Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Ruben's GTI 16V Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18142)

-spyrock- 18-03-2008 22:03

Lijkt complex maar dat is het echt niet, gewoon over de stuurkogel schuiven en moer aandraaien. Vork heb ik zelf nog niet gebruikt dus weet niet of het gemakkelijker is of niet.

Samurai 19-03-2008 00:17

Dat is een super makkelijk ding, wil er zelf ook nog eentje aanschaffen.

Scheelt weer hamerschade aan de fusee's whehehe.

Goed bezig Ruben!!!

RubenD 19-03-2008 01:09

Dat was inderdaad ook mijn motivatie!
http://search.ebay.de/search/search... ker&category0=

Niettevragen 27-03-2008 01:13

Ruben...je ben echt niet wijs... :screwy: dat is pas liefde en doorzettingsvermogen om je dromen waar te maken... Ik (en veel meer denk ik) ben/zijn jaloers op jou.
Keep up the good work ! :thumbup: En vooral hou ons op de hoogte ! :D

RubenD 27-03-2008 01:30

Bedankt voor je compliment. Vraag me soms inderdaad ook wel eens af wat ik me toch allemaal op de nek heb gehaald :D

Maar hopelijk heb ik zaterdag weer een mooi stukje motivatie erbij. Dat zal ik als alles goed gaat dan ook wel even hier laten zien!

Pedaalemmer 27-03-2008 10:16

Ben benieuwd, mooi gereedschap!

RubenD 30-03-2008 01:41

@ Pedaalemmer! Tis geen zaterdag meer, maargoed. Ik ben heel blij, de koop is namelijk door gegaan.

De grote vraag was namelijk: Zijn de spullen goed en zo niet, kan het nog gerepareerd worden? Gelukkig was het antwoord: Nee, ja. Dus ik heb ze gekocht. Check de fotoshop:

En het background formaat:
http://aycu22.webshots.com/image/50...32070458_rs.jpg

Samurai 30-03-2008 01:46

Dat zijn mooie wielen, wat moet je er nog aan doen?

Is wel grappig, dat ik die verkeersdrempel zie op die foto.
Daar heb ik een keer een ongeluk gehad (achterop iemand geknald)

Wanneer is ie af? :thumbup:

RubenD 30-03-2008 01:53

Haha, wanneer is die af, weet jij het, weet ik het?

Het zijn trouwens Replica's van het model BBS CH.

Ik ga eerst sparen voor het herstellen ervan. 3 velgen hebben hoogteslag. De 4e is eigenlijk goed maar die word ook nog even onder de loep genomen. Eentje moet gelast worden. En daarna ga ik sparen voor de vreselijk duren bandjes: 195/40-17" ;)

De lijstenset die je ziet, zit er ook nog niet op. De bumpers had ik er voor de foto ook maar weer opgehangen :tongue:

Vento Vice 30-03-2008 07:50

Je kan fotoshoppen, zeg! Het ziet er mooi uit allemaal; had ook niet anders verwacht van je... Ga zo door.
Wat ik me wel afvraag bij zó veel werk: ga je hem uiteindelijk spuiten, of is de lak goed genoeg en is een uiteindelijke goede poetsbeurt genoeg? Hij ziet er meestal wat stoffig en doffig uit... (kan aan de kleur of het weer liggen natuurlijk)

Mooi man!

martinus83 30-03-2008 11:20

Quote:
Originally Posted by RubenD
Dat was inderdaad ook mijn motivatie!
http://search.ebay.de/search/search... ker&category0=

zon ding moet ik ook eens gaan kopen, handig!!

RubenD 30-03-2008 12:53

Haha, toch maar wel Martinus?

De lak, die lijkt nergens meer na. Doel is nu om de auto technisch helemaal goed te krijgen. Dan heb ik nog altijd dingen als airco en cruisecontrol op het lijstje staan. Nu ik, denk ik toch wel, de juiste wielen voor mijzelf heb gevonden is het eigenlijk een kwestie van sparen om hem opnieuw te laten spuiten. Want de lak is echt niet goed.

