Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Projectje: Golf 1 1.1CL 1982 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29747)

golfr32 19-06-2008 19:33

Chromen raamstijlen en nieuwe chromen dorpelsierlijsten aangebracht:

Nieuw sierlijstje op de achterklep:

tot zover deze update! :thumbup:

Caddy_Sander 19-06-2008 20:30

Super mooi topic!! Erg veel foto's en duidelijke uitleg.

De moed om weer met mijn project verder te gaan is hierdoor geheel terug gekomen:)

Veel succes nog.

Grt Sander

fabian 19-06-2008 21:06

jammer dat je een zwart dash hebt en zwarte deurgrepen en slingers, donker bruin staat net wat mooier bij de rest van het interieur.
wel moeilijk om aan te komen, doner auto lijkt mij dan de beste optie :thumbup:

zo ziet die van mij er uit:

golfr32 19-06-2008 21:22

Of die van jou erbij kopen, is ook een mogelijkheid :tongue:
Niet voor als donor, maar als tweede ride.
Zag dat je te koop had staan op dit forum, en echter alleen naar een liefhebber zou gaan.
Ben ik dan een rechtmatige eigenaar in jouw ogen ?:tongue:
Had een keer een GLS op het oog voor alleen het interieur, maar die bleek al verhandeld te zijn.
Maar om nu nog meer in deze auto te pompen, zie ik niet echt zitten op dit moment.
Hij komt straks uit op 13 mille (na betaling spuiter), incl. aanschaf van 2.25 mille
Die van jou is net eventjes ietsjes luxer uitgevoerd, dat weet ik.
De hoedeplank met de bijbehorende steunen zijn bij mij wel bruin, echter licht bruin.

golfr32 19-06-2008 21:45

Heb net doppelwobber erop nagetrokken, maar de deurkaarten van een GL kan ik niet gebruiken.
Wel zijn de CL's destijds ook uitgevoerd met een donkerbruin dashboard.
Komende tijd maar de ogen open houden voor een geschikt donorautotje alleen voor het interieur.
En moet tevens nog opzoek gaan naar nieuwe hoedeplanksteunen, want een nieuwsetje is mij ook al afgebroken.
Schijnbaar zit er in de bruine variant een stof dat het plastic bros maakt na verloop van tijd.
Hier hebben de zwarte en blauwe varianten geen last van.
Maar ik ken nog een airbrusher die dan eventueel de zwarte opgekochte hoedeplanksteunen in de bruine kleur kan brushen.

SlimMasterShady 20-06-2008 16:41

Het schiet al erg goed op en het ziet er goed uit! Gaat allemaal veel sneller dan bij mij... haha:)
Wanneer kan ie rijdend de weg op denk je?
Succes met het verder opbouwen en het inlepelen van de motor!

golfr32 20-06-2008 18:45

Quote:
Originally Posted by SlimMasterShady
Het schiet al erg goed op en het ziet er goed uit! Gaat allemaal veel sneller dan bij mij... haha:)
Wanneer kan ie rijdend de weg op denk je?
Succes met het verder opbouwen en het inlepelen van de motor!

binnenkort kan hij de weg op, eindelijk sinds december 2006 touren :D
alleen blokje intakelen laat door prive omstandigheden even opzich wachten. :(
dit zomer is zeker haalbaar, anders rijd ik er weer een jaar niet mee :wow:

Caddy_Sander 20-06-2008 19:02

ff een vraagje.. in het begin van je topic is te lezen dat je de voorschermen nieuw gekocht had.

