik niet verder gaan zoeken, olie lek en gewoon veel te veel toeren gemaakt. Hoe moet ik de schade dan zien. Scheurt het metaal dan echt af door de hoge druk of draaid de lader zich zelf stuk doordat de delen elkaar raken? Heb hiervoor ook heel veel last gehad van de samcoslangen die lossprongen. Altijd maar weer. Zeker 10 keer boef druk weg, slang los bij volgas. Heb dan echt industriele slangen gekocht, niet mooi maar wel veel dikker en stugger als de samco's en die bleven op hun plaast tot nu. |
Quote:
Een lader kan wel meer hebben maar dan moet je alles intern aanpassen. Met 62mm en 8200rpm heb ik gereden "zonder" problemen. Een 68mm poelie hoeft opzich geen probleem te zijn. Deze schade is vaak omdat de lader al behoorlijk versleten/ingelopen is. Vaak loopt er dan een dichtlijst uit. Die gaat tussen huis en verdringer zitten en dan is het klaar. Versleten in dit geval kan ik niet echt zien op de foto's. Wel is er veel olie. Dat kan duiden op een te hoge oliedruk en veel volume die opgebouwd wordt. Een probleem is dat de olie toevoer en de olie afvoer in de lader even groot zijn. Bij hoge toerentallen wil de olie niet weg maar wordt via de keerringen weg geperst. Is de hoofdas ingelopen dan heb je een olie lader. Trucje is verplaatsen van de keerring of een ander type keerring. De lader gaat stuk door een hoog toeren val. Meestal knapt dan het riempje. Of slaat een tandje over. |
Quote:
Je dwingt die lader tot belachelijke variaties in toeren, voor een bocht ver terugschakelen is niet bevorderlijk. Je bent ook niet sneller met die rijstijl, maakt wel een hoop meer kabaal en chaos :D |
Quote:
Ik ben uit gegaan van een standaard g lader. deze houdt niet van hoge toeren. Kon zo gauw ook niet terug vinden dat de lader aangepast was, vandaar :thumbup: |
Quote:
De G lader was niet aangepast, dat had ik beter wel laten doen. Maar nu is het allemaal wat laat. |
Ondertussen met het uitbouwen van de motor begonnen.
wat gsm foto's: Heb ondertussen een besluit genomen, de PG motor gaat in de verkoop. Ik ga er geen turbo ombouw op doen. Het blijft een oude motor en heeft zijn beperkingen. Ook als ik de kosten bekijk: motorrevisie, ombouwdelen, chip op maat, uitlaat op maat... Dan loopt het al snel hoog op ook. Dus moest er iemand baad bij hebben; alles voor een G60 ombouw komt te koop: 180° bocht, alle buizen van en naar intercooler, intercooler zelf, motorsteunen. De ombouwset kwam van HRT en de intercooler is van een Mercedes Sprinter. Wat er gaat inkomen is nog even de vraag, ik ben nu druk aan het rondkijken en info aan het opdoen. |
Mocht je toch nog met een g lader of turbo gaan rijden
Ik rij zelf met speciaale rvs brede slangen klemmen niet kapot te draaien. Voor evt reparatie of revisie aan je motor kan ik je mee helpen kom uit breda |
Heel verstandig besluit :thumbup:
Het zijn en blijven oude motoren met beperkingen die G60 `s. Geluid is echt super maar voor de rest vindt ik het bagger dingen. Lekker een 1.8T er in met zo`n 220 pk Of een beetje gekietelde ABF met de oh zo fijne 16V brul. :cool: |
1.8 G60 blok met een turbo is toch ook wel een stuk betrouwbaarder hoor er weinig klachten over.
|
Quote:
Denk dat je er ook niet 5 vindt in Nederland. Het is vergane glorie. Het opbouwen van een 1.8 motor met een turbo is te duur. Te duur als je een 1.8 20VT voor veel minder op de kop kunt tikken. |
Quote:
Waar heb jij de klemmen van, online gevonden? Bedankt, maar de kans is nog heel klein dat ik de Pg G60 motor nog ga gebruiken. Ik dacht er even aan om het PG blok te laten nakijken en reviseren waar nodig en er dan een turbo op te zetten ipv de G lader. Heb je veel ervaring met ombouw en revisie? |
Quote:
Ja idd, liefst nog iets op Webers. weinig bedrading, er kan alleen maar minder kapot gaan en makkelijker om aan te werken :tongue: Alleen kom ik dan nergens aan de pk's die ik wil :D Dus ik zoek verder, wss gaat het een 20VT zijn idd. Dit ligt het meest voor de hand en is redelijk betaalbaar in mijn ogen.. |
Quote:
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Een 20VT is goedkoper in aanschaf en ik kan er ook nog meer vermogen uithalen op termijn voor ook veel minder kosten. Had ik een paar jaar geleden al maar die keus gemaakt. Maar nu zijn de blokken wss goedkoper geworden als toen :rolleyes: |
Maar als je met je 20vt continu tegen de begrenzer aan zit te jengelen dan is het ook zo over. :D
Pak een gti 8v. Onverwoestbaar. Haha :D |
Quote:
Ik heb vroeger met de 8v gti gereden in de Golf. Die heeft mij idd overleeft en daar heb ik hard mee gegaan :D Is de 20VT ook zo gevoelig ? Het is gewoon moeilijk in een golf 1 om te vertrekken zonder veel wielspin in 1e en 2de versnelling. Je zit op de begrenzer voor je het weet :rolleyes: |
All times are GMT +1. The time now is 02:11. |