Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Wat voor een gereedschap gebruik jij??? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15119)

wannabay 09-11-2005 23:24

Wat voor een gereedschap gebruik jij???

De meeste mensen hier op het forum kijken nog weleens in hun gereedschapskist.

Nu ben ik benieuwd wat er zoal aan in ligt, wat voor merk, speciaal soort of eigenmaak en hoe de ervaringen hiermee zijn.

Wat raad je aan of wat raad je af.

Zelf heb ik een mix van Gedore, Hazet, Kraftwerk en nog wat onbekende zooi.

Brand los zou ik zeggen.

Ronald

René 09-11-2005 23:31

Ik heb een aantal imbussleutels liggen van Hazet en Gedore... superspul, ben van het Gamma-troep afgestapt, omdat ik de sleutels krom boog ;)

En de steek-/ringsleutels heb ik van Rahsol... is weer een onderdeel van Gedore zeiden ze... heb ik ooit es besteld voor m`n opleiding....heerlijk spul

Schroevendraaiiers... moet ik altijd nog es een goed setje van kopen....denk dat `t Gedore wordt....

LRR 09-11-2005 23:45

Ja, Gedore toch wel het één en ander........ook wel wat onbekender spul.

Maar net als Rene koop ook ik geen goedkope zooi meer.........ik doe het net als met auto's kopen zeg maar :D :D :D :D :D

Grtz............... LRR

Gijs 09-11-2005 23:45

Steeksteutels, geen idee welk merk... Schroevendraaiers heb ik eigenlijk niet echt van een merk. Veel gereedschap van Skandia, electrisch gereedschap bosch, makita, deWalt, festo.. al met al goed genoeg voor m'n hobby :)

EditionBlue G60 09-11-2005 23:52

Heb meerdere gereedschappen,heb een kist met oude van alles wat schroevendraaiers,een kistje met van alles wat steek/ring sleutels,kistje waar +/- 10 inkomplete doppensets in bivakeren,lekker makkelijk om te verbouwen tot specifiek speciaal gereedschap.
verders heb ik een gereedschapskar van Snap on en die heb ik afgevuld met grotendeels Snap on en Bluepoint gereedschap + nog diverse speciaal gereedschap.
mijn beleving: 1 maal met Snap on/Bluepoint gewerkt,dan wil je echt nooit weer anders.
1 heel smerig minpuntje is er helaas wel,het zou niet zo prijzig moeten zijn.
groeten Hendrik

berendd 10-11-2005 00:17

steeksleutels, de veel gebruikte maten in hazet.
griptang, merk weet ik niet, maar hij was wel duur
momentsleutel van LUX (praxis, maar op zich prima ding)
inbussen van skandia, bevalt prima.
ratel van gedore, fantastisch ding
doppen van allerlei merken, nooit gezeik mee.
carosseriehamer van skandia, om dingen met beleid mee los te tikken
bahco van bahco uiteraard
schroevendraaiers een keer bij een supermarkt in Zweden gekocht toen ik zonder zat en blijken erg goed en sterk te zijn, staat geen merk op verder.

ben ooit begonnen met veel gamma-achtig gereedschap en heb het langzaam omgezet naar duurder spul.

VwPolo89 10-11-2005 07:07

wij hebben hier vooral facom (steekringsleutels, schroevendraaiers, doos potsleutels) en dan nog een mengelmoes van andere merken.

Bussie komt zo 10-11-2005 08:32

Ik heb alles van Facom.
Er is niks beters, en levenslange garantie.

Matheo 10-11-2005 10:12

wij hebben een paar doppensetjes van mannesmann (een grote en een kleine) en een hele groffe doppenset van rahsol (bijna antiek, maar niet kapot te krijgen). verder veel sleutels van stanley omdat dat de enige goeie zijn die we op mijn werk verkopen, af en toe breken we er wel eens eentje, maar als je kijkt hoe we ze gebruiken :rolleyes: mijn favo gereedschap blijft toch een stijgerpijp en een voorhamer :cool:

sixpack 10-11-2005 10:44

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Ik heb alles van Facom.
Er is niks beters, en levenslange garantie.

geen Facom voor mij ....
Facom is frans , dus dat was een makkelijke keuze .