Vandaag ff de vw-dealer gebeld, en helaas die schermen zijn niet meer leverbaar. Waar heb jij ze dan vandaan?

golfr32 20-06-2008 19:25

Wederopbouw op 20 juni jl.:

Nieuwe remschijven, remklauwen, remleidingen, Weitec Hicon GT schroefsetje en opgelapte ankerplaat:

Alles binnenin de remtrommels is nieuw:

Remtrommel opzich is nieuw en in antraciet opgespoten in combinatie met een nieuw dopje:

Zeg nou zelf, goed contrast tussen de oerlak op het carosserie, groene Weitec Hicon GT schroefsetje, zwarte bitumen en antraciet-kleurige remtrommel ?:

De nieuwe 8J-13inch ATS-Classics met de nieuwe 175/50 13inch Dunlop SP Sport 2000 achter passen perfect, en komen zeer mooi tot uitting:

golfr32 20-06-2008 19:25

Eindstadium wederopbouw op 20 juni jl.:

Bij het monteren van de ATS-classics kwamen we erachter dat de voorvelgen aanlopen tegen de remklauwen.
Dit heb ik eveneens met de verbrede staaltjes, echter schuurt dan alleen het lood langs de remklauwen.
Achter is het geen enkel probleem.
De originele remklauwen zijn vervangen door gereviseerde originele remklauwen.
Heeft iemand enig idee waarom ze bij mij aanlopen ?
Het betreffen overigens nieuwe ATS-Classics 13inch 7J.

De nieuwe chromen sierlijsten op de dorpels, nieuwe 8J-13inch ATC Classics, nieuwe original-style alu tankdop perfect op elkaar afgestemd:

Nieuwe Supersprint auspuft :):

Het valt dan wel niet op, maar het chromen sierlijstje op de cleaned achterklep maakt de achterklep wel af :cool::

Nieuwe Retro Bunny chromen spiegels:

Mijn eigen mening over alles:
Wat een LEKKER BAKKIE, kan niet wachten om erin te TOEREN!
Tot zover deze update! :)

golfr32 20-06-2008 19:29

Quote:
Originally Posted by René
Die ziet er idd errug mooi uit!
Zou alleen nog ff een nieuw setje (zwarte) bougiekabels halen...maar dat was je vast wel al van plan..

De blauwe bougiekabels zijn vervangen door zwarten, met stalen vittingen voor over de bougies, die er overigens in vergelijking met de blauwen met rubberen dopjes niet geheel over de bougies vielen.

golfr32 20-06-2008 19:38

Quote:
Originally Posted by Caddy_Sander
ff een vraagje.. in het begin van je topic is te lezen dat je de voorschermen nieuw gekocht had.

Vandaag ff de vw-dealer gebeld, en helaas die schermen zijn niet meer leverbaar. Waar heb jij ze dan vandaan?

Lubbers Auto Onderdelen
Breemhaarsweg 4
7678 TJ Geesteren gem. Tubbergen
Website

Alstu! :thumbup:

levis 20-06-2008 23:10

wat een mooie auto zeg, en goed aangepakt, echt alles nieuw!!

wat betreft de voor velgen dat ze niet passen is hier op het forum al veel over geschreven. zoek ff.

Misha 20-06-2008 23:50

heeeeel erg mooi, straks nog wel wat zakken hoor.. kan best, zeker met een 1100tje!

Gertjan 21-06-2008 09:19

Goed bezig :D

Dat aanlopen van de remklauwen komt omdat de 1100/1300's (smallblocks) andere remklauwen hebben, die wat breder zijn.
Bij mijn 1300 Jetta is er simpelweg wat van de remklauw afgeslepen, zodat mijn 7J ATS Classics passen.
Je kan er ook remklauwen van een 1500 Golf/Jetta (bigblock) onder hangen, dan schijnt het goed te gaan.

Sponze® 22-06-2008 10:16

Gewoon stukje van je remklauwen afslijpen
en klaar is Kees :)

Ziet er echt veelbelovend uit!
Mooi combi, inarisilver met ATS Classics :D

g-men 22-06-2008 16:15

Sjezus 13 mille :eek:

Niet dat het hem nu niet aan te zien is maar wat een geld zeg, zeker voor een 1100 tje.

Wordt wel een bijzonder mooi ding :thumbup:

golfr32 23-06-2008 16:41

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Goed bezig :D

Dat aanlopen van de remklauwen komt omdat de 1100/1300's (smallblocks) andere remklauwen hebben, die wat breder zijn.
Bij mijn 1300 Jetta is er simpelweg wat van de remklauw afgeslepen, zodat mijn 7J ATS Classics passen.
Je kan er ook remklauwen van een 1500 Golf/Jetta (bigblock) onder hangen, dan schijnt het goed te gaan.

