Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: '76er Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34672)

De Pul 09-02-2009 13:32

echt un heel mooi ding, kan niet wachten om um eens in ut echt te mogen bewonderen....
succes verder(maar dat gaat wel lukken zo te zien)

desnelders 09-02-2009 16:59

net helemaal doorgelezen en enorm dikke scirocco!!! :thumbup:

VW-Bennozzz 10-02-2009 08:11

Hoppa Dikke plannen voor een vette bak :D
houd ons op de hoogte ik ben iig heel nieuwsgierig naar de vorderingen.

Zweiter 10-02-2009 09:09

wallpapers voor de liefhebbers! (clickable thumbnails)

Lennart 10-02-2009 21:44

Leuk he.. spelen met licht ;)

Misha 10-02-2009 21:58

Wat voor licht heb je gebruikt, bouwlamp of iets dergelijks??

knedel16vweber 10-02-2009 22:37

Quote:
Originally Posted by zweiter
je zou het niet zeggen; maar de foto is 'snel' genomen. belichting rechts (net buiten beeld) van mn polo 6n en links van de bouwlamp vanuit de schuur.
:thumbup:

Misha 11-02-2009 00:19

Oh ja, glad overheen gelezen .. toch goed gedacht dan.
Als ik thuis ben ook eens experimenteren met lampen :)

Zweiter 11-02-2009 08:37

Quote:
Originally Posted by Lennart
Leuk he.. spelen met licht ;)

zekers! dit was ook meer bij gebrek aan beter. waren de enige lichtbronnen die ik had eigenlijk :D effect is wel leuk. we spreken ons als hij redelijk af en gepoetst is!

Pedaalemmer 11-02-2009 09:33

k*t photobucket...mogen ze niet in het eigen volksforum album?

Zweiter 11-02-2009 09:50

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
k*t photobucket...mogen ze niet in het eigen volksforum album?

natuurlijk, alleen dan zit het volksforum watermerk er in. Wat is het probleem met photobucket als ik vragen mag? klik op de thumbnail, klik linksboven de foto op 'full size' en klaar is henk toch? Ik zal ze ook wel even uploaden naar volksforum in ieder geval.

edit: ze staan in het volksforum album in de map 'scirocco'

Beetlefreak 11-02-2009 10:11

Quote:
Originally Posted by Zweiter
Wat is het probleem met photobucket als ik vragen mag? klik op de thumbnail, klik linksboven de foto op 'full size' en klaar is henk toch?

De eerste foto is nog een kleine, de andere twee zijn wel 'groot'.

Zweiter 11-02-2009 10:21

Je hebt gelijk Gerk, had ik helemaal niet gezien. De links zijn nu gerepareerd!

Pedaalemmer 11-02-2009 11:18

Quote:
natuurlijk, alleen dan zit het volksforum watermerk er in. Wat is het probleem met photobucket als ik vragen mag? klik op de thumbnail, klik linksboven de foto op 'full size' en klaar is henk toch? Ik zal ze ook wel even uploaden naar volksforum in ieder geval.

edit: ze staan in het volksforum album in de map 'scirocco'

Photobucket is vanaf mijn werk niet toegankelijkkvolksforum wel :D

Staat overigens super! Heb hem bekeken in het volksforum album enne ik kan niet wachten tot een foto met de mooie zon erop :thumbup:

De Pul 11-02-2009 11:35

Quote:
Photobucket is vanaf mijn werk niet toegankelijkkvolksforum wel

das waarschijnlijk omdat je niet betaald word om op photobucket te zitten haha

Vento Vice 21-02-2009 08:38

Mooi en net ding! En je wilt dus mijn staaltjes voor deze Rocco, wanneer-ie in winterstalling staat?

Zweiter 04-03-2009 13:03

dat was wel het plan, maar loopt even anders...

inmiddels de daily 6n weggedaan en een meer comforatabele km-vreter teruggekocht: alfa romeo 156 2,4jtd. Ik wil wel eens een italiaan proberen...

Inmiddels ook nog leuk speelgoed voor de rocco binnengekregen, maar daar ga ik later mee aan de slag. Heb het nu smoordruk in het nieuwe huis.

