Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf mk3 gti project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89279)

the Kid 28-08-2011 18:45

Golf mk3 gti project

Na 2 jaar in mijn bezit is het dan zover, hij gaat onder het mes MIJN GOLF 3 GTI van 97 :D

Eigenlijk was de bedoeling om alleen mijn jetta te doen, maar de golf kon ook niet worden overgeslagen. Naar dat hij een jaar stil heeft gestaan door een doorgebrande zekeringskast en nog wat andere kleine dingen (dus een jaar niet kunnen rijden :mad: ) heeft hij wel verdiend om helemaal opgeknapt te worden.

Het probleem met de zekeringskast is verholpen met een nieuwe zekeringskast en gedeeltelijk vernieuwen van de kabelboom. De oorzak was het originele alarm systeem dat door verbonden was door de vorige eigenaar fijn en bedankt. :thumbup:

Motorisch is hij nu 100% en er is inmiddels ook al een nieuwe versnellingsbak ondergekomen.
En de auto is ook gechipt tot ongeveer +-150 pk word me verteld :rolleyes:

De bedoeling met de golf is paar kleine veranderingen mee te geven zoals.

Ruitenwisser gat op achterklep dicht maken.
Voorbumper gedeeltelijk strak
Vento neus aanbrengen gaat niet door :confused:
En overspuiten wel in de zelfde kleur

Maar nu genoeg gekletst foto's zeggen meer en ik houd jullie op de hoogte :thumbup:

Dit was hij toen ik hem 2 jaar geleden kocht (met het bij zijn van golf1bart)

En dit was hij naar een half jaartje knutselen

Richard 28-08-2011 18:47

Quote:
Originally Posted by the Kid
En de auto is ook gechipt tot ongeveer 150/160 pk

8v? :rolleyes:

De Pul 28-08-2011 18:57

Quote:
Originally Posted by Richard
8v? :rolleyes:

jep;)
die chip,kunnen ze die ook leveren voor mijn mk1 1.1?hoef ik er geen ander blok in te bouwen.

the Kid 28-08-2011 19:14

Quote:
Originally Posted by De Pul
jep;)
die chip,kunnen ze die ook leveren voor mijn mk1 1.1?hoef ik er geen ander blok in te bouwen.

nouw het is gebuurt via een orgineel volkswagen systeem van de dealer en dan kun je schijnbaar alles regelen en afstellen zo word het mij gezegt

the Kid 28-08-2011 19:14

En dit is tijdens het demonteren

the Kid 28-08-2011 19:26

En het valt allemaal wel mee met de rottigheid, klein stukje links achterscherm
en rechts voorscherm vernieuwen, en hier en daar een deukje er uithalen

En het lassen is al van start gegaan

voor

halverwege

en klaar

the Kid 28-08-2011 19:34

dit is de wielkastrand LA deze is weer roestvrij en weer netjes en uitgedeukt :thumbup:

En hier nog een overzicht foto hoe die er nu bij hangt :D

De Pul 28-08-2011 19:34

Quote:
nouw het is gebuurt via een orgineel volkswagen systeem van de dealer en dan kun je schijnbaar alles regelen en afstellen zo word het mij gezegt

thanx,ga maandag ook even langs de dealer. :thumbup:

the Kid 28-08-2011 19:36

Quote:
thanx,ga maandag ook even langs de dealer. :thumbup:

:thumbup: ;)

Richard 28-08-2011 20:33

jij bent slecht Gerben.. :giggle:

golf1bart 29-08-2011 21:30

Goed bezig maat :thumbup: netjes uitgedeukt en gelast!

Heb je dat vento front gekocht???

1of2 maanden voordat hij klaar is?? ;)

Groeten Bart

the Kid 29-08-2011 22:01

Quote:
Originally Posted by golf1bart
Goed bezig maat :thumbup: netje :cool: s uitgedeukt en gelast!

Heb je dat vento front gekocht???

1of2 maanden voordat hij klaar is?? ;)

Groeten Bart

Nee nog nie maat ben ook nog niet weze kijken
morge weer hoppa en bedankt he

leeon 29-08-2011 22:07

Hey jonge
Hoe is het ?
Hoe staat het met de wielen van de jetta?
Niet helemaal mijn ding zo een golf 3 maar komt er wel mooi uit te zien denkik.
Pff je zou maar een schade herstel bedrijf hebben :p
Als ik een keer wat gemaakt moeten hebben contacteer ik wel :p

the Kid 30-08-2011 14:04

Quote:
Originally Posted by leeon
Hey jonge :D
Hoe is het ?
Hoe staat het met de wielen van de jetta?
Niet helemaal mijn ding zo een golf 3 maar komt er wel mooi uit te z :D ien denkik.
Pff je zou maar een schade herstel bedrijf hebben :p
Als ik een keer wat gemaakt moeten hebben contacteer ik wel :p

Heey ja ieder zijn smaak he toch
Maar velgjes zitte goed onder de jetta .
maar nu eerst deze dan de jetta weer hoppa

the Kid 11-09-2011 21:08

Het is ff rustig geweest maar er is inmiddels wel veel gebeurt aan de golf :thumbup:

Zo is de linkerzijde nu helmaal klaar om strak gezet te worden.