We hebben nu alles van een Jetta mk1 1500 besteld (schijven, blokken en klauwen).

De nieuwe gereviseerde remklauwen van een Golf mk1 1100 die niet pasten, ga ik niet verslijpen.
Kan die misschien ooit nog wel gebruiken als ik weer met de verbrede staaltjes ga rijden.
We zaten zaterdag een beetje rond te kijken welke mogelijkheden er waren om het toch passend te krijgen.
Bij de gereviseerde remklauwen had ik nog 1,5 cm vrije ruimte tussen de velg en remschijf.
We wisten sowiezo dat er andere remklauwen aan bevestigd moest worden, omdat de beugel vrezelijk veel ruimte achter de velg in beslag neemt.
Daarnaast heb ik eventjes bij een reverentie projectje van PVPMK1 gekeken hoe hij het opgelost heeft.

Iedereen bedankt voor hun mede denken mbt dit probleempje :D

golfr32 23-06-2008 16:57

Quote:
Originally Posted by Sponze®
Gewoon stukje van je remklauwen afslijpen
en klaar is Kees :)

Ziet er echt veelbelovend uit!
Mooi combi, inarisilver met ATS Classics :D

Stukje van de remklauwen afslijpen doe ik niet, want het betreffen nieuwe gereviseerde remklauwen.
Deze kan ik nog retour doen of eventueel later gebruiken als ik met de verbrede staaltjes ga rijden.
Maar goed, oplossing is gezien het vorige bericht waarschijnlijk voor handen :)
Ik wist bij het monteren van de verbrede staaltjes al gelijk dat ik andere velgen moest hebben, want er was totaal geen contrast tussen het groene oerlak en de velgen.
Om een beter contrast te krijgen moest ik voor zwarte velgen kiezen, de keus voor ATS-Classics was snel gemaakt :D.
En ik moet zelf ook zeggen dat het donders goed staat :thumbup:.

golfr32 23-06-2008 18:33

Wederopbouw op 21 juni jl.:

Afgelopen zaterdag hebben we niet zo heel veel aan de auto gedaan.
Hebben eerst de opendag van de plaatselijke brandweer bezocht (Tubbergen).
De nieuwe deurdichtingen van Volkswarenhaus hebben gepast, maar nog niet gemonteerd.
We gaan ze er niet in lijmen, want daar krijg je toch zo'n troep van (onder vonden bij het voorbereidend werk wat voor het spuiten vooraf ging), maar vast plakken met dubbelzijdig tape, maar hadden de goede rol niet bij ons (was te breed).
Het dempingsmateriaal onder het dak geplakt, en het nieuwe hemeltje in de stalenstangen voor gehangen.
Morgen komt iemand 'm erin maken :).
De chromenbiesjes weer in de raamrubbers van de achterruit geprutst en het hele zaakie weer in de sponing gehezen met enige moeite :redface:.
De omgebouwde chromen handgrepen van een '74-er gemonteerd en tot slot ook de onderspoiler.

Deurdichting passen:

Achterruit en hemeltje erin gehangen:

Onder/ voorspoiler gemonteerd:

golfr32 23-06-2008 18:34

Hieronder het motorruimte nog eventjes goed op de gevoelige plaat vast gelegd, voordat de motor er uiteindelijk erin gelepeld wordt:

En hieronder nog eventjes het probleempje mbt de ATS-jes die voor niet pasten.
Aan m'n broers gelaat valt al een hele hoop af te lezen :D.