Misha 04-03-2009 14:12

M'n broer heeft ook een Alfa 156 2.4jtd .. erg mooie auto hoor, en lekker vlot ook.
Hij heeft 'm nu gechipt, hoe dat rijdt weet ik niet.. ga ik proberen als ik weer in NL ben :)

Wanneer gaat hij eigenlijk de weg op.. of heb je geen deadline gesteld?

Zweiter 05-03-2009 15:26

rijdt inderdaad zeer relaxed/lui, zo'n 5 cilinder diesel met 136pk's. Chippen zit ik ook aan te denken, maar das voor later. Dan zou die naar +/- 170 pk gaan.

De rocco zal dit voorjaar wel de weg op gaan, maar ik heb er niet echt tijd voor moet ik zeggen. Zal tzt wel even tijd moeten maken, want wil er deze zomer wel even een paar x op uit.

Pedaalemmer 05-03-2009 16:10

Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch

:D

loco-vr6 11-03-2009 10:04

:goodpost:

Same here :D ooit alfa 33 16v gehad, doffe ellende, maar eenmaal warm en als het niet regende leuk speelgoed :thumbup:

Druk met het huisje dus, vlot het al wel wat? valt het tegen wat voor werk dr nog in je nieuwe casa zit of valt het mee? ( p.s. kennen de dames bij de kassa van de gamma je naam al??? :D )

Zweiter 27-03-2009 13:18

project scirocco ligt momenteel helemaal stil. Ben elk vrij uurtje in het nieuwe huis bezig en dat zal nog wel een paar maanden zo doorgaan. Wil toch proberen haar dit seizoen buiten te krijgen.

Ik begin inmiddels wel een beetje mn twijfels te krijgen bij de e30's. Ze zijn wel gaaf, maar wel klein. Krijg naar mijn gevoel de wielkasten niet goed gevuld. Twijfel, twijfel, twijfel... en wat zou er dan eventueel voor terug moeten komen? bbs rs 278 blijf ik geweldig vinden met et38, 15" fuchsen, 16" porsche winterfelge (waarom heb ik die ooit verkocht :D), het blijft lastig met al die soorten... Tijd genoeg om over na te denken...

loco-vr6 27-03-2009 15:34

Quote:
project scirocco ligt momenteel helemaal stil. Ben elk vrij uurtje in het nieuwe huis bezig en dat zal nog wel een paar maanden zo doorgaan. Wil toch proberen haar dit seizoen buiten te krijgen.

Ik begin inmiddels wel een beetje mn twijfels te krijgen bij de e30's. Ze zijn wel gaaf, maar wel klein. Krijg naar mijn gevoel de wielkasten niet goed gevuld. Twijfel, twijfel, twijfel... en wat zou er dan eventueel voor terug moeten komen? bbs rs 278 blijf ik geweldig vinden met et38, 15" fuchsen, 16" porsche winterfelge (waarom heb ik die ooit verkocht :D), het blijft lastig met al die soorten... Tijd genoeg om over na te denken...

Jup, ken het probleem, ik ben ook al 2 jaar kamertje voor kamertje aan het verbouwen....

Hou vol! wat moet er allemaal gebeuren voor de keuring? dan kun je in iedergeval als je het even hebt gehad met het klussen, lekker een rondje tuffen en ontstressen :D

Zweiter 27-03-2009 16:07

veel kleine dingetjes nog. plaatwerk afhangen, kabelboom netjes maken, carbs, accu netjes inbouwen, velgen er goed passend onder, etc. Dan nog uitlijnen, zooi afstellen, etc. Als het weer wat beter wordt haal ik de auto wel op de oprit, dat is in beter dan in een koude stille schuur 15km verderop.

Beetlefreak 27-03-2009 18:44

Quote:
16" porsche winterfelge (waarom heb ik die ooit verkocht :D)

Ze zijn te koop :tongue:

Good busy, huisje gaat voor! Heb je straks alleen maar genot van.

