Die schroevers zijn alleen voor de GTI's t/m model '79, ook de swallows hadden gewoon een bajonetsluiting.
Jij hebt een vroeg model '76, met als uitloper het swallow paneel. Volledig zoals ieder andere golfje uit modeljaar '76, maar omdat hij relatief vroeg is zit er nog een oud kontje op. Ik zou zeggen, vraag dat certificaat bij vw aan, daar staat de productie datum op, zal waarschijnlijk nog in '75 liggen. Kost 50 euries, maar omdat jij toch al zo een complete documentatie hebt, is het zeker een leuke toevoeging. |
Oke weer wat geleerd Rik, maar wat komt er nu allemaal tussen of op de vulpijp en tussen het chassis met deze pijpen.
Is duidelijk anders dan de bajonet ivm de dikkere diameter bij de opening van de pijp :D |
ga zo even kijken voor je, schuimpje moet er sowieso tussen.
|
pakking een stukje uitsnijden dat hij wel past?
|
Heel wat avondjes en in het weekend zoet geweest duurde heel wat langer dat gedacht. En wat een puinzooi geeft dat stralen zeg. vooral als je alles boven je hoofd moet doen lekker hoor...
Vooral omdat er veel meer roest zat maar was geen enstige roest ofzo want je zag het niet eens door de verf heen moest eerst overal met een staalborstel overheen op me boormachine/slijptol en toen kwamen er heel wat plekjes tevoorschijn die je anders helemaal niet had gezien. Maar de bodem is gestraald waar nodig en staat in de Epoxy primer. Dit weekend met de wielkasten beginnen. Ging ook erg goed met zo'n warmte lamp. Enigste nadeel heb er maar 1 dus kon maar een stukje doen elke keer. de tank, astappen, remtrommels en remleidingen ook gedaan. deze worden ook hoogglans zwart. Ook de spullen van de coater terug. een greep uit het assortiment :D wel foto's van me telefoon Zit nu nog te twijfelen om naden etc af te kitten? of zo laten. En weet iemand wat voor spul er nu origineel op zit? een stoort spraykit ofzo? Op de plekken die ik helemaal kaal gemaakt heb wil ik dat er dan weer opspuiten. En daarna dinitrol. |
Wel Kitten !! Gewoon Grijze 3M kit 08684 Gebruiken .
Deze is heel mooi te kwasten ( mooier is er niet als je er van houdt ) Of is ook heel mooi in te wassen ( als je dit mooier vind ) :rolleyes: |
Inderdaad e naden even kitten met het kwastje, zo was het origineel ook. Dan het geheel in een budyschutz achtige substantie inpakken.
|
de onderkant is klaar. Moet alleen de wielkasten nog spuiten alleen die wil ik niet in het zwart hebben maar grijs. en de holle ruimte van de achteras ophaning behandelen.
Hoe werk je dat eigenlijk voor? Gewoon goed schoonblazen en met de stofzuiger en dan gewoon behandelen? De tank. Gaat er zo onder. nog even de nieuwe slangen erop. Op de plekken waar het origineel ook zat ook weer strijkkit gesmeerd. Zo zag het eruit Echt een kut werk geweest. Doe ik nooit meer. Tenzij in het spit denk ik.. haha Maar ben er wel blij mee. Geen gekke dingen tegen gekomen of dingen met stralen die toch te ver geroest waren. En zou er nu tocht weer een jaartje of 40 tegen moeten kunnen. De achterkant dan. |
Heel goed, gaat niks meer gebeuren hier!
Voorbehandeling ligt aan de lak die je gaat gebruiken. Tectyl slinger je er zo tegenaan, ga je hem coaten of spuiten kun je eerst stralen of schuren, ligt eraan hoe roestig hij nu is. |
heb dinitrol penetrant HS 1000 gekocht.
En ja hoe roestig hij is dat is lastig te zien. Heb je een borescoop nodig denk |
Grijze vettige tectiel bestaat dat?
|
weet ik niet.
Heb er geen 'vettig' spul opgespoten. Dit is gewoon droog. Anti-steenslag. En wat ik nu gehaald van 3m heb is gewoon grijs 'structuur' staat erop maar dat is nergens te bekennen. ben ik eigenlijk ook niet helemaal blij mee. Maar moet allemaal niet te lang duren want moet binnenkort gekeurd worden. De tank zit er elk geval weer onder. |
Wielkasten ook klaar :D
Was de bedoeling om ze ook gwoon zwart te doen. Maar zat toch te twijfelen, toen na een nachtje slapen toch maar gekozen om ze in Diamant Silber te doen :) ben erg blij hoe het geworden is. Alleen het tankgat nog afwerken en de wielranden. Vanavond remleiding en trommels spuiten. en dan kan die weer in elkaar. En weet iemand de originele kleurcode van de velgen? |
Heel netjes die wielkasten zo, goed dat je voor zilver bent gegaan, is veel netter dan zwart, en origineel ook! :thumbup: KLeurcode van de velgen weet ik niet, moet ik eerlijk bekennen... :shake:
|
Dan zal ik eens rond gaan zoeken. voor die kleur. en anders laten meten.
Ja ze waren nog redelijk grijs en vond dat wel mooi. steekt ook wel mooi af dadelijk als de tankhals en achteras enzo er weer onderzitten. En mocht het snel lelijk worden door steenslag kan ik dat spul er altijd nog opspuiten. Maar ook makkelijker schoonhouden zo. staat gewoon in de 2K blanke lak. |
Mijn pa heeft al een jaar of tien geleden een set velgen gespoten. Twee keer zilver, twee keer blank, maar welke lak, dat weet hij niet meer. Dat is flink balen, want die wielen zijn nu nog altijd netjes, na tien jaar wekelijks gebruik...
|
Hallo Jason, aardige golf heb je daar.
|
Thx,
Vandaag nog een 4S bak opgehaald. dus binnenkort de ombouw delen maar bestellen bij me leverancier :) |
ik heb het ook nog liggen als je wilt hoor ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 14:35. |