En waarom hij zo stoffig lijkt, hij is al meer als een jaar geschorst en word daarom ook nooit gewassen. Tis allemaal stof wat je ziet op de foto. Als je hem op de grote resolutie bekijkt zie je ook gelijk dat ik op bepaalde plekken de auto heb aangeraakt en dat daar dus minder stof ligt ;)

Maar goed overspuiten is zo vreselijk duur. Dat zul dus helaas nog wel even op zich laten wachten.

Erik 30-03-2008 17:40

Erg mooie velgen zoals ik al zei! Hoewel ik toch nog steeds van mening ben dat 185-35-17 ook goed zal staan en nog wel grip zal hebben.

Mooie lijsten ook. ;)

Mister Cool 30-03-2008 19:27

Damn dat staat erg dik onder je golf! Mooi project man, je hebt flink geduld voor dat ding :thumbup:

Arne 30-03-2008 19:38

Handige site waar je die kogeltrekker vandaan hebt. Ze hebben er ook doppen om die moeren op de toplagers van de voorpoten los te halen, 4 maten, voor 16,50. Die bestel ik maar meteen ook :)

RubenD 30-03-2008 20:09

Dat had ik niet eens gezien, achja heb de juiste dop voor de Mk2 wel.

@ Erik, inderdaad, die lijsten zijn heel mooi :D en die banden, denk dat ze dan echt te dun worden. Als ik naar de Golf 3 met TT wielen kijk. Om een voorbeeld te noemen. Maar voorlopig heb ik die banden nog niet. Zal eerst eens opzoek gaan naar duidelijke foto's van beide maten. Tis alleen dat mijn 17"ers 7,5" breed zijn en dat was geloof te breed voor 185/35.

Mister Cool, bedankt voor het compliment. Ik doe me best om er een leuke wagen van te maken!

RubenD 30-03-2008 20:19

Zo heb ik vandaag, bij een vriend van me die er de spullen voor heeft, deze beugels opgehaald:

Ik bracht hem het zwarte voorbeeld en 2 aluminium staven en kreeg ze zo weer terug :thumbup:

Het zijn de beugels die aan het stoelframe zitten om de stoel te kunnen verschuiven (ontgrendelingsbeugels dus).

RubenD 04-04-2008 16:52

Zo, ondanks dat de trein vertraging had, heb ik toch nog gehaald. Wat gehaald, nou om op tijd bij de lokale "ijzerboer" te staan.

Heijcon om precies te zijn, daar heb ik wat materiaal gehaald. De 30x15 kokers van 440mm lang 4st. Die ik zo gedoneerd kreeg :D Dit materiaal is nodig voor de stoelframes.
En toen naar de overkant gelopen, aangezien ze bij Heijcon helaas niet de juiste maat hadden.

Bij de Witte Smid aanhangwagens heb ik de buis gekocht. Waar deze voor is zullen jullie met de tijd vanzelf wel zien.

Mijn VDO drukvoeler was woensdag ook aangekomen uit de States. Een week ervoor het geld overgemaakt en nu al binnen. Ook nog voor minder als de helft van het geld van wat hij hier (NL/DL) kost zonder verzendkosten hier in de bus.

Dat is nog eens betaalbaar onderdelen kopen.

Samurai 05-04-2008 19:26

Dat zijn leuke onderdelen, ik denk dat de buis is voor de metertjes??

RubenD 06-04-2008 12:40

De metertjes zijn 52mm en de buis is geloof ik 46mm... ;)

wob/fireandice 12-04-2008 18:26

pffffffffffffff haha

heb je hele project maar ss door gespit :D

je bent zeer goed bezig. mischien keer andere wielen zou mijn mening zijn.
maar jij wilt ze opknappen is ook top en je ziet ze niet vaak onder een mkII.

super succes nog met de auto :thumbup: :thumbup:

Vento Vice 12-04-2008 19:27

185-35-17 op 7½ J

Quote:
...en die banden, denk dat ze dan echt te dun worden. Als ik naar de Golf 3 met TT wielen kijk. Om een voorbeeld te noemen. Maar voorlopig heb ik die banden nog niet. Zal eerst eens opzoek gaan naar duidelijke foto's van beide maten. Tis alleen dat mijn 17"ers 7,5" breed zijn en dat was geloof te breed voor 185/35....