Heb eigenlijk alles van Hazet ,doppendozen , wat speciaal gereedschap en momentsleutels . bevalt me erg goed.

Christiaan 10-11-2005 10:49

Quote:
Originally Posted by sixpack
geen Facom voor mij ....
Facom is frans , dus dat was een makkelijke keuze .

:D

Heb eigenlijk vanalles. Doppenset van Mannesmann, bevalt me erg goed! Verder steek/ring sleutels van Gedore, Mannesmann, Stanly. Tangen van Knipex, schroevendraaiers heb ik nu van Lux (praxis), en wil die eigenlijk nog een keer van een wat beter merk, deze zijn aardig versleten. Maar ben niet echt merk gebonden. Als het maar degelijk is.....

vwcrewcab 10-11-2005 12:19

Ik heb alles (allemaal verschillende merken) van mijn vader in gebruik, en als er wat sneuvelt, dan vervang ik het meestal door skandia ofzo (toch beperkt door de centen), maar bij "goed"gebruik gaat dat wel ff mee!

berendd 10-11-2005 15:34

mannesmann bevalt dus wel goed qua doppen sets? bij de automaterialen zaak hier hebben ze dat spul altijd voor vrij scherpe prijzen.

Matheo 10-11-2005 15:41

mannesmann bevalt hier erg goed! geven ook flinke garanties. verkoop ze ook op mijn werk en heb er nog nooit terug gezien. je hebt wel 2 verschillende soorten mannesmann, die uit duitsland en die uit japan oid. duits is wat beter van kwaliteit (natuurlijk) maar is wat moeilijker aan te komen (helemaal niet meer??) wij verkopen iig alleen die van japanse of chinese makelij, maar ook die zijn zeker niet van slechte kwaliteit!

Zeend 10-11-2005 16:29

Mijn Facom steek-ringsleutels vind ik echt geweldig: prettig afgeronde vormen, ligt goed in de hand. Door de gekke vorm van de bek, ook te gebruiken als soort ratel: een klein slagje terug en je kunt weer draaien.

Doppen: had een 'Eagle'-set: mwah.. alles wat sneuvelt vervang ik door Hazet. Die doen het stukken beter.

Verder Gedore en Rahsol steek- en ringsleutels. Goed basisspul
Gedore waterpomptang: niet goed.

Jens

chrisjuh 10-11-2005 17:13

Mannesmann dopsleutels, Gedore en Hazet door elkaar voor de rest, en net een nieuwe tangenset (de duurdere serie) van de Gamma, en moet zeggen die bevallen me goed... :) Voor de rest Dremel en Bosch boor en de vijlenset heb ik van Bahco (echt super!!)

vwleusden 10-11-2005 17:48

Ik heb alles van Teng Tools (complete gereedschapkar). Heel handig is een telescoopspiegeltje, telescoopvergrootglas, telescoopmagneetje en slagschroevendraaier.

16-ventiler 10-11-2005 18:02

Hier ook alles van Teng Tools, is een erg goede investering geweest, je grijpt dus echt nooit meer mis. Goed afgewerkt en prijs kwaliteit verhouding vind ik echt top.

manijack 10-11-2005 19:33

Quote:
Originally Posted by wannabay
De meeste mensen hier op het forum kijken nog weleens in hun gereedschapskist.

Nu ben ik benieuwd wat er zoal aan in ligt, wat voor merk, speciaal soort of eigenmaak en hoe de ervaringen hiermee zijn.

Wat raad je aan of wat raad je af.