Maar nu het rechts achterscherm denkje ff roest vrij te maken :mad:
Nee dus er zit oude schade en de schade is gewoon dicht gesmeerd met plamuur fijn. Zon beunhaas wil je het liefst ook meteen iets aan doen :chair: :D

Maar weer genoeg gezegt foto's zeggen meer

Hier komje het drama tegen

dan maar alles er afschuren

Domi 11-09-2011 21:14

Quote:

Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt ;)
150a 160 met alleen chips red je niet. Daar is meer voor nodig.

the Kid 11-09-2011 21:16

En dan blijkt het een gewoon normaal kras deukje te zijn als je alles er af hebt geschuurd :screwy:

wat zal het opstraat opleveren :D

hier is het al weer bijna uitgedeukt gelukkig

jettaracing 11-09-2011 21:20

Goed bezig , en iid wel jammer dat ze dan zo'n deukje niet even eruit halen , maar gewoon volsmeren .......
Komt wel goed zie ik wel !

the Kid 11-09-2011 21:26

het rechts achterscherm is nu uitgedeukt .En dan nu weer nieuwe stukken in lassen zoals stukje binnen scherm en dorpel rechts onder en dan is al het las werk klaar :rolleyes:

In De dorpel is gister al een nieuw stuk in gezet en het is weer nieuw

voor

stuk er uit daar na binnenkant gestraald dus daar is roest oo weer weg

En klaar

morge weer meer foto's

the Kid 11-09-2011 22:23

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Goed bezig , en iid wel jammer dat ze dan zo'n deukje niet even eruit halen , maar gewoon volsmeren .......
Komt wel goed zie ik wel !
:thumbup:

Inderdaad , en als je in deze wereld zit kom dat regelmatig tegen
maar zoals je het zelf al zegt komt het helemaal goed :thumbup:

golf1bart 04-10-2011 20:38

:) E maat zet eens wat foto's hier! hij gaat zo goed! :thumbup:
Zijn toch flinke vorderingen

foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

the Kid 05-10-2011 20:58

Quote:
Originally Posted by golf1bart
:) E maat zet eens wat foto's hier! hij gaat zo goed! :thumbup:
Zijn toch flinke vorderingen

foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bartje speciaal voor jouw foto''s :thumbup:

Het is ff druk geweest maar de golf heeft zeker niet stil gestaan .
Er is veel vooruitgang geboekt, als het mee zit gaat de golf vrijdag helemaal in de grondlak de rest staat al bijna in de grond op een deur na :D genoeg gekletst FOTO'S zeggen meer :kenny:

hier begonnen met schuren om steenslag uit de kap te halen

daar na in de grond gezet

en ook meteen het mijn nieuwe voor scherm in de grond

the Kid 05-10-2011 21:11

Ook heb ik het ruitewissergat van de achterklep dicht gemaakt en moet zeggen dat ziet er 10 keer beter uit :D en ook meteen in de grond gegast :thumbup:

Ook is het rechter achterscherm al helemaal strak en klaar voor de grondlak het schiet al op ja ja :)

En het rechterdeur is ook weer helemaal strak en ja deze staat ook al in de grond.

the Kid 05-10-2011 21:20

En zie zo juist dat ik eigenlijk wel een deel heb overgeslagen
daarom kort verhaaltje. De nieuw deur zit er in omdat de andere ook gevuld was met plamuur :mad: en het rechter voorscherm niet meer te redden was :eek: en het is geen imie maar gewoon vag hahah

ff een totaal plaatje :spankit:

klopt het verhaaltje weer een beedje Sorry voor de slechte foto

the Kid 22-10-2011 18:05

Genoeg gebeurt de afgelopen weken, f
oto's volgen zo snel mogelijk

the Kid 27-10-2011 14:41

Zo als ik al zij is er genoeg gebuurt de afgelopen weken.
Er is hard gewerk vandaar ook weining foto's gepost, Maar daar komt nu verandering in. Ik wacht graag jullie reacties af hier de foto's

Zo ben ik begonnen met mijn bumper gedeeltelijk strak te maken, ofja de knippers weg laten. Een hoop werk maar dan heb ook wat als het klaar is

Naar een achterbumper kapot zagen kon het juiste vorm gemaakt worden. En naar wat warm stoken was de juiste ronding er in gemaakt

Naar een kant gedaan te hebben, ging de anderen kant wat vlugger.
Hier is het plaatje er al en in gelast net als de andere kant

the Kid 27-10-2011 14:52

Naar het lassen kon het vlak slijpen beginnen, en daarna het plamuuren en dan het gronden. Het meeste werk was om het naadje door te laten lopen maar uiteindelijk is dat goed gekomen

hier ff een foto met aanzicht op de auto

En toen kon hij in de grondlak. het resultaat is netjes

the Kid 27-10-2011 15:18

Nu de voorbumper klaar is, kon de rest in de grond gezet worden waaronder ook de auto.

