Nokken-as zit erin, keerring vervangen, alles al eens koud afgesteld en net 20Km gereden zonder problemen.
Alles draait goed , kleppen moeten alleen nog warm bijgesteld worden. Ik heb het gevoel dat hij veel zoeter draait, niet zozeer veel sneller maar meer geleidelijker. Rijd in ieder geval een stuk relaxter. :thumbup: |
Carbs met een polo gt as lijkt inderdaad een fijne combinatie! Trekt t nu beetje lekkerder door?
|
Quote:
Ja trekt lekker door inderdaad, heb het gevoel dat hij rustger is in lage toeren maar dat ik in hogere toeren net iets langer kan doorgaan. Met de orginele as leek het of hij iets sneller door het lage gebied ging maar dan was het ook snel gedaan in de hogere toeren. Nu lijkt hij iets relaxter door de lage toeren te gaan maar in de hogere toeren heeft hij iets meer overschot. Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden. :D Ik had gedacht dat hij iets zenuwachtiger ging worden maar hij is meer rustiger geworden maar met een langere adem. :D |
Vandaag opgehaald bij vagspass (nog eens bedankt :thumbup: :D )
Setje ATS 15" |
Begonnen met het ontlakken van de randjes :D
Dékapan met de borstel ingesmeerd en afgewasse, nog niets geschuurd. De plekken die je ziet is waar de lak losgekomen was. |
Ziet er al stuk beter uit. ff polijsten, rubber erom en gaan!
Wat is Dekapan? Moet zelf ook nog een set ontlakken. |
Quote:
DEKAPAN De Keyn Dekapan is een zeer krachtig universeel afbijtmiddel. Onmisbaar om snel alle soorten verf, vernis en boenwas te verwijderen van hout, metaal of muren. Aanbrengen, een paar minuten laten inwerken, afschrapen en klaar! Werkt echt wel goed, wel handschoenen aandoen want het goedje brand verschrikkelijk als je het op je vel krijgt. :D |
Is het gewoon pasta. Of kan je het aanlengen met water zodat je de velgen onderdompelt.
|
Quote:
Het is niet echt een pasta maar meer zoals behangerslijm, niet superlopend maar ook geen vaste pasta. Je hoeft je velgen niet echt onder te dompelen ze. Als je ze gewoon insmeert met een borstel dan komt alles los. Dan goed wrijven met een doek of met een krabber. |
Vandaag ook snel een constructie gemaakt om men velgen te kunnen schuren/polieren.
Steun gemaakt om wiel op te hangen. motor die ik nog had liggen op lavabo gezet en oldskool een nylonkous uit vriendin haar schuif gepikt en als aandrijfriem gebruikt. |
|
:D geniaal :thumbup:
|
Haha, werkt briljant zo te zien!
|
thnx voor de reactie's :D
Had al veel voorbeelden gezien via youtube dus dacht zal er ook maar eens iets voor maken. Het voordeel/nadeel van de nylonkous is als je hard drukt hij begint te slippen en het wiel stopt met draaien. Voordeel is als ik hem stil wil ik in principe de velg kan vastpakken zodat die stopt met draaien. Ik kan ook ff kijken op de velg terwijl de motor door blijft draaien. Moet nog wel de bevestiging wat beter vastzetten in de muur maar dat komt wel goed.De naaf die ik gebruik is een oude met heel veel speling en soms slingert het wiel een beetje, als ik nog eens een goeie tegenkom wissel ik hem snel. al bij al voor een uurtje slijp boor en laswerk een makelijke oplossing om men wielen te doen. :D :D |
Als je nou een nieuwe maakt zou ik ook de homokineet door het naafje drukken.
Een lager laten draaien zonder dat ie goed opgesloten zit is nooit fijn. Echt ideaal zo polijsten, sommige wielen lukt niet zo fijn maar enkel de randjes is ook fijn. |
Quote:
idd als ik andere steek ga ik er ook een naaf indrukken. Dit lager heeft al zoveel speling dat het toch niet uitmaakt of er wel of niet een kineet inzit :D |
Ik heb nog een vraagje ivm met het polijsten.
Ik ga in de loop van deze week schuurpapier halen. Korrel 600 - 800 - 1000 - 1200 - 1400 - 1600 - 1800 - 2000. Dit zou het mooiste resultaat geven als ik begin met polijsten. Alleen ik heb een bruin blok van unipol en als ik op het net wat rondzoek is dit om te polijsten wanneer je maar geschuurd hebt tot korrel 1000 en zou ik nog een 2de blok moeten hebben om een mooie glans te krijgen. Kan iemand mij vertellen welk blok polijstmiddel ik dan nodig heb en hoe ik op de kleur na de verschillen kan zien want op mijn bruin blok staat alleen voorpolijsten ferro en non ferro metalen. (is ook het enige dat ze bij ons in de doe het zelf hadden liggen) Ook heb ik maar 1 soort schijfjes ter beschikking. Hier het blok dat ik heb en de schijfjes |
Wat mij is opgevallen op de "draaimachine" is dat ik lang niet zo fijn kan gaan als normaal. Bij mij kon ik tot 1200, en was de velg al zeer mooi, daarna fijner werdt het niet mooier op en het begon zelfs te krassen.
Dus nu ga ik tot 1000 of 1200 en daarna met de hand nog verder. Dat is dan toch niet zoveel werk meer. Ik gebruik zelf de goedkope polijstspullen uit een 3delige set, die had ik van een automaterialen zaak uit de buurt. 3 soorten pasta en 3 borstels. Ik denk dat je wel wat groffer schuurpapier moet hebben bij het begin. Als je begint met 600 heb je dat papiertje zo vol en is de velg nog lang niet goed geschuurt. Bij hele lelijke velgen begin ik zelfs met 60/80 Het wordt eerst heel grof en lelijk, maar dan met 120....240.400 en daarna pas 600 en verder. Dan wordt het al heel mooi. Stoeprandschades haal ik weg met een slijptol en een lamellenschijf, en als ik daarbij de rand ver weg moet halen, haal ik dat randje helemaal weg op alle velgen. Lood sla je er toch niet meer tegen aan. |
ik heb de tip gekregen dat wanneer je boven de 1000 gaat schuren je heel veel water moet gebruiken om zo het krassen tegen te gaan.
Ik ben aan het denken om een soort pompsysteempje te maken waardoor er constant water over de velg drupt zodat deze niet droog komt tijdens het schuren. Maar dat zie ik dan wel. Ben vooral op zoek naar welk polijstblok/schijfjes ik nodig heb om een mooi blinkend resultaat te kunnen krijgen. |
All times are GMT +1. The time now is 20:30. |