Zelf heb ik een mix van Gedore, Hazet, Kraftwerk en nog wat onbekende zooi.

Brand los zou ik zeggen.

Ronald

Als je zoveel hebt waar was het dan de laatste jaren, je leent meestal van mij :D

Beetje plagen mag wel toch?

Crosne 10-11-2005 20:02

heb kar gekocht vol met Gedore, als ik nu iets mis, koop ik het onmiddelijk en op die manier maak ik em steeds completer. M'n favoriete stuk gereedschap.......t-stuk denk ik, daar doe ik te veel mee, die is zoooooooooooooooo krom :)

wannabay 10-11-2005 21:32

@variant: Die liggen bij jou. :D :hug:

Een garage vol met spullen. van krik tot lasapparaat en van compressor tot de professor :tongue: die bijna altijd gelijk heeft. Met nadruk op bijna :D .

En het is zooooo gezellig, toch..... :cool:

Arie 10-11-2005 22:23

Snap-on Rules!!!

vwmenneke 10-11-2005 23:35

Ik gebruik een doppenset van Teng Tools, super spul! Verder schroevendraaiers van bahco/sandvik en wiha, sleutels van mannesmann en verder wat "huismerk"spul voor klusjes die weinig voorkomen.
M'n elektrisch gereedschap moet wel goed zijn: makita, metabo, bosch(blauwe) enz.
Ik heb in een gereedschappenzaak gewerkt en dan word je verwend :D

Mocht ik iets aparts nodig hebben dan leen ik het uit de collectie van m'n pa, gedore, rahsol, knipex e.d, scheelt weer een paar centen.

Henny 11-11-2005 08:16

ik heb alleen een hamer en een beitel :(

Tim Spijlbus `61 11-11-2005 09:35

Wij hebben qua handgereedschap bijna alles van Beta naar mijn idee wel een beetje prijzig maar je moet toch wat en de kwaliteit is te vergelijken met dat van snap on.

Luchtgereedschap zijn we nu een beetje aan het aanschaffen alles van Eagle.
goed spul en prima voor het geen waar wij het voor gebruiken.

polopower 11-11-2005 13:03

Doppenset van Mannesman: Puik spul alleen de kleine ratel is bagger. Steeksleutels van de LIDL die me niet eens afvallen. Verder airpress, bosch profi, black&decker, topcraft, einhell enz. haakse slijpers en schuurapparaten koop ik meestal el cheapo maar tot dusver geen problemen.

snellesjaak 11-11-2005 13:30

Al het ratelgereedschap is van Teng-tools in combinatie met gedore en hazet. Krik van blue-point, steeksleutels van gedore en wat onbekende merken, veel knipex-tangen. Elektrisch gereedschap van de Walt en Weller. Nog wat goedkope schroevendraaiers.

Werk zo veel mogelijk met kwaliteitsspul is mijn motto. Niks is zo vervelend als met slecht gereedschap wat aan te Kl*^ien.

manijack 11-11-2005 15:42

Quote:
Originally Posted by wannabay
@variant: Die liggen bij jou. :D :hug:

Een garage vol met spullen. van krik tot lasapparaat en van compressor tot de professor :tongue: die bijna altijd gelijk heeft. Met nadruk op bijna :D .

En het is zooooo gezellig, toch..... :cool:

hahahahaha

erg gezellig, gebeurt een beetje erg weinig de laatste tijd :(

Clifton 19-11-2005 11:17

Thuis sleutel ik met Stahlwille gereedschap en Mannesmann doppendozen. Op mijn werk heb ik een komplete kar van Force. Is ook prima spul moet ik zeggen.

