MK1 Diesel 1981 - Senhor BarnStud
[Project] Senhor BarnStud
Heb me hier al voorgesteld in het voorstel-topic, maar sinds gisteren is het project echt van start gegaan en daarom wilde ik even een nieuw Project-Topic openen voor mijn ruwe diamant: Senhor Barnstud. Auto: Golf Mk 1 Diesel 1981 geïmporteerd uit Portugal Belangrijkste kenmerk nu: erg penetrante stal/ schuur/ boerderij lucht Uiteindelijke doel: vette retro bak volledig strippen en opnieuw opbouwen: nagenoeg alles vervangen misschien nieuwe dieselmotor ombouw naar automaat andere kleur: nl. Lido grün of Manilla grün Hierbij ook de foto's van Senhor BarnStud van toen ik hem net had gekocht: En dan de vorderingen tot dusver: Gisterenavond en gisternacht, is een begin gemaakt met het project Senhor BarnStud... er kwam inderdaad een hele lading aan zand, modder, hooi, muizenkeutels enzovoorts uit de auto. Maar goed, de foto's tot dusver: Ja ja, met drie man sterk aan de auto klussen: (man des huizes, ik en überHund Bobby) Zo begonnen we dus: De Bavaria brandblusser kan er wel uit: De beste hulp die er is: Als je goed kijkt, zie je mij bij de passagiersstoel.. druk aan het dashboard rammelen om het eruit te krijgen.. Uiteraard doe ik het meeste werk zelf! Kom zeg! Inmiddels is het 00.15 en de beste hulp allertijden houdt het voor gezien: Maar goed, Senhor Burnstud is wel onder andere zijn tanden en zijn klep kwijt: Leeg van binnen... (top 1000 allertijden stond op, ironisch speelde het nummer "Het is zo stil in mij" tijdens het schieten van dit fotootje): Isolatie erin laten zitten vooralsnog, bodem is netjes en keihard: Inhoud van de auto, sommige onderdelen verkeren eigenlijk nog in perfecte staat. Alleen wat schoonmaakwerk: Trekhaak en achterbumper moeten er nog af.. achter de auto liggen wat onderdelen (sierlijstjes en rubbers) die helaas de stripping niet overleefd hebben: GOED... :D Het was laat, ongeveer 01.30 voordat we op één oor konden gaan liggen, maar vandaag weer met volle moed aan de slag... Hopelijk dus aan het einde van de dag/ morgenvroeg weer een nieuwe update... |
goed bezig
ik ben ook hard bezig met een 1ner die heeft 2.5 jaar bij mijn ouders onder een boom gestaan. goed bezig en ga zo door. groeten eddy |
Ben wel benieuwd hoe dit gaat vorderen... Ik zie namelijk in eerste instantie een prima Golf I Diesel die zo zou kunnen rijden, en die aangepakt wordt alsof het een roestbak betreft die een volledige restauratie nodig heeft (inclusief respray en motorwissel)?
|
Quote:
Hoewel de bodem hard is, zit de auto onder de vliegroest en hier en daar toch laswerk: linker zijscherm voor moet vervangen worden, motorkap moet vervangen worden, achterklep moet vervangen worden, onder linker achterraam moet gelast worden... Ergo: volledige restauratie is mijn inziens noodzakelijk... en daarbij is het gewoon een leuk project. |
OK, auto maakt op de foto's dus gewoon een betere indruk dan IRL? Je komt in ieder geval over als iemand die weet wat-ie wil?! Succes!
|
Quote:
whahaha ja ik weet inderdaad wel wat ik wil. Maar je hebt gelijk, op de foto's ziet hij er redelijk uit. Nu ik nog eens naar de foto's keek toen hij op de oprit stond, lijkt het mee te vallen, maar het is IRL inderdaad minder goed met de auto gesteld. |
gaaf weer een diesel er bij:)
ben benieuwd, ik ga t bij houden! |
die lijkt verdomd veel op mijn jack en hij heet Diesel :D |
Quote:
:D wow, lijken inderdaad op elkaar. Wij hadden overigens tot een tijdje terug een cavia, die heette Turbo. Toen we Bobby kregen als pup, hebben we er even over nagedacht om hem Diesel te noemen maar ja, dan heb je een Turbo (cavia) en Diesel (hond).. beetje flauw. Dus daarom heet hij Bobby... :D |
Vandaag zijn we weer bezig geweest, maar hadden vanmorgen helaas wat oponthoud.
