Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: '76er Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34672)

jetta mk1 '82 01-07-2008 02:55

hey sander,

heb je eindelijk doppen gevonden !!
je gaat de goeie kant op kerel ;) !

gr. Martijn

Zweiter 29-07-2008 11:32

gisteren heeft het motortje voor het eerste weer gespind! toch wel lekker om dat na bijna een jaar te horen. me=blij! wat problemen gehad met een vaccuumvervroeger die vast zat, contactpuntjes en bougiekabels, maar er is altijd licht aan de horizon! Nu de boel nog afstellen (stationair slaat hij meteen af), maar dat komt wel.

Het wachten is nu ook nog op het interieur. Dat krijg ik rond begin september terug als het goed is. Als het interieur er weer in zit en het motortje loopt mooi, dan maar eens proberen een APK te scoren. Dit seizoen in ieder geval geen meeting meer met de rocco...

classic-edition 30-07-2008 20:38

Jammer om te horen dat je hem dit seizoen niet meer klaar krijgt.
Maar zoals al eerder gezegt, beter de tijd nemen en alles in 1 keer goed dan vlug vlug om hem op een meeting te krijgen.

Succes ermee

Alberto 30-07-2008 20:47

Quote:
Originally Posted by Zweiter
Dat krijg ik rond begin september terug als het goed is. Als het interieur er weer in zit en het motortje loopt mooi, dan maar eens proberen een APK te scoren. Dit seizoen in ieder geval geen meeting meer met de rocco...

26 oktober .... :D

Zweiter 31-07-2008 10:30

we hebben nu een reis naar thailand van een maand op het programma staan, dus 26 oktober komt wat in de knoei. er kan nog wel wat tussen komen, maar dat is afwachten. als ik kan alberto, dan ben ik er! dat weet je...

Zweiter 19-08-2008 07:14

gisteren voor het eerst weer het motortje horen spinnen zoals het hoort. er was geen spanning op de stationaire sproeier, dus liep en startte hij zo beroerd. gisteren even 12v erop en hij liep als een zonnetje! ik helemaal happy! :D
Zou het kunnen dat die geen 12v krijgt omdat er momenteel geen dashboard in zit? Zou toch niet veel uit moeten maken lijkt mij? Nu wachten op het interieur...

martiepartie 19-08-2008 07:41

je stationairSPROEIER hoeft echt geen spanning te krijgen; dat is niet meer dan een gaatje in een messing hulsje :D

't gaat hier om de stationair AFSLAGKLEP. Die zit aan de achterkant van je carb, om er voor te zorgen dat de benzinetoevoer afgesloten wordt zodra je je contactsleutel terugdraait (en de motor uit hoort te gaan).

Krijgt deze geen stroom, dan wil de auto alleen draaien bij hogere toeren (en pulserend gaspedaal), dan spuit de carb mechanisch brandstof in dmv je acceleratiesproeier :thumbup:

Maar; dit heeft niets te maken met het feit dat er geen dashboard in zit. De enige factor (van binnenuit) die hier invloed op heeft is het contactblokje van je contactslot. Die zit er in, want je hebt immers de auto aan de praat gehad :tongue:

Mooi dat de rocco loopt!

Zweiter 22-08-2008 11:40

probleem was inderdaad de stationair AFSLAGKLEP (hee, ik heb ook maar HBO communicatie gedaan, ben al lang blij dat ik zover kom :D)

Gisteren dus een breukje in de kabelboom gevonden. Even opnieuw aangesloten en vroemm vroemm vroemm. Nu de remmen ontluchten, kleine dingetjes afwerken, wachten op het interieur, -tig setjes velgen klaarmaken, etc... en dan maar eens zien APK te behalen.

martiepartie 22-08-2008 17:03

toppiejoppie!

stationairAFSLAGKLEP;

klemtoon ligt op tweede deel van het woord; verhef de stem, verdubbel het volume bij het uitspreken van "afslagklep". "stationair" wordt met het normale volume uitgesproken.

Zweiter 22-08-2008 17:53

afstudeerrichting: grafische vormgeving ;)

Zweiter 14-09-2008 18:06

Project schiet nog niet echt op. Complete interieur ligt nog steeds bij de bekleder en krijg ik pas na mn vakantie terug (rond eind oktober). Deze week moet ik noodgedwongen verkassen naar een andere garage omdat mn broertje een lincoln continental mkIV 7.6 heeft gekocht. Gelukkig had ik vrij snel een andere garage, dus daar de komende week maar heen verhuizen. Het blokje loopt inmiddels maar moet nog goed afgesteld worden. Volgens mij werkt de choke nog niet naar behoren, daar moet ik nog naar kijken. Ik ga over twee weken een maand op vakantie dus dan schiet het helemaal niet op. Ben ondertussen nog flink aan het kloten met allemaal velgen: BBS e30, schmidt TH, Speedlines en Smoor TH. Nog geen enkel setje daarvan is klaar. Heb het erg (te) druk de laatste maanden. Waarschijnlijk weer een update na mn vakantie. Straks eerst maar lekker 4 weken ont-stressen!

Zweiter 24-09-2008 20:21

inmiddels RIJDEND naar de nieuwe garage verhuist. erg tevreden, lekker ruim. Ook even wat tussenstand foto's gemaakt. Alles hangt nog van ellende aan elkaar maar a la...
Schmidts ben ik nog mee aan het klooien. Ben nu hoogglans zwart en hoogglans wit aan het proberen. Van wit nog geen foto's onder de auto. dat komt na de vakantie. Vind persoonlijk wit ook wel, en nog niet gezien op een setje TH's. Zwart en matzwart duikt nu ook al veel meer op. Uiteindelijk komt de auto nog veeel lager (zo laag mogelijk). Ook nog tussendoor een tapijtje gescoord. Interieur kan ik pas na mn vakantie ophalen, maar ja; better let, as net ;)

De ploaties!

Beetlefreak 24-09-2008 20:25

Dude :rock: :rock:

Enne, velgen wit ;) :thumbup:

Black Devil 24-09-2008 20:31

Dat ziet er al aardig compleet uit! Post eens een plaatje met witte wielen ;)

Tjaap 24-09-2008 20:34

WOW, velgen in die creme kleur van de motor ruimte eens proberen...

marcmk1 24-09-2008 21:50

damn wat is ie mooi... :thumbup:

Melvin 24-09-2008 22:00

Ik zeg zwart, staat enorm dik bij die blinkende scirocco!

Neill_s 24-09-2008 22:19

:eek: Mooi!

enne, TH-lines wit, of inderdaad Tjaap z'n idee eens proberen :rolleyes:

Grz Niels

martiepartie 24-09-2008 23:17

Tjaap's idee! Super mooi als je op een meeting je kap opentrekt en de kleur van de velgen is gelijk aan de motorruimte.

Erg mooi; zo'n rocco. Heb er toch echt een zwak voor...

jetta mk1 '82 25-09-2008 02:43

Quote:
Originally Posted by Tjaap
WOW, velgen in die creme kleur van de motor ruimte eens proberen...

:iamwithst

gr. Martijn

All times are GMT +1. The time now is 02:47.