Het kÃ*n wel...; dit zijn 7½J TT-velgen met 185-35/ 17:

(duidelijk voorbeeld, of niet?!)

Samurai 12-04-2008 21:11

ik heb op 7j zelfs 165 gehad, staat niet overdreven getrokken, 185 past gemakkelijk op 7,5j ... Ook zonder dat het overdreven getrokken is!

kb2 14-04-2008 17:20

He Ruben

Jij bent echt goed bezig.Ziet er allemaal echt netjes uit.En nog succes met de evt. plannen.

RubenD 14-04-2008 22:07

Quote:
Originally Posted by wob/fireandice
pffffffffffffff haha

heb je hele project maar ss door gespit :D

je bent zeer goed bezig. mischien keer andere wielen zou mijn mening zijn.
maar jij wilt ze opknappen is ook top en je ziet ze niet vaak onder een mkII.

super succes nog met de auto :thumbup: :thumbup:

Heb je de andere -> nieuwe velgen op de vorige pagina al gezien dan? :thumbup:
Die heb ik net een klein maandje liggen.

Maar de bandenmaat. Ik weet dat het erg mooi staat, de prijs erg mooi is. Maar ik rijd wel met zo'n 155pk. En geen 90pk o.i.d. daarnaast wil ik hard mee de hoek om kunnen. Ik heb laatst met 165/50/15 gereden. Dat vond ik maar niks.

Met mijn 215/40 had ik ook wielspin in de 2e en bij een ligt vochtige weg zelfs ook nog "genoeg" wielspin in de derde versnelling. Als ik dan met 185 ga rijden is het weer 10mm smaller als een 195er bandje.

Maar misschien dat ik van de zomer of wanneer de velgen dan ook klaar zijn eens één zo'n bandje ergens vandaan regel en eens ga passen.

Maar ik wil graag nog even duidelijk zeggen dat ik bezig ben om een stage en mogelijk ook het afstuderen te regelen in Duitsland. Ik wil dan af en toe wel behoorlijk snel over de autobahn kunnen rijden. Ik denk dat die 185/35 dan echt te smal en te plat is. Hoe mooi het ook staat.

Vergeet niet dat de band die ik ga monteren als een stukkie platter en smaller is t.o.v. wat er op de shop te zien is!

En bedankt voor de complimenten, vind ik fijn. Vind het ook wel jammer dat ik gewoonweg geen tijd heb om mijn lange lijst met plannen af te krijgen. Maar dat gebeurd deze zomer zeker!

RubenD 11-05-2008 11:46

Zo, ik ben eindelijk weer eens met mijn auto bezig geweest. Aangezien er zoveel halve dingen liggen heb ik maar besloten eerst eens de 2 Recaro stoelen samen te voegen tot 1 stoel. Hiermee was ik al aardig op weg, maar ik heb het nooit af kunnen maken.

Nu ben ik dus verder gegaan waar ik gebleven was. Het verwijderen van de schanieren. Deze zitten aan de rugleuning gelast. En geklonken. Eerst dus de klinknagel afgeslepen en eruit geslagen. Daarna de las doorgeslepen.

Op dit moment ben ik zover als dit gekomen:

Ik kon zo snel enkele onderdelen niet vinden anders was ik wel verder gekomen als dit. Deze ga ik maandag opzoeken en dan kan ik verder. Wat er nu moet gebeuren is de rugleuning modificeren, opdat de andere schanieren goed passen. Als dat gebeurd is kan ik ze uitlijnen en vastlassen. Alleen is mijn gasfles leeg. Dus die moet ik eerst even laten vullen.

Ook valt deze rugleuning net ietsje smaller. De bevestigingspunten voor aan de zitting zitten dus ook wat dichter bij elkaar. Deze ga ik dus ook nog aanpassen. Dan ben ik ondertussen een heel eind verder.