Het zijscherm linksvoor moest eraf omdat dit gewoon echt slecht was qua roest. Helaas heeft de man des huizes hierbij een fikse jaap opgelopen in zijn rechter handpalm. Met spoed naar de huisartsenpost en daar een hechting erin laten zetten, wat plakkers erop, verband erom heen en weer naar huis. De rest van de dag hebben we de laatste dingen verwijderd uit de auto. Alle electra is eruit, groot gedeelte onder de motorkap is ook verdwenen en de ramen zijn er allemaal (zonder scheuren/kraakjes) inclusief de rubbers uit! Dat was ook wel ff een karwei.. Aan het einde van de dag, de auto alvast wat schoonmaken want er zit werkelijk OVERAL zand en modder... Klaar om even tussendoor schoon gemaakt te worden. Bah bah... Vanaf nu gaan verzamelen: - nieuwe achterklep - nieuw zijscherm linksvoor (nieuwe motorkap is er al) En Senhor naar de autospuiter (die ook het laswerk zal doen). Daarna hebben we ook nog een heeeeeeeeeeeeele lange weg te gaan... Maar goed, het begin is gemaakt. En een goed begin, is het halve werk! |
Ziet er uit als een goede basis!
|
Kan je niet beter met de GTI van Twan gaan rijden?Ben je gelijk klaar:)
|
Quote:
Misschien, ALS die zou rijden... ;) Maar nee, ik vind het ook leuk om zelf een projectje te hebben. Het is gewoon gezellig om samen een auto geheel opnieuw op te bouwen. En dan wordt het nu een dieseltje om lekker goedkoop mee rond te tuffen. En ik wil graag een retrobak maken, terwijl de GTI vooral erg origineel moet zijn. |
Heyzzz jij!!!
Ik ga het in de gaten houden! Ik wil een dezer dagen ook wat kleinigheidjes aan de mijne gaan doen! dus we zien wel wat het wordt! Grtz |
leuk project!! :thumbup:
ben benieuwd wat ervan gemaakt wordt!! ;) |
Quote:
Wat ga je zoal doen aan kleinigheidjes? Neem aan dat het niet in de orde zal zijn zoals mijn project :D |
Leuk project dit. Mooi om te volgen :thumbup:
|
We gaan er wel een beetje vaart achter zetten. Vanmiddag ga ik naar de spuiter om eens te informeren hoeveel werk hij eraan gaat hebben en wat het gaat kosten. De bodem wordt behandeld... karretje geheel gespoten (ook in motorruimte), verlagingssetje eronder, nieuwe uitlaat (waarschijnlijk)...
Wel nog even wat plaatmateriaal verzamelen, maar dan is het: gaan met de banaan! Moet dus binnenkort gaan vaststellen wat de exacte kleur nu moet worden. Lido- of Manillagroen... |
Lijkt wel een beetje op mijn projectje :)
Succes ermee! Wel leuk dat hij al chromen biezen heeft op de bumper en chrome lijsten op de grill. Daar ben ik nog naar op zoek, nieuw is iets te duur. |
Quote:
Daarom was ik al zo jaloers op jouw project! Je bent een stuk verder! |
Weer een update:
De auto is nu zo goed als helemaal kaal en is ook bijna klaar om gestraald te worden. Vanwege studieverplichtingen ben ik zelf niet super druk geweest maar vriendjelief is des te drukker geweest. Afgelopen zaterdag het hele land door gereden om wat onderdelen op te pikken, waaronder andere velgen, andere remmen, een hoop klein (maar ook erg nodig) spul.. Zondag verder gegaan met demonteren.. en toen is ook de motor eruit gegaan: Vandaag de auto van zijn sokjes, zodat hij klaar gemaakt kan worden voor zijn straalbeurtje... |
goed bezig !
ben benieuwd naar het resultaat |
Quote:
Anders ik wel! Maar ik denk dat we daarvoor nog wel even wat geduld moeten hebben :D |
Erg vet project, je weet iig wel van aanpakken ! Leuke is ook dat het zo dichtbij is, woon zelf in Sint Odilienberg dus lekker dichtbij :)
|
Hy
Zeker goed bezig hier, Maar ik had een vraag? Wat mag nou een auto kosten om te laten stralen? want ik zit te denken om mijn auto ook te laten stralen gr |
Welke velgen gaan eronder?