Brembo schijfje met gereviseerde remklauw:

Op de volgende foto is duidelijk te zien dat de beugel van de remklauw te ver voor de remschijf uitsteekt waardoor de ATS-velg niet gemonteerd kan worden:

Even de zuiger van de remklauw ingedrukt om toch eventjes een indruk te krijgen hoe de ATS-jes in totaliteit uitkomen :cool::

Tot zover deze update! :)

golfr32 23-06-2008 18:45

Ben nog wat vergeten te formuleren, maar we hebben nog iets meer gedaan afgelopen zaterdag bedenk ik mij nu ineens. :)
We hebben de volgende bescheiden (remslangen) nog vervangen:
Quote:

golfr32 26-06-2008 23:04

Wederopbouw op 25 juni jl.:

Zoals verteld is er afgelopen woensdag iemand geweest, die meegeholpen heeft ons de nieuwe hemel in de golf te maken.
Zie hieronder voor het verbluffende resultaat:

golfr32 26-06-2008 23:06

Eindstadium wederopbouw op 25 juni jl.:

Naast de hemel erin gespannen te hebben, zijn direct de achterzijruiten gemonteerd omdat anders de kans bestaat dat de hemel terug schiet.
Daarnaast thuis nog even het nageleverde sierlijst chromen voorbumper geplakt.

Einde update!

golfr32 26-06-2008 23:50

Wederopbouw op 26 juni jl.:

Vandaag gedaan:
- randen hemel afgesneden;
- resterende ruiten gemonteerd;
- portierdichting aangebracht;
- voorvelgprobleem gekut;
- zonnekappen en handgrepen aan hemel gemonteerd;
- verchroomde ruitenwisserarmen gemonteerd;

Kortom alles gemonteerd met uitzondering van het motorblok, uitlaatsysteem excl. einddemper, stoelen en bank.
Nu de foto's en het werkelijke verhaal:

Voorvelgprobleem opgelost door remschijven, remblokken (bigblocks) en remklauwen van een 1500 Jetta MK1, en remblokhouders van een 1600 Golf MK1 Cabrio te monteren.

Remblokhouders 1600 Golf MK1 Cabrio (wordt nog gestraald):

Nieuwe remklauwen Jetta MK1 1500:

Nieuwe remblokken (big blocks) Jetta MK1 1500:

Alles zusammen, met remblokhouders afgesnepen:

Met de pootjes aan de grond, steken de velgen voor nog 3 cm uit, maar binnen de APK marge:

golfr32 26-06-2008 23:51

Randen hemel afgesneden:

Zonnekappen, handgrepen en binnenspiegel gemonteerd:

Portierdichtingen aangebracht met dubbelzijdig tape:

Verchroomde ruitenwisserarmen gemonteerd:

golfr32 26-06-2008 23:52

Eindstadium wederopbouw op 26 juni jl.:

De motorkap wordt overigens aan de buitenzijde opnieuw gespoten, omdat er een vage haast niet te ontdekken zwarte glim op de linker bovenhoek zit.

Einde update! :D

Rétrokroezer 27-06-2008 13:00

Ziet er echt knap uit man!

Gertjan 27-06-2008 13:06

Toch vind ik die 8J achteraan zonder spatbordverbreders teveel uitsteken...

Maar desalniettemin ziet je wagen er goed uit :D
Mag ook wel na al dat werk.

golfr32 02-07-2008 20:11

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Toch vind ik die 8J achteraan zonder spatbordverbreders teveel uitsteken...

Maar desalniettemin ziet je wagen er goed uit :D
Mag ook wel na al dat werk.

Bedankt voor je compliment, dat even voorop!
8J vindt ik opzich wel passend, de 7J voor waren staken toen de motor er niet inzat 3cm uit, nu met de motor erin (nog niet zover met updaten :)) 2,5cm dus binnen de APK-normage.
Achter heb ik dit echter niet gemeten.

golfr32 02-07-2008 20:15

Wederopbouw op 30 juni jl.:

Afgelopen maandagavond hebben we niet zo heel veel aan de auto gedaan, slechts:
- de achterbank en stoelen gemonteerd;
- jaarplaatje aan de bumper bevestigd;
- blauwe platen met hun chromenomlijsting aangebracht;
- een stukje van de remklauwen afgeslepen;

Remmerijprobleempje
Wat het probleempje met de remmerij voor en de ATS-Classics betreft, heeft mijn broer tijdens de Dub 05 meeting in Oploo, gelet op golfjes mk1 met ATS-CLassics en hun remmerijen.
De meesten slepen gewoonweg wat van de remklauwen af.
Dit hebben we dan ook maar gedaan, omdat de velgen nog steeds tegen de velgen aanliepen ondanks het remmerij aangepast te hebben tot het volgende:
- remschrijven van een 1500 Jetta MK1;
- remblokken bigblocks van een 1500 Jetta MK1 (weliswaar met schuurblokje 3 mm afgeschaafd);
- remklauwen van een 1500 Jetta MK1;
- remblokhouders van een 1600 Golf MK1 Cabrio;

Voor zover genoeg gepraat, men wil foto's zien, niet.... :tongue:?