Daarna ging het vlug, de auto kon geblokt worden en fijn naar geschuurd worden. Waardoor hij super strak werd en dat is ie ook geworden :thumbup:

the Kid 27-10-2011 15:27

En toen werd het dit ja ja hij is gespoten in de kleur ice zilver de kleur van de nieuwe audi A8 en A7
ben echt super tevreden over de kleur :thumbup:

En alles is super strak geworden

Het opbouwen kan beginnen :D

Lars90 27-10-2011 20:25

Die maak je echt supermooi zeg!

Vraagje, waarom de knippers niet uit de schermen?

the Kid 27-10-2011 20:43

Quote:
Originally Posted by Lars90
Die maak je echt supermooi zeg!

Vraagje, waarom de knippers niet uit de schermen?

Nouw ik heb er wel aan gedacht omdat te doen ,maar ik wilde niet al teveel veranderinge aan brengen. En ik vindt het eigenlijk niet zo storend.

Bedankt trouwens voor je compliment :thumbup:

René 27-10-2011 21:17

Je pakt het allemaal zo top aan...maar dan haal je niet de ruiten eruit, dat vind ik jammer. Verder een hele toffe kleur....bumpertje ziet er ook gaaf uit!

the Kid 27-10-2011 21:31

Quote:
Originally Posted by René
Je pakt het allemaal zo top aan...maar dan haal je niet de ruiten eruit, dat vind ik jammer. Verder een hele toffe kleur....bumpertje ziet er ook gaaf uit!

Klopt ik had ze er wel uitgehaald als ik zeker wist dat hij daar erg slecht zal zijn, maar dat was niet het geval. En naar het spuiten zie je er niks van dat ze er niet uit zijn geweest
Maar verder bedankt voor je reactie

René 27-10-2011 21:32

Maar dat zijn straks wel de plekken waarop je lak gaat bladderen..:)

De Pul 27-10-2011 21:40

en nog een klein puntje,waarom heb je het gelaste deel in je bumper aan de bovenkant opengelaten?had je toch makkelijk van achter kunnen lassen.....nu is het imo erg zwak.

wel mooi voor de rest:thumbup:

the Kid 27-10-2011 21:43

Quote:
Originally Posted by René
Maar dat zijn straks wel de plekken waarop je lak gaat bladderen..:)

Dat zal wel kunnen maar hij is tot achter de rubber behandeld en gespoten, dus dat duurt wel een aantal jaren. En bij ons op de zaak wordt het wel vaker gedaan ik ben er niet zo bang voor maar zeg nooit nooit

the Kid 27-10-2011 21:47

Quote:
en nog een klein puntje,waarom heb je het gelaste deel in je bumper aan de bovenkant opengelaten?had je toch makkelijk van achter kunnen lassen.....nu is het imo erg zwak.

wel mooi voor de rest:thumbup:

Klopt hahah dat is ook gebuurt maar dat was juist net de foto waar dat niet is gebuurt.
Nu is er geen naad te zien :D

the Kid 28-10-2011 11:54

Zo de afgelopen dagen niet stil gezeten, er is flink gebouwd aan de golf, en het begint al ergens op te lijken. Maar als je eenmaal bezig bent komje toch nog dingen tegen die je nog wat kunt verbeteren en dat zal dan ook gebeuren, het moet wel allemaal netjes zijn :thumbup:

Zo zijn er ook nog originelen stickers terug gekomen zoals bandenspannings, airbag en benzine stickers .Ook zijn me nieuwe portierlijst en achterschermlijst klemmen eindelijk binnen. Maar er is nog een waslijstje waar ik nog op zit te wachten :mad: zoals altijd..

De foto's

hier als weer er in gehangen en alle naadjes mooi weer gelijk gehangen

jettaracing 28-10-2011 11:59

Netjes hoor ! , en wat dat afplakken van de ramen betreft , zo doen wij dat ook altijd op het werk hoor , daar zijn hele mooie afplak mogelijkheden voor , zodat daar naderhand niks mee gebeurt ! Ook wij moeten daar 4 jaar garantie op geven ,en nog nooit problemen mee gehad .

Bumper is ook netjes geworden zo ,maar heb je dan een bumper uit één stuk ? Want bij de type's met een gestructureerde bovenkant kan toch die bovenste zwarte rand eraf worden geklikt ?

IIg goed bezig !

the Kid 28-10-2011 14:04

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Netjes hoor ! , en wat dat afplakken van de ramen betreft , zo doen wij dat ook altijd op het werk hoor , daar zijn hele mooie afplak mogelijkheden voor , zodat daar naderhand niks mee gebeurt ! Ook wij moeten daar 4 jaar garantie op geven ,en nog nooit problemen mee gehad .

Bumper is ook netjes geworden zo ,maar heb je dan een bumper uit één stuk ? Want bij de type's met een gestructureerde bovenkant kan toch die bovenste zwarte rand eraf worden geklikt ?

IIg goed bezig !

:thumbup:
klopt dus daarom ben ik daar niet zo bang voor. kijk een raam in rubber is anders, daar kruipt een hoop vocht tussen. Maar een geplakte ruit niet zo gouw. verder bedankt voor je complement

All times are GMT +1. The time now is 19:51.