|
Quote:
Nou, je bent van harte welkom om een keertje te komen kijken als je dat leuk vind. Ben je zelf ook bezig met een project? |
Quote:
Toen ik nog een klein, lief en onschuldig meisje was, had ik een buurjongen die mij en mijn broers deed babysitten.Hij heeft nu een eigen straalbedrijf en ik krijg dus een vriendenprijsje voor gerekend. Maar ik heb bij wat meer straalbedrijven geïnformeerd en je kunt normaal gesproken rekenen op 400-500 euro. Hou wel rekening met de staat van de auto. Je kunt meestal niet de auto helemaal echt SUPER kaal stralen: dan verandert je auto in een pakketje golfplaten... niet super dus. Bij mij is het zo dat de bodem dusdanig onder de broze en losse roest zit, dat ze hier alleen wat hoeven te 'overwaaien' met het stralen. |
leuk project..
ik heb zelf ook ooit is een golf 1 aangepakt alleen nooit afgebouwd. eventueel kan ik je wel helpen met een andere diesel motor, of de wederopbouw van deze motor. ik heb ook nog een automaten bak liggen incl steunen en schakel hendel. |
Quote:
BBS- velgen van een Golf 1 cabrio Sportline... heb ze al opgehaald maar heb nog geen foto. Plaats ik binnenkort. De velgen hebben nog wel een schuur, spuit en polijst-beurtje nodig. |
Quote:
Tof aanbod! Dat is zeker interessant... over een automaatbak twijfel ik nog. Is zeker een 3-traps? |
Quote:
ja 3 traps, is wel apart, ik weet alleen niet of de verhoudingen goed bij en diesel motor passen. dit zou ik dan is na moeten kijken. |
Automaatbakken van diesels hebben in tegenstelling tot die van een benzine Golf nog een extra e-gang
|
Quote:
Tja, ik heb zelf altijd een handbak gereden en ook aardig wat kilometers gemaakt met de automaat van mijn vader, maar ik vind handschakelen - zeker in zo'n oudje - juist het charmante aan autorijden... Vriendlief probeert mij aan de automaat te praten, vandaar dat ik nog even twijfelde, maar eigenlijk wil ik gewoon een handbak. Toch bedankt voor het aanbod! Blijft het aanbod om te assisteren bij het inbouwen van de diesel wel staan? :D (als ik overigens een goede én betaalbare TDI tegenkom, zou ik die nog wel in willen bouwen. Is dat ook mogelijk of wordt dat erg lastig?) |
Daar ga je dan jongen....
naar het straalbedrijf... Ff wachten tot ik gebeld word wanneer ik mijn schatje weer op kan (laten) halen... |
Wel een trieste aanblik zo, maar ik heb zo een vermoeden dat hij alleen maar beter word! :)
|
Quote:
Ja, ik kreeg er zowaar ook een brok van in mijn keel, maar na dit dieptepunt, kan het alleen maar beter worden. :D |
Hoe heb je nou eigenlijk uiteindelijk je ruiten gedemonteerd?
|
Quote:
Nou... aangezien de man des huizes zijn hand in de hechtingen had laten zetten, kwam het op de vrouwelijke precizie aan... Ik heb van die kleine klemmetjes (lijmklemmetjes) elke keer om de 10 cm ongeveer tussen het raam en de rubber geduwd... vervolgens met een stompe schroevendraaier gewoon langzaam de rubbers tussen het raam en de raamrand geduwd... Zodra dat beginnetje er was (gemakkelijkste in een hoek) de ruit heeeeeel voorzichtig met gelijke druk naar buiten geduwd. Vriendje ving vervolgens de ruit op. Eerste raam was even oefenen maar daarna ging het eigenlijk heel gemakkelijk.. Ramen en rubbers zijn gespaard gebleven. |
Hey
Gaat goed Hier! Ahh Daar wonen julie! huizen met de redceder uitbouwen! in het rondje! loopt alles volgens plan? Grtz ps ik wil mijn voor en achter raam er ook ff uit hebben! jij kunt het nu he! |
All times are GMT +1. The time now is 09:46. |