Jaarplaatje en blauwe plaat met chromenomlijsting bevestigd:

Blauwe plaat met chromenomlijsting bevestigd:

Stukje van de remklauwen afgeslepen met de lammellenschijf.
Afgeslepen gedeelte is zwart op de foto, maar in werkelijkheid zelfde kleur als de klauw zelf.
Overigens hebben we de verroeste remblokhouders gestraald en in antraciet kleur gespoten, en het komt mooi uit:):

Foto's van interieur heb ik niet gemaakt, maarja is ook niet veranderd t.o.v. de vorige wederopbouw.

golfr32 02-07-2008 21:43

Wederopbouw op 01 juli jl.:

Gisteren was het tijd om het tufje in het frisse carosserie te lepelen.
Hiervoor heben we voor weinig in Markelo een merkloze 1 tons motortakel met evenaar gekocht.
De motorsteunen, en alles wat die kleur heeft wordt nog veranderd.
Het leek op voorhand mooier dan dat het werkelijk uitkomt.

De motorsteunen worden gepassiveerd of zilver, en het goude op de klepdeksel wordt zowieso zilver.

Nieuw stukje uitlaat, dunne buis dichtgelast:

Motorblokje in de nieuwe motortakel:

Blauwe bougiekabels vervangen door zwarten:

golfr32 02-07-2008 21:43

Einde update!

Edition-Blue 02-07-2008 21:44

Zier heel goed uit, mooi project !

Bootje 02-07-2008 23:03

so dat is een erg mooie golf 1 ;)

netjes vooral het blok ziet er cool uit.

ik heb wel even vraagje ik zie dat je blauwe platen er op heb zitten en de auto is uit 1981 mag je deze platen dan legaal rijden of eigenlijk niet. zo niet weet je toevallig wat het kost als je gepakt word ik wil zelf ook graag blauwe platen op me golf 1 1983

gegroet en ga zo door;)

golfr32 03-07-2008 08:08

Hallo sjoerd,

Dank je. Je mag zo niet legaal met blauwe platen rijden want alleen auto´s ouder dan 1978 mag je blauwe platen voeren. Volgens mij is het boete bedrag €75,- bij verkeerde voering kentekenplaten.

Emiel 03-07-2008 08:48

Quote:
Originally Posted by golfr32
Hallo sjoerd,

Dank je. Je mag zo niet legaal met blauwe platen rijden want alleen auto´s ouder dan 1978 mag je blauwe platen voeren. Volgens mij is het boete bedrag €75,- bij verkeerde voering kentekenplaten.

Klopt als een bus, met een import kenteken zoals deze kan je zowiezo niet rijden in het blauw, als je een pre-78 auto hebt kan je je import kenteken omwisselen voor een historisch kenteken. Heb ik ook gedaan.

grtz

golfr32 03-07-2008 10:20

Wederopbouw op 02 juli jl.:

Gisteren de assen weer gemonteerd en resterende kabels in de motorruimte aangesloten.

Opgelapte as:

En ze lopen gelukkig niet meer aan :):

Motorblok compleet :D :

golfr32 03-07-2008 10:46

Eindstadium wederopbouw op 02 juli jl.:

Exterieur:

Ik ben totaal sprakeloos over het eindresultaat :eek:.

golfr32 03-07-2008 10:47

Interieur:

Over het algemeen gesproken, moet alles nog een beetje schoongemaakt worden maar bruin interieur vind ik nu met de nieuwe oerlak super staan :D.
Mja, hier de foto's:

Tweede setje donker bruine hoedenplank kappen zijn kapot, dus moet gezocht worden naar een nieuw setje zwarte exemplaren:

All times are GMT +1. The time now is 22:04.