RubenD 08-06-2008 13:33

Ik heb ondertussen de missende deeltjes van de schanieren teruggevonden, ze lagen natuurlijk helemaal onderin de auto....

@ Erik, zijn deze bandjes plat genoeg, net geen 3 vingers :screwy:

Zoals dus al duidelijk is, ik heb bandjes besteld. Vanuit Duitsland, kon ze in Nederland niet vinden, zeker voor deze prijs niet. Het zijn Toyo Proxes 4 bandjes geworden. In het maatje 195/40-17".

GuustKonings 08-06-2008 13:50

Dat gaat zeker goed staan!

RubenD 08-06-2008 22:09

Dat verwacht ik ook wel, ben alleen benieuwd of ik deze zomer nog geld overhoud om ze op te laten knappen...

Heb een beetje zitten rekenen, wat er allemaal nog gekocht moet worden, dat is ook niet weinig.

Samurai 08-06-2008 22:20

Op te laten knappen?

Kan je toch zelf doen? Is niet zo moeilijk, check mijn topic even over de schmidt modernline's
En voor lassen van een scheurtje kan je in Den ham terecht voor 20 euro, hij kan ook richten etc etc.

Ziet er goed uit die banden!

RubenD 08-06-2008 22:41

Haha, op te laten knappen = richten en 1x lassen. En waar, in Den Ham ;)

En spuiten e.d. doe ik natuurlijk zelf. Misschien dat ik ze ooit nog wel laat spuiten in 2K. Maar dat zit er eerst toch even niet in.

Ben zelf ook erg blij met de bandjes.

Larsv5 08-06-2008 22:42

Gaat er goed uit man, ben benieuwd.....?

Suc6

Lars

Erik 09-06-2008 11:23

Ziet er goed uit Ruben. PK's en smalle banden gaan niet samen. ;)

RubenD 09-06-2008 11:50

Haha, grapjas ;)

Samurai 09-06-2008 12:15

Quote:
Haha, op te laten knappen = richten en 1x lassen. En waar, in Den Ham ;)

En spuiten e.d. doe ik natuurlijk zelf. Misschien dat ik ze ooit nog wel laat spuiten in 2K. Maar dat zit er eerst toch even niet in.

Ben zelf ook erg blij met de bandjes.

http://www.wheelservice.nl/?action=thuis

75 euro was ik kwijt voor een scheurtje lassen, en richten!
Levert netjes werk, let op hij is wel alleen verhuist.

RubenD 09-06-2008 15:35

Inderdaad, ben laatst bij hem langs gegaan (in zijn nieuwe pand) en heb toch een prijs afgesproken. Alle 4 de wielen zijn daarna weer als nieuw (wel zonder lak ;)).

starsky 09-06-2008 15:39

Gaat er goed uit zien! :D

Samurai 09-06-2008 16:12

Quote:
Inderdaad, ben laatst bij hem langs gegaan (in zijn nieuwe pand) en heb toch een prijs afgesproken. Alle 4 de wielen zijn daarna weer als nieuw (wel zonder lak ;)).

Ok top, maar wees wel duidelijk met hem en maak goede afspraken!
Ik was destijds niet duidelijk genoeg, en toen zijn er wat dingen mis gegaan.

Komt goed, veel succes en ik hou je topic in de gaten! :D

RubenD 13-06-2008 22:59

Ik was vandaag, zoals ik al gehoopt had, vroeg klaar met vergaderen. Dus snel de spullen bij elkaar geraapt en naar Raalte gegaan.

Openingstijden van de winkels nakijken en ontdekken dat je nog maar erg weinig tijd hebt. Snel een template van karton gemaakt en in de auto gesprongen.

Ik had nog geen olieleidingen voor mijn externe oliekoeler, die heb ik dus vandaag laten persen.

En dit zijn ze dan:

Ze komen bij Duursma in Deventer weg, kan je wel vertellen, daar doen ze de bedrijfsnaam eer aan, tering wat een prijzen :(

willemvansoeren 15-06-2008 23:23

ruben, het ziet er allemaal weer mooi uit.

All times are GMT +1. The time now is 16:30.