Zweiter 04-04-2009 21:22

hmm dan wel in 7j en 8j Gerk, maar 'i keep it in mind'!

inmiddels de alfa 156 weer weg gedaan. de 230.000 km bleek teruggedraaid van 430.000 :eek: Ook zat er volgens mijn monteur nog erg veel onderhoud aan te komen. Van de 3 weken dat ik hem had heeft hij twee weken aan de kant gestaan met een gesprongen stuurberkachtigingspomp. Nadat die vervangen was, de alfa meteen ingeruild op een Lancia Lybra Station 2.4 jtd 150pk uit 2000, met 200.000 km NAP. Die 5 cilinder diesel is toch wel erg verslavend, niet normaal! Wat een verschil met het polootje. Verder een hele nette auto, alle luxe (gescheiden airco, bose sound system, beige suede interieur, etc), metallic zwarte lak en mooie 16". Geen wilde plannen op chippen naar 175 pk en 40mm verlagen na. Hopen dat we hier meer geluk mee hebben. Zal tzt wel even een foto plaatsen. Scirocco verder weinig ontwikkelingen. Beetje op een rijtje zetten wat ik nou qua velgen zal doen.

MauSeR35 07-04-2009 22:57

Blijft mooi dat Italiaanse spul he?!

Zweiter 08-04-2009 07:58

ik had er eerst helemaal niks mee, maar dat is inmiddels aardig veranderd.

Voor:
- Fantastische 5 cilinder diesel motor (lekkere roffel!)
- geweldig onderstel
- bizarre afschrijving dus goedkoop in aanschaf
- mooi interieur (oke, het is even wennen)

Tegen:
- minder onderdelen voor handen dan vw
- kraakjes, piepjes
- veel manuren bij onderhoud aan de 5 cilinder diesel, weinig ruimte om te sleutelen

martiepartie 08-04-2009 08:04

hopen dat je deze italiaan een beetje kan temmen :)

Puntje 3 is echt waar, de VW'tjes zijn belachelijk duur in vergelijking met een italiaan:)

Zweiter 08-04-2009 08:44

ik ben inmiddels al 7 jaar bezig om mn antilliaanse vriendin te temmen, dus die italiaanse auto zal ook wel lukken ;) :D

loco-vr6 08-04-2009 15:54

Quote:
ik ben inmiddels al 7 jaar bezig om mn antilliaanse vriendin te temmen, dus die italiaanse auto zal ook wel lukken ;) :D

:lmao:

laat t haar maar niet horen :D

Marcski 08-04-2009 15:59

"al 7 jaar bezig"? ik zou zeggen dat het nog niet gelukt is dan :D

Zweiter 09-04-2009 08:17

mensen die mij kennen weten dat ik het met een grote glimlach op mijn gezicht zou vertellen :D

loco-vr6 15-04-2009 08:39

Moguh!

was lekker bakkie koffie mien jong! :thumbup: nog wat gedaan van het weekend?

Zweiter 15-04-2009 09:16

hee huib! wel veel gedaan, maar niet aan de scirocco ghehe. De badkamer moet met spoed klaar dus dat is even prioriteit 1. Als die klaar is en de tuin vol ligt met klinkers haal ik de rocco naar de oprit en dan kan ik er weer mee aan de slag.

Split52 15-04-2009 14:08

Klinkers????? Grijze 8cm KOMO 186.5m2 voor €1650 ex BTW. Franco levering door heel Nederland... Laat maar weten hoeveel vrachten je wilt :D

Zweiter 15-04-2009 14:35

Spammer! Ik ben al voorzien :D

Split52 16-04-2009 07:42

Quote:
Spammer! Ik ben al voorzien :D

Fergeme! Denk dit is dé kans hahaha.. :thumbup:

Zweiter 16-04-2009 14:26

ik kan inmiddels wel 4 scirocco's in de voortuin kwijt :D
het gaat de goede kant op dus!
Ik zal binnenkort wel eens een foto plaatsen van ons optrekje in wording...

Pedaalemmer 16-04-2009 14:27

Komaan foto's!

All times are GMT +1. The time now is 03:52.