Hight 04-04-2009 13:07

Om even verder te gaan, toch best interesant over bevindingen van bepaalde merken.

ik gebruik zelf:

compleet gevuld. blij dat ik toch de gene met 8 lades heb genomen pas iig alles erin.

alles wat ik nodig heb en niet heb dat haal ik gewoon.

mvg Mike

Tiki Madness 04-04-2009 13:20

Ik spaar Snap-on en voor proffessioneel gebruik heb ik alles van FESTOOL,alles?ja alles! :D

Michael

Gijs 06-04-2009 22:11

Op m'n werk Stahlwille! Erg goed spul, super hufterproof.
Thuis is er een hoop handgereedschap weg... geen idee waar het in de loop der tijd heen gegaan is.. Laatst van Skandia het binnenwerk van de ratel gesloopt, en wil nu thuis gaan aanvullen met Stahlwille en Snap-On :)

Berrychello 08-04-2009 21:26

Hier heb ik Sonic spul, een kar vol. Allemaal te leen van iemand die vaak bij ons in de garage aan auto's klust. Ook staan er 2 lasapparaten, allerlei zagen, een bankschroef, een kolomboormachine, en 2 slijpapparaten. En vast nog meer. Maar ik gebruik het lang niet allemaal, want ik ben niet technisch :p

Overigens: zit er voor schroevendraaiers en sleutels echt kwaliteitsverschil tussen de merken? Het lijkt mij dat een goedkoop setje ook best erg ok kan zijn namelijk.

Gijs 08-04-2009 22:34

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Overigens: zit er voor schroevendraaiers en sleutels echt kwaliteitsverschil tussen de merken? Het lijkt mij dat een goedkoop setje ook best erg ok kan zijn namelijk.

Hier zit nogal een verschil in ja, kwalitatief. Als je een goedkoop setje heel houd ben je niet aan het sleutenen, maar aan het aaien ;)

RubenD 08-04-2009 23:09

Haha, hoeveel sleutels ik al wel niet kromgetrokken heb...

Zelf heb ik als student maar een beperkt budget, alles wat ik sloop vervangen ik voor dezelfde kwaliteit als wat het had (dus karwei/formido spul).

Zelf heb ik wel een koffer met Kraftwerk doppen ratels en ring-steek sleutels. Die komt ooit permanent in de auto en dus een mega grote kar in de garage!

Tiki Madness 09-04-2009 15:38

Quote:
Originally Posted by Gijs
Hier zit nogal een verschil in ja, kwalitatief. Als je een goedkoop setje heel houd ben je niet aan het sleutenen, maar aan het aaien ;)

Komt me bekend voor ;)

Heb ooit een set steek/ring sleutels gehad van kinzo.Daar brak ik eerst de steek kant af en 2 minuten later de ringkant(13mm) :( Heel mijn polsen lagen open.Ik heb die zooi gelijk weggegooid.

Advies koop 1 keer goed dan ben je klaar. :thumbup:
Michael

snader 13-05-2009 23:18

heeft iemand ook een website met prijzen van het snapon gereedschap?

Lagolf 15-05-2009 15:30

kheb alles van Gedore, gereedschap wat te hard glimt is meestal rommel, van die vergroomde meuk, kan je jezelf ernstig mee verwonden. :screwy:

een maat van mij was aan het sleutelen aan zijn motor, en er breekt een ringsleutel af maar hij heeft nu wel 2 kunst voor tanden. erg lullig dus.

systreme 16-05-2009 20:43

Heb net een Nieuwe Kar thuis gekregen van Teng Tools 7 lades,waarvan 6 gevult. :D
De rest ff aangevult met m,n oude gereedschap.
Bevalt tot zover super :thumbup: ,opt werk gebruik ik Gedore en aantal merken erbij door.
Goed gereedschap is het Halve werk :)

K & C Tuning 12-08-2009 14:14

Teng tools vind ik echt meuk, een vriend van me is helemaal geil van teng tools maar ik vind het allemaal maar lomp en dik wandig. De prijs kwaliteit verhouding is wel goed. Zelf sleutelen we met Hazet/Gedore/Blue point/Snap on. :D

All times are GMT +1. The time now is 12:52.